روايات

رواية اليتيمة الفصل التاسع 9 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الفصل التاسع 9 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الجزء التاسع

رواية اليتيمة البارت التاسع

اليتيمة
اليتيمة

رواية اليتيمة الحلقة التاسعة

صلوا على النبي صلى الله عليه وسلم
اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
وصلنا لما جه ميعاد النتيجه
سوزان:هاله يا هاله
هاله:طب مع السلامه دلوقتي ماما بتنادي لي
سوزان:دخلت عليها الاوضه ايه يا هانم جيبتي كام
هاله:كام في ايه!؟
سوزان:النتيجه نتيجتك ظهرت ايه مجبتهاش
هاله:ها لأ جبتها
سوزان:طب يلا فرحيني بقا هااا في التسعينات صح
على نيتها سوزان دي😂😂
هاله اساسا مكنتيش جابت النتيجه بس كدبت على عليها
هاله: طبعاً طبعاً
سوزان: حلو اوييي اما اروح افرس الي اسمها بسمه
هاله: ايوا ماشي هي جابت كام!؟
سوزان: سمعتها بتتكلم مع صحبتها بتقول ٩٨
هاله: ايه ليه !!؟؟
سوزان:انا عارفه يا قلبي دي تلقيها غشاهم طبعاً
هاله:اممم ايوا صح
٩٨ بالغش 😂😂😂😂يمكن يا خاله سوزان
صلوا على النبي صلى الله عليه وسلم
نروح لبسمه
بسمه: الحمد لله يارب على كرمك وعطاك كدا إن شاء الله أبتدي سنه تالته اللهم بارك الله فرحانه اويي ياريت ماما وبابا كانوا هنا كانوا زمنهم فرحولي أنا… وراحت معيطه 😭😭
شويه الباب خبط
بسمه مسحت دموعها
ايوا حاضر مين
محمد: احمم أنا محمد
ممكن تفتحي لو مفيش مانع ماما عايزه تكلمك
بسمه:فتحت طبعاً عمتي هكلمها
رقيه: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 😍
بسمه: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا عمتو
رقيه: الحمد لله يا روحي انت الي عامله ايه وحشاني
بسمه: الحمد لله انتي اكتر نفسي اقعد معاكي اويي
رقيه:إن شاء الله عن قريب اجي اشوفك وأشوف الواد محمد صحيح نتيجتك ظهرت
بسمه: الحمد لله وجبت ٩٨
بفضل الله
رقيه:يا حبيبتي مبارك 🌹 يا جميل لأ دا كدا اجي بقا علطول
اباركلك
بسمه:تسلمي لي 🥹 متحرمش منك
كل دا ومحمد كان مشي عشان تاخد راحتها
خلصت واديت الفون لمحمد
رقيه:كدا يا محمد متقوليش أن بسمه بسم الله ما شاء الله نجحت وجابت٩٨
محمد:اللهم بارك بجد انا معرفش
رقيه:ولد دا انتم في بيت واحد
محمد: اه بس انا مش ليا دعوه بحد حتى خااال….
رقيه:ايه حتى خالك ايه
محمد:لأ مفيش يعني اصل باجي من الشغل يدوب اصلي و باكل وانام
رقيه:ربنا يعينك يا حبيبي ويحفظك بارك لبسمه بقا وإن شاء الله اجي انا وابوك نبارك لها ولهاله
محمد:إن شاء الله حاضر
رقيه:يلاا مع السلامه يا حبيبي في حفظ الله
محمد:الله يسلمك يا أمي
محمد قفل واح بارك لبسمه وسألها على هاله نتيجتها ظهرت ولا لأ عشان يباركلها
بسمه:اكيد ظهرت فكرتني اما اروح ابارك لها
نزلوا تحت أحمد كان قاعد في الصالون
محمد: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازي حضرتك يا خالي
احمد: وعليكم هااا في ايه
محمد استغرب من رده طب حتى يرد السلام كويس
بسمه عشان تلطف الجو
بسمه:احممم لا مفيش يا عمي كنا جايين نبارك لهاله
احمد:على ايه في عريس جاي
أحمد صخك 😅
وكتمت بسمه ضحكتها
محمد: هو حضرتك متعرفش إن نتيجه الكليه ظهرت واحنا جينا نبارك لها
احمد:اه محدش قالي
سوزان جيت بصت لهم بإشمئزاز
احمد: سوزان هاله عملت ايه في نتيجتها
سوزان: بصت لبسمه وقالت حابت٩٩ في الميه
طبعاً عشان تغيظ بسمه لكن بسمه متغظتيش بالعكس دي فرحتلها جدآ
بسمه: الحمد لله مبارك هي فين ابارك لها
سوزان:هه تباركي تلايقكي غيرانه منها عشان جابت أعلى منك
بسمه:انا لا أبدا دي اختي بتمنى لها كل خير ونجاح
سوزان:انت بردو
احمد:خلاص يا سوزان
محمد:طيب بسمه وانا كنا جايين نبارك لها مش اكتر على العموم بلغيها يا مرات خالي
سوزان:ايه مرات خالي دي 😏
محمد:أسف امال اقول لحضرتك ايه
سوزان:ها قولي يا سوزي
محمد:انا اسف متعلميتش كدا بعد اذنكم
طلع وبسمه بصت حوليها وطلعت وراه
بسمه:محمد يا محمد
محمد:نعم
بسمه:معلش متزعليش هما اسلوبهم كدا
محمد:لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يهديهم كنت فاكر اتغيروا لو شويه
الله يكون في عونك
بسمه: الحمد لله
مشي محمد بعد اما استاذنت
وبسمه راحت تقرأ وردها
تاني يوم
احمد رن على سوزان
سوزان:ايوا يا حبيبي
احمد:رقيه وجوزها جايين النهارده
سوزان:ليه!؟ ناقصين احنا يلا عشان تبقى كملت
احمد: على العموم اتصلت عشان اعرفك
اعملي بقا اكل كويس
سوزان:انا اعمل ليه ما البومه الي فوق دي هي الي تعمل
دا حتى الخدامه اعتزرت النهارده
يلا احسن سلام
قفلت معاه وشويه وطلعت لبسمه
سوزان:انت يا هانم
يا بت انتي
بسمه:ايه دا في ايه مين الي بيخبط كدا
بسمه:مين
سوزان:افتحي خلصي
بسمه فتحت ايوا في حاجه
سوزان:انزلي اعملى اكل رقيه وجوزها جايين النهارده
بسمه فرحت جداً
بسمه:الله بجد طب الحمد لله هنزل علطول
سوزان:ما لك يا ختي اه جيت لك الحيله
نصفي البيت واطبخي
بسمه:حاضر هو هو المساعده فين
سوزان:تقصدي الخدامه اعتزرت النهارده
يلاا بقا
مشيت سوزان وقامت بسمه تصلي الضحى ودعت وشكرت ربنا
الحمدلله الحمدلله الحمدلله
بارب لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك ولعظيم سلطانك يقول الله تعالى اكتبوها كما قال عبدي حتى القيه فاجأزيه بها 😊
نزلت تنضف وتطبخ
ورقيه وعبد الحميد جم
استقبلهم محمد وبسمه
وهاله مكنتيش موجوده وطبعاً استقبال سوزي غير 😏😅😅😅
عبد الحميد:امال فين الاستاذ احمد
سوزان:لسه مجاش
رقيه قعدت مع بسمه وفضلوا يتكلموا
احمد دخل
السلام عليكم
عبدالحميد ومحمد: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
وسلموا على بعض
رقيه:امال هاله مش هتاكل معانا
سوزان:كلي انت يختي
احمد خبطتها في كتفها
احمد:هاله زمانها جايا اتفضلوا
راحوا يأكلوا
سوزان: وطت لبسمه وقالت لهاطبعاً مش هوصيكي بعد الأكل تغسلي المواعين وتعملي لي فنجاني المفضل
وفعلاً بسمه عملت ايه الي قالت لها عليه
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
هاله قاعده في النادي مع ولد اسمه فادي
يتكلموا واهم هاله أنه بيحبها
فادي:ها يا حبيبتي تشريي ايه
هاله:ما نا لسه شاريه اقولك اطلبلي اكل
فادي لنفسه:همك على بطنك بس مش مهم المهم الي اخده منك
بسمه ورقيه قاعدين في الجنينه بيتكلموا
وأحمد باصص في فونه
ومحمد وعبدالحميد بيتكلموا
سوزان:بيبي انا خارجه بقا
احمد:بص ليها على فين
سوزان: ايه يا حبيبي المشوار الي قلت لك عليه وغمزت
احمد:طب ماشي متتأخريش
رقيه وبسمه طلعوا فوق ومحمد شويه واستأذن عشان الشغل بعد تجاهل احمد لهم بيتكلم بالقطاره 😅
فضل عبد الحميد شويه وبعدين احمد قاله يطلع وشاور له عل الاوضه
هاله مجيتيش غير متأخر
دخلت واتفجات بوجودهم في البيت
هاله:ايه دا عمتي هنا طب ليه
احمد:……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اليتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى