روايات

رواية وجع القلب الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب الجزء الثامن

رواية وجع القلب البارت  الثامن

وجع القلب
وجع القلب

رواية وجع القلب الحلقة الثامنة

فضل رايح جاي هيموت من القلق عليها
وعدي نص ساعه وهي جوه ومحدش طلع لسه وكل شويه يقعد ويوقف
وماسك دماغه🙉 تفكيره اتشل
لحد ما طلع الدكتور 🩺طلع يجري عليه وبلهفه باين عليه اوي مالها فاقت طمني عنها
دكتور:اهدي يابني حقولك
هي حاليا لسه مافقتش بس كمان شويه حتفوق باذن الله
سبب الاغماء هبوط حاد فالدوره الدمويه نتيجه قله الاكل
وعلقنالها محلول حتحتاج ٢ محلول حتفوق مع محلول التاني باذن الله بس مش دي المشكله دلوقتي
صقر اترعب من اخر جمله:مشكله ايه في ايه تاني
دكتور :متقلقش ان شاء الله خير بس محتاجين مساعده طبعا من ال حواليها
هي عندها شبه انهيار عصبي وده في اوله لسه ممكن نقدر نلحقو فياريت تبعدوها عن اي ضغط عصبي او نفسي لان لقدر الله لو دخلت فيه وهي عندها القابليه حنواجهه مشكله اكبر
فياريت نحترس اكتر من كده ونتجنب اي انفعال
اول ما المحلول الاول يخلص انده علي ممرضه تغيرهولك واول ما ثاني يخلص ممكن تمشو عادي بعد اذنك
ومشي دكتور من هنا وصقر مسك دماغه🙉 انا السبب في ال حصلها انا ضغط عليها جامد انهارده ورعبتها انا السبب 👊🏼 وقام دخل الاوضه لاقاها نايمه زي الملاك والمحلول في ايديها ومش حاسه بالدنيا في عالم تاني وقف جنب سريرها ونزل قبل😘 مقدمه الراس وقعد جانبها ومسك كف ايديها لاقاها بارده ثلج مسك ايديها بايده الاثنين وقفل علي ايديها ونفخ فيها لحد ما دفئها وبص عليها و
قعد يتكلم معاها وقال علي كل ال جواه وال حاسس به تجاهها وليه متمسك بيها اوي
وهي نايمه مش حاسه به اصلا ولا سامعاه….فعالم تاني خالص👂
*مش عارف انتي عملتي فيه ايه انتي شقلبتي كياني مايا انتي لغبطيني يوم ما شوفتك بجد انا عمري ما حبيت قبل كده حتي في ارتباطي الاول مكنش فيه حب كان مجرد قبول من طرفين واعتياد فقط مش اكتر وبعدها مفكرتش فاي ارتباط ولا بيجي فبالي اصلا انا طول عمري جد جدا و دوغري مش بحب اللف ولا الدوران مع اني كان بيتعرض عليا كتير جدا لكن
انا ال برفض لان من جوه ماتحركش لحد غير ليكي انتي*
اتنهد وكمل
انا من يوم ما سمعتك بتتكلمي وانا بتعذب بجد🥺 في حاجز واقف بيني وبينك بحاول ازيحه لكن مش حعرف لوحدي لازم انتي معايا ساعديني يا مايا مضيعيش الحب ال بجد
عارفه انا اول مره اعمل كده مع حد اول مره احس الاحساس ده
*احساس الغيره*
وقتها كنت حموت لما لاقيتك بتكلميه وبتتحايلي عليه يرجعلك محستش بنفسي ساعتها
*كل ده وماسك كف ايديها بايده الاثنين*
عارفه لما سالتك انهارده سؤال ده ؟ كان نفسي بجد تصارحيني عن شخص ال بتكلميه او تقوليلي اي حاجه انك بتحبي انك مرتبطه اي حاجه لكن انا سمعت مكالمتك كلها يوم ماكنتي قعده ع بحر وانتي مكنتش واخده بالك ان في حد سمعك اصلا عرفتي بقا انا مين ال قالي 🥺 عارفه لو كان حد هو ال قالي كلام ده مكنتش صدقته كنت مستحيل اصدقه
لكن انتي ال قولتي 👊🏼بنفسك يا مايا من ساعتها وانا مقسوم نصين بجد بتعذب
انتي بتصعبيها عليا اوووي عاوزك تساعديني وانا حساعدك مش حسيبك لوحدك بس اتكلمي
مايا انا حفضل جانبك ع طول ومش حسيبك لوحدك ونش حياس لحد ماتفتحي قلبك ليا
*بص للمحلول لاقاه قرب ع انتهاء قام بسرعه قبل ماتفوق* وطلع نده ع ممرضه تغيره وطلع بره مستشفي يتكلم في تليفون مع مامت مايا
اكيد قلقت هما اتاخرو كتير
صقر : اهلا يا امي
مديحه: كده برده ياصقر دي ساعه ال قايلالك عليها وتليفوناتكو مقفوله وقاعده علي اعصابي كده
صقر: اسف يا امي حقك عليا سامحيني بس مايا تعبت شويه و****
قطعت كلامه مااايا مالها فيها ايه كانت نازله كوييسه طمني يابني طب انتو فين دلوقتي 🥺 ياريتني مانزلتها
صقر : اهدي والله بقت كويسه وشويه وجايين داخت شويه وودتها مستشفي هنا ودكتور قال انها قله اكل بس اطمني
مديحه: المستشفي فين يابني انا نازله اهه
صقر : يا امي والله محلول يخلص وحجبها ع طول
مديحه :طيب يابني متغيبوش بالله عليك
صقر حاضر يا امي مع سلامه
وقفل واتنهد ودخل تاني يطمن عليها
وهو داخل قابل ممرضه وعرف منها انها لسه مفاقتش
دخل الاوضه ولاقاها زي ماهي قعد يبص عليها منزلش عينه من عليها وحاول يفوق فيها وعمال يتكلم عن حياته وكل حاجه ولما حس انها بتحلم وتهز راسها يمين شمال خاف عليها وقعد ينده عليها عشان تفوق مايا مايا سامعاني ماااياااااه
مايا
نايمه في عالم جميل جدا مش عاوزه تصحي منه شايفه حبايبها كلهم ومكان زي الجنه خضره كتير وشجر اخضر وفاكهه وبحر رايق وهادئ ولونه ازرق وسما صااااافيه وزرقاء تهدا العين ولابسه فستان ابيض وجميل جدا وطويل وماشيه وبتجري بتتنقل من شجره لشجره وفارده ايديها الاثنين وبتتنطط ومبسوطه اوي وبتضحك وشافت بباها واقف بيصطاد بعيييد وشايفه اطفال صغيرين بيلعبو وبيضحكو وشافت جدتها وجدها علي وشوشهم ضحه ابتسامه رايقه وشكلهم صغير مش كبير
طلعت تجري لباباها ووقفت جانبه شافها وقالها حبيبت بابا واحشتيني اوي وطلعلها سمكه وعطالها في ايديها واكلها فاكهه
قالتله نفسي اقعد هنا معاكو مش عاوزه ارجع خليني معاكو هنا
بباها قالها في حد بيتكلم و بينادي عليكي وعاوزك هناك اهه روحيله يابنتي واتكلمي معاه
وشاورلها علي مكانه بس هي مش شايفاه ولا سمعاه 👈🏻
بصت علي مكان ما شاورلها مش شايفاه بس
سامعه حد بينادي عليها من بعيد بيقول مايا يا مايا اتشتت مابين الصوت ده وبباها بقت تسمع ال بينده عليها ماياااه وتبص لباباها شمال تبص يمين للصوت وبباها شمالها يشاورلها علي مكان الصوت ويبتسم ابتسامه جميله ومريحه اوي ويقولها روحي
وترجع تبص ع مكان الصوت لحد ما بدا الصوت يقرب اوي اووووي مايا مايا ماااايااااه سامعاني ماياااه
لحد ما فاقت مايا من حلم الغريب والطويل ده عنيها رعشت من قوه اضاءه الغرفه ومقدرتش تفتح في الاول لحد ما بدات تفتح واحده واحده بصت علي يمينها لقت نفس الصوت ال كان بيندهالها في الحلم
بصت علي يمينها لقته قاعد وبيبص عليها دورت وشها ناحيه تانيه وماتكلمتش
صقر حس ب كده قالها
انا حسيبك براحتك دلوقتي وحاسيبك تهدي بس كلامنا مخلصش لسه وفي كلام تاني ولسه حيقوم يستناها بره لحد ماتفوق لفت راسها و
مسكت ايديه وقالتله من فضلك انا عاوزه انهي الموضوع ده دلوقتي حالا
انا مستعده اعتذرلك عن كل حاجه عملتها من اول القلم لحد ما ال حصل الصبح انا بجد اسفه بس سيبني فحالي
احنا مش لبعض وصعب نكون لبعض ولو انت اخر راجل فالدنيا انا مش حكون ليك انت
فمن فضلك ننهي اي خلاف بينا لحد كده انت مش مرتاح معايا وانا مش مرتاحه معاك
انت بتشك في سلوكي وبتتهمني فحجات انا فعلا معملتهاش ازاي حأمن لنفسي معاك فياريت ننفصل بهدوء
ويكون اخر يوم لينا تشوفني فيه
خلصت كلامها ودورت وشها ناحيه التانيه
صقر معجبهوش ولا كلمه ومصمم علي احساسه ال اول مره فحياته يحس به وصعب يتنازل عنه بسهوله كده ده مصدق يلاقيه ومستعد يتغير عشانها حيعمل المستحيل عشانها ♥️
فنسا الموقف ال هما فيه وكلام دكتور وحاوطها بايده الاثنين هو فوق وهي تحت منه
*ماتفهموش غلط عارفاكو😂*
حط ايده يمين من ناحيه طرف سرير وايده تانيه طرف سرير جهه الاخري
احتجزها ها😂 : وقالها بهدوء جدا
انا قدرك يا مايا مش حينفع تسيبي قدرك وحنحاول نحل اي خلاف بينا بس مش حسيبك مش حيحصل يا مايا
ولو مش حتكوني ليا مش حتكون لغيري حطي كلامي ده كويس اووي فدماغك وشاورلها ع دماغها 👈🏻🙉 وسابها ومشا
سكتت تماما منطقتش تعبت من كتر الكلام مش قادره تفهمه
وبتدور فمخيلتها ازاي ترتبط بواحد زي ده شاكك فيا ومش مصدقني ازاي حامن له ويكون سند ليا وامان حتي لما صارحته مش مصدقني وبيحاسبني علي ايه اصلا*
*دانا لسه خارجه من حاله اكتئاب مفقتش حتي عشان احب وابدا قصه حب وارتباط*
عاوزه افوق شويه ومعنديش مانع احب واتحب بس الاقي الشخص الصح ال يحتويني بجد ويثق فيها انما ده شخص مش طبيعي مش فهماه 🙈 اه مش قادره
دماغي حتنفجر من كتر تفكير
*كل ده بيدور فدماغها و كانت مغمضه عنيها من غير ماتنطق*
لحد ما دخل تاني بص ع محلول لاقاه علي وشك الانتهاء ولاقاها مغمضه عنيها :مايا جهزي نفسك حنمشي
فتحت عنيها وهزيت راسها بمعني ماشي
نده ع ممرضه تيجي تشيل الكانولاه ال فايديها
شالتها ومشت تاني
كان واقف جانبها عشان يساعدها ومد ايديه ليها عشان تمسكها وتقوم
مايا بصت علي ايديه😠و بعدتها بايديها رفضت مساعدته وحاولت تقوم بنفسها
صقر عارف انها مش حتقدر توقف علي رجليها لسه واقف جانبها وكتف ايديه وقعد يتفرج عليها
هي اتسندت علي طرف سرير وثلاجه صغيره ال جانبها ولسه حترفع نفسها وتوقف مالت وكانت حتوقع مد ايده بسرعه ولحقها وخطفها جوه حضنه وكانت قريبه اوي من حضنه حاولت تبعد :منا قولتلك 🤨 اساعدك قام حضنها وشالها وطلعو بيها من مستشفي كلها وكان مبتسم🙂
مايا:ايه ده لا لا نزلني لو سمحت لا نزلني بقولك 😡😠
صقر:هس🤫 اسمعي كلام بعد كده
ركبها العربيه وقالها انه كلم مامتها طمنتها عليكي عشان اتاخرنا
وساق العربيه ومشي
وكانو في حاله سكوت تاااام هي سانده راسها علي زجاج عربيه وهو بيبص عليها وهو سايق كل شويه
لحد ما وصل قالها يلا بينا
قامت مايا بصت علي مكان حواليها :ايه ده احنا فين ويلا علي فين انا عاوزه اروح روحني لو سمحت
صقر:اسمعي كلام يا مايا ونزل وفتح لها العربيه ومد ايديه عشان تقوم
مايا اتردد ولسه حتعمل زي مره فاتت نظرت لايده بتردد
نظر لها نظره تحذير 🤨
انتي ال عاوزه كده بقا طيب يلا ((يشيلها ))
مايا لالالالالا خلاص ومسكت ايديه وقامت
صقر :ايوه كده
ومسك ايديها بتملك👫🏻 وهي بتشد تسحب ايديها و
ماسكها ((متبت😂 الواد))
لحد ما دخل مطعم
وقعدو
مايا: انت جايبنا هنا ليه انا مش جعانه عاوزه امشي
صقر:انتي ماكلتيش من امتي
مايا بصت له وبتفتكر من تقريبا يومين
صقر : ايه بجد 😲 انتي بتهزري ليه كده يا مايا واتنهد واضابق من نفسه اوي
طيب خلي بالك علي نفسك اكتر من كده انا حخلي بالي منك بعد كده شكلك مهمله وطلب الاكل ليهم
مايا بصت له وسكتت وضحكت😏 ضحكه من غير نفس وهي ساكته 🤐منطقتش.
*حتقوله ايه ! تخلي بالها من نفسها لمين ! مين بيحس بيها اصلا ولا بيسمعها ولا بيحتويها ولا مصدقها سواء مامتها او هو
الوحيد ال كان بيعمل كل ده واحد بس 😔
*اتقدم الاكل* وطلب نوع شوربه و انواع اكل لانه مش عارف بتحب ايه
صقر :يلا كلي
مايا مش قادره بجد تاكل :
بجد مش قادره سيبني علي راحتي
قام من قدامها وقعد علي كرسي ال جانبها حتاكلي ولا ااكلك انا
مايا سمعت كده مسكت معلقه وبدات تاكل
صقر ابتسم لها وكمل اكل
اكلت علي اد نفسها حجات بسيطه جدا
اكلو و خلصو ومشو وروحها
البيت وسبته ودخلت اوضتها….
وقعد مع مامتها بره يتكلم معاها شويه عن كلام دكتور ال قاله
مديحه اول ما الباب خبط: حبيبتي يابنتي كده برده خضتيني عليكي وحضنتها قوليلي حاسه بايه
مايا :والله ياماما انا كويسه بس عاوزه انام
طيب ياحبيبتي ادخلي نامي والصبح نتكلم
دخلت اوضتها و*****
عند مديحه وصقر
ها يابني طمني مال وشها مصفر كده الدكتور قالك ايه طمني
صقر اخد نفس وقالها علي كل الدكتور قاله بظبط
عندها شبه انهيار عصبي ولازم مايكونش في ضعط نفسي ولا عصبي
*وحاول يطمنها لما لاقي تعبيرات وشها اتخضت*
بس متقلقيش يا امي هي في اوله ومع المساعده حتعديها ان شاء الله علي خير وانا مش هسيبها و.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى