رواية طفلة رعد الفصل التاسع 9 بقلم مريم محمد
رواية طفلة رعد الجزء التاسع
رواية طفلة رعد البارت التاسع
رواية طفلة رعد الحلقة التاسعة
بعد مالكل متصدمو من الخير جرو علي مستشفى
وحنين معاهم وبالفعل بعد ثواني كانو ف المستشفى دخلو ع الاستقبال
رعد بحديه :لو سمحتي
الممرضه:نعم
رعد بلهفه:كان في شاب عامل حادثه من شويه وجه هنا ممكن تقوليلي هوا فين
الممرضه: اسم الشاب اي
ادم: ادهم المنشاوي
الممرضه: ايوه هوا ف غرفه العمليات حاليا ادعلو عشان حالتو خطره
رعد بزعيق: فين اوضه العمليات
الممرضه بخوف: ع ايدك اليمين
وجرو كلن من نيره ومصطفي وحنين وحور وادهم وهاله وبتبوص لي حور بقرف راحو اللي غرفه العمليات
وقفين رايحين جتين قدام الغرفه وفجأة سمعو الباب اتفتح وخرج الدكتور
رعد بلهفه: طمنا يادكتور
مصطفى بخضه: هوا كويس صح
الدكتور بزعل: للأسف البقاء لله كانت الضربه جامده جامده ومقضرناش ننقظو
الكل بصدمه كبيييير لالالالالالا
رعد بضيق لي دكتور: انت اتجنين ازاي معرفتش تنقظو ازاي لالالالا ومسكت ف الدكتور
حنين بصوت عالي : ادهم لالالالالالا وصرخت سرختها هزت جدران المستشفى ووقت ع الارض مغمي عليها الكل جره عليها ونقلوها اللي غرفه عشان الدكتور يفحصها
الدكتور بزعل: عاوزين نخرج الجوسه
رعد بصدمه: مستتتتتتحيل ادهم وجره اللي جوه دخل لقاه رقد ع السرير قائل
رعد ببكاء: ادهم رد عليا ادهم انا مليش غيرك ادهم ليه بعت عندي انت كنت اخويا وصحبي وتوام روحي ليه بعت اااااااددددهم قووووم ارجوك وقووووم ومسكو وفضل يخبط فيه ويضرخ ع دخول مصطفى وادم والدكتور وبيشدوه من ع ادهم
رعد ببكاء: سسسسسبووووني ادهم ممتش ادهم لسه عايش
مصطفى يزعل: اهداياابني وحد الله كلنا لها هوا راح للأحسن من الكل
رعد بصريخ: لالالالالا هوا ممتش هوا بيعمل مقالب فيا ع طول ده مقلب وهوا هيصحه وزقهم وجري ع ادهم ومسكو تاني قوم ابوس ايدك انا عمري مبزعل منك قووووم انا اسف لو زعلتك قوووووووم ياادهم قال كده وهما بيطلعو بره وخرجو رعد بره
الدكتور: شد حلكم عن ازنكم
ادم بزعل: اتفضل
ام عن حنين
نيره وحور وهاله وقفين قدام الاوضه مستنين الدكتور يخرج وبالفعل الدكتور خرج
نيره بلهفه: خير يادكتور
حور ببكاء: طمنا عليها
الدكتور بزعل: للأسف عندها إنهيار عصبي نتيجة تعرضها لي صدمه شديده وممكن مش تتكلم تاني والبركه ف ربنا هوا القادر ع كل شي
نيره بصدمه: حنين لالالا بنتي وقعدت ع الكورسي من الصدمه
حور ببكاء: اهدي ياماما حنين هتبقااا كويسه
نيره ببكاء: بجد ياملاك
حور ببتسامه مزيفه: بجد يقلب ملاك وحضنتها وفضلو يبكي هما الاتنين
ف الوقت ده كان رعد وادم ومصطفى
بيجهزر للدفن ومزال رعد مصدوم من اللي حصل
وخلصو دفن ورجعو عن حنين
مصطفى بقلق: حنين عندها اي
حور ببكاء: عندها إنهيار عصبي ومكمله ببكاء وممكن مش تتكلم تاني وفضلت تبكي
مصطفى بصدمه: مسسسستحيل
ادم بزعل: اهدا وسندو انشاء الله هتخف
نيره ببكاء: يارب ومكمله ليه بيحصل معنا كده خالد وندي وادهم وحنين كل دولت صدمات ديت عيني وصبتنا
هاله بتبوص ع حور بقرف وقائله
هاله بقرف: ايوه عيني وصبتنا عيني اللي دخلت بنا وخربت العلاقات ووشها نحس ع الكل
نيره بضيق: ملاك ملهاش زنب ده نصبنا
هاله بقرف:لا ليها من ساعت مشرفتنا ومصايب نزله عليا انتي اي مش بتحسي لو منك تخرجي مش ترجعي تاني ف الوقت ده كان رعد لوحدو ف مكان ف المستشفى
مصطفى بزعيق: كفيااا ياهاله ومش هسمحلك تقولي عليها اي كلمه تاني بعد كده
حور ببكاء مقضرتش تستحمل الكلام عشان هيا مصدومه من اللي حصل مع حنين وادهم وجري ع بره المستشفى وهيا بتجري خبطط ف رعد
نيره ببكاء: الحق ملاك يارعد
رعد بخضه: ملها ملاك
ادم بزعل: مش مهم تعرف المهم انك تلحقها وهنفهمك بعدين وجري رعد ورا حور ملقهاش فضل يضور كتييير ملقهاش زاي متقول اختفت بقااا هيتجنن اما عند حور لما خرجت من المستشفى حد خضرها وحطها ف العربية ونطلق بسرعت البرق
عاده رعد الي البيت بامر من الدكتور عشان قلهم ان قعدتهم ف رحها مش هيغير حاجه قالهم ابقو تعالو الصبح رعد وصل للبيت
نيره بلهفه: فين ملاك يارعد
رعد بضيق : ملقتهاش
نيره بصدمه: يعني اي
رعد بضيق : معرفش معرفش زاي متكون فص ملح وداب ف دقيقه
مصطفى بحديه : هتكون راحت فين
عند حور عماله تصرخ ف اوضه ضلمه
حور ببكاء: ارحموني انتم عاوزنين مني اي انا بخاف من الضلمه خرجوني من هنا وفجأة باب بيتفتح
المجهول 2:حسك ميعلاش يابت واي الجمال ده
حور ببكاء: ابعد عني اوعك تلمسني انا هخلي رعد يعلمك الادب
المجهول 2:يااامه خوفت هههههههه مش لما يعرف مكانك الاول
حور ببكاء: انت عاوز مني اي وبكت اكتر
المجهول 2: لالالا مش تبكي دومك غاليه انا هخلكي تكلمو حبيب القلب وطلع الموبايل ورن
عن رعد كان قاعد معاهم فجاه لقه الموبايل بيرن ففتح عليه
رعد بيضيق: الووووو
المجهول 2:الوووووو ازيك يابن السيوفي ليك وحشه والله هههههههه
رعد بصدمه: هوا انت
المجهول 2: اكيد انا
رعد بزعيق : وعاوز اي وربنا لهجيبك
المجهول 2:انت اللي ليك عندي اسمع كده صوت مين ده
حور ببكاء : رعد الحقني يارعد تعال بسرعه خرجني من هنا ارجوك
رعد بزعيق: والله لو لمست شعره منها لدفعك تمنو غالي اوووووي
المجهول 2:خوفتني هههههههه انت ع طول متعصب هههههههه انا هزلك وقهرك عليها سلام وقفل الخط
نيره بزعل: بتزعق ليه
مصطفى: ومين اللي لو لمست شعرها هندمك
ادم : فهمنا يارعد
رعد بصدمه: ملاك اتخطفت
نبره بيصدمه :ازاي
رعد بصدمه: معرفش
مصطفى : مين اللي عملها
رعد: هو……..
مصطفى بحديه: كان قلبي حاسس انه هوا
ادم :طب هنعمل اي
رعد بحديه: تعالي وريااا وانا هقولك وذهبو هما الاتنين
ف مكان اخر
الشب:الوووووووو يباشااااا
المجهول 1:الوووووو اي الاخبار مات
الشب بضحك: وشرب موووووت
المجهول 1:اكيد ولا زاي ابن السيوفي
الشب:لا عيب انا حاضر دفنتو
المجهول 1بضحك:خلي ابن السيوفي يشرب
الشب بضحك: مهو شرب وكمان صدمه جديد عليها ان حببتو اتخطفت
المجهول 1بضيق:ومين اللي خفها 🤔🤔
الشب: هيا ديت محتاجه تفكير يباشااا
المجهول 1:يعني هوا
الشب:ايوه
المجهول 1:انت عرفت عنو حاجه
الشب: طبعن انا جيب عنونهم
المجهول 1:ابعتهولي وبقااا بالغني بالجديد
الشب: تامرني يباشاااا
المجهول 1:سلام وقفل الخط
عند رعد
ادم: هنعمل اي
رعد: انا عرفت مكنها
ادم بصدمه:عرفت ازاي وبسرعه ديت افهم بقي
رعد: هحكيلك……
فداااااا
رعد: ملاك
حور: نعم
رعد: خدي ده
حور بستغراب: مش عاوزه حاجه
رعد: خديه بس
حور: ليه واي المناسبة
رعد: هفهمك ده مش خاتم عادي ده خاتم في جهاز تتبع يعني لما تبقي ف خطر سعتها هحدد مكانك بستعمل الخاتم تبعي ده
حور: ماشي ولبستو
بااااااك
ادم بنبهار: انت ملكش حل اي الدماغ ديت
رعد: ابقي امدح فيا بعدين المهم ننقظ ملاك
ادم: يلا وزهبو اللي مكان حور
عن حور قعده بتبكي ف الاوضه وهيا ترتعش
هجم رعد المكان ومعاه عساكر وفتشوف ف كل حاجه بس ملقاش حد وفجأة سمع صوت يأتي من اوضه ودقق ف الصوت عرف انه صوت ملاك
وجري ع الاوضه وفتح الباب وجدها متكتفيه جري عليها وفكها
حور ببكاء: رعد خرجني من هنا انا خيفه
رعد بحنيه: هشششششش خلاص انا هنا محدش يقضر يأزيكي ولا يلمس شعره منك وحضنها وهيا حضنتو
حور ببكاء :خرجني من هنا ارجوك
رعد: يلا تعالي وسندها وخرجها من المكان وعادو اللي البيت
عند ندي بدأت تتحسن واما حنين لسه زاي مهيا ،فعلا
لما الواحد يحب حد اووووي ويتعلق بيه ويذهب فجاه باله رجعه بيتهزم وبتكسر فيه كل حاجه بيتكسر قلبو وضحكتو وحياتو عشان فقد اعز ميملك وهوا الحبيب نفس اللي بيحصل مع حنين لما فقدت معشقها الواحيد هو ده الحب يساده.
رجعو رعد وادم ومعاهم حور ورنو الجرس
نيره: افتحي الباب ياداده
الداده: حاضر وبالفعل فتحت الباب واول مشافت حور فرحت
الداده: حمدله ع سلمتك يابنتي
حور ببتسامه :الله يسلمك ياداده
نيره بلهفه: وجرت عليها ومكمله انتي كويس حد عملك حاجه اتكلمي سكته ليه
حور بحنيه :هششششش انا كويسه الحمدلله انتي اعظم ام شفتها
نيره بحنان: وانتي اجمل ملاك وحضنو بعض
مصطفى: حمدله ع سلامتك يابنتي
حور : الله يسلمك ياعمو
مصطفى: عمو اي بقي انتي تقوليلي. يبابا وبزعل زاي حنين
حور راحت طبطبت عليه وقالت اجمل اب
مصطفى: تعالي ف حضن ابوكي وحضنها
رعد بغيره: اممممممم 😠😠😠
مصطفى :انت بتغير ولا اي😂😅😅
رعد برتباك:لا طبعا 😒😒
نيره: لا بتغير😂😂
رعد بضيق:يوووووه مقول مش بتزفت وطلع ع اوضتو
الكل :😂😂😂😂😂
راحت حور الي غرفه رعد
وادم راح غرفتو وكمثل نيره ومصطفي وهاله
حور بتخبط ع الباب دق دق
رعد : ادخل
حور برتباك: اممم ممكن اتكلم معاك شويه
رعد ببتسامه: تعالي
حور ببكاء: انا اسفه كل اللي انتم فيه ده بسببي
رعد بحديه: مش تتاسفي وانتي مش السبب السبب اني عندي اعداء كتييير بيكرهوني
حور بستغراب: ليه انت شخصيه حلوه وكويس برغم انك بتزعق ع طول وحد ف كلامك بس قلبك طيب وبتحب كل الناس وبتحب ليهم الخير وبدري كل ده بشخط وصوت العالي
رعد بنهار: وايه كمان🙈🙈
حور بخجل ونتبهت لي كلمها ومكمله يلهوووي اي اللي بقولو ده سلام تصبح ع خير وجري اللي بره الغرفه
رعد بضحك:خدي يامجنونه 😂😂😂😂مجنونه بس عسل وتتحب
رعد ونتبه ع كلامو يووووه اي اللي بقولو وبيكلم نفسو هوا انا حبتها بجد والله شكلي حبيتك يامجنونه😂😂😂ع قطع كلامو صوت رن الموبايل رعد فتح
رعد: الوووووو
الشب: وحشني ياااا كبيييير اي اخبارك
رعد بضحك:مبلاش كبييير ديت 😂😂
الشب بضحك: انت كبير وهتفضل كبييير😂😂ومكمل اخبار ملاك اي والكل
رعد : الحمدلله كلهم تمام
الشب بضحك: خالت عليهم اللعبه😂😂😂
رعد بضحك : اكيد شربوها مفكرن اني غبي 😂😂
الشب بضحك: فشر محدش يقضر يقول عليك غبي يكبرنا😂😂😂
رعد بضيق: وبعدين معاك بقي مقولت بلاش كبيير ديت اااه لو انت قدامي كنت عطيتك بوكس ف وشك😠😠😠😠
الشب بضحك:طب الحمدلله اني مش قدامك😂😂😂ومكمل انا لسه عاوز اجوز ياعم😂😂😂
رعد بنفاز صبر: مش موافق😒😒
الشب بضحك:ليه بس دنا حبيبك😂😂ومكمل اخبارك اي مع ملاك
رعد : مش عارف والله
الشب بضحك:مش عارف اي😂😂😂
رعد بيضق: بطل هزار عشان والله اجيلك وخليك تهزر حلو😠😠😠😠
الشب بضحك: لالالا الطيب احسن😂😂ومكمل قولي احساسك اي اتجها
رعدبحيره:بحس اني بحب اشوفها كل شويه بحب اتكلم معها ع طول بحب احكلها كل همومي وبديق لما اشوف دموعها
الشب بضحك: اوووباااا انت وقعت ف حبها ياكبير 😂😂😂😂😂
رعد بنفز صبر: تصدق بالله
الشب : هصدق متخفش😂😂
رعد بضيق:انك واحد رخم وغلس والواحد غلطان عشان اتكلمةمعاك عبو شكلك اففل😠😠وقفل رعد الخط ف وشو
الشب بضحك:خلاص استنا طاا 😂😂ولقه الخط اتقفل
الشب بضحك: واللهي حبها 😂😂😂😂عقبالي يارب لما تحس بياا😂😂😂
عن رعد بيفكر ف كلام صديقو هل انا حبيت ملاك فعلا لالالالالالا ده واحد اهبل اروح انام احسن وراح ينام
اما عن حور بيفكر ف رعد وبتقول لي نفسها هو انا حبتو ولا اي وبتكلم نفسها انا مكنش لازم اقلو الكلام ده انا غلط ايوه غلطي ياهبله انا فعلا هبله ومجنونه انا حبيته صح لالالالالالا مستحيل بس انا حبيته فعلا يااااه يقلبي انا رايحه انام شكلي اتجننت فعلا😂😂😂😂وراحت تنام
هيا فعلا اتجننت 😂😂😂😂مجنونه ياحور😂😂……….
وانتها الباب التاسع ع كده
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مين اللي كلم رعد خالد ولا ادهم وليه رعد كان اعصبو برده كده وبيهزر رغم ان صحبو الواحيد متوف؟معقول يكون ادهم عايش 😳😳 وده لعبه من رعد للعدو؟؟طب لو ادهم عايش ليه مسالش ع حنين ؟؟
وليه المجهول 2:معملش حاجه لي حور؟ وليه اختفا لما رعد وصل المكان؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة رعد)