روايات

رواية دره الفصل التاسع 9 بقلم شيماء رمضان

رواية دره الفصل التاسع 9 بقلم شيماء رمضان

رواية دره الجزء التاسع

رواية دره البارت التاسع

دره
دره

رواية دره الحلقة التاسعة

دره استاذ شريف فين اخويا حصله ايه
شريف نظر للاسفل وقال بأسف…..هوا في غرفه العمليات ومنعرفش حالته اي
دره جلست في الارض وبكت.. انا السبب انا الي قولت له ينتقم وياخد بلتار انا السبب
غيث اقترب منها وهي ارتمت في احضانه وبكت
غيث بحزن هيكون كويس ادعيله
دره يارب يارب متحرمنيش منه هوا كمان يارب يارب
بعد فتره قصيره خرج الطبيب وهوا منهك
دره بلهفه طمني يادكتور بالله عليك
الدكتور خبطت السكي. نه الحمدلله مااذتش القلب لان الطعنه كانت جنب القلب احنا عملنا الازم ومنتظرين ٢٤ساعه تعدي بخير يبقا الخطر زال بعد اذنكم
دره ببكاء ياحبيبي ياادم يارب احفظهولي يارب
شريف مدام دره قبل ماعمك يموت
دره قاطعته بفرحه هوا ادم خت تارنا
شريف ببتسامه ايوه عمك مات ورجالته اتمسكو والبضاعه كلها معاهم بس في حاجه عايز اعرفهالك
غيث حاجه ايه مش كده خلاص
شريف لا ياغيث باشا ناصر قبل مايموت اعترف لادم ان ولدته عايشه
دره بلهفه ماما عايشه هي فين فين امي
شريف ده الي عايزك فيه عايزك تيجي مع القوه الي هتفتش البيت يمكن تلاقي ولدتك
دره طيب وادم
غيث ادم قدامه ٢٤ساعه علي مايفوق تعالي لما يفوق ويلاقي ولدتك اكيد هيفرح
دره بدموع عندك حق يلا بينا
اخذو قوه من الشرطه واقتحمو البيت
دره دخلت القصر لاول مره من اكثر من عشرون عاما تذكرت ابيها والدتها عندما كانت تعيش بامان مع ابيها كبير هواره فاقت من ذكرياتها علي صوت شاب
. انتو مين واي بيحصل هنا
شريف انت مين
. انا احمد ناصر الهواري صاحب البيت ده
دره بغضب ده مش بيتك ده بيت حسن الهواري ابويا
احمد ابوكي انتي بنت عمي حسن ازاي وعائله عمي كلهم اتوفو بعد وفاة عمي
دره بغل قصدك بعد ماابوك قتل اخوه فين امي
احمد بعدم فهم امك مش فاهم هي مش ماتت
دره لاابوك حابس امي في مكان
. فتشنا البيت كله مفيش حاجه
شريف استاذ احمد اولا بنعزيك في والدك ثانيا احنا عارفين انك مالكش يد في شغل والدك خالص
احمد للاسف الله يرحمه ياما حاولت ابعده عن الطريق ده بس معرفتش الله يرحمه ويسامحه
شريف احنا عايزينك تتعاون معانا
احمد بحزن انا تحت امركم
دره بدموع انت عارف ابوك عمل ايه
احمد انا معرفش حاجه يا
غيث مدام دره حسن الهواري بنت عمك
احمد وسياتك مين
غيث جوزها
احمد اهلا وسهلا يادره انا معرفش اي حاجه ابويا كان بعدني عن كل حاجه
دره بدموع احمد ابوك قت. ل ابويا يوم فرحه عشان كان عايز
يجوزه البنت الي ضحك عليها وق. تلها هي كمان وبعدها فضل
يعذب فيا وفي امي وكان ناوي يتجوزها بعد ماتولد بلعافيه
وامي خدتني وهربنا امي ولدت في الشارع وادتني اخويا
وخلتني اهرب قبل ماابوك يوصلي ووصلها وكنت مفكراه قت.
لها لان الست الي خدتني عندها سالت وقالو انها اتق. تلت
احمد بصدمه معقول ابويا عمل كل ده يعني مش علي قد الشغل
بس معقول هان عليه اخوه يعمل فيه كده عاش ومات بلكره الي في قلبه
دره عايزاك تساعدني الاقي امي اكيد حابسها في حته هنا ارجوك
احمد اكيد خساعدك الحمدلله ان اختي مسافره بلاد بره ومعاشتش الي انا عشته وامي الي معرفش عنها حاجه غير اسمها بس متفكريش انك لوحدك الي اتعذبتي انا كمان اتعذبت يمكن اكتر منك
غيث طيب عشان الوقت يلا ندور حلو علي مامتك وشريف صرف الشرطه وهيساعدنا
شريف طبعا يلا بينا
الجميع تفرق في القصر يبحثو علي سلمي بعد فتره كاانو الجميع مرهقين وجلسو بياس
دره بدموع ياترا عمل فيكي اي ياامي فكر يااحمد بالله عليك اي المكان الي ممكن يكون مخبي امي فيه
احمد وضع يده علي رأسه بياس يفكر اين يمكن يكون وضع زوجه عمه
في مكان اخر توجد سيده تجلس القرفصاء في ذاويه الغرفه وتلتفت يمين وشمال وعيناها جاهظه وشعرها اشعث وغير مرتب وملابسها ممزقه لا تفعل شئ سوي تفتح عيناها علي اخرها وتزمجر فقط

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية دره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى