رواية جوري الفصل الرابع 4 بقلم رياس
رواية جوري الجزء الرابع
رواية جوري البارت الرابع
رواية جوري الحلقة الرابعة
للاسف انا مامتي مريضه قلب و بنسبه كبيره هتحتاج عمليه فجيت نعلمها هنا احسن
:اه بس متخافيش ده دكتور شاطر جدا اسمع عنه كتير يعني اتمني تتطمني عليها
:اسمها ان شاء الله تتطمني عليها
:طيب ان شاء الله تطمني عليها
:شكرا انا هدخل انام
:طيب يا جوري انا هعزمك علي غدا بكره لو مش هضايقك
:الله بجد نفسي انزل بس انا ايه يضمن ليا انك مش هتخطفني
:اخطفك اعمل بيكي ايه
:ايه مش بتتفرج علي افلام اجنبي مش بتسمع قصص ده انتو رمز الجر.يمه
:قصص؟
عادي حوادث زي اي بلد ممكن يحصل فيها حوادث
:بص انا موافقه مش لاني واثقه فيك اطلاقا صدقني لان كده كده احنا قاعدين في بيت واحد يعني ممكن يحصل الأسوء يلا
Good night
:Good night
:اه قبل ما انسي بكره انت الي تحضر الفطار يعني عملنا هدنه كده انت يوم وانا يوم ده العدل
:معنديش مشكله بحب الطبخ
:طب حلو لأنك حتي لو مش بتحبه كنت هتعمل كده انا داخله انام
:اتفضلي
دخلت جوري اوضتها وقفلت الباب بمفتاح ونامت
صحيت الصبح علي صوت عالي ودوشه خرجت تشوف ايه الصوت ده
في المطبخ كان ايان واقف بيعمل فطار ومشغل اغنيه اول ما شاف جوري قفلها
:good morning
:يعني مشغل اغاني وانا نايمه وقفلتها لما صحيت في حد يشغل اغاني علي الصبح كده
:sorry
بس بحب اشغل اغاني وانا بطبخ
:طيب عادي بس عموما ريحه
الاكل وشكله حلو اوي
:Thanks
:طيب هاجي اساعدك
:لا لا انا عملت كل حاجه
و جهز ايان الاكل وحطه علي التربيزه عشان ياكلوا
: واو والله طعمه حلو اوي
:مش بقولك يمكن طبخي يطلع احسن منك
:مش لدرجادي حلو بس مش لدرجه
: Of course
:طيب الحمدالله اعملك قهوه معايا
:تمام
دخلت جوري وعملت القهوه وجابت الموبيل عشان تكلم أهلها و وقفت في البلكونه
:الو ازيك يا سلمي
:الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه وعملتي ايه في موضوع البيت
:استني بس الاول سيف جالكوا ولا لا
:سيف؟
سيف مش معاكي
:توقعت والله تلاقيه راح يبات عند واحد صاحبه
:فهميني سيف ازاي مش معاكي
:حكتلها جوري كل حاجه
:الحيوان طيب تصدقي انا هنزل واقول لعمي عشان يعرف عمايل ابنه
: لا لا متقوليش لعمي حاجه استني عليا لما ارجع شوفي هعمل في ايه بس طمنيني علي ماما
:كويسه يا حبيبتى بخير وبتاخد الدوا عايزه تكلمك بس بعدت عشان أسألك عن موضوع البيت
:والله يا سلمي مش هعرف اسيبه
:بس يعني هو باين عليه شخص كويس وبيتكلم مصري اهله كانوا مصريين دي حاجه كويسه عشان أفهمه
:طب كويس بس خلي بالك من نفسك كويس ولو عرفتي تروحي تقعدي في فندق ولا حاجه يبقي احسن
:مش عارفه بجد لو قعدت فندق هتعامل مع الناس ازي ربنا يعدي الكام يوم دول بقي اديني ماما اسلم عليها
:حاضر
حنان :جوري يا حبيبتى عامله ايه
:الحمدلله يا ماما انتي اخبارك ايه وصحتك عامله
:بخير يا حبيبتي طول ما انتي كويسه خلي بالك من نفسك يا جوري لو عايزه ترجعي ارجعي يا بنتي
:لا يا ماما متقوليش كده هقابل الدكتور و كل حاجه هتبقي كويسه ان شاء الله
:ربنا معاكي يا بنتي خلي بالك من نفسك
:حاضر يا ماما عايزه حاجه يا حبيبتى
:لا يا حبيبتي سلامتك
:مع السلامه يا حبيبتي هكلمك تاني
:مع السلامه
ايان دخل ليها
:خلصتي مكالمتك
:اه خلصت
:okay انا عندي شويه شغل هخلصه لحد وقت الغدا
:تمام
وجوري راجت شغلت التليفزيون وهي مش فاهمه هما بيقولوا بس بتتسلي
:انا لحد دلوقتي مفهمتش غير انه قالها بحبك هي ردت عليه قالتله ايه بقي هموت و اعرف
:قالته صعب أن تضحي من أجل الحب
:يعني ايه محبتوش في الاخر و هتسيبه
:بالعكس انا متفرجتش علي فيلم بس واضح انها بتحبه بس مش هتقدر تضحي بحاجه
:مع ان الحب تضيحه
بصلها وابتسم
:مش كلنا بنعرف تضحي
:معاك حق
:طيب جهزي نفسك عشان ننزل
:تمام مش هتأخر
دخلت جوري اوضتها
ومكنتش عارفه تلبس ايه
:البس فستان لا لا حلو اوي البنطلون ده علي بس لا الجيبه علي لا لا هو الفستان الاسود ده تحفه
لبست الفستان و حطت ميك اب خفيف
وخدت شنطه خرجت
ايان كان مستنيها بقاله نص ساعه
خرجت جوري
:متأخرتش عليك طبعا
بصلها ايان بابتسامه
::Very beautiful
ابتسمت جوري :شكرا
:يعني اتاخرتي شويه عموما خلينا نمشي
:يلا
نزلوا و ركبوا عربيه ايان
:شغل اغنيه
:اجنبي
:اه عادي شغل ايان الاغنيه
:ا ه اه انا عارفه الاغنيه دي ننننن نانانا ورفعت ايدها كانها بترقص
ننينيني بحب الاغنيه
بصلها وضحك اوي
:جوري انتي لحد دلوقتي مقولتيش كلمه المغني بيغنيها
وبصتله وضحكت :عارفه الاغنيه بالاحساس متركزش يا ايان
ضحك:okay
وطبعا جوري كملت الي بتعمله وايان بيضحك لحد ما وصلوا المطعم
ونزل ايان فتحلها باب العربيه
:شكرا
و دخلوا المطعم و قعدوا
:تحبي تاكلي ايه بقي
:اي حاجه حلال
بصله وضحك :في حجات كتير حلال علي فكره
ايه رايك اطلبلك باستا
:تمام
طلب ايان ليهم باستا
:الاكل عجبك
:اه طعمه حلو اوي شكرا
: وانتي المفروض تروحي لدكتور امتي
:مفروض بعد ٩ ايام سيف كان واخد ميعاد
:سيف؟
:محكتش ليك ؟
No
:انا هحكيلك سيف ده ابن عمي ولما قررت اني سافر كلهم قعدوا يقولوا خدي سيف معاكي هنطمن وانتي مع سيف خصوصا انه بيفهم انجليزي خدت سيف واجر ليا الشقه وانا عشان مقعدش مع سيف في نفس البيت اجر ليا الشقه دي الي كنت فكره اني هبقي مع بنت وخد هو اوضه في فندق لحد ما يلاقي بيت لان الفنادق اغلي اكلم سيف لما شوفتك وعرفت اني هقعد يقولي انا في المطار راجع عشان حصل مشكله في شغله ده استاذ سيف
بصله ايان وضحك :شكلك مضحك اوي وانتي بتحكي كده
جوري بصتله وضحكت:يستني عليا لما ارجع و يشوف هخلي عمي يعمل في ايه
ضحك :عندي فضول اعرف ممكن عمك يعمل
بصتله وضحكت :وانا كمان
:و بابكي بقي هو
قاطعته
:الله يرحمه
:Sorry مكنتش اعرف
:ولا يهمك
الاكل خلص اظن نمشي
:اكيد يلا
وهحاسب ايان و خرجوا من المطعم
وجوري قاعده سرحانه وبصه من الشباك عكس وهما رايحين
وفجاه العربيه وقفت في مكان فاضي وشكله غريب
جوري بصت لايان افتكرته بيهزر :ايان وقفت ليه امشي بقي عايزه اروح
:العربيه عطلت
بصتله وضحكت :بلاش شغل الأفلام ده بقي يلا يلا شغل العربيه خلينا نروح
:جوري انا مش بهزر العربيه عطلت والطريق ده مش ناس كتير بتمشي منه بس انا حبيت اختصر
:انت بتكلم بجد
Yes
:يا نهار ابيض يس ايه بس اتصرف اتصرف انت مش مولود في البلد دي وعارف كل حاجه اتصرف بقي وخلصني
:طيب اهدي هكلم حد من صحابي دلوقتي
:كلم
:مالك ساكت كده ليه
:الشبكه
:حلوه صح ؟
:لا مافيش شبكه في موبيلي
:لا بقولك ايه شغل الأفلام الأجنبي اتفرج عليه اه بس معشهوش اتصرف ولا بتتكلم انجليزي بس
:اهدي احنا مش في طريق مقطوع بس بعيد عن الطرق العامه مش اكتر تلاقي في مشكله دلوقتي الشبكه تتحسن
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوري)