روايات

رواية عشق الأغا الفصل الثالث 3 بقلم صابرين علاء

رواية عشق الأغا الفصل الثالث 3 بقلم صابرين علاء

رواية عشق الأغا الجزء الثالث

رواية عشق الأغا البارت الثالث

عشق الأغا
عشق الأغا

رواية عشق الأغا الحلقة الثالثة

الهام فضلت تتوسله علشان يخلي امها تعمل العمليه بس ساهر مكنش عاملها اي اعتبار بالرغم من ان جواه كان موجوع
ساهر قالها ببرود ساهر الاغا مبيسامحش ومش بيحن ابدا
بس اذا بوستي رجلي ممكن افكر
الهام بصت عليه بحرقه ووجع قلب
قالت ل نفسها يااه للدرجادي انت اعمى القلب والنظر لا مش ممكن تكون بني ادم اكيد انت معدوم الرحمه
ساهر قالها تك توك تك توك الوقت بيجري يا قطه وامك ف العمليات
ومحتاجه لكل ثانيه انتي بتضيعيها
الهام نزلت على رجله وباستها،،،،
وقالت بصوت مليان بالوجع والأه انا اسفه
ساهر زقها برجله ووقعت على الارض وقالها
اعتذارك مش مقبول يالا اطلعي برا هنا
انتي واحده ز * باله
الهام قامت من على الارض وزقته ف صدره وقالت
انت ليه كدة،،،،،، ليه بتعمل معايا كدا انا عملتلك ايه يا اخي حرام عليك انت ليه معدوم الرحمه والضمير
ليه بتخوف كل اللي حواليك منك وتجبرهم يعملو حجات غصب عنهم
انا عملتلك ايه علشان كل دا
انا اعتذرت منك ليه مش قابل اعتذاري
ساهر مسكها من خدها وقالها
علشان مافيش ست تستاهل الرحمه والشفقه،، مافيش اي انثى تستاهل الحب ابدا كلكم خونه كلكم صنف واحد مينفعش معاهم غير القسوه
وضربها بالقلم وزقها وقال
اطلعي على برا،،،،،، برا
الهام طلعت على برا وراحت نزلت شعرها على خدها علشان محدش يلاحظ اللي حصل فيها
وراحت عند العمليات والدكتور طلع وقال
احنا لاقينا متبرع لوالدتك الحمد لله بس
الهام قالت
بس ايه يادكتور طمني والنبي
الدكتور بأسف،،،، مع الاسف والدتك
مقبلتش القلب،،،،
البقاء لله
الهام اتصدمت ووقعت من طولها
كريم شالها ودخلها غرفه
حنان لا حول ولا قوه الا بالله الله يرحمك ياعزيزه ويصبر قلبك يا الهام يابابنتي
ساهر كان شايف كل اللي بيحصل واكتر مشهد استفزه لما كريم شال الهام
ساهر غيور جدا ومتملك اوي واناني ف حبه علشان كدة ناوي يعمل تصرف لا عالباب ولا عالخاطر
الدكتوره جت كشفت عليها وعلقت المحاليل وقالت
مع الاسف الصدمه كانت شديده اوي عليها علشان كدا هي ضغطها علي وواضح كمان ان عندها انيميا حاده انا علقتلها محاليل وكمان حقن حديد وان شاء الله تبقى كويسه
حنان قالت ياارب يا بنتي كتر خيرك
ورجعت وشوشت ابنها كريم وقالتله
وبعدين يابني كدا حساب المستشفى زاد علينا اوي احنا مالنا احنا ندفع كل دا دا يادوب معاش ابوك بيقضينا بالعافيه
وهي وامها جربانين محلتهمش حاجه
هنجيب منين الفلوس دي
بقولك ايه المصاريف شكلعا زادت اوي خلينا نروح بدال مايشغلونا تمرجيه هنا ف المستشفى
كريم قال لا متقلقيش ياماما انا نزلت تحت ف الحسابات وقالولي ان الحساب اندفع
خلاص
حنان قالت اندفع منين وهم ليهم حد
دا تلاقيه حد دفع لاهله واتلغبط معاه الموضوع وممكن يجي يقول عايز فلوسي ف اي وقت
انا شايفه اننا لحد كدا عدانا العيب
خلينا بقى نمشي وهي ربنا يتولاها برحمته
كريم قال نمشي ازاي بس ونسبها متقوليش كدا يا امي
الهام جميله وتستاهل كل خير
حنان قالت جميله اممممم اوعى يكون اللي ف دماغي صح
كريم اتلغبط وقال يالا بينا يامة نمشي
حنان قالت يالا ياحيلتها ربنا يستر يا اخر صبري
حنان خدت ابنها ومشيو
الهام كانت نايمه عالسرير زي الملايكه
دخل عندها ساهر وبص على وشها ولأول مره بيتأمل ملامحها بالشكل دا
يا الله قد ايه هي جميله جدا سبحان من سواكي لقد ابدع الخالق في جمالك
وجعلني من يعشقك ويهواكي
كان بيقول عنها شعر ف خياله
كانت جميله فعلا بهدؤها بشرعرها الاصفر الحريري المفرود على السرير جمبها
ببشرتها القمحاوي الصافيه الرايقه الناعمه زي بشره الاطفال بجفونها وهي مغمضه
نايمه ببراءه زي الاطفال
ساهر مكنش مصدق جمالها اللي شايفه قدام عنيه
قرب منها وحط ايده على وشها زاح خصله من شعرها كانت على عنيها مضتيقاها
مر بصوابعه على وشها ببطئ
الهام كانت زي مايكون بتحلم بتشوف كابوس
كانت بتتلوى على السرير وتقول
ماما ماتسبنيش ياماما انا ماليش حد غيرك ف الدنيا
وبعدها قالت ارجوك بلاش ماما،،،
سبني ف حالي وانا اسفه لو ضايقتك
كان ساهر شايف خوفها منه وعرقها اللي بينزل منها وعامل زي المطر
ساهر مسكها حضنها وفضل حاضنها فتره كبيره وحاسس انه محتاج اوي لحضنها دة
ساهر حس انه محتاجها اوي راح شالها وخدها برا المستشفى وحطها ف عربيته وخدها معاه
ساهر خدها عالسرير ولقاها سخنه جدا
وقافشه فيه وعماله تترعش
ساهر مسك تلفونه واتصل بمدير المستشفى وقاله انت يازفت
البنت اللي كانت عندكم عندي وسخنه اوي،،،، اعمل ايه واتصرف ازاي
المدير قاله بنت انهي بنت
ساهر اتعصب وقاله البنت اللي امها توفت وهي تعبت وعلقولها محاليل
انطق وقولي اعمل ايه بدال ما اجي واطربق المستشفى على دماغكو كلكو
المدير خاف وقال
هي لازم تاخد حمام ساقع فورا والا الحمه دي ممكن تعود عليها بالضرر لا قدر الله
ساهر نادى على داده سهيله ومردتش
واتصل بيها فورا
قالتله خير يابني في حاجه
ساهر قالها اطلعي ياداده بسرعه انا محتاجك جدا
سهيله ارتبكت جدا وبخوف قالت لامؤاخذه يابني انا ف البلد دلوقتي
انا اخدت منك اجازه ضروري علشان اروح ابقى مع بنتي وهي بتولد
انا ظبطلك الفيلا واديت لكل الشغالين اجازه علشان انت امرت بكدا
ساهر قالها معلش ياداده انا نسيت تماما الموضوع ده
معلش تعالي براحتك
ساهر حط ايده على الهام و لقى الحراره
بتزيد مبقاش عارف يعمل ايه
بصلها وقالها
انا محتاجلك اوي يا الهام ومش عايزك تروحي مني انا كنت السبب ف انك تخسري امك وتتحرمي منها،،
ولازم اعوضك عن كل اللي شوفتيه
ساهر شدها لحضنه وفتح سوسته الفستان الخلفيه
وقالها سامحيني يا الهام ف اللي هاعمله دلوقتي
مكنتش اتمنى ابدا اني اعمل كدا لاني متأكد انك لو فايقه مكنتيش هتوافقي بده ابدا
ساهر وقفها وف لحظه وقع الفستان من
عليها مبقتش غير بلبسها الداخلي فقط
ساهر دخل على المرحاض الخاص بالغرفه
وشغل الدش السائع وكان الجو برد جدا
الهام اترعشت جامد وقفشت ف حضن ساهر وهي عماله تتكتك من البرد
ساهر بعد دقايق لقى جسمها هدي من
السخونيه فأخدها تاني لبسها قميص ليه هو وغطاها وسابها وخرج
بعد ماخرج من الغرفه راح التراز ووقف فيه
وقعد يفتكر ايام سودا عاشها وهو صغير
وكانت السبب ف عقدته من الستات وجبروته اللي بيعيشه ف كل لحظه
ساهر ماسك ف فستان امه وبيقولها
لا ياماما متسبنيش ارجوكي
ماما انا بحبك انا محتاجلك اوي ياماما
ماما خليكي جمبي متسبنيش
الام قالت انا مش عايزاك،، مش بحبك انت فاهم،،، مش هفضل ف زل ابوك وإهانته ليا طول الوقت علشانك
مش هقدر استحمل وجوده ف حياتي وهو كل ليله يرجع ولبسه مليان بريحه واحده
شكل ابوك ميستهلش الحب ولا الرحده
خليه كدا غرقان ف شغله وصفقاته اللي مش بتخلص
ياترى ساهر حصله ايه؟؟
طيب تفتكرو ساهر هيحبها طب ولو حبها
هي هتحبه ولو حبو بعض ماذا يخبأ لهما القدر
كل دا هنعرفه الحلقات الجايه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عشق الأغا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى