رواية نور عمري الفصل الثاني 2 بقلم ميرنا ياسر
رواية نور عمري الجزء الثاني
رواية نور عمري البارت الثاني
رواية نور عمري الحلقة الثانية
فوقت من سرحاني علي صوت ريم
-نور انتي يا بنتي فينك
-مش هتصدقي مين كان هنا
-مين
-اتنهدت بصوت هد كل حاجه فيا …عمر
-بجد طب وعملتوا أي ولا قالك أي
-ضحكت بسخرية …فكرني بمثل علية زي المره الي فاتت ميعرفش اني ربنا عاقبني علي الي عملته فية وبعد ما كنت بمثل اني عامية أصبحت عاميه بجد
-اهدي الي حصل حصل خلاص
-نزلت دمعه مني غصب عني …بس انا لسه بحبه يا ريم تعرفي انا فرحانة اني اخر حاجه شوفتها قبل الحادثة كانت هو
-طيب ما تكلمية تاني اكيد هو كمان لسة بيحبك مش معقول ست شهور هينساكي فيهم
-منسنيش قالي وسط الكلام “انا ندمان علي كل يوم حبيتك فيه “اينعم الجملة قسمت قلبي نصين بس من طريقته فهمت انه لسه بيحبني
-ياااه ده الحب طلع صعب اوي ومتعب اوي
-يمكن متعب حبتين بس جميل وبيبقي اجمل لما الاتنين يكونوا بيحبوا بعض اهم حاجه في الحب الصراحه التفاهم الاحترام والثقه وغيرهم حاجات كتير وللأسف انا نسيت اهم حاجه فيهم الصدق مش بس عشانه وعشان ربنا انا مين عشان اكدب الكدبة الكبيره دي لا ومش بس كده انا وهمت الكل بدة حتي اهلي زعلوا مني لما عرفوا بس زعلهم مطولش لاني هه اتعميت بجد
-ده اختبار من ربنا ليكي يا نور او تكفير عن ذنبك
-انا راضية والحمدالله انها جت علي قد كدة ومجتش في عمر او أي حد بحبة
-ايوه يعم وانا مليش في الحب نصيب
-يبا انت نصيبي الحلو واحلي حاجه خرجت بيها من الحياة دي
-لا لا بس لا اتغر
-يلا يبت غوري من هنا
-طيب يلا اروحك
-لا انا شويه وهروح محتاجه اقعد مع نفسي شوية متقلقيش عليا
-حاضر خلي بالك من نفسك
“قد أي الانسان محتاج حد في حياته مريح وخفيف علي قلبة يسمعه بدون ملل بدون عتاب من غير ما يقعد يغلط فيه اعتقد ده نوع تاني من الحب بس مختلف”
-كانت العباره دي في مجلد كله تحت مسمي *ريمي رفيقه دربي* اصل انا اه اتعميت بس مهاراتي في الكتابة علي الفون واللاب لسة بصحتها فستغلتها في كتابه حبه خواطر
-دخلت ع المجلد الي بعده والي عملاله رنه مميزه والي كانت بتفكرني بالشتا والعواصف
“يا من اهواك واذوب بك
مازلت عيناك عالقه بي
تلك العسليتان المحببتان لقلبي
تلك انت يا من هواك قلبي
اليوم نعمت بصوتك لتخليده ذكري بي
كما اخلد صورتك بذهني
اشكر الصدف والقدر بجمعي بك
حتي وان كانت لحظات
الحب لك وعمري لك يا عمر عمري وعمران قلبي ومعذب فؤداي ”
-قفلت الملف ونا واخده القرار اني لازم اقابلة يمكن يحن ليا هيحن اكيد دنا اتغيرت وبقيت زي ما كان نفسه يشوفني اتحولت 360 درجه بقيت البس واسع دنا ختي لبست الخمار يارب اجمعني بيه انا بحبه…
———
مالك في أي اوعا تحنلها اوعا يغرك ابتسامتها وبرائتها المزيفه دي خدعتك عارف يعني أي تكدب عليك سنه ونص
-حد يوقف صوت دماغي اعمل أي انا لسه بحبها انا فكرت اني خلاص نسيتها وأول ما لمحتها وكأن … كأن كل حاجه بقت بخير وكأن محصلش حاجه دي حتي بقت احلي بخمارها وهدوء ملامحها الطبيعيه من غير ميك اب
-امشي ورا قلبك تاني لحد ما تخدعك تاني
-أستاذ عمر المدير عاوزك ……
-أستاذ عمر؟
-هه خير معلش بتقولي أي
-المدير مستني حضرتك في المكتب
-تمام شكرا
-حطيت ايدي علي ساعتي زمانه خارج دلوقت
-عمر؟
-بصيت ورايا كانت هي.. هي. هي مجرد ما ببصلها بنسي انا زعلان منها ليه
-افندم جاية ورايا ليه ومستنياني خير
-احنا لازم نتكلم عمر انا بحبك كفايا عليا عقاب الست شهور دول انا بتعذب كل يوم صدقني انا عملت كل ده عشان بحبك والله
-كان نفسي اقولها ويجي جمب عذابي أي دنتي الحب الأول في حياتي انا معرفتش معني الحب غير بيكي
-احم اظن الكلام مبقاش منه فايده ممكن متتكلميش معايا تاني انا مبقتش طايق اشوفك وبعدين انا هخطب بنت خالتي قريب فابعدي عني بقي وبالمناسبه انا بحبها
-حسيت اني سمعت صوت قلبي بيدغدغ ميه حته مش بيتكسر بس، معملتش حساب خاطري وانت بتقول كلمه زي دي! انا حاسه كل الي في الشارع سمعوا صوت قلبي وهو بيدشدش ميه حته
-ب ب بتحب مين بتحبها انت كداب انت كداااب
-دموعها وكأنها سكينه بتغرز في قلبي بس خلاص مبقاش ينفع
-ارجوكي بلاش التمثليات دي وبعدين بتكلميني وعملالي عاميه بردو وباصه في مكان واحد مبتحرميش
-سيبته يكلم ونا حاسه اني مش سامعه أي حاجه فتحت التليفون اطلب ريم بس سمعت صوته بيندهني نورر خلي بالك ودي كانت اخر حاجه سمعتها..
يتبع……..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور عمري)