رواية حبيبي عبر الزمن الفصل السادس 6 بقلم نور الشمس
رواية حبيبي عبر الزمن الجزء السادس
رواية حبيبي عبر الزمن البارت السادس
رواية حبيبي عبر الزمن الحلقة السادسة
وصل الشباب إلى ميرال ومسكها كينان ووقف مالك أمامها وهما ينهجو بشدة
مالك بصعوبة : ااااه يا حاجة مركبة عجل فى رجلك
ميرال ببراءة : لا والله مش بعرف اركب عجل من زمان يمكن من 8 سنين
كينان : خلاص بلاش تزعلى
ميرال بطفولية : هتجبلي ايس كريم كبير
مالك بخنقة : همك على بطنك وبس ومشي
ميرال بزعل : خلاص مش عاوزة
كينان بضحكة رنانة : تعالى يا طفلة نروح
ميرال بزعل : انا مش طفله
كينان بنظرة غريبة : انتى طفلتي انا وبس
ميرال بستغراب : يعني ايه
كينان : هتعرفي لما انا اعرف يالا نلحق مالك
ميرال بسعادة : وهتجبلي ايس كريم
كينان بضحكة : همك على الايس كريم وبس
ميرال بحزن : اصلي انا بحبه ويوسف وملك كانو بيجبولي معاهم من غير محد يعرف
كينان بحنان : خلاص يا طفلتي كل يوم هجبلك معايا ماشي
ميرال : ماشي
مالك بزعيق : مطيالا بقي عاوز اكل
ذهبو الى إحدى محلات الأيس كريم ودخلو
كينان : يالا اختاري عوزة ايه
ميرال بطفولية وفرحة : عوزة منهم كلهم ونبي
توجه كينان الى البائع وذهبت ميرال وجلست امام مالك وبعد فترة ليس بكبيرة جاء كينان يحمل كأس كبير من الايس كريم و2 آخرين وسط
ووضعهم امامهم
ميرال بفرحة وسعادة : شكرا شكرا شكرا بجد شكرا كينان ده بتاعي
كينان بضحكة : بالف هنا وشفا بتاعك لوحدك يا طفلة
مالك بصدمة : هتاكلي كل ده لوحدك
ميرال بغل وهى تحضن الايس كريم : ملكش دعوة بيا وخلينى اكل
كينان : ملكش دعوة بيها كل طفلتي
جلست ميرال تاكل بستمتاع ولزه تحت أنظارهم
بعد فترة قليلة انتهت ميرال من الاكل بستماع تام
كينان بضحكة مكتومة : عوزة تانى
ميرال بفرحة : ايوه واحده كمان
كينان بضحكة : حاضر هجبلك واحدة تانى
مالك : كينان كفاية كده علشان متتعبش
ميرال بزعل : واحد صغير ونبي
كينان بحنان : خليها بكرا علشان كده كتير وهتتعبي
ميرال بزعل : حاضر
كينان بحنان : والله هجبلك بكرا ودلوقتي تعالى نتمشي وهجبلك شوكولاته ماشي
ميرال بفرحة : يعني هتجبلي شكولاته
كينان بضحكة : ايوة يا هبلة
مالك : صحيح ميمو انتى بتعرفي إيطالي
ميرال بحزن : يوسف كان بيعلمني ايطالي و ملك بيعلمني فرنساوي
كينان بهدوء : بس اكيد هما علموكى الأساسيات بس
ميرال : صح بس المدرس بتاعهم راجل كبير وكان بيعلمني من غير فلوس
مالك : طيب يالا بقي ولا ايه
ميرال : ايوة يالا عوزة شكولاته
كينان : يالا طفلتي نروح
خرج الثلاثة وتمشو شوية وبعد شوية
مالك : عاوز اجيب شوية حاجات تيجو معايا
كينان : يالا نروح
ذهبو الى احد المولات وبتدا مالك يأخذ أشياء وكذالك كينان
مالك : هعمل مكالمة وبعد كده هرجع الفندق
كينان : ليه انت كويس
مالك : ايوه كويس متقلقش بس بلاش تنسي انها المفروض فى عشا بالليل هرتب كل حاجة
كينان : ماشي
غادر مالك وتوجه كينان الى ميرال فضلو يلفو على المحلات وختار فستان اخضر
وطلب من البنت ان تأتي بيه على مقاس ميرال وطلب منها متعلقات الفستان من جذمة و اكسيسوار
كينان : يالا بينا نروح علشان فى عشا عمل باليل
ميرال بطفولية : ومش هتجيب الشوكولاتة ليا
كينان بضحكة : حاضر بس بلاش كلضمة
عادو الى الفندق وكان كينان يحمل الشنط وينظر لميرال بغيظ لانها تاكل الشكولاتة ولا تهتم بيه
دخل كينان الجناح ورمي الشنط وجلس على الكرسي ينظر لها بغيظ
كينان بغيظ : هي الهانم هتفضل تاكل وسيباني
ميرال : طيب اعمل ايه
كينان : ولا حاجة هطلب غدا اجبلك معايا
ميرال : ماشي
كينان بعصبية : خشي نامي احسن علشان هنسهر بالليل يالا
ميرال بخوف : امرك مسيو كينان
دخلت ميرال الى الغرفة وجلست على السرير تبكي بشدة
وفى الخارج سمعها كينان وهى تبكي فتنهد وقام توجه إلى غرفتها وخبط ودخل
كينان : طيب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
ميرال بدموع : علشان حضرتك بتزعقلي
لم يستحمل كينان دموعها واخذها بين احضانه وفضل يهدي فيها ولكن انفجرت ميرال فى الدموع بشدة أخذت تبكي بين احضانه كأنها وجدت الحنية والأمان بين احضانه فتركها كينان تبكي الى ان انقطع صوت بكائها وارخت جسمها فعلم بأنها نامت فوضعها برفق على السرير ومسح دموعها وقام بتقبيل خدها وتركها وخرج
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
دخل كينان غرفته وابدل ملابسه وجلس على السرير حزين على تلك الطفلة الصغيرة التى رأت فى حياتها
اتصل مالك عليه وراحله الجناح ودخل غرفته
مالك : فيك ايه يا صاحبي
كينان : مفيش
مالك : انت حبيتها
كينان : معرفش
مالك : طيب احساسك ايه من ناحيتها
كينان بتنهيدة : بخاف على زعلها وقلبي بيوجعنى اوى على دموعها وبفرح اوى لما بشوف ضحكتها
مالك : انت بتحبها كينان وبتحبها اوى كمان خدها نصيحة منى يا صاحبي خليك الاب الحنين الى اتحرمت منه والاخ السند ليها حسسها بحبك علشان هى ممكن تفكر انك بتعمل كده علشان صعبت عليك أغلبها بحبك وحنانك وهى هتحبك هى لسه صغيرة وبريئة وحنينة وأكيد هتحبك حافظ عليها من الكل هى صغيرة ومش فاهمة حاجة واى كلمة هتصدقها فبلاش تقسي عليها
كينان بابتسامة : تفتكر كده
مالك : ايوه بقولك ايه العيد قرب خدها معاك البلد وعرفها على جدك وامك اكيد هيحبوها محدش يشوف طفلة ذيها ومش يحبوها
كينان : تمام
مالك : يالا انا هروح اخد دش ولبس وانت أجهز وخليها تصحي وتجهز
كينان : تمام يالا
غادر مالك وتوجه كينان الى ميرال وقام بايقاظها
كينان : ميرال ميرال اصحي
ميرال بطاعة : خلاص صحيت
كينان : انتى لسه زعلانة مني
ميرال : حتى لو زعلانة مش من حقي أقول حضرتك صاحب الشغل وانا مجرد خدامة ومليش لزمة
كينان بغضب : اوعي تقولى كده تاني انتى مش خدامة وانتى احسن بنت فى الدنيا اوعى تقولى كده تاني مفهوم
ميرال برعب : مفهوم
كينان : كويس كده ودلوقتى تقومي تخدى دش وتلبسي الفستان ده وبسرعة وانا هروح البس
ميرال : مش عاوزة انزل
كينان بغضب مصطنع : يالا بسرعة
ميرال : حاضر اووووف
خرج كينان وتركها قامت ميرال باخذ دش وتوجهت الى الفستان واخرجته وانبهرت بيه بشدة
ارتدت الفستان ورفعت شعرها الى الاعلى
كان الفستان ضيق من الصدر حتى الخصر وينزل باتساع الى الاسفل ومن الاعلى بدون اكمام وشيفون فى منطقة الرقبة إلى اول الصدر و عملت مكياج بسيط للغاية مجرد كحل باللون الاخضر وأحمر خدود وأحمر شفاه باللون الروز ورشت عطرها وليست الحذاء وخرجت لم تجد كينان فى الجناح ولقت الباب الجناح مفتوح فذهبت إلى الباب وخرجت لقت كينان ومالك وقفين برا
ميرال : انا جاهزة يالا ننزل
مالك بتصفيرة إعجاب : يا مسا الجمال يا عسل
ميرال بكسوف : شكرا
كينان بذهول : هى فين ميرال حضرتك شوفتيها
ميرال بخدود حمرا من الكسوف : يالا بقي
صارت ميرال أمامهم وهما وقفين خلفها
مالك بصدمه : يا نهار اسود هى هتنزل كده
كينان بغضب : مفيش راجل مش هيبص عليها وهيشتهيها وهى هبلة مش هتفهم
مالك : على فكرة انت هترفض الصفقة بعد محد فيهم يعاكسها وانت هتتحجج بكده
كينان بغضب : انت مجنون عوزني اعرضها على الرجالة
مالك : انت اهبل لا طبعا انا بقول حجة يالا نلحقها
كينان : يالا بينا
ذهب كينان و مالك خلفها بسرعة ولحقوها عند الأسانسير ونزلو مع بعض
كينان : هو ده الفستان بتاعي
ميرال بفرحة : ايوة هو انا فرحانة اوى اوى مرة البس فستان سهرة طول عمري بلبس لبس عادى فى الحفلات ومش بخرج من المطبخ
كينان بهدوء : انتى هتفضلي معايا وجمبي واوعي تتكلمي مع حد مفهوم
ميرال : اكيد طبعا وكمان انت ناسي انى مش بفهم ايطالى
مالك بضحكة : قصف جبها والله يا ريت تفهم الصغنن العسل فهم وبيفهمك يختي حلوة
ميرال : هههههههههههههه شكرا يا ابيه
كينان : عجبك اوى الكلام
قطع كلامهم فتح الأسانسير وخرجو لم تسلم ميرال من نظرات الرجال حتى خرجا برا الفندق وبعد فترة وصلو الى المطعم و دخلو لقو جو وتوم يجلسون ومعهم بنتين بملابس خليعة وعندما نظرو فى انتجاة الباب وقع نظرهم على تلك الملاك التى تتألق بفستانها الأخضر للون الزرع وهى تمسك فى ذراع كينان
وصل كينان الى التربيزة وسلم عليهم وسلمو على ميرال وقامو بتقبيل اديها وسلمو على مالك وجلسو
فضلو شوية يكلمو فى الشغل ابتدت ميرال تحس بشئ يسير على رجليها فعتقدت انه حشره ولم تهتم
جاء الجرسون لأخذ طلبتهم فطلب الكل ونظرو الى ميرال
توم بوقاحة : والجميلة ماذا ترغب
ميرال : لا تعليق
كينان : شكرا توم فأنت تعلم بأنها لا تتحدث الإيطالي فلذالك انا طلبت لها الطعام
توم برغبه : ماذا تقرب لك سيد كينان
كينان بغضب : إنها قريبتي و قريبا جدا سوف تحمل اسمي
جو : اهدء سيد كينان فإن توم لا يقصد شئ سئ
ميرال بهدوء : كينان ممكن اروح الحمام
كينان : انتى كويسة
ميرال : معرفش بس في حاجة ماشية على رجلي شكل فى حشرة هروح اشوف فيها ايه ممكن
كينان : ماشي روحي
قامت ميرال وساعدها كينان على الوقوف وتوجهت الى الحمام وبعد شويه استأذن توم لعمل مكالمة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ذهبت ميرال الى الحمام ودخلت أخذت تنظر على رجليها لم تجد شي فقامت بمسح قدمها بالمنديل وخرجت وعندما فتحت الباب لقت توم يقف امامها وينظر لها بنظره غريبة لم تفهمها
حاولت ميرال تبعد ايده فمسكها وشدها لحضنه فقامت ميرال بضربة على كتفة وبتدت دموعها تنزل بسرعة
ميرال بدموع : أبعد عني ونبي
توم بنظرة لعوبة : اهدء لا داعي للبكاء فأنا لم اذيكي فقط سوف نستمتع
ميرال بدموع : انا مش فاهمة حاجة ابعد عني
توم : مع انتى لا افهم لغتك ولكن جسدك يبهرنى وارغب بيه بشدة واتمنى ان تسير يدى على منحنايته
قرب توم منها وحاول تقبيلها بالعفية فقامت ميرال بالصراخ بصوت عالى اتنبه عليه كل الموجود فى المطعم وعندما وصل صوت الصراخ الى مسامع كينان فإن يجري على مكان الحمام فوجد ميرال تبكي وتوم يحاول تقبيلها والفستان مقطوع من على صدرها وباين لم يستحمل كينان ذلك فهجم على توم وقام بضربة بشده بعد ان أبعد ميرال عنه
فذهب مالك الى ميرال وضمها لحضنة وفضل يهدي فيها ولكن لم تسكت
مالك : كينان كينان الحق ميرال
انتبه كينان الى صوت مالك فترك توم مرمي على الارض وتوجه الى ميرال واخذها فى حضنة وفضل يهدي فيها إلى أن سقطت فاقده للوعي بين ايديه فحملها بسرعة وخلفة مالك و الحرس وتوجهو الى المستشفي
دخل كينان المستشفي واخذ يصرخ على الأطباء فجاء بسرعة الأطباء ووضعوها فى احدى الغرف
كينان بغضب : ارغب فى طبيبة امرأة وليس رجل وجميع طاقم العمل نساء
الدكتور : سيدى لاوقت لدينا
كينان بصراخ : قولت أرغب بامرأة وليس رجل
الدكتور برعب : حسنا سوف تأتي
بعد حوالى دقيقة جاءت طبيبة تجري ودخلت وكشفت على ميرال وركبت لها محلول وخرجت
كينان : ماذا بها
الطبيبة : هى بخير فقط نوبة خوف او رعب
كينان : متى تفيق
الطبية : لن تستيقظ غير الصبح
كينان : اذهبي الآن
مالك : كينان من فضلك اهدي وبلاش تزعقلها
كينان : انت مجنون لا طبعا عمري مهعمل كده انت عارف انها متفهمش
مالك : خلينا ندخل ليها
كينان : لا انت هترجع الفندق وتجهز هدومنا وبكرا الصبح هتيجي ومعاك هدوم لينا وتكون حاجز لينا ننزل مصر
مالك : تمام وانت خلى بالك منها ولو حصل حاجة كلمني سلام
كينان : سلام يا صاحبي
دخل كينان الى الغرفة وجلس بجوارها وشاهد دموعها التى تتساقط على خدها فجلس على السرير ومسح دموعها واخذ ينظر الى شفايفها التى ترتعش ونحني وقام بتقبيلهم بهدوء ولكن لم تستطيع ان يقاومهم اكثر فقام بتعميق القبلة الى ان شعر بنقطاع نفسها بين ايده ففصل القبلة وقام جلس على الكرسي ومسك ايديها وبعد شوية قفل المحلول وغطاها كويس ونام على الكرسي بجوارها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي عبر الزمن)