رواية للعشق قيود الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي
رواية للعشق قيود الجزء الثاني
رواية للعشق قيود البارت الثاني
رواية للعشق قيود الحلقة الثانية
ميريهان شافتها هجمت عليها بس وقفلها ادهم وحط دهب وراه وهو بيقول بغل … انتي طالق وفجأه سمعوا صوت ارتطام بالارض وكانت دهب
ادهم اتخض وجرا على دهب بلهفه…. دهب دهب ردي عليا
ميريهان صرخت بغل…. الهي تموت وربنا لاوريك يا ادهم وسابته وجريت تلم هدومها بعصييه.
فاطمه بغصب….. انت ايه الي عملته دا انت اتجننت
ادهم مكانش سامع ولا شايف غير دهب الي مغمى عليها زعق فـ اخوه بعصبيه…… انت هتنحلي اطلب الدكتور
فارس هز راسه بسرعه وطلب الدكتوره
_نعم ياروح امك تكشف على مين يا جدع انت غور وابعتلي دكتوره
فارس بزهق…. يابني خليه يكشف عليها فرقت ايه دكتور من دكتوره بس
ادهم بغل….. انت حسابك عسير معايا يافارس الكلب مش منبه عليك انك تجبلي دكتوره
الدكتور ببرود… ادهم بيه خليني اشوف شغلي الانسه دهب
مسكه من رقبته لدرجه انه اتخنق….. ماااااتنطقش اسمها على لساااااانك ياحيوووووووان
فاطمه خبطت كف على كف…. لله الامر من قبل ومن بعد الواد اتجنن… سييييبه يابني بقا واتهد خليه يكشف عليها البت هتموت ياادهم ياحبيبي
ادهم بعناد….. انا قولت لاء يعني لا
فارس بخبث…. انت فاكر اخر مره اتأخرنا عليها حصل اي كانت هتروح مننا و
ادهم بعصبيه….. اقطم ياجحش انت بعيد الشر وانت… وجهه كلامه لدكتور بغرور….. تكشف عليها من بعيد ايدك ماتلمسهاش
الدكتور بصله ببلاهه وبعدين بص للباقي…. ودا سحر دا ولا اكشف عليها بالاسيلكي فهمووووني ازاي
ادهم بنظره مميته….. صوتك… هو كدا
فاطمه بسرعه…. اتفضل بس يادكتور شوفها
الدكتور حط ايده على قلبها وهو بيبص لـ ادهم بخوف وبعدين مسك ايدها وبعدين لسا هيكمل مسكه ادهم بغيره….. كفااااايه خلاص
الدكتور قام باستسلام….. انا خلصت خلاص هي كويسه بس هي انفعلت شويه وجسمها مستحملش فـ اغمى عليها دي شويه ادويه ضروري تاخدهم لسلامتها عن اذنكو والقى نظره سريعه على دهب كانت نظره اعجاب بجمالها وشكلها البرئ ومشى كان في الوقت دا ادهم واقف قدام امه فاطمه ببرود…. بنتي انا حر
فاطمه بعصبيه….. لا ماهياش بنتك يا ادهم
ادهم بعصبيه…… لا بنتي من ساعه ماعيني لمحتها وهي بنتي وحته مني
فاطمه بحنان….. يابني متعذبش نفسك بقا
ادهم بمراوغه….. اعذب نفسي ازاي مش فاهم
فاطمه بحسم…. يعني بطلي تعذب قلبها وقلبك… انت بتحبها يا ادهم
ادهم بهدوء…. اكيد ياامي بحبها دي بنتي بقولك
فاطمه بعصبيه…. انت فاهم كويس قصدي انت بتحبها اتجوزها
ضحك جامد وقال بكذب…. هي مين دي الي اتجوزها دهب هههه بطلي هزاز يا امي دي بعيدا عن السن الي ضعف عمرها دهب مينفعش تكون غير بنتي وبس غير كدا ابقى بظلمها
فاطمه بحزن…. انت غلطان انت بتظلمها بالي انت بتعمله دا والاكتر بتظلم نفسك يابن بطني وسابته ومشيت بحزن على عناد ابنها بس رجعت تاني بخطوه…. مراتك الي طلقتها من اول ليله كدا مش حرام الي عملته لي تظلمها معاك طالما مش بتحبها
ادهم بغموض…. كل دا متخططله يا امي
فاطمه بعدم فهم….. يعني اي متخططله
ادهم مسك ايدها وباسها…. يعني بنت الـ**** دي تستاهل واكتر ولسا ناويلها على نيه سوده عشان تعرف هو مين ادهم الهشماوي اهم حاجه بس رضاكي عني
فاطمه ابتسمت بحنان… راضيه عنك ياضنايا طول عمري يابن بطني
ابتسم بحب وباس راسها… ربنا يخليكي ليا يست الكل
..
دهب بدموع… انا السبب
نيره بعصبيه…. ماتبطلي سلبيه بقا انتي السبب في اي هو انتي عملتي حاجه مانتي مرزيه اهو ولا بتهشي ولا بتنشي
قاطعم خبط على الباب ودخلت فاطمه….. دودي حبيبتي بقيتي كويسه
ابتسمت دهب بحب…. انا بخير يابطه بقيت كويسه
فاطمه حضنتها بحب اموي… قلب بطه اصلا المهم جاهزه لخطتنا
دهب بخجل وخوف…. بس خايفه لـ
فاطمه قاطعتها بهدوء… مالوش لازمه الخوف ياحبيبتي حاربي عشانه يادهب ولا انتي شايفه انه مايستاهلش انك تحاربي عشانه
عند دهب بعد ما مشيت فاطمه
نيره بعصبيه…. خطه اي واخرتها يابت بردوا بردوا هتتعلقي باحبال دايبه بردوا ليه معيشه نفسك في وهم مستحيل يحصل وانتي عارفه كدا كويس
دموعها نزلت بقهر وهي تضع يدها فوق خافقها…. طب ودا اعمل فيه ايه يانيره انا فتحت عنيا على حبه وفضل يكبر يكبر لحد ما من غير ما احس بقا بيجري في دمي عارفه انه عنده بدل الواحده تلاته والرابعه طلقها من غير ندم وهيتجوز تاني وتاني… عارفه انه مستحيل حتى يفكر فيا ولا اخطر على باله مش قلبه.. وانا عارفه اني مش هتحمل اشوف واحده مشركاني فيه بس اعمل اي غصب عني بحبه بحبه اوي يانيره
نيره بحنيه…. طب اسمعي مني بس وافقي على اي واحد من الي هيموتوا عليكي يمكن تنسي
ضحكت بقهر…. انسى هههه وانا ماحولتش ابطل احبه دا انا كل ما افكر ابطل احبه بحبه اكتر واكتر واكتر انسى مين بس… محدش يقدر ياخد مكانه في قلبي ابدا يانيره.. عيزاني ابقى خاينه اتجوز واحد واظلمه معايا جسمي يبقى معاه وقلبي مع واحد تاني مقدرش والله العظيم مااقدر ابدا افهميني وكله كوم وتريقته عليا في الراحه والجايه كوم كل الناس شيفاني حلوه معادا هو
نيره بعصييه…. ما انتي الي عامله في نفسك كدا ربطالي شعرك كحكه اربعه وعشرين ساعه دا غير لبسك الرجالي وبعدين دا غير مرتاته الي فايقين لنفسك ويحلو من على حبل المشنقه كل واحده فيهم عامله في نفسها البِدع
ردت بغيره….. بس ولا واحده فيهم ملت قلبه يمكن دا الي مبرد قلبه شويه
نيره بضحك…. يعني هو بيآمن بالحب اوي ما طول عمره بيقول عليه محن وتلزيق … ربنا يدوقهوله يارب ويتكوي بناره عشان يقول ان الله حق
بصتلها بخضه… يارب معايا
نيره بصتلها بغيظ وضربتها بالمخده ودهب اتفاداتها…. بـضحك…. الله في اي بس يامجنونه
انا بردوا المجنون يابتاعه ادهم
دهب بغيظ…. بقا كدا طب وربنا لاقوملك وفضلوا يجروا ورا بعض بضحك
كانت بتجري برا السرايا بعفويه عشان تستخبى من نيره…… دهبببببب
دهب وقفت برعب…. نع نعم يا ابيه
ادهم بغيره عمياء… اي الهباااااب الي على المسااا دا يابت انتي ربنا خلقك عشان تطلعي على جتتي الي بعمله في الناس وتحرقي دم الي خلفوني كل يوم… انتي من امته بتخرجي برا السرايا بالمنطر دا وشعرك مفكوووك ليه فرحنالي بطوله
فرحت غصب عنها اما حسته لوهله بيغير عليها بس رجعت كشرت تاني انه بيعمل كدا علطول تحت مسمى الاخوه المزعومه… انا انا بس
صرخ فيها بعصبيه…… على جوااااااااااااااااا
فارس جه على الصوت وقاله بيأس…… يابني ارحمها بقا
ادهم ببرود….. ملكش دعوه بيها… المهم اي اخبار البضاعه… عايزك تنزل بكرا عشان تتأكد ان المخزن جاهز
فارس: اطمن انا لسا معدى عليه قبل ما اطلع اطمن كله تمام
ادهم بهدوء…. وانا الحق اطلع عشان عندي طياره الفجر
فارس بحب اخوي حضنه…. تروح وترجع بالسلامه ياحبيب اخوك
بادله الحضن…. الله يسلمك ياابو الفوارس
..
مر يومان
وها قد عاد الادهم لسا هيدخل من باب السرايا لقى منظر جعل جسده قايد مشتعل نار…. البت دي هتموتني مجلوط انا متأكد
فاطمه ببعض الخوف….. ادهم
ادهم شد دهب من ايدها قومها من جنب الشاب الي اكتشف انه الدكتور الي كان جه قبل كدا…. ايه الي بيحصل هنا دا
دهب من الصدمه حست انها اتخرست وفاطمه والباقي نفس الكلام بس الدكتور قام ببعض الشجاعه…. انا جاي طالب ايد الانسه دهب
نعم ياااااااروح امك
دهب بخوف…. بس بس انا موافقه
_ادهمممممممممممم لاااااااااا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية للعشق قيود)