رواية احببتها دون وعي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة مصطفى
رواية احببتها دون وعي الجزء الثالث
رواية احببتها دون وعي البارت الثالث
رواية احببتها دون وعي الحلقة الثالثة
سليم وهو ينظر لها بتركيز
سليم؛ انا حاسس ان انا شوفتك قبل كدا بس مش فاكر فين
وفاء؛ نسيت امك يا سليم
سليم؛ انا امي ماتت مليش امهات
وفاء؛ انا مموتش يا سليم انا قدامك اهو عايشه مش ميته
سليم بعصبيه؛ بقولك امي ماتت ايه مبتفهميش غوري اطلعي بره
وفاء؛ طبعا ابوك مأوي قلبك عليا
سليم وهو يمسكها من معصمها
سليم؛ لو جبتي سيره ابويا تاني هقتلك وامشي من هنا عشان انا عمري ما مديت ايدي علي واحده ست بس لو حبه امد ايدي همد
حبيبه مصطفى
وفاء؛ هتمد ايدك علي امك يا سليم
سليم وهو يجذبها من معصمها ويفتح باب المنزل ويلقيها خارج البيت
سليم؛ لو جيتي هنا تاني هقتلك
وقفل الباب في وجهها
محمد؛ سليم حقك عليا يا ابني هيا اللي جت وانت حاولت امشيها بس معرفتش
سليم؛ بابا لو سمحت الموضوع ده ميتفتحش تاني انا طالع انام
حبيبه مصطفى
جاء صباح يوم جديد
استيقظ سليم من نومه ودخل الي المرحاض اخد حمامه المنعش وارتدي بنطالون بيچ وقاميص اسود وكوتش اسود ثم اتجه الي الاسفل
سليم؛ صباح الخير يا حموكشه
محمد؛ صباح النور يا سليم اقعود افطر واحكيلي بقي كنت جي رايق امبارح ليه
سليم جلس بجانب والده علي السفره وحكه له كل ما حدث مع نوران
محمد؛ اه يا شقي كل ده يحصل من غير ما تحكيلي
سليم؛ ما انا بحكيلك اهو
محمد؛ ماشي يا عم الرومانسي
سليم؛ انا هروح علي الشركه وبعد كدا هعدي عليها نتغدي سوا
محمد؛ خلي بالك من نفسك يا سليم
سليم؛ حاضر يا حموكشه
عند نوران
ياسمين كانت تدق علي غرفه اختها
ياسمين؛ يلا يا نوران كل ده نووم
نوران فتحت لها الباب بعيون منتفخاتان من كثره البكاء
ياسمين؛ مالك يا نوران
نوران؛ عايزه احكيلك حاجه من امبارح وانتي مدتنيش فرصه
ياسمين؛ قولي
عند سليم في الشركه
سليم وهو يطلب علياء السكرتيره لكي تأتي
علياء؛ تؤمر بحاجه يا سليم باشا
سليم؛ خلي احمد يجيلي واعمليلي فنجان قهوه ساده
علياء؛ حاضر يا سليم بيه
حبيبه مصطفى
بعد ما جئ احمد
احمد؛ كدا يا راجل متسألش عليا طول الفتره ديه لاء مخصماااك
سليم بضحك؛ اقعود يا تافه عايزك في حاجه مهمه
احمد؛ ايه ده اول مره تضحك ومتتنرفزش عليا لاء يا سولم مش مصدق نفسي
سليم؛ طب اقعود يا متخلف عايزك
احمد جلس امام سليم
سليم؛ انت انهارده هتسد مكاني في الشغل عشان ورايا مشوار كدا ولازم اروحو
احمد؛ رايح فين يا نمس
سليم؛ لما هرجع هبقي اقولك
وتركه ليذهب الي نوران
عند نوران
نوران بدموع؛ ياسمين انتي لازم تطلقي من عماد ونمشي من هنا
ياسمين؛ ليه يا نوران بتقولي كدا
نوران حكه لها كل ما حدث بالأمس
ياسمين؛ انتي كدابه استحاله عماد يعمل كدا ده جزاته انو شافك تعبانه فا وصلك الاوضه
نوران؛ انا مش كدابه يا ياسمين انا بقولك علي الحقيقه وجوزك كداب
ياسمين بصوت عالي؛ يا عمااااد
ذهب عماد لاتجاه الصوت
عماد؛ في ايه يا ياسمين صوتك عالي ليه
ياسمين؛ اختي بتقول انك دخلت عليها الاوضه امبارح وحولت تتعدي عليها
عماد؛ انا يا نوران اعمل كدا ده انا بعتبرك زي اختي الصغيره ده ردك للجميل ان انا لقيتك تعبانه امبارح وقولت اوصلك الاوضه
نوران بصريخ؛ بطل كدب يا حيوان انت انا مش بكدب يا ياسمين جوزك زباله
عماد بعصبيه؛ ياسمين انا معملتش حاجه اختك بتحاول توقعني وتخليني اطلقك عشان انا وهيا نتجوز بس انا رفضت وقولتلها ان انا بحبك انتي
ياسمين بدموع؛ لمي هدومك يا نوران وطلعي بره ومش عايزه اشوف وشك تاني
حبيبه مصطفى
نوران؛ بتكدبي اختك وتصدقي هو ده انتي اللي مربياني المفروض تبقي عارفه ان انا معملش كدا
ياسمين؛ لمي هدومك واطلعي بره
نوران بضعف ؛ حاضر
وبالفعل قامت نوران بلم ملابسها واتجهت الي الخارج وفي نفس الوقت وصل سليم امام منزل نوران رواها وهيا تنهار من البكاء
سليم وهو يتجه ناحيه نوران
سليم؛ مالك يا نوران
نوران بدموع؛ سبني دلوقتي يا سليم انا علي اخري
سليم؛ مش هسيبك غير لما اعرف ايه اللي مزعلك
نوران؛ سليم ارجوك سبني في حالي
سليم؛ طب تعالي اركبي معايا العربيه ونتكلم سوا
نوران؛ مش عايزه اتكلم
سليم بعصبيه من عندها
سليم؛ بقولك اركبي العربيه ونتكلم في المشكله اللي عندك ويمكن اعرف احلها
نوران؛ حاضر يا سليم حاضر
ذهب سليم بها الي احدي المطاعم الفاخمه
سليم طلب لها الطعام
سليم؛ احكيلي بقي علي اللي حصل عقبال ما الغدي ييجي
نوران حكت له كل شئ
سليم؛ موضوع محلول متشليش هم انتي
نوران بدموع؛ محلول ازاي بس ده انا بقيت في الشارع
سليم؛ ينفع تبطلي عياط وانا عندي الحل
نوران مسحت دموعها
نوران؛ طب قول الحل
سليم؛ كولي الاول طيب
نوران؛ هاكول بس قول الحل الاول
سليم؛ انا عندي شقه ف
نوران بمقاطعه كلامه
حبيبه مصطفى
نوران بعصبيه؛ انت شكلك كدا زيهم شقه ايه ونيلت ايه شكل كدا مبقاش في رجاله اليومين دول
سليم بعصبيه مفرته
سليم؛ انتي اتجننتي انتي ازاي بتفكري كدا وانا مش قصدي اللي في دماغك ده خالص
نوران وهيا تنظر له بقرف؛ امال قصدك ايه
سليم؛ انا عندي شقه كويسه ممكن تقعودي فيها وانا كدا كدا مش محتاجها
نوران؛ لا ولله وانت مين بقي عشان تديني شقه بكل سهوله كدا
حبيبه مصطفى
سليم وهو بتصنع الهدوء
سليم؛ خلاص يا ستي اجريها مني ايه رايك
نوران بتفكير؛ امم موافقه
سليم؛ وسيبي شغلك اللي انتي فيه وتعالي اشتغلي معايا انا عندي شركه سياحه
نوران؛ اسيب الشغل بتاعي ليه انا مرتاحه فيه
سليم؛ عشان تبقي معايا وصدقيني هبقي سند ليكي ومحدش هيقدر يضيقك
نوران بأرتياح؛ انت بتعمل معايا كدا ليه انا من ساعه ما قابلتك وانت بطلعني من مصايب وبدون اي مقابل
سليم؛ اولا انتي رديتي المقابل
نوران بأستغراب؛ ازاي يعني
سليم؛ مش احنا اتفقنا امبارح ان انتي هتروديلي الجميل لما نتغدي سوا وانا وانتي اهو قعدين بنتغدي
نوران؛ انت لسه فاكر ده انا نسيت
حبيبه مصطفى
سليم؛ لا يا حلوه متنسيش تاني واي ميعاد اتفق معاكي نتقابل تبقي في الميعاد بدقيقه
نوران؛ حاضر
بعد انتهائهم من الطعام
سليم؛ يلا بينا اروح اوصلك الشقه
عند سليم في الشركه
علياء السكرتيره؛ استاذ احمد فيه راجل بره اسمه كمال مقدم علي شغل ادخله لحضرتك
احمد؛ خلي يدخول
بعد دخول كمال
احمد؛ مؤهلك ايه
كمال بتوتر؛ بكلريوس تجاره
حبيبه مصطفى
احمد؛ هو انت لابس نضاره شمس ليه تقدر تقلعها
كمال رفع نضاره الشمس من علي وجهه
احمد بصدمه؛ هو انتي
كمال بتوتر؛ ااانا مين قصدي انا اول مره اشوف حضرتك
احمد؛ طيب شيل الايس كاب اللي انت لابسه
كمال؛ لازم يعني
احمد؛ اهه لازم
كمال؛ انت مالك بالأيس كاب انت ليك الشغل وبس
احمد؛ انتي مين وليه عامله نفسك ولد
كمال؛ وانت مالك اصلا
احمد؛ مش هتتقبلي في الشغل الا لما اعرف كل حاجه
كمال؛ وانا مش هنطق نص كلمه
احمد؛ وانا ممكن اللبسك قاضيه تزوير عشان الورق اللي بأسم شخص مستعار
كمال بتوتر؛ انا هقولك كل حاجه بس اوعدني يفضل سر بيني وبينك
احمد؛ اوعدك يفضل سر
الفتاه؛***
حبيبه مصطفى
عند سليم و نوران
سليم وهو يقف امام باب الشقه
سليم؛ ادخولي اتفرجي علي الشقه وانا مستنيكي هنا
نوران؛ حاضر
دخلت نوران الشقه كانت في قمه الفخامه والجمال وكانت يوجد بها الكثير من صور سليم وكل صوره غير الاخره ثم نظرت علي الشقه واتجهت الي الخارج
سليم؛ عجابتك
نوران؛ اه جميله شكلك بتحب تتصور صورك ماليه الشقه
سليم؛ لو حابه تشليهم شيليهم عشان لو حد من زميلك جالك ولا حاجه ميفهموكيش غلط
نوران؛ لاء متقلقش محدش بيعبرني
سليم؛ انا همشي دلوقتي خلي بالك من نفسك وهستناكي بكره في الشركه وعايز رقم تليفونك عشان اعرف اوصلك
نوران؛ انشاء الله هاجي في ميعادي ورقم تليفزيوني******** 011
عند احمد في الشركه
حبيبه مصطفى
الفتاه؛ انا اسمي مليكة ومن اسره فقيره ليا اربع اخوات غيري وكلهم ولاد ابويا كان بيشتغل تالت شغلانات وبرضو كنا بناكل عيش حاف بالعافيه واخواتي كانو بيشتغلو وبرضو كنا بناكول بالعافيه وانا فضلت اشتغل واحارب عشان اكمل تعليمي وفعلا اتعلمت وخلصت تعليم اتقدملي واحد عنده 50 سنه كان غني وكل شويه يدفع لابويا فلوس عشان يتجوزني وانا كل لما ابويا يفتح الموضوع اتنرفز وارفض واخواتي يضغطو عليا وابويا وامي كلهم شغالين ضغط وانا برضو رافضه اجباروني وحاولو يمشو كلمتهم ويوم الفرح طفشت منهم وجيت علي القاهره لواحده صحبتي عايشه لوحدها وشغاله في السجل وزورتلي الورق ده ومن ساعتها وانا كمال السيد حسن عشان محدش من اهلي يعرف يوصلي
احمد؛ هتفضلي عايشه بشخصيه الراجل كدا طول عمرك اكيد هتييجي في يوم من الايام تظهري بشخصيتك الحقيقيه
مليكة؛ اللي زيي مينفعش يعيش الا كدا عشان محدش ينهش في لحمي
احمد اخذ الورق من علي المكتب وقام بتمزيقة
مليكة؛ انت اتجننت ازاي تعمل كدا
احمد؛ مليكة تتجوزيني
عند نوران في البيت
نوران كانت تشعر بألم شديد في راسها
نوران في عقلها؛ انا لازم اقوم استحمه يمكن افوق
قامت من مكانها وكانت تحس بدوخه شديده
وقررت انا تتصل بأختها لتساعدها للذهاب الي المستشفى
نوران بصوت متقطع؛ الو يا ياسمين
ياسمين؛ بترني ليه مش قولتلك متحوليش توصليلي تاني
نوران؛ انا تعبانه جدا يا ياسمين الحقيني
ياسمين؛ ما تتعبي وانا مالي
واغلقت الهاتف في وجهها
ثم شعرت بالدماء يتسايل من انفها وقررت ان تتصل بسليم
نوران؛ الو يا سليم
سليم؛ ايه يا نوران مال صوتك
نوران؛ الحقني انا تعبانه اوي
حبيبه مصطفى
سليم بخضه؛ ارتاحي مكانك علي السرير ومتعمليش اي مجهود ومسافه السكه وهتلاقيني عندك
نوران؛ ححاضر
سليم ارتضي ملابسه وذهب الي نوران
نوران فتحت له الباب بوجه شاحب والدماء يتسايل من انفها وعيناها شديده الاحمرار
سليم حملها بين يديه واتجه بها الي المستشفى
قام الطبيب بالكشف علي نوران ثم وجهه كلامه لسليم
الدكتور؛ الضغط عالي عندها اوي وده موضوع نفسيه يعني لو نفسيتها كويسه الضغط مش هيعلي يا ريت تخلي بالك منها وتاكل حاجات مسكره عشان الضغط يوطي
سليم؛ تمام ماشي
ثم دخل الي الغرفه التي يوجد بها نوران
سليم؛ الف سلامه عليكي ايه اخبارك دلوقتي
نوران؛ الحمدلله احسن كتير
سليم؛ انا ليا عندك طلب
نوران؛ ايه هو
سليم؛ ينفع تخلي بالك من نفسك وبلاش تفتكري اي حاجه مزعلاكي عشان متتعابيش
نوران ودموعها تنزل على وجهها دون وعي منها
نوران؛ مش بأيدي بجد انا مخنوقه اوي وغظب عني بجد
اخذ سليم منديل ومسح لنوران دموعها حتي خجلت نوران منه
سليم؛ انا عارف انك مضغوطه ومش سهل عليكي اللي مريتي بيه بس حاولي تبدأي حياه جديده
نوران؛ هحاول
عند احمد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها دون وعي)