رواية سكرتيرتي السمينة الفصل التاسع 9 بقلم أماني خالد
رواية سكرتيرتي السمينة الجزء التاسع
رواية سكرتيرتي السمينة البارت التاسع
رواية سكرتيرتي السمينة الحلقة التاسعة
في غرفتها تنام متخذه وضع الجنين تعااااني تعاني من فقدان والدها حماها في الدنيا وخزلان حبها لها نعم كنت اشعر بالحب في عينيه لما يقول الان انه لم يحبني لقد عشقته وهو لا يعلم انه يزبح قلبي ببطئ
تحاملت علي نفسها ونهضت من دوامتها
دخلت لتستحم في المرحاض الملحق بغرفتها
وبعد عده دقائق خرجت وارتدت فستان اسود وتركت شعرها الاسود منسابا علي ظهرها ووضعت كحل اسود ليخفي انتفاخ عيونها من البكاء وقررت الذهاب للجامعه
خرجت من غرفتها لتذهب لامها تستأذنها بالذهاب
تطرق صبا باب غرفه امها ولكنها لم تلقي رد فعلمت انها نائمة فلم ترد ازعاجها التفتت لتذهب ولكن سرعان ما وجدته خلفها شهقت
حسن : اي ي بنتي مالك ف اي شوفتي عفريت
صبا : لاه شوفتك انتا
حسن : ماشي ي ستي مقبوله منك ع فين العزم ان شاء الله
صبا : ليه هاخد الاذن منيك اياااااك
حسن : وتحولت لهجته للصعيدي چراااااا ايييه ي بت عمي هتكلميني اجديه لي اني هنيه راچل البيت وانتو مسؤليتي ومن حجي اعريف رايحة فيين وچايه منين
صبا : وااااه عتتكلم صعيدي كومان كويس انك فاكر اصلك
حسن : صبااااااااااا اني مجدر الا انتي فيه دلوج ومش هتكلم بس اتمني الا حصول دا ميتكررش تاني
صبا : ان شاء الله عن ازنك ي واد عمي
حسن امسكها من زراعها : لما اكون بكلمك تجفي تسمعيني
صبا بالم : عاااوز ايه مني ي حسن .
حسن : رايحة الچامعه
صبا: ايوه
حسن : شعرك دي لميه متمشيش اجده
صبا : لااه مش هلمو ملكش صالح بشعري مفكرني خطيبتك ايااااااااك
حسن : طب انزلي عشان اوصلك
نزلو سويا واوصلها للجامعه
حسن : هتخلصي امتي
صبا : معريفش
حسن : اخلصي ي صبا عشان انا خلقي ف مناخيري واحنا قدام الناس
صبا : هخلص 7
حسن : اوووعي تروحي لوحدك انا هاجي ااخدك
نظرت له بكسره وهمت بالخروج من السياره
حسن : صبا
صبا : نعم
حسن : خلي بالك من نفسك
صبا نظرت له باستغراب وخرجت
كانت تود الاتصال بياسمين وهمسه ولكن تذكرت انها تمتلك هاتف
تمشي حزينه تائهه
اصطدمت بشب
خجلت صبا : انا اسفه جدا مخدتش بالي اسفه
الشب : عاادي ولا يهمك متتاسفيش
صبا : متشكره واسفه مره تانيه بس معلش مدرج 5 فين
الشب : اي دا انتي ف مدرج 5 انتي اداب بقي
صبا : ايوه انا اداب جغرافيا
الشب : بصرااا انا كمان اداب جغرافيا تعالي نروح مع بعض
صبا : هزت رائسها بموافقه
واتجهوا نحو المدرج
الشب : انا كريم وانتي
صبا : وانا صبا
كريم : وانتي منين ي صبا
صبا : من المنيا
كريم : صعيدي يعني 😂
صبا : اه عندك مانع
كريم : بالعكس دنتي جيتيلي من السما
صبا : ودا ازاي بقي
كريم : ع فكره مش مضطره تتكلمي زينا اتكلمي بلغتك ي صبا لغتك جميله وانتي اجمل
صبا : هو دا المدرج
كريم : اه هو بصي شكلك خام وملكيش ف الاختلاط خلي معايا وهقولهم انك بنت خالتي بس بشرط
صبا :شرط اي
كريم : نبقي صحاب
صبا: احممم بس انا مش متعوده اصاحب ولاد
كريم : ي ستي هنبقي اخوات ف اي اعتبريني صاحبتك ي ستي عادي
صبا : ماشي☺
اقتربت فتاه ترتدي بنطال اسود ضيق جداا
(جداااا جداااا)
وفوقه قميص ابيض يغطي بالكاد خصرها والمفاجاه انها ترتدي حجاب يظهر نصف شعرها
مروه : ازيك ي كيموووووووو وحشتني وتمسك يده بطريقه مقززه
صبا : لنفسها هو انتا طلعت منهم
ثم تحدثت بصوت عالي ليسمعوه انا هروح اقعد
كريم : نظر لها بمعني ماشي
ذهبت وهي تختنق نعم يحاول استغلالي ليحولني لفتاه عاهره مثل تلك التي تقف معه
اما كريم فكان لديه الكثيرات امثال مروه يتمنون الاقتراب منه ولكن ما اعجبه بصبا انها نقيه بريئه محافظه علي ذاتها تلك من تصلح صديقه وحبيبه وزوجة وام
مروه : مالك ي كيمو مش مركز النهارده خااااالص
كريم : لا عااااادي بس بفكر ف حاجة كدااا
مروه : والحاجة دي بقي الا منزلتش عينك من عليها من ساعه مدخلنا وكانت جايه معاك صح
كريم : جرا اي ي مروه هو تحقيق انا حر ع فكره
مروة : خلاص ي كيمو متتعصبش كدا بس شكلها عجباك
كريم : اووووووف انا ماشي
وخرج من المحاضره وانتظر خروج صبا من المحاضره
وبعد ساعه من خروجه خرجت صبا برفقه فتاتان
كريم : صبااااااا
صبا : ايوه
كريم : مشيتي لي ي صبا وكنتي هتمشي من غير م تكلميني
صبا : واكلمك ليييييه عاوزني اكلمك جدامهم عشان يفكروني زي البت العريانه الا كانت واجفه معاك دييه
كريم : عريااانه دنا شوبهه بقي 😂 لا يستي متخافيش انا مش زي م انتي فاكره انا راجل محترم والله بس هما الا بيتحدفو عليه وبعدين انا عرفتهم انك بنت خالتي
صبا : اممم‘ جدام جولت بت خالتك يبقي كيف اختك واجده محدش هيفكر حاچة عفشه
كريم : 😂😂😂لغتك جميله اوووي
صبا : دييه مدح ولا تريجة
كريم : مدح ي قمر تعالي نروح الكافتريا بقي لان فاضل ساعه علي المحاضره الجايه
صبا : ماشي
جلسو في الكافتريا
كريم : ها ي صوبي تاكلي اي
صبا : اييه صوبي ديه عاد
كريم : 😂😂😂ااه مش قادر يخربيتك انتي اي ي بنتي بتموتني ضحك
صبا : معلييش ارچوزه اني
كريم : 😂😂😂😂😂😂😂كفايا بقي هموت بجد
صبا : طب وطي صوتك ي كريم
كريم : منتي حلوه اهو وبتعرفي تتكلمي زينا حلو
صبا : اباااااااي عليك مش انتا الا جولتلي اتكلمي بلغتك عتجنيني لييه ي چدع انتا
كريم : لاااا اوعي تتكلمي بلغتك تاني دمك خفيف فيها اوي وكدا الناس هتفكرني مجنون من كتر الضحك
غفلان عمن ينظرون لهم بغل
بعد ساعه
قومي يلا ي دوب نلحق المحاضره والمرادي هتقعدي جمبي
صبا : ماشي
وذهبو للمحاضره وجلست صبا بجانب كريم
زميلهم : الله وجه جديد مش تعرفنا ي كريم
كريم بعصبيه : انسه صبا بنت خالتي ي وائل
وائل : اممم مش شبهك بس قمر
كريم : بهدوء تام
وبعد اقل من دقيقه سمعو صوت غريب
صرخ وائل ااااااااااااااااااه
كريم : المرادي كسرت ايدك كسر خفيف المرا الجايه هشيل عينك ي وائل
انتهت المحاضره وخرجوا وسطت زهول صبا
صبا : كريم انتا كسرتلو ايدو ازاي
كريم : مش عيب تبقي بنت خالتي ومتعرفيش اني مدرب كون فو
صبا : 😂😂معليش ي بن خالتي بقي
كريم وهو يقف امام البوابه : انتي ساكنه فين ي صبا
صبا : انا ساكنه عند
حسن : صبااااااااا
صبا : دا كريم زميلي ي حسن
حسن : وحضرتك واقفه معا بمناسبه اي
صباا: بمناسبه انو زميلي ي حسن ف اااااي وانتا مالك اصلا
كريم : مين دا ي صوبي
حسن : وكمان صوبي
صباا : حسسسسسسن تعالي نروح ولو سمحت متدخلش ف خصوصياتي
جذبها حسن من معصمها وادخلها السياره تحت زهول كريم كيف للقطه التي عرفها ان تتحول في ثانيه لتلك الشراسه
………………………………………
تجلس همسه وهي تفكر في كل م يحدث لها لتسمع هاتفها يرن
همسه وهي تاكل والطعام في فمها : الوووو
مروان : ي شيخة يخربيت تلقائيتك دي ف وحدا تكلم حبيبها وهي بتاكل وتقولو الووو بصوت الدكر دا
همسه : الحق علياااا مش عاوزا اضحك عليك وبعرفك كل حاجة ع بلاطه من الاول
مروان : ي ستي وحيات امك تكدبي عليااااااا
همسه وتذكرت امها
همسه : مروان انا لازم اعرفك حاجة مهمة
مروان : حاجة اي ي قلبي
همسه: انا امي سابت ابويا وسابتنا عشان تتجوز راجل تاني ارجوك ي مروان متاخدنيش بزنبها انا مليش زنب ومش حابه اكدب عليك
مروان بصوت عصبي : لااااااا طبعاااا احنا مينفعش نكمل مع بعض خلااااااااص
………………………
تجلس شارده الزهن ماهذا الذي يحدث نعم لقد تحقق حلمها ولكن من يقف امام احلامها نعم هو جدها التي طالما تنفره ولا تشعر بالمحبه تجاهه
ام ياسمين : بصي بقي اعتقد انتي عرفتي كل حاجة دلوقت وجدك هيجوزك لمراد بس انا اتفقت معا انك تتجوزي بعد الجامعه بتاعتك لسه قدامك تلت سنين تحاولي تشيلي رامي من دماغك انا عارفه انك محبتيش رامي انتي حبيتي اهتمامه وبس
ياسمين : هوووووو. اناااااااا لعبه ف ايديكو اناااااا لعبه وقت م انتو عاوزين تجوزها انا بشر حرام عليكو لي كداااااااااا اتجوز واحد معرفوش وعمري م شوفته لييييييي
ام ياسمين وهي تحاول التماسك : هو دا الا هيحصل دااا امر واقع علينا دا جدك
ياسمين : متقوليش جدك دا راجل وحش وانا بكرهوووو بكرهوووو و و
ام ياسمين : اتلمي دا جدك وخلص الكلام خلاص هتتجوزي مراد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سكرتيرتي السمينة)