روايات

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية عميله سريه الجزء الثاني البارت الثالث

عميله سريه الجزء الثاني
عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني الحلقة الثالثة

أسيا انا……..”بتول” فتحت عنيها بصدمه
ايه ده انتي مين فين أسيا
ابتسمت أسيا في ايه يا بتول انا قدمك أهو
ابتسمت ببلاهة قائلا “انتي هتكدبي أسيا مش مرتبه كده اصلوا هي. ……وبعدين صمتت أدركت مستقوله خطأ
قصدي أسيا مش كده (كانت أسيا تردي فستان من اللون الزهري ورفعه شعرها لي فوق على هيت ذيل حصان كانت تخطف العقل )
ابتسمت أسيا بحزن وقد أدركت انو هي قصرة اتجه نفسها
هتفت “يعني مش عجبك انا دخله اغير
سحبتها من ايدها لا بالعكس ياقلبي انتي كده قمر ياريت تفضلي كده…….لحظه بس انتي عملتي كده عشان عارفه أنو هو جاي هنا
ردفت أسيا بعدم فهم “قصدك مين
قصدي كامل جاي مع خالد علي العشاء
تنهدت أسيا بضيق من هذا الأحمق “ياه ليه كده سديتي نفسي واحد غتت وبارد كمان
وانا كمان بقول كده انا مش بطيقه الجدع ده دمه تقيل تقل
زفرة بضيق “بتول بعد إنهاء حديثه
يابنات يلاه العشاء جاهز “صوت هدي من الخارج
حاضر ياماما جايين يلاه ياختي وصل الغبي أنهت حديثه بتول وذهبت
تنهد أسيا وذهبت هي كمان
وصلت أسيا الي المائده والقت التحية ثم جلست
الكل اترسمت الصدمه على وجوهم من تغير أسيا
بس الكل اكتفاء بابتسامه وبحبوش يسالوها عن التغيير
ردفت هدي بحب “ايه يا كامل مقربتش تتجوز يابني
هتف كامل وهو مواجه نظره لي أسيا” والله ياطنط انا مستعد في اي وقت بس العروسة تقول امين
نظرت له أسيا بسخريه و بحاجب مرفوع
نظرة لي أسيا قائلا “اللي ترفضك هي الخسرانة وانت الف مين تتمناك
ردفت أسيا بسخريه “فعلا اللي رفضتك هي اللي خسرانه 1وخسرة الدنيا والآخرة اه بجد بيكفي إنك إسمك كامل ولا أقولك
أنت تتجوز ليه انت كامل بمعنى الكلمه بلاش زواج
كانوا الجميع كتمين ضحكتهم
ش٠ج
كامل نظر لها بغضب شديد
١
تحدث شريف يهدي الأجواء “لقيتي شغل يا أسيا
تنهدت أسيا بتعب “لا والله يابابا بحثت كتير ومش لاقيه
شكلها الشركات مش عايزه موظفين ولا أنا اللي حظي نحس
مش عارفه
طيب واللي يجبلك شغل تعطيه ايه
جريت أسيا عنقت خالد “بعطيه بوسه وحضن كبير لي احلى اخ في الدنيا
ضحك خالد “اه يابكشه انتي
فين الشغل بس ياسطا
الشغل في شركة ***** المدير صاحبي وعايز مساعدة قولت ايه
لوت أسيا فمها قائلا مساعدة على آخر الزمان أسيا المنصوري مساعدة
خالد خلاص روحي شوفي لي نفسك وبعدين هتف بسخريه “اهو حاجه مش متعبه ليكي ساهلة وبسيطه عشان انتي كسوله
تحدث أسيا بتذمر بغض النظر عن كسوله انا موافقه اهو احسن من مفيش…………
كان جالس وحطط رأسه بين يديه
اقتربت منه وهمست بحب ومسدت على ظهره
حبيبي أنت كويس
نظره لها بعشقك وهمس بحنان “تعبت غياب سراج كسرني
انا لما بشوف أسيا وهي في الحاله دي بزعل اوي
بحس أنو قصرة إتجاه سراج أنا أنا محتار اوي
ياجنه محتار ومش عارف اعمل ايه
ضمته جنه بحنان حبيبي ربنا يعوضها خير وربنا يسعد قلبها
انا مقدره حالتها هي معذوره انا لو مكانها كنت مو^ت
مسح ماندو على ظهرها ربنا يبارك في عمرك ويخليكي ليا……
عاده يومين على أبطالنا
أسيا نظرة لي ساعة اليد ياه انا اتخارت وكمان انهارده أول
يوم ليا انا لازم امشي ونزلت جري
وهي نزله وفجأه في شخص رش مخدر على وجها
ووضعوها في السياره واتحركو
اتكلم واحد من العصابه “ايوه ياباشا هي معنا
ايوه اومرك ياباشا
نزلت بتول الدرج مسرعه الحق يا خالد في في……
اهدي يابتول في ايه خدي نفس
بتول بخوف في حد خطف أسيا رش على وشها مخدر وخدوها
خالد انتي بتقولي ايه
بتول هو ده اللي حصل
هتفت هدي بخوف
شوف أسيا بسرعه يا خالد بنتي شوف اختك
خالد اهدي يا ماما متقلقيش انتي ونزل جري و قاد السياره مسرعا وبعدين وقفوووو”

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى