رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الجزء الخامس
رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث البارت الخامس
رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الحلقة الخامسة
꧁❤نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤꧂
ديب بغضب… انتي ازاي تدخلي كدا محدش علمك تخبطي قبل ماتدخلي
الممرضه بخوف من شكل ديب… اسفه ولله بس حضرتك دا معاد دوا ليها وجايه اديه ليها
تاليا بهدوء… ديب اهدء دا شغلها
ديب بغضب… انا مقولتش حاجه علي شغلها بس تخبط افرضي كنتي بتغيري هدومك كانت تدخل كدا
فين مدير المستشفى دي انا هعرف اتصرف معاكم
الممرضه بدموع…. اسفه يافندم لوسمحتي هديه انا لسا جديده هنا
تاليا بهدوء… ديب عشان خاطري متعملش حاجه بليز
ديب… بهدوء وحاول يتحكم في اعصابو… تمام
الممرضه مسحت دموعها… شكرا وشكرت تاليا وادتها العلاج ومشيت
ديب بغيظ… يعني كان لازم تدخل دلوقتي بذات دا نا مصدقت
تاليا بضحك… عشان نيتك مكنتش سالكه احسن 😂
ديب بصلها بغيظ… قومي يابت يلا هروح البيت وساعتها محدش هيدخل علينا ويقول لينا بتعملو ايه
تاليا انفج*رت في الضحك علي منظروا وغيظو
ديب… بضيق… بتضحكي علي ايه
تاليا بضحك… عليك 😂
شكلك يفطس من الضحك وقعدت تضحك ديب ضحك علي ضحكتها
انا هروح اجهز الورق عشان نمشي وبعدين اجاي اساعدك بخبث
تاليا بكسوف… اطلع بره
ديب بضحك… انا زي جوزك برضو
تاليا بغضب…. برررره
ديب بضحك… خلاص خارج وخرج راح يجهز الورق عشان تاليا تخرج واخدها وراحو علي البيت
❤❤❤❤
خالد بقوه… انا وتارا بنحب بعض
لانا… ادام بتحبو بعض فهد ط*لق تارا خليها ترجع لحبيبها
فهد عيونه اسودت من الغضب…. يابجحتك جاي لحد هنا وراح ضر*به
خالد… بغضب… فهد انا مبكلمش معاك انت
فهد…. بغضب… وانا مش هخليك تعرف تكلم تاني ونزل في فهد ضر*ب
دياب كان رايح يحوش فهد عن خالد بس ادهم منعو… هز براسو بمعني لا
دياب وقف مكانه تاني
فوق
كانت تارا بدات تصحي
ريناد وعليا خرجو جري علي صوت الزعيق
تارا قامت بتعب ووجع واتسندت علي الحيطه لحد ماخرجت بره
وشافت فهد بيضر*ب حد بس مين متعرفش
فهد بغضب وزعيق…. همو*تك يا🐕انهارده
خالد بغضب…. انا لسا بحبها وعاوزها انت ايه دخلك
فهد بغضب…. دخلني ونص لانها مراتي
خالد بغضب… ايه مراتك ازاي
فهد… مراتي وام ابني كمان
خالد كان مصدوم هو ولانا بس الباقين عارفين انه بيكد*ب عليه عشان يبعد عن تارا
خالد بصدمه… انت اكيد بتكد*ب
تارا بتعب نزلت…لا مش بيكد*ب دي الحقيقه
دياب شافها وراح سندها… ايه نزلك يعمري
فهد بصلها … انه كد*بت معاه
خالد زق فهد من عليه وقام كان رايح ناحيتها بس لق ادهم في وشه وعلامات الغضب كلها عليه
… رايح فين
خالد… عمو تارا دي حبيبتي اكيد بتكد*ب عليا صح ياعمري
تارا بتعب…. وزعيق… دي الحقيقه ياخالد انت خو*نتني مع اللي شبهك وانا اتجوزت فهد عارف ليه لانه عمره في حياتو ما خا*ن
فهد غمض عيونه بالم… وعرف قد ايه هو ند*ل انه خا*نها مع لانا
لانا بصت عليها بسخريه
خالد بصدمه…. يعني اتجوزتيه وبقيتي مراتو
تارا بستفزاز…. سابت ايد ابوها وكانت رايحه عند فهد بس وق*عت لانها لسا تعبانه بس هيا وق*عت في حضن فهد اللي مسكها
تارا بصتلو بدموع وهو بص عليها بندم وحزن
ومسكت ايدوا… دا جوزي وابو ابني ياخالد واتفضل بره بيتنا
خالد… راح شدها من حضن فهد ومسك ايديها..بغضب… تارا انا عارف ان دا كلو كد*ب بلاش تعملي فيا كدا ارجوكي
تارا ايديها وجعتها من مسكتو… سيب ايدي
خالد بق بيمسكها بقوه اكتر لحد مالق ايد بتمسك دراعو وبتبعدوا عن ايديها
كانت اليد دي اقوي مليون مره
من ايدوا لدرجه ان ايد خالد كانت هتك*سر في ايدوا
فهد بغضب كبير…. مش قالتلك سيب ايديها تبقي تسيبها وزق خالد بعيد من قوه الزقه خالد وقع في الارض
فهد كان شكلو يخوف تارا كانت بتبص عليه بصدمه
خالد قام بغضب ووراح عند تارا تاني بس فهد وقف في وشه ومسكو من ليقه القميص… شكلك مابتفهمش بذوق… وشدوا وطلعو بره البيت وقفل في وشه الباب
خالد بره بزعيق… هندمك يابن الصياد علي اللي عملتو معايا دا هعرفك مين هو خالد الزناتي تارا بتاعتي يافهد وهخدها منك غصب عنك
فهد كان رايح يفتح الباب ويضر*بوا بس ادهم منعو… كفايه اللي حصل عشانها
وبص علي تارا اللي كانت واقفه بتعيط
فهد بص عليها بحزن… وهز راسو بمعني ماشي
ريناد بدموع… راحت مسحت الد*م اللي علي بق فهد… انت كويس يروحي
فهد… الحمدلله اهدي واخدها في حضنه
تارا كانت في حضن عليا
❤❤❤❤❤
ديب وهما راجعين في الطريق
تاليا شافت خالد خارج بعربيتو من البيت بتاعهم…. خالد
ديب… بستغراب… خالد مين
تاليا بخوف… خالد الزناتي خارج من عندنا
ديب بغضب… بيعمل ايه عندنا ده
تاليا… معرفش
ديب… وصلو البيت بسرعه… ونزل ونزل تاليا براحه واخدها ودخلو
الباب خبط
فهد فكروا خالد وكان رايح يتعامل معاه تاني بس لقهم ديب وتاليا
تاليا بحب… فهودتي وحضنتو
فهد شالها وفضل يلف بيها بحب…. توته
تاليا بحب… عامل ايه ياقلبي وبتعمل ايه هنا مش انت كنت مسافر
فهد بحب… الحمدلله ياقلبي تعالي ندخل الاول
ديب بغيظ وغيره… سيب مراتي ياض
فهد بستفزاز… لاواخد تاليا ودخلو وديب كان هيفرقع
ديب بتمتمه…وغيظ. انا مصدقت انك سافرت ايه رجعك تاني
تاليا ضحكت عليهم
عليا بخوف… تاليا ايه ده انتي كمان
فهد بخوف… قلبي مالك من ايه دا
ريناد بخوف وغيظ…. اكيد من الهباب اللي بتركبو
ادهم بغضب… شوفتي اخرتها ايه
دياب بزعيق… وغيظ… بسسسس كلكم هتاكلو البت بدل ماتشوفوها مالها
تاليا بعت بو*سه في الهوا لدياب…. انت قلبي ❤
ديب وفهد بغيره… ننععمم
دياب جري وراهم الاتنين بالحزام…. يابن 🐕انت وهو دي بتي اني اني اللي مربيها وابوك بس هيا مكتوبه علي اسمه يعني اب بالاسم وبس
ادهم بغيظ…. بق اني اب بالاسم بس
دياب بستفزاز… اه وكلمه كمان ورفع اليد اللي فيها الحزام
ادهم خاف…. طبعا ياخوي انت ابوها اني كانت مهمتي اجيب بس وانت تربي
الكل ضحك عليهم
دياب… بستفزاز… راح مسك تاليا وبا*سها من خدها
ديب بغيره…. بابا دي بتاعتي اني
تاليا بضحك وشاورت علي الخد التاني ودياب بس*ها منه
ديب بغيظ وغيره… بس لما نطلع
دياب… هتعمل فيها ايه يابن 🐕
وجري ورا
ديب استخبي ورا عليا وعليا بقت تحوش من عليه
ديب…. بخبث… هقط*عها
دياب جري ورا تاني…. هتق*طع مين يروح امك اني اللي هق*طعك
فهد بغضب…. ابقي قرب عليها بس
دياب…مش اني بتحدت يابن 🐕بتحدت ليه وضر*ب فهد
فهد نط واستخبي ورا تارا
وهمس ليها..بوجع. ابوكي دا جاحد اوي
تارا بنفس الهمس… لوسمعك هيعلقنا احنا الاتنين اسكت 🤐
دياب… بتقول ايه ياض سمعني
فهد بخوف… ولا حاجه
لانا كانت خايفه من المنظر اللي قدامها دا وخايفه اي خبطه تيجي عليها
ريناد كانت واقفه تضحك عليهم هيا وعليا وتاليا
تاليا بضحك… ديبو اضر*ب ديب كويس عشان ابنك قليل* الادب
دياب… قليل* الادب قل ادبه عليكي امتي يروحي وخبط ديب بالحزام.علي رجلو
ديب بوجع.. اااه
ماتتهدي يابت بقا عجبك اكده يعني
تاليا هزت راسها بضحك بمعني اه
ديب بغيظ…. مسيرك تقعي تحت ايدي وساعتها محدش هير*حمك
تاليا طلعت ليه لسانها
عليا… بضحك…. دياب هات الحزام ده العيال انهرت ضر*ب يامفتري
دياب بغيظ… ماهما ولاد 🐕الاتنين وعاوزين يتربو
ريناد بضحك… انهارده كفايه قوي عليهم كدا مفيش فيهم حته سليمه
دياب… تمام ولبس الحزام تاني
فهد وديب خدوا نفسهم براحه وقعدوا
دياب قعد وا خد تاليا في حضنه وتاليا ضحكت
ديب كان غيران وبيتوعد ليها
فهد قعد وجات لانا قعدت جانبه والناحيه التانيه تارا كانت قعده اصلا
الكل قعدوا
ديب وفهد كان جسمهم كلو احمر من كتر الضر*ب
ديب..بغضب. زفت ده كان بيعمل ايه اهنه
ادهم… مين تقصد
ديب..بغضب.. ابن الزناتي ازاي يدخل قصر الصياد ويخرج منه عايش
دياب… هو جه واخد واجبه ومشي
ديب بغيظ… وكمان ضيفتوه ونعمه بجد
تارا بضحك… البركه في فهودتي قام بالواجب
فهد بصلها بصدمه والكل وكانت بتخبط علي ظهروا
تارا بستغراب…. في ايه بتبصولي كدا ليه
تاليا ببتسمه… اصلك قولتي فهودتي ومحدش بينادي بكدا غيري
ريناد قرصتها من رجليها…. بغيظ… اتلمي يابت وفيها ايه ماتقول اكده مش جوزها تقولوا اللي هيا عاوزه انتي مالك خليكي في نفسك وجوزك
ديب… قاقام باس ريناد من خدها…. بحب… انتي احلي حمايا في الدنيا كلها قوليلها ونبي تتوصي بجوزها اصل بنتك مش متوصيه بيا خالص يرضيكي واتصنع الزعل
ريناد بحب… لا ميردنيش ياقلبي بنتي عاوزه الح*رق بقولك ياض متيجي اجوزك واحده تانيه بدلها اهي هدلعك احلي دلع
لانا حطت ايدها عل كتف فهد بدلع… وبستو من خده قدامهم كلهم…. زي مانا مدلعه فهد كدا ومش مخليه يشوف حد غيري
تارا بسخريه… ماهو واضح
لانا حطت ايدها علي صدر فهد بدلع…. ماتيجي نطلع نرتاح اصلي تعبانه اوى
ريناد بغيظ… فهد خدها علي اوضه الضيوف
لانا.بدلع.. لا ياطنط انا وفهد هنام في اوضته
(لانا دي جايه تفقع مرارتي ومرارت ريناد وتارا)
ريناد بستفزاز… مش هينفع
فهد بصلها… ليه
ريناد… اصل تارا نقلت اوضتك ماهو ماينفعش تفضل في اوضه غير اوضه جوزها واتكت علي جوزها دي اوي
لانا… يعني تارا دي مش كان ليها اوضه
ريناد… اه
لانا… خلاص ترجع عليها وانا وفهودتي ننام في اوضته سهله يايعني ياطنط
ديب بهمس لتاليا… شكلها هتو*لع بينهم وامك هتوريها شغل الحموات
تاليا بهمس… ماهيا تستاهل خطا*فت الرجاله دي
ديب بمكر… بس هيا تستاهل اخوكي يبص ليها بصراحه جامده
تاليا بغيره… ولله وضر*بتو في كتفو… عجبك اوي قوم خدها علي اوضتك احسن
ديب بضحك…. اه يامج*نونه براحه
تاليا بغيظ… تستاهل
ديب… اهون عليكي
تاليا… اه ابعد عني
لانا بدلع…. مش مشكله ياطنط اي مكان المهم اننا هنكون مع بعض فيه
تارا ببرود… عادي انت ممكن انقل وارجع اوضتي تاني
عليا بغيظ… تنقلي فين
تارا ببرود… اوضتي القديمه
ريناد بغيظ…. بس يابت مفيش نقلان
فهد كان واقف في النص مابنهم والكل بيتخنقو عليه
فهد…. تارا خليكي وانا ولانا هنام في اوضته الضيوف ماما معاها حق
ديب… ماتخلصو بقا عاوز اعرف نهايه المسلسل ده ايه
الكل بصلو بغيظ
ديب بضحك… بهزر اهدوا
فهد اخد لانا وطلعو علي اوضته الضيوف
ريناد مسكت تارا من دراعها بغيظ… ايه البرود ده يابت هو مش جوزك برضو ياختي
تارا ببرود… عاوزني اعمل ايه يعني
ريناد بنفذ صبر…. عاوزكي تتلحلحي ياختي وتاخديه منها تارا انا بحبك انتي وعاوزكي انتي اللي في قلب فهد وبس
تارا… بس فهد بيحب لانا
عليا… فهد بيحبك وكلنا شوفنا اكده لما تعبتي كان عامل زي المجنون عليكي وكلنا شوفنا اكده
تارا بحزن… دي اكيد شفقه عليا بس ياماما
ديب… تعبتي هيا جاتلك تاني
تارا هزت راسها بحزن
ادهم… الله الله الكل عارف واحنا محدش. يعرف فينا.. ديب…. صح بس احنا عاملنا كدا عشان
دياب… خلاص اقفلو الموضوع ده بق عشان بيعصبني
ريناد… توته تعالي معايا عاوزكي
تارا راحت مع ريناد وديب شال تاليا وطلعو علي اوضتهم عليا دخلت المطبخ تعمل اكل
ادهم طلع هو ودياب يرتاحو
❤❤❤❤❤
عند فهد
كان نايم نصه علي السرير وفتح دراعتو
ومغمض عينه
فتحها لما حس باايد لانا بتمشي علي ج*سمه
لانا بدلع…. وحشني
فهد انعدل بغضب… لانا
وقام وقف بغضب
لانا استغربت… فهد مالك
فهد… لانا مفيش عاوز ابقي لوحدي وسابها وخرج
لانا بصت عليه بغضب
❤❤❤❤❤
عند تاليا
ديب حطها علي السرير براحه….. هغير ورجعلك
تاليا هزت راسها
ديب قلع القميص بتاعو
تالي بخوف…. شافت العلامات اللي علي ظهروا
… ديب من ايه دي اكيد مش اللي عمو عملها فيكم من ايه
ديب بحزن
ــــــــــــــــفلاش
❤❤❤❤❤
عند فهد راح اوضتو لقها ضلمه
وفي شمع منور فيها
ورايحه برفان هو عارفها كويس اوي
شمها بعمق وغمض عيونه
…. ايه عرفك اني كنت جاي
حضنتو من ظهروا بحب… وحشتني اوي
فهد بحب ولف ليها…. وحشك بجد ياتوته
تارا بحب… اه اوووي
بس زعلانه منك
فهد بحب… ليه
تارا..بغيره… كدا تخليها تلمسك
فهد… توته بلاش غيره انتي عارفه اللي فيها لازم اقناعها اني بحبها عشان تعترف بالحقيقه وبعدين اهو مقدرتش ابعد عنك رجعتلك جري
تارا بغيره… كل مابشوفها قريبه منك بتجنن وببق نفسي اقوم اضر*بها وقول ليها انه بتاعي انا وبس
فهد ضحك علي جنانها… بحبك يامجنونه
تارا……. وانا بمو*ت فيك
فهد… قرب منها وبس*ها بحب لامش حب دا عشق وشغف وجنون فهد كان عامل زي العطشان واخيرا لقي مايه ترويه
اما تارا قبل كدا مكنتش عايشه ولما جه رجعت ليها روحها تاني
شالها وحطها علي ااسرير بحب
وجه يقرب منها تاني بعدتو
فهد بقلق… في ايه
تارا … قامت بتوتر… فهد انا
فهد… انتي ايه كملي سكتي ليه
تارا بخوف وتوتر… انا حامل
فهد بصدمه… بطلي هزار ياتوته
تارا بخوف… انا مابهزرش دي الحقيقه
فهد بغضب… من مين ومسكها من شعرها
تارا بوجع…. من خ ووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث)