روايات

رواية عذاب الحب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مارلي إيهاب

رواية عذاب الحب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مارلي إيهاب

رواية عذاب الحب الجزء الخامس والعشرون

رواية عذاب الحب البارت الخامس والعشرون

عذاب الحب
عذاب الحب

رواية عذاب الحب الحلقة الخامسة والعشرون

////////
روحت روفان بعد اللي حصل وهي خايفة وكان احمد كالعادة واقف مستنيها قدام البوابة
احمد بقلق
في اية يا روفان مالك شكلك عامل كدة
روفان بدموع
تعالي يا احمد نطلع نتكلم فوق
احمد اخدها من اديها ووقفوا في العمارة وقال بقلق
في اية شكلك عامل كدة ليه حصل حاجه
روفان بدموع
الصبح و انت بتوصلني المدرسة كنت حاسة تن في عربية مراقبنا ولكن محطتش في دماغي وقولت يمكن متهيالي لكن بعد ما خلصت شعل خرجت لقيت نفس العربية وجات عليا بسرعة وكانت هتخبطني لولا ان في راجل كبير شدني كان زمانه موتني يا احمد مش عارفة مين ده. انا دلوقتي اتأكدت ان في حد وزه علينا
احمد سكت شوية وقال
مين بيكرهك علشان يعمل كدة يا روفان يعني
روفان بدموع
مش عارفة يا احمد معقول حد تبع اخويا الناس اللي لبسه القضية دي بس عايز مننا اية يا احمد
احمد بهدوء
متخفيش يا روفان اقولك سيبي الشغل ده و اقعدي في البيت وانا هعمل كل اللي اقدر عليه علشان خاطر اشوف شغل انا عايز ابقي مرتاح مش قلقان عليكي
روفان بدموع
وبعدين هتحبس في البيت ما انا بودي الولاد الحضانة و بخرج واشوف طلباتي يا احمد. ده مش حل انب افضل محبوسة في البيت كأني في سجن
احمد بهدوء
لحد بس ما اعرف مين ده و عايز اية مننا
روفان بدموع
احنا محتاجين كل جنية يا احمد اسيب شغلي ازاي
احمد بحزن
انا هتصرف ملكيش دعوة يا روفان يلا تعالي نطلع فوق تعبت من الواقفة بقالي ساعة مستنيكي
روفان بحزن
عملت اية يا احمد
احمد بحزن
كالعادة موصي كل راجال الاعمال محدش يشغلني نهائي و راجل اعمال معروف قالي كدة في وشي لو فضلت تدور من هنا لسنه الجاية مش هتلقي شغل عمك موصي الكل ان محدش يشغلك
روفان بدموع
طيب ليه الاذية دي بس
احمد بحزن
هتفرج تعالي نطلع نكمل كلامنا فوق
روفان بدموع
تمام طلعوا الاتنين وكانت روان قاعدة سرحانة في صورة تميم و امها
روفان بدموع
روان
روان نظرت لها بدموع وهي بتعين الصورة وقالت
اتاخرتوا كدة ليه
روفان بحزن
مفيش بس الطريق كان زحمة النهاردة
روان بهدوء
طيب اقعدوا استريحوا علي ما الغداء يخلص
احمد بهدوء
بعد اذنكم انا داخل انام
قال احمد. كلامه ودخل اوضته وروان قالت
في حاجه ولا اية
روفان بحزن
عمه عامل عليه حصار و موصي كل الشركات محدش يشغله
روان بحزن
هتفرج يا روفان احمد طيب وربنا هيقف معه متقلقوش
روفان
يارب يا روان هدخل اغير هدومي واجي اساعدك في الغداء
روان بهدوء
تمتم مستنياكي
دخلت روفان الاوضة وشافت احمد. قاعد علي السرير مضايق
روفان بابتسامة
احمد روق بالك خلاص ان شاءلله هتلقي شغل
احمد بيحاول يغير الموضوع قال بمشاكسة
سيبك انتي من الشغل انتي جاية تطايبي بخاطري علشان متسبنيش لاحزاني
قرب وجهه من وجهها يقبلها بشتهاء وحب وهي بدلته حبه وتجرأت يديه يفك ازرار بلوزتها ولكن هي مسكت ايده وقالت وهي بتاخد نفسها
روفان بابتسامة
انا قولت لروان اني هساعدها في الغداء معلش يا حبيبي بقي تتعوض باي هروح اغير هدومي
احمد بصلها بضيق وقال
روحي يا اختي روحي ملكيش في الطيب نصيب يا بت يا روفان فقر
//////
في بيت مالك دخل مالك هو وسلمي اللي كان باين علي وجهها الالم وجهه وشكلها المرهق جلست علي اقرب كنبة وهو قرب منها وقال بخبث
اية يا حبيبتي مالك حاسك تعبانة
سلمي بدموع
لا انا كويسة الحمدلله
مالك ببرود
طيب قومي غيري هدومك و اعملي الاكل علشان جعان و عايز اكل.
سلمي بدموع
حاضر
قامت سلمي بتعب وطلعت اوضتها غيرت هدومها وهي تنظر لجسدها الذي ممتلئ بالكدمات والحزام المعلم علي جسدها بكت بصمت وهي بتقول بهمس
منك لله يا مالك ربنا ينتقم منك اشد انتقام
سلمي خلصت ونزلت علي المطبخ وسمعت صوت مالك وهو بيقول ببرود
انا عاملك حتة مفاجاة يا حبيبتي متاكد انها مش هتعجبك بس مش مهم هتعرفيها بليل ان شاءلله
قال كلامه وطلع علي الاوضة وكانت سلمي خايفة و بتبلع ريقها بصعوبة
ياتري مالك محضر مفاجاة اية
في جهاز المخابرات كان يجلس ادهم علي مكتبه و امامه ملف بيراجع فيه ويقف امامه احد الظباط
ادهم بعصبية
اية القرف اللي انت جايبه ده ها هي دي المعلومات اللي انت جايبها يا بيه دي معلومات عيل لسه في الكلية يعرف يجيبها ممكن افهم في اية بقي فين المعلومات
الظابط
يا ادهم بيه صدقني البت مش عايزه تتكلم انا حاولت وكذا ظابط حاول بس مع الاسف يا ادهم بيه مش عايزه تتكلم نهائي وكل واحد نفذ طريقة مختلفة وهي زي ما هي
ادهم بعصبية
غور من وشي يلا
الظابط خرج بسرعة وادهم كان متعصب وقال
ماشي انا هتصرف ومسك تليفونه وخرج وطلع علي بيته ولبس لبس كاجوال وحط برفانه اللي دايما يلفت نظر البنات بيه من قوته
وركب عربيته وطلع علي نايت كلاب (ملهي ليلي)
ادهم بهدوء وثقه دخل دخل قعد علي البار وشاف البنت المطلوبة قاعدة مع واحد حط عينيه عليه
ادهم بضيق
هات واحد فودكا
امرك يا بيه
الجرسون حط المشروب الكحلي قدامه وادهم خده وشربه علي دفعة واحده وقال
هات واحد كمان
واخد الكاس التاني وشربه مرة واحدة تاني وفضل يطلب لغاية لما شرب سبعة قام بهدوء وهو ماسك الكأس في ايده وحط ايده علي الراجل اللي قاعد مع البنت وقال بجدية
قوم من هنا
الراجل بعصبية
وانت مال اهلك تقولي قوم بتاع اية ان شاء الله
ادهم بغضب
انت بتجيب سيره اهلي حلو قوي كدة
مسك ادهم الراجل وخبط راسه في الترابيزة اللي قدامه دماغه اتفتحت وقال ادهم للبنت وهو ماسك ايديها
تعالي معايا عايزك
اخدها علي عربيته والبنت قالت بعصبية
اية تصرفات الجنان دي يا ياسر
ادهم معرف البنت دي انه اسمه ياسر مش ادهم. و انه راجل اعمال مش ظابط
ادهم بعصبية
انتي قاعدة معه ليه اصلا مش مالي عينك وبعدين مش انا بصتلك علشان تسيبي الزفت اللي معاكي وتجي و معبرتنيش يا لارا
لارا قربت بدلع
وانت يعني تختفي فجاة كدة و تظهر فجاة ومش عايزني ازعل منك يا ياسر
ادهم بخبث
يعني انتي زعلانة مني دلوقتي يا لولو
لارا بدلع
طبعا وزعلانة قوي كمان
ادهم ابتسم بخبث
وانا هصالحك دلوقتي متزعليش نفسك يا حبيبتي
ضحكت لورا بدلع ضحكة عاهرات وقالت
وانا عايزك تدلعني انت وحشني جدا بقالنا كتير متقبلناش
ادهم طلع بالعربية علي شقه مأجرها غير شقته وبعد ما وصلوا وفتح باب الشقة وكانت مكركبة جدا
لارا بدلع
انت بقالك كتير مش بتجي هنا ولا اية الشقة معبيه تراب
ادهم قرب بخبث
مش مهم يا حبيبتي عادي تعالي نشرب جوه جايب نوع خمره جديد هيعجبك
لارا بدلع
وماله تعالي هات وانا هجهز المشروب
ادهم بخبث
لا ادخلي انتي استنيني وانا هجيب التلج و اصوبه واجي علي طول
لارا قبلته علي شفتيه قبله سريعة وقالت
حاضر متتاخرش عليا
دخلت الاوضة وادهم دخل المطبخ وطلع الكاسات و التلج وصب الخمرة وطلع شريط حبوب غريب حطه في الكاسة بتاعتها وابتسم بخبث وهو بيدوب الحباية وبعدين اخدهم ودخل الاوضة وقال بابتسامة
خدي اشربي
لارا
وانت مش هتشرب معايا ولا اية
ادهم بضحكة
امال انا جايب الكوباية التانية ليه ان شاء الله هتفرج عليها
ادهم شرب الكاسة بتاعته دفعة واحدة وهي كمان
ادهم ابتسم بخبث وقرب منها وقال
وحشتيني يا لو لو
لارا وهي تقبله علي وجهه
وانت كمان يا حبيبي وحشتني موت متبقاش تغيب عليا المدة دي كلها
ادهم قبل شفتيها بعنف وهي بدلته عنفه
وبعد دقيقة ابتعد عنها وقال بهدوء
بقولك يا لارا هو انتي بتشتغلي مع حد
لارا كانت حاسة بدوخة
حد مين
ادهم وهو يعطيها قبله علي شفتيها سريعة قال
يعني عبد الحميد بتشتغلي معه ولا لاء
لارا وهي دايخة
ايوة بشتغل معه بقالي سبع سنين بس بتسال ليه.
ادهم بخبث
لارا عبد الحميد عمل صفقة اسلاحه ورايح يستلمها كمان كام يوم وفين المكان
لارا ضحكت وقالت
هو احنا هنقضيها كلام عن عبد الحميد ولا اية
ادهم بخبث
معلش جوبيني هيستلم الشحنة امتي
لارا بدلع
النهارده بليل الساعة واحدة ونص علي الجبال اللي عند الكيلو 270 جوه بقي
ادهم بصلها بصدمة
امتي يا روح امك
لارا بنعاس
سيبك انت منه و تعالي في حضني
ادهم خبطها في دماغها بدماغه ولبسه قميصه بسرعة وطلع علي الجهاز وبلغ مديره اللي اتعصب وقال
وسيادتك جاي تعرف دلوقتي
ادهم بضيق
يا فندم دي مكنتش مهمتي كانت مهمة عبدالله وهو قالي انه هيجب المعلومات جاب حاجات ملهاش اي لازمة المهم نبلغ رجالتنا يجهزوا نفسهم لسه في وقت
المدير بعصبية
وقت اية و زفت اية الخطة اللي كنا محاضرينها كانت علشان خاطر المكان القديم وكنا عايزين نعرف المكان الجديد علشان نحضر خطة تقدر تقولي هنعمل اية دلوقتي
ادهم بضيق
بدل ما نقضيها كلام يا فندم و عتاب خلينا نتجمع و نشوف خطة بديله
المدير
روح جيب سيادة اللواء فوراً
ادهم خرج وهو بيلعن المدير ومش طايق نفسه
و دخل عند اللواء حسين وقاله كل حاجه
اللواء حسين بعصبية
انت جاي تعرفني دلوقتي يا ادهم
ادهم بغضب
هو مش حضرتك برضه اللي اختارت مين يجيب المعلومات واهو اللي حضرتك عينته للمهمة دي خربها
اللواء حسين
اتفضل قدامي خلينا نشوف حل
خرجوا الاتنين ودخلوا عند المدير اللي اول ما شافهم قال بغضب
شوف البيه عمل اية نعمل احنا اية دلوقتي
اللواء حسين
اهدي شوية يا فندم خلينا نشوف خطة نحطها اهدي بس حضرتك
ادهم بضيق
تسمحولي اتكلم
المدير بعصبية
اتفضل يا سيدي عندك اية تقوله لينا
ادهم بضيق
هما مش متوقعين نهائي اننا نهجم عليهم بالعكس هما مطمنين اننا منعرفش حاجة نهائي و انا علشان اسبك الحوار ده هرجع للارا دلوقتي و هقضي اليوم معاها علشان متشكش فيا لما تفوق متلقنيش كل اللي علينا اننا نطلع كمان ساعة بعد ما الرجالة تجهز و نحاوط الجبال من كل النواحي بحيث نبقي مرقابنهم و هما مش هيبقوا متوقعين وجودنا واول ما يبدوا يسلموا الشحنة نهجم علي طول
المدير بهدوء
فكرة حلوة دي طيب امشي انت دلوقتي واحنا هنجهز الرجالة و نطلع علي الجبل
ادهم بهدوء
تمام بعد اذنكم
خرج ادهم بسرعة ورجع الشقة وشاف لارا لسه
نايمة قلع القميص و نام جنبها وبعد ساعتين صحيت وقالت بتعب
ياسر اه انا دماغي وجعاني هو حصل اية
ادهم بهدوء
ولا حاجة انا لسه هقرب منك. لقيتك نمتي علي نفسك واضح ان المشروب كان قوي عليكي
لارا بحزن
معلش يا حبيبي هعوضهالك انا معرفش نمت ليه انا مش فاكرة اي حاجة هي الساعة كام
ادهم بهدوء
الساعة تمانية دلوقتي
لارا بقلق بان علي ملامحها
انا لازم امشي دلوقتي يا ياسر بكرة نبقي نتقابل باي
قبلته علي شفتيه وعدلت ملابسها وخرجت من الشقة وادهم بسرعة غير هدومة و نزل وراها بسرعة
//////
في شقة وائل كانت ريهام واقفة في المطبخ سرحانه و بتفكر في اللي عمله وائل امبارح ومش عارفه تتعامل معه ازاي بعد اللي حصل فجاة حسيت بخيال حد واقف جنبها وكان وائل اللي علي وجهه ابتسامه خبيثه ريهام اول ما شافه وجهها قلب احمر واتكسفت
وائل بخبث.
بتعملي اية علي الصبح بدري كدة و وامي وامك نايمين لا تكوني بتعمليلي فطار
ريهام حاولت تداري توترها الشديد وقالت
وانا اعملك فطار ليه ان شاء الله خلفتك و نسيت وبعدين مش شايف انا بعمل اية انا بعمل نسكافية ولا مش باين
وائل قرب بسرعة منها و ووضع يديه الاثنين علي الرخامة و حاوطها وبقت هي واقفة بين يديه
ريهام بتوتر وخجل
اعقل يا وائل وبلاش جنان ابعد عني
وائل بابتسامة خبيثه
لا مش هبعد انا لقيت اني زعلتك. جامد امبارخ علشان كدة قولت لا لازم اللي عدلته يتصلح يا رورو مش كدة ولا اية علشان كدة لازم اصالحك زي امبارح كدة
ريهام بتوتر
انت تقصد اية انا مش فاهمه
وائل وهو بيقرب وجهه من وجهه ونظراته مركزه علي شفتيها
ماشي انتي مش فاهمه انا هفهمك كل حاجه دلوقتي
ميل بهدوء علي شفتيها وقبلها بشغف كان يقبلها وكأنها هي الاكسجين الذي يتنفسه كان يقبلها بحب شغف ورغبه بكل المشاعر الذي لم يقدر ان يقولها صريحة وضع يديه في خصلات شعرها يقربها منه اكثر وهي تجاوبت معه في قبلته الجامحة كان يضع يده في شعرها ويده علي خصرها يقربها منه بعد عنها حتي يلتقطون انفاسهم ووائل بعد وقال وهو يتنفس بقوه
انا لازم امشي دلوقتي اشوفك بليل
تركها علي حالتها وذهب مساهمة لا تصدق انها تجاوبت معه وبدلته قبلته
///////
عند تميم خلص شغله و عوض نده ليه وقال
تعالي يا تميم عايزك
تميم بهدوء
ايوة يا حج في حاجة ولا اية
عوض
خد يا ابني دول نص شهر انا مش بعمل كدة مع حد بس علشان انت شكلك محتاج للفلوس خدهم وربنا معاك يبقي كدة ليك نص شهر
تميم بابتسامة
انا مس عارف اشكر حضرتك ازاي
عوض
مفيش داعي للشكر يا تميم انت زي ابني يلا روح انت
تميم بابتسامة
حاضر يا حج بعد اذنك
خرج تميم وهو فرحان واول حاجة عملها راح يشتري طقم وبعد ما جاب ارخص حاجة كان بالف جنية وطلع علي العمارة اللي قاعد فيها وكان مصطفى قاعد لوحده
مصطفى بابتسامة
حمدلله علي السلامة اية الحاجات اللي جايبها
تميم بتعب
الله يسلمك ده طقم جبته علشان اغير فيه
مصطفى بهدوء
تعيش و تجيب تعالي اتعشي
تميم بتعب
لا انا اكلت
مصطفى بهدوء
مالك يا تميم شكلك عامل كدة ليه
تميم بحزن
قلقان علي اخواتي يا مصطفى وبالذات روان بحاول اداري بس مش قادر مش بقدر انام الليل من قلقي عايز اعرف عاملين اية عايشين ازاي وروان كويسة ولا لاء
مصطفى بهدوء
هما اكيد كويسين و احسن منك بكتير و كل واحدة معاها جوزها واما روان اخواتها هياخدوا بالهم منها متقلقش انت..
تميم بحزن
وحشوني قوي يا مصطفى نفسي اشوفهم
مصطفى بحزن
انساهم يا تميم انت استحالة تشوفهم تاني ولا تعتب القاهرة اصلا
تميم بدموع
وانا هفضل كدة لغاية امتي يا مصطفى اعيش بعيد عن اهلي مش كفاية امي اللي ماتت بسببي وفراقها دمرني
مصطفي.بحزن
ربنا يرحمها يا تميم مش عارفين الايام الجاية مخبيه اية
تميم بحزن
يارب يا مصطفى تصبح علي خير انا هنام
مصطفى
وانت من اهله انا هروح اقعد. شوية بره
تميم بهدوء
تمام
خرج مصطفى وتميم نام وبعد نص ساعة. شاف ايد بتمشي علي ضهره فتح نظره بسرعة وكانت سلوي بتقرب منه وعلي وشك تقبيله بعد تميم كمن لدغته عقرب
تميم بعصبية
انتي اية اللي جابك هنا يا بت انتي
سلوي بدلع
مالك بس يا تيمو بصراحة انت عجبني من اول يوم شوفتك فيه ومش قادره اشيلك من دماغي
تميم بعصبية
لو مخرجتيش من هنا دلوقتي هزعلك جامد انا القرف اللي انتي عايزه ده انا مليش فيه..
سلوي بدلع قربت منه وعلي غفله وهو بيقوم قربت بسرعة وقبلته علي شفتيه وهو زقها بسرعة وصفعها علي وجهها بشده
سلوي بغل
طيب وحياة امك لوريك وادفعك تمن القلم ده
خرجت سلوي بسرعة و اصطنعت البكاء و صرخت وقالت
الحقوني يا حسن يا بتول
بتول بقلق
في اية يا سلوي
سلوي ببكاء
الراجل اللي انتم جبتوه هنا اتهجم عليا و كان عايز يغتصبني
حسن بغضب
اية

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى