روايات

رواية روح الفصل العاشر 10 بقلم مجهول

رواية روح الفصل العاشر 10 بقلم مجهول

رواية روح الجزء العاشر

رواية روح البارت العاشر

روح
روح

رواية روح الحلقة العاشرة

اسر بعد مادخل المستشفى حالتو كانت اتدهورت لدرجه ان العمليه كان لازم تتعمل في اقرب وقت
ادهم‘‘‘يا دكتور هو احنا لو ملقناش اي متبرع لجاسر ايه اللي ممكن يحصلو
الدكتور‘‘‘هيموت او يفضل طول عمرو مشلول وده اللي انا فهمتو ليه لما المرض ظهر عليه وفهمتو انو لازم يعمل العمليه والكلام ده كام من اكتر من سنه والتاخير سبب ليه مضاعفات لازم متبرع حالا
ادهم‘‘‘مكنش في قدامو غير حل واحد …مسك التلفون و…….
…………………………..
ناتالي‘‘‘مدام روح وحشتيني اوي
روح‘‘‘انتي كمان وحشتيني ناتالي
ناتالي‘‘‘اخبار النونو إيه اكيد هيبقى حلو زي مامتو
روح‘‘‘هههههههههه يارب…. ناتالي اخبار جاسر ايه
ناتالي‘‘‘بتردد.. هو.. هو كويس
روح‘‘‘ناتالي مالك متوتوره كده ليه جاسر حصلو حاجه
ناتالي‘‘‘بصراحه مدام روح مستر جاسر في المستشفى
روح‘‘‘بخضه… ايه.. انتي بتقولي ايه في المستشفى ليه اتكلمي ياناتالي
ناتالي‘‘‘تعب فجأه والدكتور قرر انو لازم يعمل العمليه
روح‘‘‘عمليه طب ازاي ده مفيش متبرع هيعملها ازي انطقي
ناتالي‘‘‘والده الاستاذ جاسر
روح‘‘‘والدتو هي عايشه امال كانت فين من الاول
ناتالي‘‘‘اصلهم كانو قطعو كل العلاقات اللي بينهم من زمان… حتى بعد مرض مستر جاسر وهي عرفت رفض مساعدتها
روح‘‘‘وهي بتعيط(ناتالي انا عايزه اشوفو وديني ليه)
ناتالي‘‘‘ماشي بس افرضي حد شافك
روح‘‘‘مش مهم المهم اطمن عليه
راحت روح المستشفى ووقفت واقفه بره الاوضه تشوفو وهو نايم من الشباك وعليه كل الاجهزه كان صعبان عليها اوي بس في نفس الوقت كانت عارفه انو اناني لدرجه تخليه يضحي بابنو عشان نفسو وفضلت سرحانه فتره وعنيها عليه كان في صراع جواها من غير حكم
ادهم‘‘‘روح… روح انتي هنا
روح‘‘‘بخضه… ادهم
ادهم‘‘‘انتي… انتي هنا طب ازاي (وفجأه لفت نظرو بطنها) روووح انتي.. انتي حامل
روح‘‘‘حطت ايديها على بطنها وحاولت تمشي ادهم وقفها
ادهم‘‘‘انتي كنتي فين وليه مشيتي جاسر طول المده دي كان بيدور عليكي….
روح‘‘‘بحزن(كان بيدور عليا ليه عشان يجيب مني طفل ينقذو من الموت… عشان يموت ابنو)
ادهم‘‘‘انتي عرفتي منين
روح‘‘‘مش مهم عرفت منين… المهم دلوقتي لو سمحت انت مش عايزاه يعرف اني كنت هنا
ادهم‘‘‘روح متسيبهوش هو معزور والله… وكفايه صدمتو لما يعرف ان امو هي اللي اتبرعت له في العمليه وماتت
روح‘‘‘ماتت
ادهم‘‘‘ايوه ماتت ياروح بلاش انتي كمان تسيبيه
روح‘‘‘بصتلو وعنيها كلها دموع(مع السلامه ياادهم) وسابتو ومشيت
ادهم‘‘‘رفع التلفون(الو ايوه في واحده هتخرج من المستشفى دلوقتي حامل ومحجبه امشي وراها من غير ماتحس واعرفلي هي ساكنه فين) وقفل التلفون
……………………………………..
فات شهرين وكامت روح بتحاول توصل لناتالي عشان تطمن على جاسر بس مقدرتش توصلها…
روح قلقت عليها اوي فاضطرت تكلم ديفيد عشان يسال عنها ويطمنها…
روح‘‘‘مستر ديفيد انا اسفه اني بعطلك بس انا قلقانه على ناتالي دي بقالها اكتر من شهرين مبتكلمنيش وبحاول اوصلها بس مفيش فايده فياريت تبعت حد لقصر جاسر يسال عليها
ديفيد‘‘‘اه طبعا مفيش مشكله وسكت
………………………………
فلاش باك‘‘‘‘‘من شهرين
ديفيد‘‘‘‘يعني ايه روح خرجت راحت فين
……..‘‘‘‘‘المستشفى
ديفيد‘‘‘لمين وراحت ليه
……‘‘‘‘مستر جاسر عمل العمليه وهي راحت هناك ليه
ديفيد‘‘‘‘انا مش قولت محدش يقولها عرفت منين انتو اغبيه
…….‘‘‘‘يا مستر ديفيد واحده اسمها ناتالي شغاله في القصر هي اللي كانت عندها في البيت قبل ماتروح للمستشفى على طول
ديفيد‘‘‘شوفولي ناتالي دي وحاولو تخلصو عليها
……..‘‘‘نخلص عليها
ديفيد‘‘‘ايوه تخلصو عليها انا مش عايز روح تعرف اي أخبار عن جاسر…. مفهوم
……..‘‘‘‘مفهوم
عوده للواقع‘‘‘‘‘‘‘
ديفيد‘‘‘لازم تنسي جاسر ياروح لازم…..
…………………………..
في المستشفى بعد شهرين
ممرضه‘‘‘الحمد لله على سلامتك يامدام
روح‘‘‘بتعب (الله يسلمك بنتي كويسه هي فين انا عايزه اشوفها لو سمحتي)
ممرضه‘‘‘متقلقيش عليها هي كويسه انتي محتاجه شويه راحه وشويه وهجيبهالك تشوفيها
ديفيد‘‘‘الحمد لله على سلامتك
روح‘‘‘الله يسلمك انا متشكره اوي على كل اللي بتعملو معايا انا تقلت عليك اوي
ديفيد‘‘‘متقوليش كده انتي متعرفيش انتي غاليه عندي قد ايه…..
روح‘‘‘كانت حاسه باللي ديفيد يقصدو بس كانت بتتجاهلو على قد ماتقدر
…………………………
ادهم‘‘‘اخبارك ايه دلوقتي ياجاسر
جاسر ‘‘‘كويس
ادهم ‘‘‘‘انت لسه زعلان مني دي امك ياجاسر كان لازم اقولها انت كنت محتاجلها وهي لو مش بتحبك مكانتش ضخت بحياتها عشانك
جاسر‘‘‘بصوت عالي(انا مش محتاج لحد ابدا ولا حتى انت كلكو كدابين حتى امي اللي ضحت عشاني افتكرت اني كده هسامحها بس لا انا عمري ماهسامحها ابدا ابدا فاااهم)
ادهم‘‘‘انت عمرك ماهتتغير ياجاسر هتفضل كده سلبي وفاكر نفسك احسن واقوى من كل اللي حواليك ومغرور ومتكبر مع ان كل مشاكلك انت فيها الغلطان مش اللي حواليك…. وسبحان الله يااخي في ناس بتحبك بكل اللي فيك (ادهم كان قصدو على روح) وبكل اللي عملتو معاهم بس للاسف انت اعمى وغبي
جاسر‘‘‘انت تقصد ايه
ادهم‘‘‘اقصد انك حتى مفكرتش تسال على ابنك
جاسر‘‘‘انا معنديش ولاد.. واظن انت عارف ان ابن ياسمين مكانش ابني
ادهم‘‘‘وانا مقصدتش ابن ياسمين…
جاسر‘‘‘امال تقصد ايه يا ادهم اتكلم
ادهم‘‘‘روح جاتلك المستشفى بعد العمليه تطمن عليك من اربع شهور وكانت حامل ياجاسر
جاسر‘‘‘‘قام من مكانو انت بتقول ايه…. روح…. حامل
حاااامل

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى