روايات

رواية حبيبي عبر الزمن الفصل الثلاثون 30 بقلم نور الشمس

رواية حبيبي عبر الزمن الفصل الثلاثون 30 بقلم نور الشمس

رواية حبيبي عبر الزمن الجزء الثلاثون

رواية حبيبي عبر الزمن البارت الثلاثون

حبيبي عبر الزمن
حبيبي عبر الزمن

رواية حبيبي عبر الزمن الحلقة الثلاثون

توقفنا عندما أمر جابر الصرفي بنقل ميرال وابنها الى القصر وبالفعل تم تجهيز كل شي
حمل الممرضين ميرال بهدوء شديد ووضعتها فى سيارة الاسعاف وحملت صوفيا البيبي ونزلت الى العربيات
انطلقت السيارات خلف بعضهم الى ان وصلو الى قصر الصرفي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
قصر الصرفي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺

وصلت السيارات الى قصر الصرفي الضخم وحمل المسعفون ميرال وصعدو بيها الى غرفة ووضعوها بهدوء على السرير وغادرو

جلس شاكر بجوارها وركب لها محاليل وتأكد من كل شي وخرج
وضعت صوفيا البيبي بجوار ميرال فأسرع ايهم وحمله بين احضانه
أيهم بغضب : انتى اذاي تحطي البيبي كده افرضي وقع
صوفيا بضحك : عمره مهيقع لسه بدري لغاية ميتحرك
أيهم : يعني هيفضل هنا
صوفيا : هات البيبي انيمه فى حضن امه
وضعت صوفيا البيبي فى حضن ميرال وتركته وغادرت
مر باقي اليوم ولم تستيقظ ميرال وفى الليل بكي البيبي بشده فسمعه أيهم فتوجه الى غرفه ميرال وجد البيبي يبكي فحمله بهدوء وغادر الغرفة وتوجه الى غرفته
فضل ايهم يحمل البيبي ويهزه ويقبله وضمه لحضنه بحنان الى ان سكت بكاء البيبي وتوجه أيهم الى السرير ونام والبيبي بجواره
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى الصباح
🌺🌺🌺🌺
دخلت صوفيا غرفة ميرال وجدتها تنام والبيبي ليس بجوارها فبحثت عنه أسفل السرير ولم تجده فخرجت بسرعة وتوجهت لايار
صوفيا : الحقني أيار البيبي اختفي
أيار برعب : يعني ايه اختفي راح فين
صوفيا برعب : والله رحت اشوف ميرال ملقتش البيبي
اسرع أيار بالذهاب الى غرفة ميرال وجدها تفتح عيونها
ميرال : فين ريان
أيار : أهدى وحالا هنجيبه
ميرال : من فضلك بسرعة عوزة اكله من امبارح ماكلش
أيهم وهو يدخل : أخيرا الزومبي صحيت شايف حبيبي مامي هتجوعك
أيار : انت بتعمل ايه بالبيبي
أيهم : كان بيعيط طول الليل فدخلت شلته لغاية منام ونمت جمبه
ميرال : هاته لو سمحت
أيهم : هتسميه ايه
ميرال وهى تحمله : اسمه ريان ريان كينان عبدون
أيهم وهو يقبله : يالا عن ريان كل بسرعة علشان نروح المستشفي نطلع شهادة الميلاد
ميرال بصدمة : هو احنا فين
جابر : صباح الخير اذيك ميرال وانتى فى بيت جدك
صفية بحنان : انا طلبت من الخدم يجهزو الاكل لازم تاكلي وتتغذي انتى ضعيفة اوى وكمان لسه والده
ميرال : انا عاوزة ارجع مصر
صوفيا : مش هينفع دلوقتي لازم الجرح يلم الأول
ميرال بحزن : طيب عوزة حاجتي من الفندق
أيار : حاجتك محطوته فى الدولاب
ميرال : فين تليفوني
أيهم : بت انتى طلباتك كتير ليه على العموم اتفضلي كنت بشحنه
ميرال بعصبية : ملكش دعوة بيا رخم
حملت ميرال التليفون وتصلت على عفاف
عفاف بلهفة : ميرال حبيبتي انتى كويسة
ميرال : ايوه مامي فوفا كويسة وجبت ريان كمان
عفاف : مالك كلمني امبارح وقالي وعرفنى كمان انك لقيتي اهل امك صح
ميرال : اه ممكن طلب
عفاف : اطلبي يا قلبي
ميرال : اطلعي عند كينان وحطي التليفون على ودنه ونبي
عفاف : حاضر خليكي معايا
صعدت عفاف الى غرفة كينان وقربت التليفون من كينان بعد ان أخبرتها
ميرال بدموع : حبيبي كينان انا محتجالك اوي شفت ربنا كرمنا وابننا جيه بالسلامه وسميته ريان ذي مطلبت منك كان نفسي تكون معايا وتكبر لابنك ذي موعتني حبيبي انا محتجالك اوى اصحي بقي انا تعبت من بعدك وانت عارف انى ضعيفة وكنت بستخبه فى حضنك بس اوعدك وحيات نومتك ديه لدفع اللى عمل كده التمن وزيادة كمان ويوم مترجع لحضنى هتشوف واحده جديدة وحياتك عندي مهرحم حد ومن اللحظة ديه هبقي ميرال عبدون اللى الكل بيحلف باسمها معلش هبعد عنك شوية صغنني وهرجعلك تاني يا حبيبي
قفلت ميرال معه ونهارت فى البكاء امام عيون الكل فحملت صوفيا البيبي وأخذت تهديه
جابر بحنان : أهدى يا بنتي واوعي تخافي من حد جدك و خالك واخوكى ايهم وقفين معاكي
ميرال ببكاء : بس انا ضعيفة و هبله
أيهم بحنان : من اللحظة ديه هتتولد ميرال عبدون القوية الصلبة وانا معاكي ومن اللحظة ديه انا اخوكي الكبير واي حاجة عوزاها هتتنفذ ماشي وكفاية دموع بقي شكلك بقي وحش بقيتي شبه الزومبي
أيار بغضب : بس يا حيوان
ميرال بضحك : ههههههههه حيوان
جابر : قوليلي ميرال انتى كنتى عايشةفين بعد موت ابوكى
ميرال : كنت عايشة فى بيت بابي
جابر : ازاي يا بنتى انا بعد موت ابوكى جيت مصر وقررت أخدك بس احمد قالى انك بعد الشر موتى
ميرال : أحمد حبسني فى البيت لغاية مهربت ورحت اشتغلت وبعد كده حبيني اوي وجوزنا
أيهم : كنتى بتشتغلي ايه عند كينان
ميرال بهدوء : خدامة
أيار بصدمة : خدامه اذاي وأحمد قبل كده
ميرال بسخرية : أحمد قبل طبعا مانا شغاله خدامة عنده من بعد موت ابويا لغاية مروحت لكينان
جابر بحزن : بقالك قد ايه متجوزة
ميرال : مش كتير جواز و حمل و خلفة يعني اقل من السنه
صفية : بتحبي كينان
ميرال بابتسامة سعيدة : انا بعشقة كينان احن راجل فى الدنيا طيوب لابعد الحدود عمره مخلاني انام زعلانه عمره مارف منى بالعكس فى وقت تعبي كان واقف جمبي
جابر : احكيلي يا بنتي اذاي اتقبلتي مع كينان وليه مسعدكيش تقربي من احمد
ميرال بهدوء : انا عرفت عن كينان من واحدة فى السوبر ماركت سمعتها وخت منها العنوان ورحت وكينان وافق وليه بقي مقربش منى انا و احمد لان بسبب أحمد كنت هخسر كينان وبسببه قعدت أسبوعين فى المستشفي لما كينان عرف انى اخته
أيهم : ليه
ميرال : أحمد دخل صفقة مع كينان ولبسه فى صفقة سيارات مضروبة كان ورق العربيات مزور وكينان خسر ملايين بسببه علشان كده لما كينان عرف انى اخته ضربني وكسرلي دراعي وضلعين والموضوع خاص على كده لما عرف انى مظلومة بس احمد مرحمنيش علشان عارف انى صغيرة ومكنش بيخرجنى برا البيت جيه بعد موصلنا من شهر العسل بيطالب باخته وعمل مشاكل معاه علشان ياخدنى وبعد ما كينان عمل الحادثة اللي المفروض اكون مكانها لأني طلبت من كينان اخد عربيته وهو وافق وعمل الحادثة لقيت مالك و ادهم بيكلمونى اروح الشركة ولما رحت لقيت احمد قاعد مكان كينان فخليته يمشي علشان انا اللى تمسك شغل جوزي وقبل ماجي هنا عرفنا أنه عمل مشاكل معاكم علشان منخدش الصفقة وخلاني اجي والله وأعلم يمكن هو السبب فى الحادثة اللي حصلت بس طول مانا عايشة وابني عايش عمري مهرفع كينان من على الأجهزة
أيار : يعني انتى حاليا هتمسكي الشركة
ميرال : امممممممم
جابر : أيار صفقة السيارات حفيدتي تمضيها وبالنسبة اللى عوزاها
صفيه بفرحة : النهارة الأحد يوم الجمعة هعمل اكبر واحلى سبوع لحفيدتي الحلوة والواد القمر ده
أيهم بفخر : لو سمحتي متقوليش على ريان بيه واد ده عسل وبقينا اصحاب
صوفيا : خلاص يالا أتجوز بسرعة وهاتله بنوته صغيرة يتجوزها
أيهم بخضة : أتجوز ايه حرام عليكي انا لسه صغير وعاوز أعيش حياتي
ميرال : متقلقيش طنط هو اول معينه هتقع عليها هيسيب الدنيا كلها ويجري وراها
أيهم : رخمه ومفيش صفقة
ميرال : ملكش دعوة جدو وخالو هيدوهالى ومش بس كده هكون انا الموزع الوحيد فى الشرق الأوسط
جابر بفرحة : وهوا كذالك شركات ميرال عبدون الممثل الوحيد لشركتنا فى مصر والشرق الأوسط
ميرال بفرحة : بجد جدو
جابر بضحكة : بجد يا عيون جدك
صوفيا : تعالي بقي نختار هدوم لريان علشان معندهوش هدوم
ميرال : بس هو عنده هدوم كتير في مصر انا وكينان جيبين هدوم كتير اوي
أيار : مش مهم هاتي تاني حتى الواد العسل ده قمر وانا حبيته ومن النهاردة هيبقي ابني
أيهم : وانا ايه يا عم انت هو انا مش ابنك
أيار : لا انت لقيناك جنب صندوق الزباله
أيهم بدموع مصطنعة : انا بردو بقول طول عمرك بتغير مني عرفت دلوقتي انى مش ابنك خلاص انا تاخد الموزة امو شعر أصفر وههرب بيها
أيار بصوت عالى : برا يا ابن الكلب وملكش دعوة مراتي واوعي تقول عليها موزة تاني
أيهم : بكرا تهرب معايا وهتسيبك لوحدك
أيار : والله لضربك
طلع ايهم يجري وخلفة أيار وصوتهم يملي المكان وكانت ميرال تضحك عليهم بشدة
جلست صوفيا بجوار ميرال يختارو لبس لريان وطلبو الملابس اون لاين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
– مر أسبوع وكانت ميرال مضت عقد الاحتقار مع شركه أيار
– رجوع مالك الى مصر لتجهيز كل شي خاص بالصفقة
– طلبت ميرال من ادهم عمل إعلان وراثة باسم والدها وحصر جميع املاكه بهدوء تام وعدم معرفة أحمد
– سمح شاكر لميرال بالحركة الخفيفة بداخل المنزل
– استطاع ايهم ان يجعل الخاطفين ان يتحدثو واخبروه بأن واحدة هى من امرتهم بقتل ميرال وأعطت لهم الفلوس بس ميعرفوش اسمها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
يوم السبوع
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كان قصر الصرفي ملي بالأشخاص التى تعمل على قدم وساق للاحتفال بسبوع ابن حفيدتهم الوحيده وبالفعل تم إرسال كروت دعوة لجميع رجال الأعمال الذين رحبو بالمجي ولما لا وهما يتمنون مشاركة عيلة الصرفي أي حدث مهم
صعد جابر الى غرفة ميرال ووجد صفيه معها وكانت ترتدي فستان باللون الابيض رائع الجمال
جابر بحب : مبروك يا قلب جدك
ميرال : الله يبارك فيك
صفية : طالعة قمر بالأبيض يا روحي
جابر : تعالى ميرال خدى هديتك
اخرج جابر طقم من الماس بفصوص باللون الأحمر رائع جدا
ميرال : بس ده غالى اوى جدو
جابر : انتى حفيدة الصرفي الوحيدة
صفية : بت بلاش حرقة دم مفهوم وخدى هديتك منى انا كمان ولو سمعت صوتك هضربك
ميرال بضحك : امرك صفصف هانم
صفية بابتسامة : امك الوحيدة اللي كانت بتقولى الاسم ده ربنا يرحمها
ميرال : ربنا يرحمها فين بقي هديتي
صفية : اتفضلي
ميرال : واااااو صفصف حلو اوى
جابر : يالا بقي ننزل
ميرال : فين ريان
أيهم : ريان بيه وصااااااال
كان ريان يرتدي بدله باللون الابيض جميلة جدا نزل جابر وهو يمسك يد ميرال وخلفة صفيه وبجوارها ايهم وهو يحمل ريان
تلقت ميرال الكثير من الهدايا وأعطت لها صوفيا مجموعة اساور وساعة يد رائعة
أعطي لها أيار طقم من الماس
ميرال : وانت فين هديتي
أيهم ببرود : ملكيش
ميرال بحزن طفولى : والله لقول لجدو
أيهم : قوليله
اخرج ايهم طقم رائع من الماس وأعطاه لها
أيهم بحنان : مبروك يا أميرة عيلة الصرفي
ميرال : حلو اوى ايهم ربنا يخليك ليا يا احن اخ فى الدنيا
انتهي الحفل وقام الخدم بحمل الهدايا ووضعها فى غرفة ميرال
سمح شاكر لميرال بالسفر وبالفعل جهز الخدم كل شي وسافرت الى مصر ومعها ايهم حتى يتفقد المصنع ويباشر العمل معها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي عبر الزمن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى