رواية حبيبي عبر الزمن الفصل العشرون 20 بقلم نور الشمس
رواية حبيبي عبر الزمن الجزء العشرون
رواية حبيبي عبر الزمن البارت العشرون
رواية حبيبي عبر الزمن الحلقة العشرون
الحلقة العشرون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
توقفنا عندما حمل كينان ميرال ونزل الى الاسفل وغادر المنزل كله وتوجه الى المطار
بعد مرور حوالى 4 ساعات كانت الطائرة تستقر فى ارض فرنسا مدينة العشاق والرومانسية نزل كينان وهو يحمل ميرال بين ايده وتوجه الى الفندق وكانت انظار الناس تشاهد كيف يحمل ذلك الرجل تلك الفتاة بين احضانه
صعد كينان الى الجناح المعد لهم ووضعها على السرير وأمر عمال الفندق بأن يقومو بوضع ملابسهم فى الدولاب فوافق العمال وعملو ذلك
بعد فترة انهت العمال توضيب الملابس فشكرهم كينان وغادرو وقام كينان بتغير ملابسها وهو أيضا بدل ملابسه ونام بجوارها بعد ان وضع رأسها على صدره
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى مصر
🌺🌺🌺🌺
نزلت آسيا من الأعلى بغضب وعصبية وهى تنده على احمد وشوشو بغضب
احمد بخضه : مالك آسيا فيكي ايه
آسيا بغضب : الحقيرة الو***** اتجوزت كينان عبدون
شوشو بصدمه : هى مين ديه آسيا
آسيا بغل : ميرال الوطيه هى اللى اتجوزته
احمد بصدمة : اذاي ووصلت ليه اذاي
آسيا بغضب : معرفش اذاي انا بعت واحد من الحرس يسأل
يوسف ببرود : كنتي اساليني عمتو وانا اجاوبك
ملك بتاكيد : صح كنتى اسألي اصل احنا كنا موجودين امبارح
شوشو بصدمه : مش كنتم فى الرحله
ملك بسعادة : لا كنا بنحضر فرح ميرال
يوسف بتأكيد : ديه اتعمل ليها فرحين واحد هنا والتاني فى الصعيد
آسيا بغضب : وهو عارفها منين
ملك بلا مبالاه : كانت شغاله عنده وحبها علشان طفله و حلوه وطيبه مش اصطناعية ومزيفة
يوسف ببرود : وانا اللي وصلتها ليه بنفسه
ملك بخبث : ولا فستانها و لا شبكتها ولا الفرح كل الناس هتتكلم عليه لسنين ادام
احمد بغضب : اطلو على فوق مش عاوز اشوف وشكم تاني
ملك ببرود : احنا اصلا هنطلع ننام اصلنا تعبنين من امبارح
صعد يوسف و ملك بكل برود
آسيا بغل : والله مهسبها تتهني بيه
شوشو بغل : وانا معاكي فى اي حاجة
احمد بغل : هههههههه والله واللعبة هتحلو
جلس الثلاثة يخطتون على دمار هؤلاء العشاق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى فرنسا
🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور حوالى 5 ساعات استيقظ كينان وفضل يتأمل ملاكة البريء و طفلته اللزيزة وبعد شوية ابتدت ميرال فى الصحيان ونظر حولها وجدت كينان ينظر لها بحب وعشق ولكن فى لحظة واحدة نزلت دموعها عندما تذكرت ونظرت على الغرفة وكانت غير غرفة كينان ونظرت على ملابسها وجدت بأنها ترتدي ملابس مريحة فنظرت بصدمة له
كينان : اااايه مالك
ميرال بصدمة : احنا فين
كينان بصدمة : معرفش احنا فين انا لسه صاحي
ميرال بصدمة : تفتكر حد خطفنا
كينان بابتسامة مستفزة : اتخطفنا وحنا الاتنين طب اذاي يعني
ميرال : امال احنا فين
كينان بهمس : ربنا يعوض عليا عوض الصابرين
ميرال : انت رحت فين
كينان : انا رحت باريس
ميرال بغضب طفولي : يعنى رحت لوحدك وسبتني عااااااااا أهي أهي أهي أهي أهي أهي
كينان بصدمة : انتى اتهبلتي يا روحي
ميرال بغضب طفولي : يا خاين يا غشاش سبتني وجيت تتفسح وانا كنت بحبك برا كينان برا
كينان بضحك هستيري : هههههههههههههههههههههههههههههههه مجنونة مجنونة بس يا هبلة
ميرال بسرحان : ضحكتك حلوة اوى اوعي تبطل ضحك
كينان بحب : وانتى احلى واجمل طفله شفتها في حياتي
قرب كينان منها وقام بتقبيل شفايفها بهدوء وقربها منها وجعلها تجلس على رجله واخذ يقبلها باشتياق ولهفة وتعمق بشدة فى قبلته وكان يبعد عن شفايفها ويقبل عنقها ويضع صق ملكيته عليها ويعود لشافيفها واخذ ايده تسير على منحيات جسدها وحاول نزع ملابسها ولكن ارتعشت ميرال بين يده بشده فلعن غبائه على تسرعه فضمها لحضنة
كينان بصوت مجهد : يالا خدي دش عقبال مطلب الفطار
ميرال بكسوف : حاضر بس ممكن نفطر برا علشان خاطر
كينان بحنان : مولاتي تامر وانا أنفذ
ميرال : لا انا طفلتك مش مولاتك لآخر يوم فى عمري هفضل طفلتك
كينان بحب : انتى طفلتي وملاكي و مولاتي وبنتي
ميرال بدلع : طيب حبي انا هروح بقي
توجهت ميرال الى الحمام وأخذت دش وبحثت عن ملابسها ولم تجدها فلعنت غبائها وتسرعها ففتحت الباب ونظر فى الغرفة لم تجد كينان فخرجت بسرعة واخرجت ملابس لها وكانت عبارة عن فستان باللون الأحمر وعليه طبقة من الدانتيل من اللون الأسود بحزام عريض باللون الأسود ولمنتصف الفخد ووضعت مكياج هادي وتركت شعرها حر ورتدت حذاء باللون الأحمر وشنطة ونظارة شمسية باللون الأحمر
خرجت ميرال الى الخارج وكان يقف كينان امام الشرفة وهو يرتدي بنطلون باللون البيج وقميص باللون اللبني وجاكت وكوتش
لف كينان ونظر ليها بحب وهى كانت تنظر له بهيام وفضل يقرب منها إلى أن وقف وضمها لحضنه وقام بتقبيلها
كينان بهمس : انتى هتنزلي كده مينفعش
ميرال بطفولية : مالو كده هو وحش
كينان : لا حلو بس حلو اوي بذيادة علي اللزوم
ميرال بدلع : علشان خاطر هلبسه هنا بس ولما ننزل مصر مش هلبسه وحياتي وحياتي عندك كيناني
وباست جانب شفايفة برومانسية لعن كينان تحت انفاسة دلعها وطفولتها وتنهد ومسك ايديها وخرج
فضلو يلفو كتير وشتري ليها اللعب والشكولاته والآيس كريم وكانو يضحكو ويمرحو ويجرو خلف بعض ولم يهتمو بنظرات الناس وعادو فى وقت متأخر الى الجناح فجلس كينان بتعب
كينان بتعب : ااااه متجوز قردة يا ناس
ميرال بضحكة : ههههههههه انت عجزت يا جدو
كينان بصدمة : انا جدو يا قردة
ميرال بضحكة : ااااه جدو وجدو الكبير كمان
كينان : والله مانا سايبك
ميرال بضحكة : وهتقدر تمسكني وخرجت لسانها
جري كينان خلفها ولكن هي كانت أسرع ودخلت الحمام وفضلت تضحك بشده عليه وتغيظه بكلمة جدو فتوعد كينان لها بالضرب
بعد فترة خرجت ميرال وكانت ترتدي ملابس مريحة نظرت لقت كينان يجلس فتوجهت وجلست بجواره فضمها لحضنة بشدة
كينان : وقعتي تحت أيدي
ميرال بدلع : أهون عليك تضربني جدو
كينان بحب : مقدرش يا روح جدو وباسها
ميرال : انا جعانة كينو
كينان : حاضر طفلتي هطلب الاكل
بعد فترة كلمة قد انتهو من تناول الطعام وتوجه كينان للتحدث مع امه وعندما عاد وجد ميرال تنام بعمق فحملها وذهبو فى نوم عميق
مر أسبوعين فى فرح وسعادة ولم يخلو الجو من المشاكسات بينهم ولكن هل تدوم السعادة فسوف نري
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى صباح يوم جديد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
استيقظت ميرال ولم تجد كينان فتوجهت الى الحمام وأخذت دش ولبست تنتظر كينان الى أن قطع انتظارها صوت رنين هاتفها وكانت ليلي والبنات فى مكالمة جماعية
ميرال : بنات وحشتوني اوي
البنات : وانتى اكتر يا عروسة اخبارك ايه
ميرال : الحمد لله كويسة
ليلي : أخبار كينان ايه طبعا مدلعك برا و جوا
ميرال بضحك : ايوه مدلعني
مريم بغمزة : طبعا مظبتك من اول ليلة
ميرال : يعنى ايه مش فاهمة
نورا : هى تقصد ان كينان بقي جوزك
ميرال : طب مهو جوزي
مريم : بت مش وقت غباء
ميرال : والله مش فاهمة حاجة
ليلي : هو كينان لمسك تاني من بعد الفرح يعني حصل بينكم علاقة حميمية ذي الفديو كده
ميرال : لا طبعا هو قالى مش هيلمسني غير لما اوافق
مريم بذهول : يبقي حصل يوم الفرح وانتى كنتى نايمة
ميرال : اذاي حصل ده
حكت البنات ما حدث يوم الفرح الى ان نزل كينان وهو يحملها ويغادر بيها
قفلت ميرال مع البنات وتساقطت دموعها على غدر حبيبها لها وضياع اول ليلة لهم مع بعض وهى كانت نايمة او متخدرة
عاد كينان وهو يحمل بوكيه من الورد ودخل الجناح وعندما وجد ميرال تبكى بشدة أسرع إليها
كينان : حبيبتي مالك فيكي ايه
ميرال بصوت عالى ودموع : في ايه في انك حقير و زبالة و حيوان
كينان بذهول : ليا انا الكلام ده
ميرال بصراخ : ايوه ليك انت علشان انت غدار وخلتني مراتك وانا مش حاسه ضيعت فرحتي بأول ليلة بينا خلاص الحيوان الى جواك مستحملش وخت الى انت عاوزة حرام عليك يا ظالم وانا بقول اذاي مستحمل أسبوعين من غير ميقرب بس خلاص هو خد الى عوزة من غير مجهود
كينان بحزن : يااااه يعنى انتى شيفاني حيوان بجري ورا شهواتي ماشي ميرال
ميرال بدموع غزيرة : ايوه حيوان ملهاش كلمه غير ديه
وضربته بالقلم الى هنا ولم يستحمل كينان فقام بصفعها وشدها من شعرها بشدة ورماها على السرير
كينان بغضب : تحبي تشوفى الحيوان ده هيعمل ايه هوريكي
شرع كينان فى تقبيلها بشده وقام بتقطيع ملابسها وسط صراخها ولكن لم يطاوعة قلبه ان يكسرها فتركها وغادر الجناح
فضلت ميرال تبكي بشدة وضمت نفسها وأخذت وضع الجنين
اما كينان فخرج يجري وفضل يمشي بلا هدف الى ان جاء فى منطقة خالية ونزلت دموعة وصرخ بصوت عالى
هل فعلا طفلته تصوره بالشهواني ؟
هل علمت بما حدث فى الصعيد ؟
هل حبيبته تكرهه ولم تعد تحبه ؟
قطع تفكيره صوت تليفونه وكان مالك فلم يرد ولكن بعد مرة واتنين وعشرة رد
مالك بضحك : اه يا عم العريس منفض ليا ومش عاوز ترد
كينان بصوت مخنوق : عاوز ايه مالك
مالك : فيك ايه يا صاحبي
كينان : مفيش اقفل دلوقتي وهكلمك بعدين
مر يومين ولم يعود كينان الى ميرال ولم تستطيع ميرال ان تتوصل له فأخذت تبكي بشدة ولم تهتم بالاكل او بالشرب
فى اليوم الثالث عاد كينان ووجد ميرال فى حالة نفسية صعبة وكانت تنام على الارض فى وضع الجنين فذهب بسرعة إليها وحاول ان يفوقها ولكن لم يعرف فحملها ووضعها على السرير وأحضر زجاجة العطر وقام بنثر بعض العطر عليها تمللت ميرال من نومها ووجدته أمامها فقامت بسرعة ولم تهتم لصداعها او دخها وارتمت فى حضنه وبكت
ميرال بدموع : كينان حبيبي انا اسفة اسفة ونبي سامحنى علشان خاطري
كينان بجدية : جهزى نفسك هنرجع مصر
بعدها كينان عنه ونظر لها وجد مكان ايده معلمه على وشها وشفايفها مجروحة فغمض عيونه وترك الغرفة ولكن وجد ميرال تمسكة من ايده وتجلس فى الأرض
ميرال بدموع غزيرة وصراخ : ونبي متسبتي انا اسفة انا غبية وحقيرة وحيات حبي ليك متسبني انا هموت لو بعت عني ونبي كينان انا معنديش حد فى حياتي غيرك انت ابويا و خويا وحبيبي وجوزي انا ملك بص لو عاوزني انا تحت امرك وابتدت تخلع ملابسها امام ذهولة بص اعمل الى انت عاوزة انا مراتك وده حقك بس متسبنيش ونبي انا هموت لو سبتني
قام كينان برفعها وضمها لحضنه وفضل يهدي فيها الى ان سقطت بين يده مغمي عليها فوضعها على السرير واتصل على الفندق حتى يحضر دكتور وعاد إليها ولبسها هدومها وجلس بجوارها
بعد قليل جاء الدكتور وقال بأنها تعاني من صدمة عصبية شديدة وهبوط حاد فى الدورة الدموية نتيجة قله الاكل وركب لها محاليل وغادر
حزن كينان بشدة على طفلته الجميلة وما حدث معها وفضل يقبلها على وجهها وشفايفها ولعن بنات التجميل و زوجة عمه
اتصل على مالك وادهم وحكي لهم ما حدث يوم الفرح فى الجناح الى هذه اللحظة
مالك بغضب : انت اتجننت كينان اذاي تعمل كده وتضربها كمان وتسبها 3 ايام لوحدها
كينان بضعف : كان غصب عني
أدهم بهدوء : اسمعني كينان كويس انت المفروض تحكي ليها على كل حاجه حصلت انت عارف يعني ايه واحده تعرف ان جوزها تم الجوازة من غير متحس يبقي دمار نفسيتها
كينان : انت رايك كده
أدهم : وعلشان تتأكد قولها نروح لدكتور ويكشف عليكي ويعرفها الحقيقة
مالك : صح كده بس براحة عليها بلاش شغل الغباء بتاعك كده
كينان : شكرا شباب وقفل
عاد ونزع المحلول من ايديها وضمها لحضنه ونام بعمق يعوض الأيام الماضية من قله النوم بعيد عن حبيبته و طفلته
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي عبر الزمن)