رواية روح الفصل الثامن 8 بقلم مجهول
رواية روح الجزء الثامن
رواية روح البارت الثامن
رواية روح الحلقة الثامنة
في معاد الحفله كل حاجه كانت جاهزه وكل الضيوف وصلو ومنهم كان مستر ديفيد اللي كانت الحفله على شرفو
داليا‘‘‘‘الساعه بقت تسعه والمدام منزلتش
ادهم‘‘‘اسكتي ياداليا انتي عايزه منها ايه ولا القلم لسه واجعك
داليا‘‘‘بغيظ القلم ده هيتردلها عشره
ادهم ‘‘‘والله انتي مجنونه روح انسانه محترمه وكويسه
داليا‘‘‘وهي لو كويسه ازاي توافق تبيع ابنها للموت
ادهم‘‘‘بس دا هي متعرفش حاجه
داليا‘‘‘بجد يعني هي متعرفش ان ابنها هيموت بعد الولاده في العمليه
ادهم‘‘‘لا متعرفش اسكتي بقى
………………………………..
جاسر كان مخنوق ومتضايق انها بتعاندو ومنزلتش
وراح عالسلم عشان يشوفها قبل مايطلع خطوتين لقاها نازله كانت زي القمر بفستانها الاسود المنفوش والبسيط وحجابها الرقيق ومكياجها اللي كان مخليها زي الملكه كانها خارجه من كتاب حكايات
روح نزلت بهدوء لغايه جاسر اللي كان سرحان فيها وفي جمالها
جاسر‘‘‘بلع ريقو (انتي كنتي فين ايه اللي اخرك)
روح‘‘‘ببرود(معلش اصلي نسيت المفروض انزل الساعه كام) هااا تحبني اقعد في مكان معين ولا عايزني اعمل ايه
جاسر‘‘‘لا امشي ورايا مكان ما اروح الاقيكي ورايا
روح‘‘‘حاضر
روح كانت لافته النظر اوي خاصه انها الوحيده المحجبه بس كانت جميله اوي
جاسر‘‘‘اهلا مستر ديفيد
ديفيد ‘‘‘اهلا بيك وعينو راحت على روح مش تعرفنا بالانسه
جاسر‘‘‘مدام روح السيكرتيره الجديده
ديفيد‘‘‘كان معجب بروح اوي (اهلا مدام روح انتي حلوه اوي وكمان صغيره اوي)
روح‘‘‘اهلا بحضرتك ‘شكرا على كلامك
جاسر‘‘‘كان واقف متضايق جدا منها ومش طايق نفسو
ديفيد طول الحفله تقريبا كان عينو على روح وكان معظم كلامو معاها وعن جمالها لدرجه انو عرض عليها تشتغل معاه
بعد ما الحفله خلصت والناس مشيت مبقاش في حد غير ادهم وجاسر وداليا وروح…. ادهم كان واخد بالو من جاسر وقد ايه غيران على روح فحب يدايقو اكتر
ادهم‘‘‘على فكره انتي حلوه اوي يا مدام روح الكل كان مبهور بيكي
جاسر‘‘‘كان وصل لاخرو مسك ايد روح وجرها وراه على فوق ودخلها الاوضه
روح‘‘‘ايه في ايه سيب ايدي انت مجنون انت بتعمل كده ليه
جاسر‘‘انتي ناسيه اني جوزك
روح‘‘‘بصتلو اوي وقربت عليه اوي كانت قاصده تعمل كده قربت منو اكتر وبصت في عنيه (اولا انا منسيتش انك جوزي انت اللي عرفتي عالناس بالسيكرتيره بتاعتك وبعدين انت متضايق ليه انا معملتش اي حاجه غلط بالعكس انا كنت برد على السؤال وبس)
جاسر‘‘‘‘كان في دنيا تانيه خالص كان سرحان في عنيها وفي نفسها وفي قربها منو محسش بنفسو غير انو بيقرب منها اكتر وبيحضنها ونسي نفسو معاها
………………………………………..
فات اسبوعين وجاسر شويه يبقى كويس معاها وشويه يقلب بس روح كانت عارفه ازاي تخليه ليها حاولت على قد ماتقدر انها تغيرو وتخليه يحبها
بي للاسف الدنيا مش سهله اوي كده
وفجأه صوت جاسر كان عالي اوي والبيت كلو كان خايف
جاسر‘‘‘يعني ايه الملف مش موجود يعني ضاع ولا اتسرق الملف ده لو مظهرش دلوقتي هوديكو كلكو في داهيه
ادهم‘‘‘اهدي بس ياجاسر هنلاقيه بس مين بيدخل مكتبك ومين يقدر يعمل كده
داليا‘‘‘‘هو في غيرها
جاسر‘‘‘تقصدي مين
داليا‘‘‘روح طبعا مين في البيت ويقدر ياخد الملف غيرها من غير ما حد يحس
جاسر‘‘‘ناتالي…. ناتالي
ناتالي‘‘‘ايوه مستر جاسر
جاسرة‘‘‘ابعتيلي روح حالا
طلعت ناتالي لروح خبطت كتير مردتش دخلت عليها لقتها في الحمام وبعدها بفتره طلعت روح بس كانت تعبانه اوي
ناتالي‘‘‘حضرتك مالك انتي تعبانه
روح‘‘‘اااه تعبانه اوي ومفيش حاجه بتثبت في بطني
ناتالي‘‘‘مدام انتي ممكن تكوني حامل
روح‘‘‘حامل…. بصي متقوليش لحد حاجه ماشي انتي كنتي عايزه حاجه
ناتالي‘‘‘مستر جاسر عايزك تحت
روح‘‘‘لبست ونزلت وكانت تعبانه اوي ….ايوه في حاجه
جاسر‘‘‘ فين الملف ياروح
روح‘‘‘ملف ايه
جاسر‘‘كان هنا في المكتب
روح‘‘‘بس انا مبدخلش المكتب اصلا ولو خاتو هعمل بيه ايه هو انا بخرج من البيت
داليا‘‘‘والله اللي عايز يعمل حاجه بيتصرف
روح‘‘‘جاسر انا معملتش حاجه انت بجد مصدقها ومش مصدقني
جاسر‘‘‘ايوه مصدقها دي معايا من سنين انما انتي مين عشان اثق فيكي
روح‘‘‘مصدقتش اللي هو بيقولو والدموع ملت عنيها وسابتو ومشيت… طلعت اوضتها وفضلت تعيط وشويه التليفون رن
روح‘‘‘الو مين معايا
انتي لو مفكره انو ممكن يصدق انتي ويكدبني انا تبقي غلطانه
روح‘‘‘‘داليا ….عايزه إيه
داليا‘‘‘اللي سمعتيه وحابه اقولك كمان ان جاسر متجوزك مخصوص عشان يجيب منك طفل مسالتيش نفسك هيعمل ايه بيه
روح‘‘‘انتي قصدك ايه
وقالت داليا لروح على كل حاجه وقفلت معاها
روح‘‘‘يانهار اسود عايز يقتل ابنو
روح‘‘‘ناتالي انا عايزاكي تهربيني من هنا
ناتالي‘‘‘‘بس حضرتك دلوقتي حامل ازاي هتهربي ومستر جاسر لما يعرف دا ممكن يموتك ويموتني
روح‘‘‘ناتالي ارجوكي…..
ناتالي وافقت انها تساعد روح لانها فعلا كانت صعبانه عليها فعلا… وفي نفس اليوم بالليل جاسر كان بره بيشوف حل للملف اللي اختفى
ناتالي‘‘‘مدام روح القصر فاضي
روح‘‘‘انا جايه معاكي… نزلت روح السلم سمعت صوت في المكتب… انتي مش قولتي القصر فاضي مين اللي في المكتب
ناتالي‘‘‘صدقيني المكتب قبل ما اطلعلك كان فاضي
روح‘‘‘كان عندها فضول تعرف مين قربت من الباب سمعت داليا بتتكلم في التليفون
داليا‘‘‘متقلقش يامستر مارك الملف معايا وهيوصل لحضرتك …لا لا لا مشكش فيا انا حليت الموضوع بطريقتي… الصفقه دي مش هتم ابدا
روح‘‘‘بعد ماسمعت كل كلمه مشيت مع ناتالي بس قررت تتصرف من بعيد
روح‘‘ناتالي انتي تعرفي مكان الشركه او البيت بتاع مستر ديفيد
ناتالي‘‘قصدك مستر ديفيد اللي كان هنا في الحفله
روح‘‘‘ايوه تعرفي مكانو
ناتالي ‘‘‘ايوه اعرف مكان شركتو دا راجل اعمال كبير
انتي هتعملي ايه يامدام روح
روح‘‘‘هودي داليافي داهية …..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح)