روايات

رواية الحب اكبر كدبة الفصل السابع 7 بقلم ريم هاني

رواية الحب اكبر كدبة الفصل السابع 7 بقلم ريم هاني

رواية الحب اكبر كدبة الجزء السابع

رواية الحب اكبر كدبة البارت السابع

الحب اكبر كدبة
الحب اكبر كدبة

رواية الحب اكبر كدبة الحلقة السابعة

.. حاضر يا ماما
~ ماشي ي حببتي صلي ولبسي واطلعي
.. ماشي
.. اي ريك ي ماما
~ قمر ي حببتي
.. ده عيونك
~ افتحي الباب محمد جيه
.. حاضر ي امي
= عامله اي ي ميمو
.. الحمدلله وانت
= بخير لما شوفتك
.. بكسوف” ديما
= عامله اي امي
~ الحمدلله يحبيبي
= يارب ديما يلا ننزل لو خلصتو
~ ايوه يلا ي ريمو
“في المـول”
= بملل” ها ياريم كل دي فساتين وما عجبكيش اي حاجه
.. ما هو ما فيش اي حاجه عجباني وانت شايف ان كل الفساتين مش حلوه
= بزهق” طيب طيب في في دور فوق تاني تعالي نطلع هناك
.. هو انت زهقت مني
= ها لا لا يحببتي ازهق منك ازاي
.. ماشي ي حمو يلا نطلع فوق
.. الله ده جميل اووي صح
= ف بالو” اخيراا خلصت حاجه تزهق” اهه ي حببتي جميل اوي
.. ماشي هاخد ده
= تمام هروح هدفع الفلوس وانتي روحي على العربيه لحد ما اجي
.. بفرحه” ماشي
= اخيرا مشيت هو انا كنت ناقص صداع امم ارن ع ياسر
/الوو
= اي يزفت فينك
/ قعد بلعب ببجي لحد ماتخلص من ام التمثليه دي
= يبني دي زهقتني كل شويه ده مش عجبني وده مش عارف ايي حاجه تزهق
/ بضحك” احسن تستاهل حد قالك تعمل ف نفسك كد
= مانت عارف اني بعمل كد علشان انتقم منهاا انا مش هاسبها لحد ماتكره حياتها
/ عارف يخويه هنشوف مين اللي اللي هيزعل ف الاخر
= هتشوف ي ظريف
.. محمد
= بخوف انو تكون سمعتو” ريم
.. كل ده بددفع الفلوس
= بتوتر” انتي جيه من امته
.. بستغراب” لسه جي مالك متوتر كد ليه
= ها لا مافيش اصلا كان صحبي اللي حببتو تعبانه بكلمو ف علشان كد اتاخرت
.. وهي عامله اي دلوقتي
= بقت كويسه الحمدلله
.. ماشي مش يلا بينا الوقت اتاخر
= اه يحببتي يلا
” ف بيت”
= يلا ياحببتي هامشي انا علشان الوقت عوزه حاجه
.. لا ي حمو عوزه سلامتك
= باي
.. باي
” يوم الخطوبه الصبح”
ــــ يلااا يبت اصحي النهاره خطوبتك
.. اهدو يابنات هنام شويه
ـــــ نوم ايي ده اصحي يلاا
.. يوو صحيت اطلعو بره يا حيوانات
ــــ مقبوله منك يروحي احنا طلعين خلصي بسرعه علشان نعمل الميكب
.. حاضر بره يلااا
ـــــ ماشي ي عروسه
” بعد نص ساعه”
ـــ احنا مبسوطين انك هتتخطبي
.. ربنا يخليكو لياا يروحي انتو
ـــــ يلا نعمل الميكب
.. بضحك” يلا هنشوف موهبتكم الفنيه
ــ بهزار” هتصدمي صدمت عمرك من الميكب
” بعد ساعتين ”
ـــــ زي قمر ي حببتي
.. يروحي انتي
.. بتعيطوا ليه يا اهبل خلق الله هو انتم في فرح بتعيطوا في حزن بتعيطو
ــــ بهزار” معندكيش احساس يختي معندكيش اديكي شويه من عندي ي هبله دي دموع الفرحه
.. بضحك” لا مش عوزه شكرا خليها ليكو
.. ف ماما ي بنات
ــــــ بتظبط الحاجه بره
ــــ استني اقولها اانك خلصتي
~ بدموع” قمر يروحي احله عروسه شفتها عيوني
.. حببتي ي امي ربنا يخليكي ليا
ـــــــ اي هنقضيها دموع وعياط يلا نرقص ي بنات
~ بضحك” والله صحابك مجانين المهم خطيبك جاي كمان نص ساعه
.. بتوتر” بجد ماشي ي امي
“بعد ساعه اللي ربع”
ــــ عريسك جي يلا رريموو
.. شكلي حلو ي بنات
ــــــ شكلك احله من قمر
ــــ محمد جي عليك اهو
= ميمو بسم الله ماشاءالله اجمل بنت شوفتها ف حياتي
.. بتوتر” شكرا
ــــــ يلا نطلع بره ده احنا عملنا حتت ديكوريشن جامد
= يلا يروحي
.. بضحك” اهدي ي سما كل ده بترقصي
ـــــــ ملكيش دعوة يبت
~ يلا ي يا حبايبي عشان تلبسوا الدبل
ـــ اخد ي محمد لبسها دبله
= هاتي ايدك
| كده ي محمد تلبسها الدبله ونا لسه مجتش بس لحقتك صح
= بصدمه” هاجر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب اكبر كدبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى