روايات

رواية بنت يتيمة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة محمد

رواية بنت يتيمة الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة محمد

رواية بنت يتيمة الجزء الحادي عشر

رواية بنت يتيمة البارت الحادي عشر

بنت يتيمة
بنت يتيمة

رواية بنت يتيمة الحلقة الحادية عشر

سليم جه من وراها وحضنها
غزل : جاي لي
سليم : جاي اساعدك
غزل : طب يلا خد الاطباق دي
وقاطع كلامها صوت حد بيزعق
….. : سليمممم
سليم لف لصوت بستغراب : مريم
مريم بزعيق : انت ازاى واقف مع الخدامه وحضنها كدا
غزل : خدا..
سليم بص ليها بمعني اسكتي
غزل بصت ليه بزعل وحست انو مش عايزها تعرف انها مراتو
سليم ببرود : وانتى مالك
مريم بزعيق : هو اي انا مالي
سليم بغضب : مش معني اني سكت تزيدي فيها ولما تيجي تتكلمي عن مرات سليم السيوفي تتكلمي بحترام
غزل فرحت اوي من كلامو وهو بيدافع عنها وحست بالامان وان هو سند ليها
مريم بصدمه: اي.. مراتك
سليم: ايوا دي مراتي
قرب من غزل وحط ايدو علي كتفها وبص ليها وابتسم
سليم: مدام غزل سليم السيوفي
غزل ابتسمت ليه بحب

 

 

 

مريم بزعيق: وانا
سليم بص ليها: وانتى اي
مريم: انت عارف اني بحبك
سليم: انتي عارفه اني محبتكيش وبردو كنتى بتقربي
مريم: بس..
قاطعها سليم
سليم بهدوء: مريم انتى الى وجعتي نفسك انا كنت ببعد عنك وانتي كنتي عارفه وبردو كنتي مصممه تقربي مني وانا دلوقتي اتجوزت وبحب مراتي انا عارف انك موجوعه دلوقتي وبجد لو في حاجه اعملها ليكى مش هتاخر بس انا بحب غزل وخترتها
مريم بتحذير: بوعدك اني مش هسبكو ترتاحو ي سليم
بصت لغزل بكره وسبتهم ومشيت
غزل بصت لسليم: مين دي ي سليم
سليم بتنهيد: دي مريم بنت وحده صحبت ماما بتعتبرها اكتر من اختها وعشان كدا قالتلى من وانا صغير اقول ليها خالتو .. ودي بنتها انا عارف ان هي مبتحبنيش انا بس بالنسبه ليها منظر حاجه تفتخر بيها قدام الناس
غزل هزت راسها وسكتت
سليم قرب منها : كنا بنقول اي بقا
غزل بكسوف : ولا حاجه
سليم حضنها وباسها من جبينها برقه: بحبك ي غزل

 

 

 

جت سميره: عيب يواد مش في المطبخ كدا
غزل شهقت وبعدت سليم عنها بسرعه
سليم بص لسميره بغيظ : كان لازم تدخلي دلوقتي يعني
وبص لغزل : وبعدين هو انا شقطك ي مجنونه انتي كمان
سميره بضحك : ابني انحرف يولاه
سليم ضحك : مليش دعوه هي السبب (شاور علي غزل)
غزل ببراءه : والله ما عملت حاجه
سميره بضحك : صدقه ي حبيبتي… اى ريحت الاكل الجميله دي
سليم: بنت اختك هي الى جهزت الاكل النهارده
سميره ببتسامه: تسلم ايدك ي حبيبتي ريحتو تجنن
غزل ببتسامه : طيب يلا روحي اقعدي علي السفره وانا هجيب الاكل
سميره قربت من الاكل : لا هحط الاكل معاكي ي حبيبتي
غزل : لا ي خالتو روحي اقعدي عشان خاطري
سميره ابتسمت : حاضر ي حبيبتي
سميره خرجت من المطبخ وسليم هيخرج وراها غزل وقفتو
غزل : سليم
سليم : ها
غزل : انت رايح فين
سليم بستغراب : هروح اقعد علي السفره
غزل : انت قولت هتساعدني
سليم : انتي صدقتي سلام يختي
غزل برقه : سليم
سليم : علي اخر الزمن هشتغل خدامه

 

 

 

غزل : وحياتي ي سليم
سليم بنفاذ صبر : جوازت اي المهببه دي يارب
غزل بحزن مصطنع : بقا كدا ي سليم حتت طلب مش عايز تعملو ليا اخص عليك الف خصايه
سليم : ياصبر ايوب
قرب من الاكل وجهز مع غزل وهي ابتسمت ليه
غزل بضحك : حبيبي الى بيسمع الكلام
سليم : كلمه كمان وهسيبك وامشي
غزل : خلاص اهو سكت
جهز الاكل وحطو علي السفره
غزل كانت فرحانه وحسه بحب وحنان سليم وخالتها
وخلصو اكل وسميره قامت راحت اوضتها
سليم قام وقف : شويه وجاي
غزل : رايح فين ي كابتن
سليم بستغراب : هعمل تليفون وجاي
غزل : طب ودا (شاورت علي الاطباق)
سليم : ايوا عيزاني اشلهم هما كمان
غزل (بتقلد صوت سليم) : بالظبط
سليم بصدمه : انا بتكلم كدا
غزل بضحك : ايوا

 

 

 

سليم قرب منها : يعني انا بتكلم كدا
غزل بترجع : لا لا مش انت
سليم ضحك : طيب يلا شيلي الاطباق
غزل كشرت : شيل معايا
سليم قرب : لا انا ممكن اشيلك ونطلع علي فوق
غزل جريت راحت علي الاطباق: كدا ي سليم مش تقول انك تعبان اقعد تحب اعملك حاجه كمان
سليم ضحك جامد : لا
سليم لف ومشي
غزل : ربنا علي الظالم
سليم لف ليها : بتقولي حاجه
غزل : لا… لا محصلش
سليم سبها وخرج برا الفيلا
ورن علي اياد
اياد : يهلا
سليم : فينك يبني
اياد : في الشركه وماشي اهو
سليم : انا عارف ان الشغل كتير عليك عشان انا مش موجود
اياد : انت مفتري طول عمرك اصلا
سليم: انا مفتري ي اياد
اياد بضحك : عايز الحقيقه ولا النفاق

 

 

 

سليم : الحقيقه طبعا
اياد : ظالم ومفتري و..
سليم قاطعه : انا راجل منافق وبحب النفاق اصلا
اياد بضحك : مش ظالم ومش مفتري خالص
سليم : طمنتني… بقولك بقا مريم عرفت اني اتجوزت ومشيت من هنا ومش مطمن ليها عيزك تراقبها كويس لتعمل اي حاجه لغزل
اياد : احكيلي الى حصل
سليم حكي كل الى حصل لاياد
اياد : وانت كنت حضنها فالمطبخ لي ملكوش اوضه تلمكو
سليم: ما تتلم ياض
اياد بضحك: طيب بس متزقش يعم
سليم: يلا اعمل الى قولتلك عليه
اياد: اوكي بااي يعريس
سليم قفل مع اياد وتنهد ودخل الفيلا
سليم بصدمه: غزل….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بنت يتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى