روايات

رواية عشق الحور الفصل الثلاثون 30 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الفصل الثلاثون 30 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الجزء الثلاثون

رواية عشق الحور البارت الثلاثون

رواية عشق الحور الحلقة الثلاثون

أسمى. حور محمد الهادى..
لكل شخص نصيب من أسمه..
فدعوت الله كثيرا بتوسل شديد من قلبى ان يرزقنى زوجا صالحا.. وقد كان..
فرزقنى الله بنبض قلبى..
زوجى❤الدكتور أدم عبد الله❤..
انه دعوه صباحيه فى يوم مشرق استجابها المولى عز وجل..
أدامك الله زوجى وأطال بعمرك..
❤فأنا بنظره❤ ❤حوريته❤جوهرته❤نجمته❤مهلكته❤..
❤وهو لى..نبض قلبى وكفى❤❤❤❤..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
بعد مرور عام.
بشقه سيلا بالأسكندريه..
سيلا:بتعقل..
حور يا حبيبتى كفايا عليكى كده وسافرى انتى لجوزك بقالك أكتر من 3 شهور معايا..
بصراحه كده كتير لو انا مكان دقدق بتاعك كان زمانى خونتك أو طلقتك ايهما أقرب..
قومى يا بنتى لمى هدومك وطيرى انتى وسبينى انا مع 3 أشرار بتوعى دول…
صمتت قليلا ومن ثم اكملت ببكاء مصتنع..
عااااااااااااا انا ايه اللى خلانى أأكد اوى على غيوثتى وأقوله عايزه توأم عاااااااااا..
انا مش عارفنى يا حور لا شكل شكلى ولا دى ملامحى ولا دى انا عااااااااااااااا.
الحمد لله ان جوزى مش معايا الفتره دى مع انى بزل فى انفاسه بس متمناش انو يجى يشوفنى وانا بقيت شبه الزومبى كده..
حور:وهى تضحك بشده وابنتها❤حلم❤تضحك ايضا على ضحكات والدتها..
يابنتى هى اول فتره فى حياه البيبى بتكون صعبه كده قولتلك ميت مره..
وبعدين أحمدى ربنا ان غسان وغفران هادين زى باباهم..
لكن غنى دى نسخه منك ههههههههه نفس جنانك بالظبط سبحان الله وبتعيط زيك بالظبط وانتى بتقلدى صوت البيبى هههههههههه فاكره يازفته رضعينى يا وليه يامامى هههههههههه..
لترفع ابنتها بحضنها وتضمها وتقبلها بشده..
قلب مامى انتى يا حلم عمرى❤..
احنا نقعد مع خالتو سيلا لحد ما القطط بتاعتها الصغننه تاخد تطعيم الاربع شهور وبعدين نسافر لبابى..
لتوجه حديثها لسيلا..
تمام يا زفته أكتر من كده هتخلى دقدقى يعلقنى فعلا ويكهربك انتى وولادك وجوزك وهو حبيبى من زمان نفسه يكهربك ههههههههههه..
هتبقى فرصته اللى مستنيها وجت لغايه عنده ههههههههه..
سيلا:بتضحكى اوى علشان جوزك هيكرهبنا..
بتحبينا اوى انتى وجوزك يا حور..
طيب صبركم عليا بس اشم نفسى وأجلكم ويكونو قططتى كبرو شويه هسيبهم على دقدق بتاعك دا واقف انا اضحك زى الساحره الشريره يله يا ولاد عضو انكل دقدق نيينننهههنينييهههها..نظرت لها بحب اخوى صادق واكملت..
بس بجد يا حور كفايا كده وخدى بنتك وسافرى لجوزك وانا اول ما احس انى احسن شويه هكلم غيث يجى يخدنا.. سافرى انتى يا حبيبتى انا حاسه ان فى مشكله بسببى بينك وبين جوزك وبتضحكى بوجع يا حور علشان خاطرى يا حبيبتى اسمعى الكلام وقومى حضرى شنطتك وروحى أحجزى التذاكر وسافرى يله..
وخصوصا ان بكره عيد ميلادك كل سنه وانتى بالف خير وفرحه وسعاده يا اغلى واحسن صديقه وأخت ليا فى الدنيا ربنا يديمك نعمه فى حياتى..
لتحضنها سيلا بحب ودموع غزيره وتكمل..
هديتك انا قولت لغيث يعملهالك على ما تسافرى لجوزك هتكون جهزت بامر الله..
لتهمس لها بصوت منخفض..
يله يا زفته حلم نامت سبيها معايا وروحى أحجزى اول تذكره وتعالى على طول..
نظرت لها برعب مصتنع واكملت بتوسل ورجاء..
متتأخريش أحسن اللهم صلى على النبى الأربعه يصحو يعيطو مع بعض هتيجى تلقينى بقول حلبوقه حلبوقه على رأى مسيو كركر ههههههههه..
لتضع حور حلم بهدوء وتتجه لسيلا تقبلها من وجنتيها وهى تضحك بشده على هيئتها وهى تجلس بأطفالها الثلاثه على قدمها وتتحدث من بين ضحكاتها..
حور:بستعجال..حبيبتى يا سيلو ربنا ما يحرمنى منك ابدا انا هبعتلك مامى وهشوف مامتك رجعت ولا لسه من البنك وهقولها تطلعلك هى كمان وان شاء الله انا هروح المطار احجز واجى على طول اموووووه باى يا زفته..
لتجرى حور سريعا وتتجه نحو شقتها ترتدى ثيابها وتذهب لشقه والدها وتضغط على الجرس بعنف..
عليه:بسم الله الرحمن الرحيم.. ايه يا حور يابنتى مفتحتيش بمفتاحك ليه وفين حلم..
حور:صباح الخير يا داده يا قمر انتى..
وتقبلها من وجنتها اليمنى..
امووووه.. مامى وبابى صحيو..
وتركض للداخل وهى تنادى على والديه..
مامى.. بابى.. انتو فين.. اممممم طبعا فى الفرانده قدام البحر الله عليكم صباح الحب..
مامى بلييييز اطلعى لسيلا لانى سيبه حلم نايمه عندها وعندى مشوار مهم خالص مالص دلوقتى حالا لتقبلهم سريعا وتلتفت تستعد للذهاب اشوفكم على خير باى..
ليوقفها صوت والدها..
محمد:استنى يا حور انا كمان رايح مشوار خدينى فى طريقك..
عم ابراهيم بعته مشوار بعربيتى..
ليقبل يد زوجته ووجنتيها بعشق..
عايزه حاجه أجبهالك وانا راجع يا عائش..
عائشه:عيزاك انت محمد مش تتأخر عليا..
حور:هيييييح..يله يا بابى لما نرجع كملو حب هتأخر..
لتتجه برفقه والدها نحو المصعد وسريعا نحو سيارتها ليتحدث والدها..
محمد:حور حبيبه ابوكى ادخلى الشارع اللى جاى دا..
لتنظر حور له بستفهام..
ليجاوبها محمد فى هنا مسجد بيتبنى جديد بحب اعدى من قدامه كل يوم وانهارده اول يوم الناس هتصلى فيه..
ايوه هو دا اركنى على جنب ونزلينى حابب أكون اول من يصلى فيه وكمان فى مكان صلاه للسيدات تعالى نصلى الظهر حاضر سوا انا وانتى فاضل دقايق والأذان يأذن ولما نخلص صلاه روحى مشوارك انتى علشان متتأخريش وانا هرجع البيت هما كام خطوه همشيهم انا..
لتبتسم حور وتقبل يد والدها بحب شديد..
حور:حاضر يا بابى يله ياحبيبى اول ما نخلص صلاه هستناك مش همشى من غيرك..
لتتجه مع والدها وتدخل مصلى السيدات وتتوضئ وتصلى ركعتين..
واثناء صلاتها أذن أذان الظهر..
لتنتفض حور بشده وهى تستمع لصوت المؤذن الذى تحفظ صوته قلبا وقالبا..
لتبكى بفرحه شديده وتهبط دموعها بغزاره وهى تتأكد ان صاحب الصوت لم يكن غير..
❤زوجها نبض قلبها❤..
لتنهى صلاتها وتتجه نحو الباب الفاصل بين مصلى الرجال والسيدات لترى زوجها عشق روحها يؤذن بقلب خاشع وصوت ولا أروع يبكى من يسمع صوته من شده جماله..
لتعود مره اخرى الى صفوف المصلين ويبدا زوجها بأقامه الصلاه وينتهو من اداء فرضهم بقلب خاشع شاكر لربهم على فضله ونعمه عليهم..
وتنتظر حور حتى انصرف جميع الرجال من المسجد ولم يبقى سوى والدها وزوجها..
لتركض سريعا داخل مصلى الرجال وتحتضن زوجها وهى تبكى وتضحك بوقت واحد ودموعها تهبط بغزاره شديده وتتحدث بصوت متقطع من شده بكأها..
حور:انت هنا بجد.. يا نبض قلب حور..
انا اسفه.. عارفه انك زعلان منى بس والله انا كنت رايحه حالا المطار احجز التذاكر علشان أجيلك انا وحلم..
ليقاطعها أدم وهو يقبل جبهتها بعشق ويمسح دموعها و امسك وجهها بين يديه..
أدم:هشششش كفايا عياط..
كل سنه وانتى طيبه يا حوريتى وجوهرتى ونجمتى ومهلكه قلب أدم❤..
لينظر بعينه لأركان المسجد الأكثر من رائعه..
هديتك يا قلب أدم..
لتتسع أعين حور بزهول وتنظر يمينا وشمالا وهى تردد اكثر من مره..
حور:هديتى..هديتى مسجد؟؟؟..
ازاى مختش بالى ان مصلى السيدات اسمها..
❤مصلى سيدات حلم الحور❤..
ليضحك أدم بستمتاع على زهولها وشكلها الطفولى ويمسك يدها ويسير بها داخل المسجد حتى تشاهد تصميمه الأكثر روعه على الأطلاق..
انه مسجد❤الرحيم❤..
فكم كان ربهم رحيم بقلوبهم..
ويتحدث أدم بدموع تلمع بعيناه..
أدم:كان عندك حق ان خير تجاره هى التجاره مع الله..
❤المسجد دا هديتى ليكى فى عيد ميلادك ❤..
ربنا يتقبل منا صالح الأعمال ويديم رحمته علينا ويجعلك ديما نور دربى يا زوجتى الصالحه❤..
ليقبل يدها بعشق ودموعه تهبط علي بشرتها الناعمه وحور تبكى فرحا شديدا..
يا الله كم انت رحيم بعبادك..
لتتحدث بفرحه شديده..
حور:دى أحلى هديه جتلى فى حياتى..
ربنا يحفظك ويحميك ويديمك فوق رأسى وجوه قلبى يا أدم يا نبض قلب حور❤..
لتنظر لوالدها..
كنتو متفقين عليا..
ليحرك أدم ومحمد رؤوسهم بنعم ويتحدث أدم من بين اسنانه..
أدم: والزفته سيلا كمان غيث هو اللى قالها تقنعك تروحى المطار..
ليتحدث محمد وهو يمسح دموع فرحته بابنته وزوجها..
محمد:طيب يله بينا على البيت زمان أنسه حلم صحيت..
يله انتى وهو كملو عياط فى شقتكم اتفضلو قدامى..
ليخرجو جميعهم عائدين لمنازلهم واثناء صعودهم بالمصعد يضغط محمد على الطابق الخاص بشقته..
حور:بابى يا حبيبى مامى عند سيلا اطلع معانا..
ليقاطعها والدها..
محمد:انا هتصل بيها تجيب حلم وتنزل..
حفيدتى وحشتنى اعملى حسابك هتبات معانا انهارده لو عيطت هنرن عليكى تيجى ترضعيها لحد ما تسكت وتسبيها وتطلعى لجوزك تانى مفهوم..
لتحمر حور خجلا وهى تنظر لزوجها الذى غمز لها بأحدى عينه وضغط بأسنانه على شفتيه السفليه..
لتزداد حور خجلا أكثر وتبعد بنظرها عنه حتى وصل المصعد طابق شقه والدها..
يله ياولاد أشوفكم على خير حمد لله على سلامتك يا ادم يا بنى..
أدم:الله يسلم حضرتك يا عمى محمد..
ليغلق المصعد ثانيه..
وبلحظه..فقط لحظه..
كان أدم التقط حور بأحضانه بنفس اللحظه التى اسرعت بها حور نحو حضنه..
ليتوقف المصعد سريعا بطابق شقتهم ويخرج أدم حامل حور بين يديه متجها بسرعه شديده نحو شقتهم..
ليدخل ويغلق الباب خلفه وينزلها بهدوء مريب ولكنه هدوء ما قبل العاصفه..
لتتراجع حور بظهرها للخلف وأدم يقترب منها وعلى شفتيه ابتسامه خبيثه ويخلع جاكته ويفتح أزرار قميصه..
لتتحدث حور بتوتر..
حور:اححححم دقدقى أكيد حلم وحشتك هروح أجبهالك من عند سيلا..
لتحاول الفرار من امامه بعدما رأته خلع قميصه واصبح عارى الصدر ويده تتجه لحزام سرواله وقام بخلعه ايضا..
وبلحظه كان يسيطر أدم على محاوله هروبها من امامه ويرفعها من خصرها بيد واحده ظهرها مقابل لصدره..
ويده الأخرى تتخلص من حجابها وفستانها بسرعه مريبه ويتحدث بانفاس لاهثه وهو يتجه بها لغرفه نومهم..
أدم:ثلاثه أشهر لم أذق فيهم نعيمك يا مهلكتى..
واقل من ثانيه كان بعد عنها معظم ثيابها..
ليقف بها أمام سريرهم ويرفعها لتقف أمامه فوق السرير وينظر لها بعشق شديد نظره عاشقه شامله كافه جسدها.. والتقطها ثانيه يرفعها داخل حضنه ووجهه مقابل صدرها يقبله قبل صغيره متفرقه صعودا بعنقها ويده تلف قدمها حول خصره بأحكام ويقربها منه بشده..
ويقبل موضع قلبها بعشق وشوقا جارف..
لتتأوه حور بمتعه شديده ويدها تجذبه لها اكثر..
ليتحدث أدم وهو على وشك التهام شفاتيها..
أدم:أشتاقك حد الجنون نجمتى..
فأرجوكى مهلكتى تحملى شوقى أليكى وجنونى بكى..
دعينى ارتوى من عشقك فأنى أصبحت أعشق الغرق ب❤عشق الحور❤..
ليلتهم شفاتيها بنهم شديد وهو يتقدم بها نحو سريرهم ليغرقو سويا ببحر عشقهم حتى الثماله..
تمت بحمد الله❤❤❤..
هدف الروايه ❤دائما وابدا نناجى الله بدعائنا❤..
عفوا ايها القدر سأغلبك بدعائى ويقينى بالله سيستجيب❤
❤لا يوجد مستحيل بوجود رب المستحيل ♥️
تمت النهايه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى