رواية معشوقه الأسد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريحان الأمل
رواية معشوقه الأسد الجزء السابع والعشرون
رواية معشوقه الأسد البارت السابع والعشرون
رواية معشوقه الأسد الحلقة السابعة والعشرون
وصلنا عند اسد لما كان زعلان اووي ان ازي عشقه تتهمه بحاجه زاي كده وزعل اكتر لما نسي مع عشقه وحبه لعشق انه باخد بتار امه وابوه لحبه لعشق ولكن حزم امره بان ياخد خطوه في حياته ستغيرها ولو لدافع مريح بالنسبه له للامام
مسك اسد فونه وطلب رقم ما ثم قال له
اسد بهدؤء… طيب انا جاي دلوقتي جهز كل حاجه
ركب اسد عربيته وراح علي مكان ما
في مخزن اسد
دخل اسد كالعاده بهيبته المعتاده التي يخاف منها الجميع
اسد بخبث… حسين فين الحارس بتاع الصبح
حسين بتلبيه…. مربوط سعاتك اجيبه
اسد بابتسامه… اكيد انت عارف عايز ارحب بيه
اومي له حسين وذهب واتي له بالحارس
نظر له اسد نظره دقيقه ثم جلس. علي مقعده ووضع قدم فوق الاخري
اسد بتساؤل…. اسمك اي
الحارس بخوف… ان.. ا اسمي محمود
اسد… اممم محمود قولتلي تمم
محمود… والله ي اسد بيه محدش قالي اني اهرب ايهاب من المخزن ولا حد قالي اني اقتل سعيد والله ي بيه دي الحقيقه
اسد بابتسامة نصر لانه اعترف بغباء… بجد شكرا لانك قولت كل حاجه بدون اي مجهود مني
نزل اسد عليه بالضرب حتي نزف من جميع اجزاء جسده فهوا ضحك زاك الاسد
اسد بتنهيده…. حسين اتصرف مع الحمار ده
حسين بتلبيه… اوامرك اسد بيه
خرج اسد من المخزن واخد عربيته وذهب. الي قصره
في قصر فهد
فهد وهوا يحدث وعد
وعد بحب…. انا مش عارفه ابيه اسد هيوافق ولا لا لانه ليس متعارك مع عشق وخايفه اصلا ينسي اننا قرينا فتحه ولبسنا دبلتين
فهد بحب… والله ي حبيبتي انا اخوكي اليومين دوول بحاول اتجهله تماما لاني حاسس اني ممكن اقوله اي حاجه متجيش علي هواه يقولي انسي اني اجوزك اختي والله قلبي بيقولي كده
وعد بضحك…. صدقت والله ابيه اسد يعملها
فهد بضحك… ربنا يهديه كده ويجوزنا مع بعض
وعد بخجل… مستعجل اووي
فهد بحب… انا نفسي انك تكوني ملكي ليا بس. محدش يشوفك غيري ولا حد يتحكم فيكي غيري تبقي انتي كل حياتي واصحي الاقيكي في حضني وامشي وانا شايفك في مكانتي
وعد بحب… انا بحبك اووي ي فهد
فهد بحب… وانا بعشقك ي قلب الفهد
وعد بسكوف لما قالته
وعد بكسوف… طيب تصبح علي خير
فهد بحب… وانتي من اهلي ي قلبي
اغلق فهد مع وعد وكلاهما في حاله من الفرحه والحب لدي الاخر
عند وعد
قاعده فرحانه من كلام فهد وفكرت كده وخطرت علي بالها شخص ما
وعد بزعيق…. اااه ي بت الواطيه ده كله متكلمنيش ولا تسالي عليا ليه عملت فيكييي اي ولو مش عجبك انك تتكلمي معايا تلقني احسنلك تلقني بقولللك لاااااا
نورا بضحك فهيا هذه عاده صديقتها المجنونه
نورا بضحك…. والله قولت ودوها مشتشفي المجانين محدش صدقني
وعد بتمثيل الحزن…. ليه شيفاني بشد في شعري ولا بشد في شعري
نورا بضحك… لا بتشدي فس شعري انا
وعد بجديه… بجد زعلانه منك ده كله متكلمنيش ده انا شبكتي وقريان فتحتي كانت النهارده
نورا بخضه…. بجد ي وعد ومقلتيش ليه
وعد… والله كل حاجه جات فجاءه كده انا زات نفسي مش عارفه كل ده جه ورا بعضه ازاي
نورا بحب…. المهم انك مبسوطه ي قلبي والف مبروك وربنا يتمم علي خير
وعد بحب… ويعوضك ي قلبي بالاحسن ويباركلي فيكي ي رب ي اجمل اخت
نورا بدموع…. تسلميلي ي عيوني ي رب
وعد بحب… طيب هنام انا دلوقتي والصبح باذن الله هكلمك
نورا بحب… تمم ي قلبي سلام
اغلقت وعد المكالمه مع نورا ودخلت في ثبات عميق
في جناح اسد
دخل اسد وجد عشق تجلس علي الفراش وكانت ترتدي برموده انيقه وجميله وفرده شعرها وكانت ملاك
اسد اتجاهل عشق تماما وكأنها مش موجوده هوا راهن نفسه انه ميبنش انه زعلان منها علشان متزعلهوش تاني
حزنت عشق من قلبها علي تجاهله ليها بس حلفت مش هتنام غير لما تصالحه
ذهب اسد الي صالته الرياضه واخذ يمارس بكل غضب
قامت عشق لما استغربته انه اتاخر. قامت تشوفه
دخلت عشق عند اسد في صالته الرياضه وجدته يرتدي برموده وعاري الصدر ويضرب في الملاكمه بكل غضب خافت عشق من طلته ولكنها ثبتت علي شجاعه مزيفه منها
عشق بصوت ضعيف… اسد ممكن اتكلم معاك
وقف اسد الملاكمه ونظر لها نظره غضب
اسد بغضب…. انا مش فاضي دلوقتي روحي نامي وبعدين نتكلم
عشق بدموع…. بس انا عايزه اتكلم دلوقتي
اسد بغضب وصوت عالي…. وانا قولت مش عايز اتكلم معاكي دلوقتي اي مش بتفهمي
عشق بخضه من صوته….. بس ي اسد
ولم تكمل حديثها حتي قاطعها اسد بانه بدا ممارسه في الملاكمه متجاهلها تماما
احرجت عشق وهذه اول مره يحدثها هكذا ولكنها احست بخنقه شديده ولم تقدر علي التنفس اخذت تهوي بيديها الصغيره علي فمها حتي تاخذ قدر كبير من الهواء ولكن لا محال في ذالك
لاحظ اسد خنقت عشق فذهب اليها مسرعا
اسد بخوف شديد…. عشق مالك فيكي اي
عشق عيونها احمرت ووشها احمر ومش قادره تتنفس ووقعت فاقده الوعي
خاف اسد عليها اووي راح جاب اسدالها بتاع الصلاه ولبسها بسرعه وشالها ونزل بيها لتحت وحطها في العربيه وجري علي المستشفي كل ده تحت نظر سليم وهانم ومراد ورهف اللي مش عرفين حصل اي بالظبط
(يعني ي اسد تلبس عشق اسدال الصلاهغيران عليها ونسيت تلبس حاجهتستر نفسك بيها واللهشعب مصر ده شعب متملك😂😂)
سليم بخوف… استر ي رب ي تري مالها عشق اسد نازل بيها جري كده ومن غير تيشيرت
رهف بدموع…. قوم ي مراد نروح وراهم نشوف عشق مالها اكيد جاتلها الخنقه بتاعت صدرها دي
اومي لها مراد وذهب كلا من مراد ورهف خلف عشق واسد علي المستشفي
هانم بخوف…. جيب العواقب سليمه ي رب
سليم… ي رب
في المستشفي
اسد بغضب وصوت عالي…
ترولي بسرعه ي بقر ي اللي هنا
جابو بسرعه ترولي علشان عرفين هما بيتكلمو مع مين
دخلت عشق الغرفه وتم الكشف عليها وتم وضعها علي جهاز التنفس الاصطناعي
مراد بتساؤل…. انت ازاي تخرج كده ي بني انت مش عارف انت مين اي صحفي دلوقتي يشوفك هينشرك في كل مجله
اسد بلامبلاه… مش مهم المهم عندي عشق وبس
مراد بخوف علي اخيه…. طيب انا هنزل اجبلك تيشرت من تحت واجي
ونزل مراد يشتري تيشرت لاسد من مول امام المستشفي
رهف ببكاء…. هي حصلها اي ي اسد
اسد بخوف…. والله انا لقتها مش قادره تتنفس وبعدين وقعت من طولها
رهف ببكاء…. ربنا يشفيكي ي حبيبتي ي رب
اسد بتساؤل… كان بيحصل معاها حاجه زاي كده
رهف… ايوه بابا لما كان بيحبسنا في اوضه ضلمه عشق كانت بتتعب وبتبقي مش قادره تاخد نفسها وبيغمي عليها
اسد بحزن عليها…. ربنا يشفيهالي ي رب ويباركلي في عمرها
وبعد مده في المستشفي طمان الطبيب اسد علي حاله عشق وكتب لها بعض الادويه وصرح لها بالخروج من المستشفي
ذهب كلا من عشق ورهف واسد ومراد الي القصر
هانم بحب… عامله اي ي حبيبتي كويسه
عشق بابتسامه… الحمدلله ي تاتا بخوف
سليم بحب…. الف سلامة عليكي ي عشق.
عشق…. الله يسلمك ي جدو
اسد باستاذان…. هنطلع فوق علشان عشق ترتاح
صرح له الجميع وحمل اسد عشق وصعد بيها الي جناحه تحت خجل عشق وكسوفها
في جناح اسد
وضع اسد عشق علي السرير
عشق ببكاء… اسد مكنش قصدي والله..
اسد وقد وضع يده علي فمها…. بس ي عشق انتي تعبانه دلوقتي بلاش كلام دلوقتي
عشق ببكاء…. لا مانت مش هتنام زعلان مني
اسد نظر اليها نظرت حب وعشق فهيا مهما فعلت ستبقي عشيقته وطفلته الصغيره كما يسميها
اسد بحب…. بس انا اصلا مقدرش ازعل منك ي عشق انتي بنتي اصلا الصغيره ومافيش اب بيزعل من كلام بينته اي ان كان
عشق وهي تمسح دموعها بكفيها الصغيره كالاطفال مما جعل اسد يضحك علي طفوليتها…. يعني مش زعلان خلاص
اسد بحب وضحك علي طفوليتها…. لا مش زعلان خلاص
اخذ اسد عشق في حضنه واخذ يرتب علي شعرها حتي ذهبت في ثبات عميق
نظر اليها اسد نظرت حب وعشق وحنان
اسد بحب… والله ي عشق كل اللي جاي فرحه ليكي وبس وكله عوض. عن اي حاجه زعلتك واي حاجه نيمتك معيطه كله فرحه ليكي فرحه وبس
ثم ضمها اسد اليه ودخل في ثبات عميق