روايات

رواية عشق الأغا الفصل الثاني 2 بقلم صابرين علاء

رواية عشق الأغا الفصل الثاني 2 بقلم صابرين علاء

رواية عشق الأغا الجزء الثاني

رواية عشق الأغا البارت الثاني

عشق الأغا
عشق الأغا

رواية عشق الأغا الحلقة الثانية

جه البوليس وهجم عالمكان ساهر كان هيهرب بس ف لحظه فاق وشاف الراجل اللي كان بيضربه بيقوله
خدني معاك والنبي انا مش عايز اموت امي واخواتي هيتيتمو من بعدي خدني معاك النبي
ساهر شاف الشاب فعلا بيموت ساهر فعلا قلبه مليان قسوه بس مش معدوم الرحمه بسرعه قرب منه وخدو شاله على كتفه وجري بيه لحد ماوصل لعربيته ودخله ف العربيه وخدو على المستشفى بتاعته
الاستثماري
ف نفس الوقت كانت الهام واقفه قدام غرفه العمليات ومستنيه الدكتور يطلع ويقول ان امها هتبقى كويسه
حنان قالت لابنها روح يابني هات عصير ولا حاجه ل الهام شكلها تعبانه ومرهقه
الهام قالت لا ياطنط انا مش عاوزه حاجه
حنان قالت لا يابنتي مش عاوزه حاجه ايه بس دا انتي وشك اصفر زي اللمونه
انتي كدا ممكن ضغطك يعلي وتقعي مننا
لازن يابنتي تصلبي طولك علشان خاطر امك
الهام هزت راسها انها موافقه
كريم راح جاب العصير وجه والهام خدت منه وبدأت تشرب
بس اديها بدأت تترعش كريم جه مسكها بسرعه قبل ماتوقع
حنان قالت تعالي يابنتي اقعدي
انا هاروح انادي لاي ممرضه علشان تقسلك الضغط
ف الحظه دي دخل ساهر المستشفى وهو معاه الشاب وعمال ينزف
قال شوفولي ترووولي بسرعه انتو يابهايم ياللي هنا هاتولي ترولي بسرعه
الممرضين جابو الترولي وخدو الشاب خطوه عليه
ساهر مسك ف قميص الدكتور من رقبته
وقال عارف دا لو جراله حاجه ومقدرتوش تنقذوه من الموت انا هقتلكو كلكو
الدكتور بخوف لا لا متقلش ياساهر بيه احنا كلنا هنا تحت امرك وف خدمتك
الدكتور خد المريض ومشي بسرعه
ساهر عينه لمحت الهام من بعيد وكريم
ماسك العصير وبيحاول يسقيها لانها تعبانه وحاسه ان هيغم عليها
وطبعا ساهر فسر المنظر اللي شافه على مذاجه وبدأ يتهمها ف شرفها
ساهر راح غرفه المدير
ودخل عليه من غير استإذان
المدير ،، ساهر بيه؟
اهلا اهلا يافندم اتفضل نورتنا
حالا يافندم وتكون الحسابات كلها عندك
ساهر لف وقعد مكانه وبص على الشاشه اللي مليانه كاميرات وقاله
وشاور على المكان اللي واقفه فيه الهام وقاله
دي بتعمل ايه ف المستشفى
المدير بخوف امها جت من شويه وكان تعبانه وعايزه قلب ضروري ومش لاقيين قلب يكون متوافق معاها
ساهر من جواه حس بعذاب الضمير للمره التانيه هو من امته بقى كدا
هو اللي اخرها من خروجها بدري مع انها قالتله ان امها تعبانه وهو مصدقهاش
ومن شويه ضرب واحد لحد ما بقى يطلع ف الروح
ساهر فعلا وحش من برا بس ياترى ايه
اللي ف قلبه وليه بقا كدا
ساهر قال ازاي ملقتوش ليها قلب
مستشفى طويله عريضه مافهاش قلب
الدكتور بخوف ياساعر باشا القلب عمره 48
ساعه بس بعد موت المتوفي وبعدين منقدرش ناخد اي قلب من اي شخص ميت غير بموافقه اهله ولازم يكون في تتطابق علشان نقدر ننقل القلب عندها
انت بس متقلقش ياساهر بيه بإذن الله هنلاقي قلب للست دي
ساهر قاله امتى لما هي تموت
دخلت الممرضه وقالت
الحق يافندم المريض اللي حضرتك جبته هنا من شويه
مع الاسف حصله نزيف داخلي ومات
المدير قال طيب اعملو فحص لدمه فورا شوفوه متطابق للست اللي جت من شويه ولا لأ
ساهر كان ف حاله زهول من اللي سمعه
وافتكر لما قاله
انا عايز اعيش امي واخواتي هيتيتمو من بعدي
ساهر خرج من اوضه المدير ورفع سماه تلفونه وقال
اسمع ياعلي
علي قاله اسمع انت ياساهر انا جبتلك كل المعلومات اللي انت عايز تعرفها عن
الهام اللي كانت هتتوظف ف الشركه النهارده بص ياسيدي
ساهر قاطعه وقال اسمع انت ياعلي ولما اكون بتكلم ومتقاطعنيش انت فاهم
على بخوف ياعم انت اهدى بس في ايه مالك خليك كول كدا
ساهر بجديه انا كنت ف رهان شعبي من شويه عايزك تعرفلي من صاحب الرهان مين الواد اللي اتحداني ولعب معايا مصارعه النهارده انا عايزك تجبلي قراره
ياعلي مفهوم
علي قال مفهوم ياكبير
ساهر رجع تاني لمكتب المدير وقعد عالكرسي وبص على غرفه العمليات من خلال الكاميرات
ولقى الهام قاعدت بتبكي وحزينه على امها
ساهر بص عليها وكان حزين ونفسه يروح ياخدها ف حضنه ويقولها متزعلش بس غروره منعه
قال للمدير عايز البنت دي تكون ف المكتب هنا دلوقتي
المدير قال تحت امرك يا ساهر بيه
المدير بعت الممرضه علشان تناديها
لو سمحتي يا انسه مدير المستشفى عاوزك ضروري
الهام قالت اكيد هيكلمني عن مصاريف المستشفى
كريم قال لا انا خلاص دفعت الفلوس ف الحسابات تحت وكله تمام
هم ممكن يكون عايزك بخصوص القلب
الهام مشيت مع الممرضه وكريم كمان راح معاهم
قدام مكتب المدير الممرضه قالت
اتفضلي لواحدك يافندك ممنوع حضرتك تدخل
كريم زعق قال ازاي يعني ممنوع ادخل انتي مجنونه،، لا طبعا مش هاسبها لواحدها
الممرضه ،،،، لا لا لو سمحت يا استاذ بلاش الصوت العالي هنا ف المستشفى دي اوامر ولازم ننفذها
الهام قالت خلاص يا كريم والنبي بلاش
مشاكل ارجوك احنا ف ايه ولا ف ايه
ماشي يا انسه اتفضلي
الهام دخلت جوا وكريم فضل برا
لما دخلت كان ساهر مديلها ضهره
الهام قالت ايوا يافندم خير في حاجه
البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء
ساهر لف الكرسي برود وهو حاطط رجل على رجل وقالها
انتي اللي عايزه مش انا اللي عايز
الهام اتخضت وقالت س ساهر بيه
ساهر ببرود قالها اممم بشحمه ولحمه
قوليلي بقا لسه رفضاني وشايفه انك شريفه
هي صح والدتك بتعمل ايه هنا
الهام بكت وقالت ارجوك ياساهر بيه امي مالهاش ذنب انت بتكرهني انا وشايف اني غلطت ف حقك ارجوك سامحني
ساهر قالها اكيد يا الهام اكيد انا مسامحك
بس انا عايز اعرف انتي هنا ليه يمكن اقظر اساعدك
كان بيتكلم ببرود وكأنه بيذلها
الهام بتبكي بحرقه وبتقول
امي مريضه ومحتاجه عمليه نقل قلب ف اسرع وقت ارجوك ياساهر بيه لو بإيدك حاجه متتأخرش عنها انا ماليش غيرها ف الدنيا دي ماليش حد
الهام كانت بتبكي ودموعها كأنها سكاكين بتقطع قلب ساهر بس بردو فضل باين على وشه الجمود والقسوه
ساهر ببرود قالها
بس انا لسه مسامحتكيش على الكف بتاع الصبح،،، ايه مش شايفه انك غلطي وبتطلبي مني انقذ حياه والدتك كدا بمتهى البساطه
مش قولتلك الصبح انتي غلطي اوي وهتدفعي تمن غلطتك غالي اوي
اظن انتي لسه ماشوفتيش حاجه لسهمني يا الهام انتي بختك وحظك الاسود رموكي تحت رجلي
الهام انفجرت من العياط وقالت
لأ ارجوك وحياه اغلى حاجه عندك بلاش تنقم مني ف امي،،، امي مالهاش ذنب
انا اللي غلطانه بص اعمل العمليه لأمي وبعدها انا مستعده اشتغل عندك خدامه مش سكرتيره مستعده امسح المكاتب والحمامات مستعده امسح جذمتك وتدوس على راسي زي ماانت عاوز بس ارجوك بلاش امي بلاش
ياترى ساهر ناوي على ايه مع المسكينن دي
دا اللي هنعرفه بكرا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عشق الأغا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى