رواية عشق الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد
رواية عشق الجزء الأول
رواية عشق البارت الأول
رواية عشق الحلقة الأولى
في غرفه جميله تستيقظ بطلنا وتقوم تصلي وتلبس عشان تروح الجامعه
عشق .. يااهل الدار انتو فين انا جعانهههه
ومن غير متاخد بالها لقت ابو ورده بيسلم عليها
اماني… يابنت الجزمه ده صوت علي الصبح
عشق… ياست الكل ميت مره اقولك انك كل مره بتشتمي نفسك مش بتشتميني كدا
اماني… بقا كدا طيب خدي
وضر*بتها ب تؤام ابو ورده التاني
عشق مسكت ابو ورده وخدته في حضنها… حبيبي يابو ورده صباح الفل ياكبير
: نفسي تبطلي هبل وجنان شوي وراح ضريها علي كفها
عشق… هههه حبيبي والله بس كفايه ابو ورده من امك يبقا انت وهي ههههه
مازن دخل حضن امه و باس ايدها وبحب… صباح الورد ياست الكل
اماني بحب… صباح الفل ياحبيبي
عشق… اجبلكم اتنين لمون يعني ولا اي
مازن… تصدقي بمين انتي حلال اللي بنعملوا فيكي
عشق… عبوشكلك والله المهم يلا ياماما عايزه افطر عشان عندي محاضره الساعه تسعه
مازن… هههههه بصي في ايدك طيب علي الساعه كدا
عشق بصت علي الساعه…. اعععععع الساعه تمنيه ونص ولسه ما مشتش الدكتور ابن البارده هيتردني سلاااااام عليكم وطلعت تجري
اماني بصت لمازن وقعدو يضحكوا علي عشق
اماني بضحك… ربنا يعقلها يارب، يلا ياحبيبي عشان تفطر وتروح الشغل
مازن… ههه يارب ياست الكل، يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عشق وصلت الجامعه وطلعت تجري علي المدرج وفتحت الباب ولسه هتدخل
_محدش بيدخل بعدي اطلعي بر
عشق… ربنا يخليلك عيالك يادكتور دخلني
المدرج كله قعد يضحك عليها هههههههه
مراد… انتي مجنونه اي الهبل ده عيال مين اطلعي بر
عشق… يادكتور عشان خاطر مراتك طيب دخلني
مراد بعصبيه… مرات مين يامجنونه انتي برررر قولت وعشان هبلك ده مالكيش اعمال سنه
عشق بعصبيه… هو اي اصلوا ده انا مغلطش فيك ثم ان اصلا الساعه تسع الا دقيقه يعني انا جيت قبل معادي ماليش دعوه انا بقا حضرتك جيت بدري كام دقيقه ده شي ميخصنيش ودخلت قعدت
مراد بعصبيه… هو انا قولتلك ادخلي
عشق… دخلت زي ما زمايلي دخلوا
مراد… بس زمايلك دخلوا قبل مدخل
عشق… وانا دخلت قبل ما معاد حضرتك
مراد بنرفز… هوف طيب اقعدي وبدا يشرح المحاضره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مازن وصل الشركه اللي شغال فيها ودخل مكتبه ودخل عليه صحبه
حاتم… صباح النور يابرنس
مازن.. صباح الخير ياخوي فين ورق الصفقه صح
حاتم… ياعم اهدي لم اقعد حتي وبعدين نتكلم
مازن…. مش وقته فهد اخوك اكيد كام يوم وهيجي من امريكا وانت عارف انه مش بيحب ولا غلطه مش ناقصين قلبته السوده
حاتم…. هههه ده عليه حتت قلبه ابوي نفسه بيخاف منه
مازن… هههه طيب يلا ياخوي عشان منشوفش قلبته
حاتم… اشطاتت يلا يامعلم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان اخر في امريكا
استيقظ من نومه وبص جمبه علي التي تنام بجانبه بشمزاز وقرف وقام دخل الحمام ياخد دش وبعد شوي طلع وهو لافف فوطه علي نصه التحتاني وبيبص علي السرير لقها بدات تفوق وتفتح عينها
_صباح الخير بيبي
فهد ببرود… دقيقتين وتكوني اختفيتي من قدامي وسابها ودخل اوضه لبس بدله سوده وقميص ابيض وطلع وقف قدام المرايه
قامت هي لبست وجت حضنته من ضهرو
فهد شال ايدها بعصبيه وبعدها عنه وزاحه وقعت في الارض وبعصبيه… انا قولت دقيقتين ومشوفش وشك هنا يلا من هنا مش ناقصه قرف انا خد اللي عايزه وبررررر يلا
_قامت من علي الارض بخوف من عصبيته وطلعت تجري علي بر
تلفون فهد رن
فهد… اممم تمام مسافه السكه وهكون عندك في الشركه سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عشق… ياااا اخير خلصت محاضرت البارد ده
شروق صحبت عشق… يابنتي اتلمي احسن حد يسمعك ويروح يقوله
عشق… ياختي يتفلق
… انسه عشقققققق
عشق بخوف… سلام من قولي رب الرحيم انتهيت
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق)