رواية صغيره على العشق الفصل العاشر 10 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية صغيره على العشق الجزء العاشر
رواية صغيره على العشق البارت العاشر
رواية صغيره على العشق الحلقة العاشرة
السلام عليكم قالتها نور بابتسامه وهي تقتحم مكتب همام .
همام باستغراب نور اي اللي جابك هنيه .
جيالك ايه مش مبسوطه بشوفتي.
لا واني قلت. أكده برضو..تعالي اقعدي..
حركت شفتيها بتمته وضيق لتقول واني قولت أكده برضووو.
همام طب ياست البنات تؤمريني بأيه…
نور وهي تلملم فستانها الفضفاض وتنظر إليه بابتسامه واسعه مرددة والله اني شفت يومك وحش وشكلك متعكنن قلت اجيلك واروح معاك السيما عشان اخلي يومك حلو أكده ومنور كيف وشي القمر..
همام بضحكه والله..
نور اه والنعمه يلااا بقا اني تاركه مشاغلي كتر خيري على شانك…وانتي مش مقدر ده
كتر خيرك والله..
يلاا بقى عشان نشوفوا الفلم يلااا…
ماشي يابنت خالي هشوف اللي ورايا ونروح مع بعضنا….
*************سبحان الله وبحمد
مر اسبوع وعيسى يغرق مريم باهتمامه وحبه واحتوائه ..
أما عمر فقد أصيب بالجنون وهو يبحث عنهما بكل مكان حتى طرت عليه خطه ستعيد عيسى الى الصعيد بسرعه البرق وفعلا هم بتنفيذها ..
أما شروق تائهه حتى أنها نسيت صغارها الآخرين ومما زاد ضياعها بعد عمر عنها ومبيته خارج المنزل منذ آخر لقاء بينهما ..
عند عيسى ومريم..
عيسى مالك مبوزه أكده ليه .
مريم كنت سبتني شويه اكمل لعب..
قلنا ايه نبطل لعب ودلع عشان احنا مش صغيرين والا انتي عيله..
مريم بتذمر متقولش عيله ياعيسى .
احتضن وجهها بكفيه طب فكي شويه ليكمل بتأنيب بعدين انتي امتى هتتعلمي تحطي الطرحه كويس انا كل مره هخبي شعرك والا ايه..
حركت يدها على شعرها تحاول اخفائه تحت الحجاب مرددة باعتذار والله انا عملتها كويس بس..
بعيسى بهدوء وابتسامه : س ايه ياقمر خلاص انتي هتحطي الطرحه بالشقه شيليها معدش ليها لازمه ليقوم بفك طرحتها وحرك يده على عنقها مرددا انتي كل يوم بتحلووووي اكتر اي سرك هاااه..
مريم بخجل وتهرب اني هخش اغير الفستان ده ..
مريم ناداها قبل أن تبتعد لتنظر إليه باستفهام اني عاوز اتكلم معاكي بحاجه مهمه..
حاجة ايه .
عمر…
عمر ..ماله عمر..هو كويس مش كده
امسك كفها واجلسها على الأريكة بجانبه .ليقول كويس متخافيش بس ايه حكايته وانتي بتكرهيه أكده ليه .
لا انا عمري بحياتي مكرهت عمر..عمر دايما كان زي ابويا..حنين عليا وبيخاف عليا بس..
بس ايه يامريم وخوفك لما جيه السرايا تفسيره يأيه…
انا..
بصي يامريم انتي دلوقتي مرتي واللي يمسك يمسني واللي يأذيكي هاكله بأسناني..لكن اللي عرفته عن عمر علام أنه راجل مالوش بالمشاكل واللي محيرني انتي بتكرهيه كده ليه .
قلتلك مش بكرهه ولا عمري بحياتي هعرف أكرهه ..لكن اللي عملوه هو ماما في بابا مش هعرف أنساه.ولا هعرف اسامحهم عليه
وهما عملوو بأبوكي ايه.. ابوكي ده يقتل القتيل ويمشي بجنازته..انتي شكلك متعرفيهوش
متقولش على بابا كده انت فاهم لتنهض بغضب لكنه امسك يدها بغضب ليجلسها من جديد مرددا بحده اني لسه مخلصتش كلامي…
انت عايز ايه..
عايز اعرف اتجوزتيني ليه وانتي عايشه احسن عيشه مع مامتك وجوزها…
سيب ايدي انت بتوجعني..
مريم بلاش تتهربي من سؤالي..
سيب ايدي ياعيسى انت بتوجعني..
ليترك يدها بهدوء …ليسمع صوتها الباكي انا اتجوزتك عشان اعوض بابا عن اللي خسره..
خسرو..وادهم بسلامته خسر ايه..
مريم بدموع كفايه ياعيسى ارجوك مش عايزه اتكلم تاني ارجوك كفايه لتسرع إلى غرفتها وترمي على سريرها تبكي بحرقه…
لم يلبث أن تبعها يحاول تهدئتها..
لكنه وجدها تدفن وجهها بالسير وشهقاتها تعلووو.
امتى هتكبري يامريم مش هتبطلي كل اما اقولك حاجه تقومي معيطه..
…
مسح شعرها بحنان طب خلاص هصالحك. ارفع وشك عاوز اشوفك تصدقي بالشويه دول وشك وحشني…
……
أخذ يحرك يده بجرأىه على جسدها ويحتضنها لتنهض بفزع انت بتعمل ايه..
واكون بعمل اي مش مرتتي وعاوز اصالحك..
طب خلاص ابعد مش زعلانه..
تؤ مش هبعد وهصالحك يعني هصالحك تعالي هنيه..
افلتت نفسها باتبسامه مردده قلتلك لأ وقبل أن تبتعد كان ممسكا بها يحيط خصرها بتملك ..لم يدع لها مجال للأعتراض فقد أطبق شفتيه على خاضتها وهو يمشي بها نحو السرير ووووو
************* لا الله الا الله وحده لا شريك له ..
عمر بانتصار ودلوقتي هيجي ال****اللي اسمه عيسى جري .
زين بابتسامه والله ياعمر الحكايه دي متخطرش على بال حد انت بكده هترجعه بسرعه بس ادعي أن مريم تكون معاه..
حتى لو مريم مارجعتش معاه انا بس امسكه وهخليه يرجعها بالغصب ..
زين ازاي.
عمر هتعرف قريب قريب اوووي…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيره على العشق)