رواية للعشق قيود الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي
رواية للعشق قيود الجزء الخامس
رواية للعشق قيود البارت الخامس
رواية للعشق قيود الحلقة الخامسة
دهب بتحاول تبعد عنها مش عارفه .. فاطمه جريت عليها بخوف هي ودلال وبيحاولوا يبعدوا نجوه عنها بس مش قادرين عليها بس ادهم زعق فيها…. أنتي بتعملي هنا يابت انتي
نجوه بعدت بسرعه عن دهب وقالت بشجاعه زايفه….. جايه اخد حقي
ادهم زعق فيها بغل…… حق اي يااااا ام حق انتي يابت مش قايلك مش عايز المحك هنا وتروحي لـ أبوكي لحد ماتتربي من تاني ولا انا مقولتش قووووولت ولا ماقولتش
نجوه بخوف…… قو قولت ياسيد الناس بس هاخد العيال و
قاطعها ببرود…. عيالي مع ابوهم مش هيسيبوا بيت ابوهم لو اي حصل
عبد العزيز: عليا الطلاق بالتلاته ماناساكت يابن اخويا وهوريك يااالا بت قدامي
ادهم ابتسم بخبث وحط رجل على رجل وقال…. خد الباب في ايدك ياحمايا وااااه خلي في بالك الشراكه مابينا انتهت
عبد العزيز سكت بخضه ونجوه صوتت وفي بالها….. ياخبتي دي نهايه العز والنغنغه… ان ادهم يشيل بس اسمه من جنب اسم ابويا دي افلاس لوحدها ودول بهايم مايعرفوش يديروا حاجه ادهم دماغه الماظ ويعتبر هو الي ممشيلنا الشغل جريت عليه بقهر وطمع وقعدت تحت رجليه بدموع تماسيح….. احب على رجلك ياسيد الناس ماتعملش كدا ما تخليش مشاكلنا انا وانت تأثر علينا كلنا وعلى الشغل احنا ماهما كان عيله واحده والمرحوم عمي لو كان عايش ماكنش سمح ان دا يحصل ابدا يرضيك مايكونش مستريح فـ تربته ياخويا
ابتسم بخبث …. طيبه انتي اوي يانوجه وهمك على راحه ابويا اوي يابت
بصت في الارض بغلب وسكتت
اسلام بعصبيه….. قومي من على الارض يابت ماعاش ولا كان الي يهينك واحنا على وش الدنيا عايز نفصها سيره نفضها عادي يعني احنا مشاركين الريس اوي
نجوه غمضت عينيها بعصبيه وقالت في سرها….. يابن الـ****** هتبوظ كل حاجه اتكتم
ادهم ابتسم بمكر….. يعني دا اخر كلام
اسلام بغل….. مابرجعش في كلمتي انا يـ ههه ابن عمي
ادهم ضحك بعلو صوته لدرجه ان غمزاته بانت وكان في غايه الوسامه…… اممم هنشوف… وبعدين بص لـ باقي العيله….. خليكوا شاهدين اهو قال كلمته…. والي يرجع فيها يبقى لمؤخزه …. ولا انا هسكت خالص شوفوا انا مؤدب ازاي… الليل… بس الليل وهتكون من صباحيه ربنا عندي بتستسمحني نرجع الشراكه
اسلام صرخ بغل….. بعينك يا **** قومي يابت يالا يابا وربنا ماهعديها بالساكت كدا وهتشوف
بقلمي بسمله بدوي
انا قولتلك اي انتي اي يادهب اييييي بجد ليه العند انا مش محذراكي ماتنزليش تحت نزلتي لي قالت كدا نيره بعصبيه شديدة من كتر خوفها من الي كان هيحصل لـ دهب من الحيربوزه نجوه
دهب بدموع….. حقك عليا والله بس ماقدرتش اقعد وانا سامعه صوته بيزعق والاصوات الكتير الي تحت دي خوفت خوفت عليه يانيره قلبي كان واجعني اوي عليه
_سيبها يانيره خلاص هي من خوفها عليه بس عملت كدا
بصوا ناحيه الصوت لاقوا فاطمه بتبسم لدهب بحنيه….. ماتتكررش تاني يادودو ماشي
دهب هزت راسها وجريت عليها حضنتها….. انا بحبك اوي انتي الوحيده الي بتفهميني هنا
نيره مثلت الغيره….. لا والله ياست دهب وانا يعني بقيت وحشه دلوقتي… زي ما انتي كنتي خايفه عليه انا كنت خايفه عليكي ياختي
دهبت ابتسم من بين دموعها وقالت….. وانتي كمان بحبك اوي
نيره بضحك…. وانا كمان ياستي بحبك ايوا كدا اضحكي خلي الشمس تنور
..
مش حاسس انك زودتها يا ادهم
ادهم بص ليه بعصبيه….. نعم ياخويا
فارس بخوف…. قصدي يعني دا مهما كان عمك و
قاطعه ادهم بغل…. عمك متهمني اني حرامي وباخد كل الفلوس في كرشي يااستاذ فارس اسكت انت ماشوفتش الي عمله ماجيتش غير في الاخر وانا بتكلم
فارس بعصبيه….. نعم هو اتجنن ولا اي وبعدين حرامي اي دا حقك اصلا انت الي ليك الحق في كل الفلوس دي ومن حق ربنا نسبتك تكون 70 في الميه بس من قناعتك وعينك الشبعانه خليت 50 وهما 25 وانا وابو علي 25 دا غير الفلوس الي بياخدها منك كل شهر فوايد وببقى خارج بيريل من كتر فرحته بالفلوس وغير بس اسمك جنب اسمه الي مخليه ماشي يدوس على خلق الله وبيتمنظر وعامله مكانه ولا ايه ولا ايه ودلوقتي انت حرامي دول هما الي حراميه ولااااااد ستين ****** انا مش هنسى ابن عمك الـ**** الي قفشته اكتر من مره بيخنصر وانت عارف وبتعدي واحد غيرك كان خلى ابنك محمود العيل برقبته وخلاه ليه قيمه عنه دول ناس **** اعوذ بالله الله يسامحك ابوك هو الي بالانا بيهم وقال فاكر كدا اننا لينا سند وهما لو طالو يموتـ ونا على جنيه كانوا عملوها
ادهم بشر…… اصبر بس عليا وانا وديني لخد حقي تالت ومتلت
فارس بدعم…. انا في ضهرك ياخويا
ابتسمله ادهم بحب اخوي ورتب على كتفه….. راجل وانا عارف بس لو تبطل تفاهه
فارس بضحك وصوت انثوي…. لو مش عاجبك طلقني طلقنييييس ياااااقاسيييي
ادهم بغضب مصطنع….. امشي ياض يابن ال****
فارس جرى على برا بضحك……. ااااه ماانت اخدت مني الي عايزه وضحكت عليا بقت كوخه دلوقتي وربنا لاخد العيال ومنا قاعدالك فيها ههههههه
ادهم قعد على الكرسي وفضل يضحك على عمايله….. يخرب عقلك يا واد يافارس وانا الي قولت عِقل هيفضل طول عمره تافهه
قاطعه خبط على الباب قام من على الكرسي تاني وضحك…. امشي ياض يابن***** مش فايقلك وفتح الباب بهمجيه خلى الي وافقه تتخض تاني بعد ما اتخضت من الشتيمه البذيئه وبعدين فتحت الباب الهمجيه كل دا كتير عليها
دهب بخوف لذيذ بالنسباله….. دي دي انا
ابتسم بهيام…. دهبي
دهب بكسوف…. انا انا عملتلك القهوه الي بتحبها وبعدين عملتلك حاجه خفيفه كدا عشان عارفه انك مش هيكون ليك نفس بس عشاني كُل انت ماكلتش حاجه من بعد لقمه الفطار
ابتسم بحب على اهتمامها…. حاضر بس اكليني انتي
شهقت بخجل…. ها .. مـ ماينفعش
ابتسم اكتر بحب….. لا ينفع اسمعي مني انا بس قولتلك ينفع يبقى ينفع يالا اكليني ياقلبي
ابتسمت بكسوف اكتر…. حـ حاضر
مسك ايدها الي بتأكله باسها بحب وطول ماهي بتأكله بيتعمد يلمس صوابعها بـ شفايفه مش مشفق على حالتها الي كادت تنصهر من كتر خجلها وهو اكتر من مستمتع بكدا
فجأه الباب اتفتح ودخل فارس بهمجيه….. الحق ياادهم امك ءء انا جيت في وقت مش مناسب ولا اي نهى كلامه بابتسامه سخيفه هبله
دهب اتكسفت اوي وخبت وشها في صدر ادهم الي كان مقعدها على رجله بردوا
ادهم بعصبيه…. يااااض يابن الـ**** مش في زفت باب…. مانا طول الوقت مؤدب اول ما اقرب من البت بتـ
فارس قاطعها بلهفه….. اسمع بس دلوقتي صحيح امك وقعت من على السلم
ادهم سبه سب بذئ خالص…… ياض يابن الـ***** ولسا جاي تقولي
دهب بلهفه…. ايه ماما بطه وجريت على برا
..
بعد القليل من الوقت
كانت الحاجه فاطمه قاعده وكلهم حواليها متجمعين معادا ادهم الي بيعمل مكالمه مهمه… حزيينين على الي حصلها ودهب قاعده بتاكلها…. وبتقولها بحنيه… اخر لقمه عشاني يالا يابطتي الطبق خلص اهو خلاص ماجتش على المعلقه دي يالا يالا عشان الشيطان ماياكلهاش حرام
كلهم ضحكوا على طفولتها بس ثواني وكشروا اما شافوا الحربايه التانيه احلام داخله هي وامها
السلام عليكم
فاطمه بابتسامه بتحاول تداري بيها احساسها المقبوض.. هي مش مطمنه بس حاولت تكذب احساسها وقالت… وعليكم السلام ادخلوا ياحبيبتي دا بيتك
احلام بخبث ومثلت المسكنه….. الف الف سلامه عليكي ياماما اقسم بالله اول ما عرفت والبت بنتي قالتلي جتلك جري من خوفي عليكي
فاطمه: طول عمرك بنت اصول ياحبيبتي وبتفهمي فيها
احلام بصت على دهب باستحقار وقالت….. ودي ليها عين تقعد هنا لسا بعد الي حصل…. صحيح الي اختشوا ماتوا
فاطمه ماستكتتش….. مالوش لازمه الكلام دا يابنتي ودهب خط احمر بانسبالي.
أم احلام بعصبيه وخبثها بان…. اه ماهي بنت حبيب القلب الي كنتي بتحبيه و
فاطمه صرخت فيها…… انتي اتجننتي ياست انتي… ربنا ينتقم منك ياشيخه بتهلفطي وبتقولي اي
ام احلام بشر….. تصدقي انك وليه حربايه بصحيح وتستاهلي الي حصلك انتي هتعملي علينا شغل الحموات ولا اي
فاطمه قامت واستحملت الالم ومسكتها من شعرها….. بتشمتي فيا ياست ياناقصه وبتتكلمي عني بالسوء وربنا لوريكي مين هي الحاجه فاطمه ام الكبير وو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية للعشق قيود)