رواية شغف الصقر الفصل التاسع 9 بقلم أمينة محمد
رواية شغف الصقر الجزء التاسع
رواية شغف الصقر البارت التاسع
رواية شغف الصقر الحلقة التاسعة
البنات كلهم متجمعين في اوضه شغف
شغف: جدعان هنجيب الفساتين امت
مرام: ابيه قال كلو واحده هتجيبوا مع خطيبها
شغف بغيظ منو:والله ما حد هيشلني غير اخوكي
ضحكوا البنات في الوقت ده واصل للبنات كل واحدة رساله
شغف: ده صقر و فتحتها ( بنوتي الشقيه و ملكت قلبي بعد اذن اميرتي تكوني جاهزه على الساعة 5 و هبعتلك الفستان و كلو اللي هتحتاجي و اه متحاوليش ترني أو تسالي إحنا رايحين فين عشان مش هقولك باي يا موزتي 😂♥️)
شغف في سره اه يا صقر نفسي اعضك عضها أطلع فيها كل غيظي🙄😩
زينه: انتي اتجنانتي خلاص بتكلمي نفسك😂
حدفتها بالمخده: اخرسي
مرام: اخرسوا اشوف الرسالة محمد ( ملاكي اولا وحشتيني ثانيا انا هبعتلك دلوقتي فستان تلبسي و تجاهزي على الساعة 5 على هاخدك ونروح مشوار مهم جدا باي يا ملاكي ♥️🫂👼)
ابتسمت مرام و البنات قعدوا يحفلوا عليها
ام زينه: ابراهيم ( عاوزك تلبسي و تجاهزي عشان راحين مشوار و هيوصلك فستان دلوقتي ياريت تكوني جاهزه على الساعة 5)
زعلت زينه هو ممكن يكون مش بيحبني
فرفشوها البنات
ام عند Tom and Greg قصدي احمد و عشق 😂
عشق: احمد ( انتي يا بت هيوصلك فستان دلوقتي تجهزي على الساعة 5 عشان مضربكيش و اه أنا بتنيل بحبك 😂😂)
عشق: والله في مره هزعلكم عليها
ضحكوا البنات
شغف: تفتكروا عاوزنا في اي
مرام لم نجهز هنعرف
بعد شوي واصل لي كل واحده فستانها و هنزلكم صور الفساتين تحت ⬇️♥️
و كل واحده بدات تجهز وبعد شوي كانو كلهم جاهزين
واصلت رساله تاني بس كانوا كلهم على فون شغف
الولاد: انزلوا احنا تحت
و نزلوا البنات و كانوا زي الملايكه و الشباب كانوا زي القمر و طبعا كل واحده انسحر في اميرتوا
صقر: اي الجمال ده بس دي طبيعتك يا اميرتي و باس ايديها
اتكسفت شغف و خدها صقر و خرجوا
ام عندنا مرام و محمد
محمد: اي الجمال ده يا ملاكي زي الملاك يا روح قلبي و باس راسها
اتكسفت مرام و زاد جمالها و خرجوا
ام عند زينه و ابراهيم
ابراهيم: احم شكلك حلوه علفكره
زينه: شكرا 🙂
و خرجوا
ام عند Tom and Greg
احمد: اي الحلاوه دي يخرب** امك 😉😂
عشق انصدمت من جنانوا و كلاموا: احمد انت اتجننت 🤨
احمد ضحك عليها: اه يلاه بق 😂
و خرجوا
في عربيه صقر
شغف بفضول: صقر احنا رايحين فين
صقر: لم نوصول هتعرفي
و بعد شوي واصلوا و كانوا الشباب كمان واصلوا طلع صقر شريطه من جيبوا باللون فستانها
و عملوا الشباب زيوا
شغف: اي هتخطفونا
ضحكوا الشباب عليها و غمها كل واحد خد حبيبتوا و ماشي في حتها بعيده عن الكل
صقر: اول ما اسقف بيدي تفوقي عينك تمام
و صقف صقر و فكت شغف الشريطها
فتحت عنها بس ببطء و اتصدمت من جمال المكان و كانت وقف في قلب باللون الاحمر و حواليها بلالين كتير عليها صورها و عليها كلام حب كتير
صقر: عشقت من يوم ما شليتك و انتي صغيره خدت قلبي و بق ملكك انتي و بس بعدتي عني ١٤ سنه وكنت واخدها روحي و قلبي معكي و لم رجعتي رجعت معكي دلوقتي تقبلي تبقي معايا و تبقي ام لي اولادي تقلبي تبقي شغف صقر الشامي
شغف بفرحه: اقبل طبعا ♥️
لبسها صقر خاتم وباس راسها: كان نفسي تبقي حلالي عشان اقدر احضنك
اتكسفت شغف 🙈♥️
صقر: تعالى نرجع ليهم عشان محضرنلكم انهارده يوم جامد
و رجع صقر لي مكانهم و استنا الباقي
مرام و محمد
محمد فك الشريطه: عشقت من اول مشوفكتم و انسحرت في جمالك و رقتك لم ماشيت دورت عليكي سنين و كنت هموت عليكي و مفيش حد قدر يخد مكانك تقبلي تكملي معايا حياتك و تتسمي على اسمي يا ملاكي
هزتلوا مرام راسها وهي فرحانه و مكسوفه جد 😊🙈
لبسها محمد خاتم و باس ايديها
محمد: تعالى نرجع ليهم و رحوا لي شغف و صقر
زينه و ابراهيم
ابراهيم فك الشريطه و نزل على ركبتوا و اتكلم: حبيتك من أول ما شوفتك وانا براقب شغف قلبي انشغل بيكي و معرفتش اطلعك منو قررت اني اتخل عن ابويا بسبب عميلوا اللي مكنتش عجبني و بسببك كنت خايف متحبنيش زي ما حبيبتك بس لم شوفت نظره الخوف في عينك واحنا في المقطم ده اللي خلاني اخد الخطوه تتقلبي تتجوزيني و تبقي زينه ابراهيم الرفاعي
فرحت زينه جدا: موافقة
لابسها الخاتم و باس ايديها: بعشقك يا زينتي
ابتسمت زينه و اتكسفت 😊🙈
Tom and Greg 😂
عشق: فك البتاع دي يا زفت
احمد: هشش سبيها لحد ما اخلص
احمد: حبيتك و قلبي اتعلق بيكي من إحنا صغيرين ناس كتير كانت تفضل تقول هتسيبك وأنا أقول لا دي ليا انا وبس لم شغف اختفت كنت خايفه عليكي أوي خوفت ربنا يعقبني فيكي حبك كان بيكبر جوايا كل سنه مع بعض في دراسة في الخروج كونا بنروح سوا الدروس كونت ببق عاوز اخبكي من عيون الناس كبرنا و حققتي حلمك و حلمي دخلنا هندسه اليوم اللي كنت هتتخطفي في قلبي كان هيوقف و ندمت و فضلت اشتم في نفسي عشان اتعصبت عليكي فكلها الشريط و نزل على ركبتوا تقبلي تكون عشق احمد الشامي يا بنتي و اختي و حبيبتي و مراتي
عشق بحب: اقبل طبعا ♥️
لابسها احمد الخاتم: بدمنك يا عشقي الأول والأخير ♥️
و رجعوا للباقي
البنات كانوا فرحانين اوي الشباب سقفوا بي أيديهم و الموسيقي اشتغلت و اتقدم كل واحد لي حبيبتوا
صقر مد ايدو لي شغف: اميرتي تقلبي ترقصي معايا 🫴♥️
شغف ابتسمت بي حب و حطت ايديها في ايدو
ابراهيم: زينتي تسمحيلي بي الرقصه دي 🫴♥️
هزتلوا زينه رأسها و ابتسمت بي حب
احمد: عشقي تسمحيلي بي الرقصه دي🫴♥️
ابتسمت عشق و مسكت ايدو
محمد: ملاكي ممكن ترقص معايا 🫴♥️
مسكت مرام في ايدو و راحوا لي ساحه الرقص
و رقصوا على اغنيتين هحطهم تحت ⬇️
بعدين الأغنية خلصت
صقر: خشوا غيروا هدومكم في الاوضه دي
استغربوا البنات لكن نفذوا و دخلوا الاوضه و كانت عبارة عن باب بيطلع على اوض تاني و دخلت كل واحده اوضتها
في اوضه شغف لاقت طقم متعلق و كان عبارة عن
بنطلون بوي فريند اسود و تيشيرت ابيض مكتوب عليها اسم صقر بلون البينك و جاكت بينك ابتسمت شغف و عملت شعرها ديل حصان
في اوضه مرام دخلت لاقت بنطلون بوي فريند اسود و تيشيرت ابيض مكتوب عليها بي الازرق اسم محمد و جاكت ازرق
و في اوضه زينه نفس الكلام بس اللون كان اسود
و عشق كان احمر
خرجوا لاقو الشباب كمان مغيرين لبسهم و لابس كل واحد نفس لابس حبيبتوا
كان صقر لابس بنطلون اسود و تيشيرت ابيض مكتوب عليها اسم شغف باللون البينك و محمد بنطلون اسود و تيشيرت ابيض مكتوب عليها إسم مرام بالازرق و احمد بنطلون اسود و تيشيرت ابيض مكتوب عليها اسم عشق بالاحمر و ابراهيم نفس الكلام بس كان لون اسود
صقر دلوقتي هنلعب باللون و اشتغلت اغنيه هنديه و بدو يرشوا على بعض و انقسموا فريقين و
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شغف الصقر)