روايات

رواية وجع القلب الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب الجزء السادس

رواية وجع القلب البارت السادس

وجع القلب
وجع القلب

رواية وجع القلب الحلقة السادسة

مديحه دخلتلها بعد ما صقر مشي
دخلت لقت شكلها مايطمنش وشكلها معيط وحالتها وحشه
هتفضلي طول عمرك كده يعني
حتي مش عاوزه تفرحي زي البنات
طيب اديله فرصه حتي
وبرده قابلتيه بمنظرك ده بطفشيه يعني
بس طالع شاريكي برده
وقالي وحيجيب اهله الاسبوع ده
وحيجي يقعد معاكي بكره
شكله معرفش يقعد معاكي انهارده بمنظرك ده 🥺
مايا: يا ماما اسمعيني بس
والله انا مش مرتحاله ومش متقبلاه افهميني بس
انا مش عاوزاه يجي تاني
ده بيتكلم عليا كلام وحش اوي ده ب*******
*ولسه حتحكي لها ال قاله قطعتها فكلام ومعطتهاش فرصه حتي تحكي*
مديحه: وهو يعني لو حد اتكلم عليكي نص كلمه كان جا وصمم يتجوزك وشاريكي كده ده شكله بيحبك انتي مش فاهمه حاجه اديله فرصه واتكلمي معاه مش كل حاجه تخديها باعصابك كده
وبعدين انا واخوكي عطناه كلمه ومش عاوزه دلع بنات بقا
* ومشت وسبتها*
وحذرتها قبل ماتمشي 🤨:
اياكي اشوف منظرك ده تاني قدامه فاهمه
هو جايلك بكره تاني *اتعدلي معاه كده ماشي*
احساس مايا♥️
(محدش حاسس بها وبال جواها
الوحيد ال كان بيحس بيها وبزعلها كان والدها)
دخلت مايا اوضتها مش عارفه تعمل ايه تتصرف ازاي محدش راضي يسمعها
ال كان بيسمعها مات مااااااات خلاص
ده مكنش بيسبها تزعل حتي مكنتش بتلحق تزعل كان بيتكلم معاها ويطلع ال جواها ويفهمها
لما كانت تقفل ع نفسها اوضتها وتقعد لوحدها كان يجي يطيب بخاطرها ومايمشيش غير وهي معاه ويطلعها بره الاوضه وبيكلمو وبيخرجها من الحاله بتاعتها خالص و يقعدو يهزرو كمان ،
بس هو فين دلوقتي فين😭😭😭😭
طب مين حيسمعها هي مظلومه بجد مش عارفه جاب كلام ده منين ومين قاله كده عليها
مش لاقيه حد يدافع عنها حتي امها مش حاسه بيها معطتهاش فرصه تتكلم حتي
محدش حاسس بها حاسه انها وحيده بجد😭😭😭
*نامت علي هذا الحال دمعتها علي خدها*
عند صقر
*رجع البيت وكان الي حد ما مبسوط*
من قرب تحقيق هدفه
وكان عاوز يكلمها شويه يطمن عليها
قال يستنا عليها لحد الصبح تكون هادت شويه
وقام اخدت شاور ونام علي سريره وسرح فيها
وعمال يفكر وبيرتب
حيعمل معاها ايه
.عاوز يقعد يتكلم معاها بهدوء مش غير عصبيه ولا شد بس هي بتستفزني بلسانها
.وعاوز اعرف كل شئ عن الشخص ال بتكلمه ده
.وعاوز تليفونها
.ويربيها شويه من لسانها ده
*كل ده وهو سرحان وبيفكر حيعمل ايه معاها* لحد مانام وهو 🙂 مرتاح
عند مديحه
شايفه ان مايا معندهاش مبرر لل بتعمله وتاجيل ارتباطها سواء دلوقتي او بعدين
انا نفسي افرح بيها وانا عايشه
وشايفه ان الولد مايتعيبش بجد وشكله بيحبها واخلاق ويعتمد عليه فعلا والكل بيشكر في اخلاقه
هي ال اخدت علي الدلع ومش عارفه مصلحتها فين لازم شد شويه
وقامت اتوضت وصلت ركعتين لله ودعت ربها
يارب لو فيه الخير يسره ولو شر ابعده عننا يارب ودخلت نامت.
الصبح عند مايا
هي اصلا معرفتش تنام دماغها مشغوله بتفكر مش عارفه تتصرف ازاي حاتستسلم وتوافق ولا حتقاومه لحد مايطفش
وقررت انها مش حتسكت له وحطفشه مش حتياس ولا حتستسلم وحتبقي قويه لحد ما يزهق ويبعد
يارب ابعده عن طريقي لو حياذيني 🙏
وطلعت بره لمامتها
صباح الخير يا ماما
مديحه :صباح النور ياحبيبتي عامله ايه انهارده
مايا:الحمدلله ياماما
مديحه: يارب دايما
يارب تكوني فكرتي كويس وعقلتي كده
*مايا حست انه مفيش فايده تجادلها* واتكلمت بهدوء: ايوه يا ماما فكرت
مديحه:طب كويس الحمد لله طب قومي ظبطي نفسك كده و افردي وشك شويه انهارده جاي يقعد معاكي
مايا اتنهدت :حاضر وقامت
*وقامت دخلت اوضتها*
فكرت انه مفيش فايده في جدالها ومفيش داعي تعرف ال حتعمله معاه
وبتكلم نفسها
انا مستحيل اقعد اتكلم معاه تاني ده انسان بارد ومستفز اوي طب اعمل ايه بس يارب
مش طيقه اشوفه حتي ياربي
*وعماله تكلم نفسها وتفكر*
لحد ما تليفونها رن برقم غريب مهتمتش وسابته لان محدش بيكلمها
مسكتش ورن تاني
افتكرت صاحبتها والشغل قامت ردت
فتحت وردت
مايا :الو مين
صقر:ايه ده لسه مش عارفه صوتي عموما بكره حاتحفظيه كويس اوي
مايا اتخضت من الصوت 😳😯 وروحها
راحت
متوقعتش يكون هوه وسكتت تماما لحد ما تستجمع قوتها عشان تطفشه زي ما قررت
مايا: انت جبت رقمي منين!
صقر :مش قولتلك لوعاوز اعرف حاجه حعرفها وده مش موضوعنا دلوقتي انا
كلامي واضح عاوز اتكلم معاكي في شويه نقط كده قبل ما اهلي يزوروكم و*****
قطعت كلامه
*مايا بتسمعه ومتغازه اهله ايه ال يجو ولسه فيه كلام ونقط كمان كفايه ال قاله*
بدات تستعيد نفسها وترد عليه بقوه💪 عشان معرفتش ترد عليه في وجوده لانه معطهاش فرصه اصلا وقطعت كلامه : هوانت ايه يا اخي معندكش دم مش بتحس انا رافضاك مش عاوزاك و ابعد عني بقا وفض موضوع ده
انا مش طيقة اشوفك وياريت متجيش انهارده لان مش حقابلك ومش موجوده اصلا وياريت متتصلش برقمي تاني
وقفلت فوشه السكه من قبل حتي تسمع رده👊🏼
ورمت تليفونها بعيد لو عنده دم مايجيش ولا يتصل 😡
وقامت تقعد في الفرانده شويه تهدي اعصابها شويه
عند صقر
ماسك التليفون مش مصدق
ايه ده ده ليا كلام ده دي مجنونه دي ليلتها مش معديه انهارده 👊🏼😡😡
وراح كلمها مرتدش تاني وثالث
راح كلم مامتها وهو ع اخره وماسك نفسه بالعافيه شياطين الدنيا كلها قدامه:
صباح الخير ياطنط
عامله ايه
مديحه:اهلا يا حبيبي صباح النور الحمدلله بخير
صقر: كنت بكلم مايا وتليفونها شكله فصل شحن ممكن اكلمها من عندك
وانا جاي انهارده بعد المغرب ان شالله موجودين
مديحه: تنور ياحبيبي موجودين طبعا حنستناك
ثواني حديها التليفون
*ودخلت مديحه ل مايا وعطتلها فون وقالتلها خدي كلمي*
مايا اخدت الفون بترقب : الو مين
صقر بزعيق عالي انفجر :
*كان حيطلع من سماعه ويخنقها والله*
انتي لسه ليكي عين تقولي مين كمان
انتي بتقفلي فوشي اناااا السكه انتي اتجننتي ولا ااااايه انتي ماتعرفيش انا مين ولا ايه
انتي متعرفنيش لسه
لااااااه فوووووقي كده واتعدلي وشوفي بتكلمي مين
وحسابك معايا لما اشوفك عشان انا قولت مبحبش طول اللسان
واقسم بالله لو جيت وملاقتكيش او نزلتي لوحدك تاني
مش حقولك حعمل فيكي ايه
فااااااهمه
وقفل فوشها السكه
كانت بتسمع كل كلمه وهي عينيها بتتهز بدموع وبتترعش وخافت اوي اوي
سابت فون ودخلت اوضتها

فضلت رايحه جايه بتفكر حتتخنق خلاص لازم طريقه مش عاوزه تشوفه مش عاوزاه🙈😭🙈🙈🙈🙈

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى