روايات

رواية دار الايتام الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

رواية دار الايتام الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

رواية دار الايتام الجزء الرابع

رواية دار الايتام البارت الرابع

دار الايتام
دار الايتام

رواية دار الايتام الحلقة الرابعة

ام حمزه. بدموع يلا ي ابني وطلعت معاه وكانت ليندا لسه وقفه كانت لسه بتستوعب كل كلمه قالها حمزه
ليندا. حمزه
حمزه. انتي لسه هنا قولتلك امشي
ليندا. قربت منه وقالت عايزني امشي ازاي وانا روحي هنا تحب اسيب روحي وامشي يعني
حمزه. لا خوديها معاكي وامشي يلا
ليندا. بس انت روحي معنى كده انك لازم تاجي معايا
حمزه. امشي ي ليندا انا بقيت مش انفعك انا واحد عاجز
ليندا. متقولش كده انت هتخف وهتبقا كويس
حمزه. هو انتي مش كنتي عايزه تسبيني وسمعتي كلام امي وبعدتي عني سبيني بقا واهو جتلك الفرصه اهي بما اني عاجز ومتخليش اقول كل شويه عاجز عاجز علشان بتوجعني اوووي وبتخليني احس قد اي أنا فعلا عاجز عاجز عن اني كنت سند ل أمي وشغلي اللي كنت بحبه حتي البنت اللي بحبها بقيت مش انفعها حتي بقيت عاجز عن عني اعمل اي حاجه ل نفسي وبدل ما كنت سند للي يحتاجني بقيت عايز اللي يسندني
ليندا. انا اهو جنبك ي حبيبي انا سندك وانت مش عاجز انت بس رجليك تحت تأثير الصدمه ودي فتره مؤقته وهترجع تاني مع العلاج والتدليك وهكون معاك خطوه بخطوه لحد ما تخف وتقف علي رجليك تاني
حمزه. وحتي لو رجعت امشي تاني انتي هتسبيني ف امشي من دلوقتي متحسسنيش انك جانبي بس لمجرد اني تعبان وبتشفقي عليا
ليندا. ومين قالك الكلام ده هو انا مش قولتلك انك روحي ومش همشي واسيب روحي انت مش عارف انا حسيت ب اي لمجرد اني سمعت خبر الحادثه انا روحي كانت ريحه مني ورجعت تاني ليا لما شوفتك قدامي كويس حتي لو مش هتقدر انك تمشي بس كفايه انك تكون جانبي انت الوحيد اللي حبتني وكنت سند ليا وهتفضل سندي وحمايتي انا مليش غيرك انت اهلي وعائلتي ومن غيرك فعلا انا يتيمه وبنت جايه من دار الايتام بس بيك انت اهلي وعائلتي انت حبيبي مقدرش ابعد عنك
حمزه. جايه تقولي الكلام ده بعد فوات الاوان وحتي لو مش بعدتي امي مش عايزاكي تكوني مراتي
ليندا. حقها ي حبيبي ترفضني بس انت حقي انا ومش هسيبك وبعدين أنا هكون جانبك وهكون جانبها ومع الوقت هيا اللي هتجوزنا ل بعض انا عندي امل وثقه في ربنا أنه هيشفيك وهتقوم تاني وتمشي وبعدها امك هتاجي وتقولي اتجوزي ابني وبعدين سيبك بقا من كل الكلام ده انت وحشتني اووي اي انا مش وحشتك يعني
حمزه. وحشتيني ي حبيبتي انا بحبك
ليندا. وانا بحبك وبعدين تعال هنا هان عليك تسبني يوم كامل من غير ما تكلمني ولا اسمع صوتك
حمزه. لا ي حبيبتي عمرك ما تهوني عليا
وفجاه وهما بيتكلموا دخلت عليهم الممرضه
الممرضه . ابعدي ي انسه خليني اشوف شغلي
ليندا. تمام وفي سرها كان لازم تاجي دلوقتي يعني
الممرضه. ساعدني ي استاذ علشان تق،،لعععع التيشرت
ليندا. راحت عندها ومسكت اديها وقالت اقفي عندك تيشرت اي اللي يساعدك فيه ويخ،،لللعه
الممرضه. ي انسه سبيني علشان انضف ليه مكان الد،،م اللي علي جس،مه الدكتور طلب مني كده
ليندا. نهارك اسوود انتي والدكتور اطلعي بره قال تخليه يق،،للع التيشرت قال لا وكمان تنضف ليه مكان الد،،م
حمزه. وهو بيخبي ضحكته قال ي ليندا سبيها تشوف شغلها لما هي هتطلع بره مين اللي هينضفلي مكان الد،م
ليندا. لي هو مفيش غير الممرضه دي ولا اي
حمزه. ههه قصدك يعني عايزه وحده غيرها تاجي وتنضفه ماشي معنديش مشكله بس كانت مش بطاله برضوا
ليندا. بصوت عالي حمزززه اخرس بدل ما اجي اكمل عليك انا وبعدين هو مفيش ممرض ولد ولا اي
الممرضه. انا مش عارفه انتي عامله فرح لي من مفيش متخفيش يعني مش هاكله كان زماني نضفت ليه ومشيت من بدري
ليندا. هاتي جاي الحاجات دي واطلعي برره انا هتصرف متشكرين علي خدماتك
الممرضه. بره بره وسابت الحاجات ومشيت
حمزه. ليندتي بتغيري عليا ي بطتي هههههه
ليندا. ملكش دعوه بيا ومتكلمنيش
حمزه. خلاص نادي عليها هيا اكلمها
ليندا. حمززه
حمزه. خلاص خلاص متبقيش قموصه كده وفكي بوز البطه ده كده اللي قوليلي مين اللي هيعملي بقا بما أن الممرضه مشيت
ليندا. معرفش بقا
حمزه. طيب ما تاجي انتي وغمز ليها ههه
ليندا. بكسوف حمزززه
حمزه. اه لو مش عاجز كنت قومتلك وخليتك تشوفي كنت عملت اي
ليندا. قربت منه وقالت حمزه مش عايزاك تقول عاجز دي تاني سامع ي حبيبي انت كويس وبعدين هروح انادي طنط ولا زين صاحبك ياجي وينضف ليك
حمزه. تعالي هنا ي بت زين مين اللي تروحي وتنادي ليه
ليندا. بتغير عليا ي حمزتي هههه
حمزه. اه وبعدين تعالي انتي اعملي وخلاص قبل ما امي تاجي وتقولي لي الممرضه معملتش هيا وتتخنقوا سوا
ليندا. وعلي اي هعمل انا وخلاص
حمزه. شاطره يلا تعالي
ليندا. ماشي بس لو عملت اي تصرف كده ولا كده هتلاقيني ضربتك
حمزه. تصرف اي ي حبيبتي ده انا غلبان وتعبان عندي واووه في رجليه
ليندا. ي خراشي علي البراءه وراحت عنده وكانت مكسوفه وهيا بتعمل وحمزه كان سايبها وبيتفرج عليها وعلي كسوفها وبعدين خلصت
ليندا. خلاص خلصت ارتاح انت شويه عقبال ما اشوف طنط
حمزه. تمام.
ليندا. طلعت بره ولقت ام حمزه جايه
ام حمزه. حمزه بقا عامل اي دلوقتي
ليندا. بقا كويس ي طنط متخفيش ومفيش داعي لل المهدا ولا اي حاجه انا اتكلمت معاه وان شاء الله هيكون كويس بس لازم نتحمله ونكون سند ليه لانه كل ما يحس أنه مش قادر يقوم اكيد هيتعصب علينا خلينا جاهزين لاي رد فعل ممكن أنه هو يعملها بعدين وخليكي قويه وانا معاكي.
زين. انا هدخل اشوف حمزه لو محتاج حاجه اعملها لي
ام حمزه. ماشي ي ابني وتسلم على وقفتك معانا
زين. متقوليش كده ي امي انت زي امي وحمزه اخويا وسابهم ودخل عند حمزه.
زين. حمزه عامل اي ي صحبي الف سلامه عليك ي حبيبي أن شاء الله هتقوم من العجز اللي انت فيه هههه
حمزه. وحياه امك وراح خبطه
زين. بهزر اي مش بتهزر ههههه الا قولي اي طلعت بتحبك ولا اي
حمزه. اه ي خفيف طلعت بتحبني وخلاص مش هتبعد عني بس امي بقا لازم تقتنع بيها وعلشان كده انا مش هكشف نفسي دلوقتي خليها بعد اسبوعين ولا شهر ولا حاجه وعلشان كده عايزك تجيب كرسي متحرك علشان هيلزمني الفتره الجايه لازم اخلي امي وليندا يتفقوا مع بعض
زين. ماشي ي حمزه هروح اظبط ليك الكرسي الا تحب تخرج انهارده من المستشفى ولا تبيت هنا
حمزه. لا هبيت هنا وبعدين اشوف عجبني الوضع ادينا قاعدين لو لا ف ارجع البيت
زين. اول مره اشوف حد عايز يقعد في المستشفى
حمزه. ي ذكي علشان ليندا تكون جانبي إنما في البيت يعني معتقدش ومش هتبقا معايا طول الوقت
زين. الله يسهله ي عم همشي انا بقا
حمزه. تمام.
زين. طلع وقال همشي انا ي طنط علشان اروح اجيب كرسي متحرك ل حمزه ومش هتأخر عليكي
ام حمزه. ماشي ي ابني
ليندا. ل فريده يلا روحي انتي ي فريده وانا هفضل هنا مع حمزه وأمه وتسلمي تعبتك معايا
فريده. ولا تعب ولا حاجه وبعدين لو عوزتي اي حاجه رني عليا
ليندا. حاضر. وبعدها فريده مشيت وروحت بيتها.
ليندا. تعالي ي طنط ندخل ل حمزه
ام حمزه. يلا ودخلوا واول ما دخلوا ام حمزه راحت وقربت من ابنها وفضلت تبوس فيه
حمزه. ماما
ام حمزه. قلب امك ي حبيبي
حمزه. انا اسف حقك عليا مكنش لازم اتكلم بالاسلوب ده معاكي
ام حمزه. ولا يهمك المهم انك كويس
حمزه. انا هنام شويه علشان تعبان
ام حمزه. نام ي حبيبي
ليندا. انتي كمان ي طنط تعبانه روحي نامي
ام حمزه. لا انا هفضل جانبه علشان لو قام وعايز حاجه
ليندا. متقلقيش انا موجوده
ام حمزه. راحت تنام علي السرير التاني اللي موجود في الاوضه وليندا فضلت قاعده جانب حمزه بس غصب عنها كانت بتنام وهيا قاعده .
في الوقت ده زين راح علشان يجيب الكرسي وجابه وحطه في الاوضه وليندا قالت ل زين أنه يروح وياجي الصبح وأنه مفيش داعي أنه يفضل موجود وفي الاخر زين مشي.
والصبح. حمزه. صحي ولقي ليندا قاعده علي الكرسي ونايمه علي نفسها فضل ينادي عليها لحد ما صحيت
ليندا. مالك تعبان انادي لل الدكتور
حمزه. اهدي انا كويس روحي ارتاحي في بيتك كفايه قعدتك معايا من امبارح ومش سبتيني
ليندا. لا انا هفضل معاك مش همشي
ام حمزه. اسمعي الكلام وانا هفضل معاه
ليندا. بس ي طنط مش هينفع امشي واسيبكم لوحدكم
ام حمزه. ما هو زين جي وهيبقا معانا
حمزه. روحي ي ليندا
ليندا. بصت ل حمزه واستأذنت ومشيت روحت بيتها وقالت ل فريده أنها تطلب من المدير اجازه وبعدها نامت
وفجاه وهيا نايمه اتصلت ام حمزه عليها وقالت ،،،،،،،

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دار الايتام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى