روايات

رواية حكاية حب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الرابع والثلاثون

رواية حكاية حب البارت الرابع والثلاثون

رواية حكاية حب الحلقة الرابعة والثلاثون

عند مازن ومهاب في الشركه اترو انهم يسافرو علشان شغل ويحضرو اجتماع مهم في مكان غير شركتهم ومفروض عقد مشترك بين شركة مهاب واخوه وشركه تاني
وصاحيو بدري وجهزو
جهز مهاب في الاوضه ولبس تيشرت اسود وبنطلون اسود وكوتش نفس الون وحط برفانه ولبس ونزل ولبس النظاره ووقف عند العربيه يستنا اخوه.
( انا مز ياخواتي احم وحشتكم مش كده 😂😂)
عند مازن
لبس مازن ايضا تيشرت بني وبنطلون اسود وكوتش اسود وحط.البرفان ايضا .
(وكان مز مزاز السنين 🤭🤣🤣)
مازن : بقلق علي اية
انتي متاكده انك بقيتي احسن مش مهم اروح انا ممكن ابعت عمرو عادي وافضل معاكي انتي لسه تعبانه من ساعتها .
اية : بحب❤✨ حبيبي انا كويسه وبعدين روح شوف شغلك مينفعش تفضل جنبي كده روح وخلي بالك من نفسك هتوحشني ياله في رعايه الله.
مازن : بحب ايضا ربنا يخليكي ليا يا قلبي خلي بالك علي نفسك وعلي رعد وكل وقت انا هرن عليكي واطمن ماشي يا قلبي ياله السلام عليكم وباسها ومشي .
ومشيو في طريهم الي المكان المنشود وبعد اكتر من ٦ساعات وصلو اخيرا وفضلو يرتاحو شويه من الطريق وهيروحو الشركه في اليوم التاني
تاني يوم صباحا:
لبس مازن بدله سوده وقميص ابيض وسرح شعرو وحط برفيوم ونزل يصحي اخوه
مازن : مهاب ياله يا حبيبي هنتاخر علي الشغل .
مهاب : قام علي طول وحضن اخوه ودخل خد دش ولبس بدله سوده وقميص اسود وسرح شعرو وحط برفيوم ونزل هو واخوه بعد الفطار علي الشركه.
وفي طريهم الي الشركه بحركه غير مقصوده خبطه ست كانت بتعدي الطريق
مازن : بخضه ياساتر يارب مش تخلي بالك يامهاب انزل انزل نشوف هببت اي .
مهاب : بتوتر وخوف مش قصدي يابني انا سرحت شويه خلص انزل نشوف الوليه ليكون جرلها حاجه ونزلو وحولو يسعدو الست
وخدوها علي المستشفي وبعد نص ساعه فاقت واديها اتجبست
فتحيه : بشكركم تسلم يابني انت وهو ربنا يباركلو لو حد غيركم كان مشي بعد الي حصلي .
مهاب : باسف بجد اسف جد ليكي انا مكنتش مركز في الطريق وحضرتك ظهرتي فاجئه بعتذر جدا جدا ليكي وحضرتك ده الشي الي احنا متعودين عليه مينفعش نعمل غلط ونهرب منه والف سلامه علي حضرتك وبقول ليكي من تاني انا اسف لي اي وجع انا سببته لحضرتك .
فتحيه : بطيبه وله يهمك يابني ربنا يباركلك بيان انك ابن حلال ربنا يحفظك انت وهو يارب .
وفي لحظه دخلت نسمه الاوضه
نسمه : بخوف ودموع طنط انتي انتي كويسه طنط اي خليكي تنزلي بس ما انا بنزل وبجيب كل حاجه لازم تتعبي نفسك كده طيب مين هيشلنا انا وابني ومن بعدك .
مهاب : بصدمه من الصوت الي ياما كان نفسه يسمعه وببط لف بص لي سرقت قلبه وعقله شريكه حياته وصدمه اكبر علي الطفل الي في اديها نعم ابنه معقول يكون عندو ولد وماحسش بوجوده معقول حرمته من ابنه ومن وجودو في حياته وحياتها .
مازن : بصدمه ايضا متقلش علي مهاب وقال نسمه انتي معقول انتي هنا ومحدش يعرف وجيتي هنا ازي .
مهاب: بضعف نسمه وقرب منها ووقف قدمها ولسه هيحضنها نسمه ضربته بالقلم جامد .
نسمه :بكره جرب تقرب مني تاني وانا هوريك اقدر اعمل اي اوعي تكون حته بتفكر بينك وبين نفسك انك اول ما تشوفني وترجع ابكيلك واقولك ليه عملت كده انا ومن النهارده وبقولهلك انت بنسبالي ولله شي في حياتي انا بكرهك من كل قلبي وبضعف نوعا ما كان نفس تكون نظيف وتحافظ عليا بس هقول اي غير انا عمري في حياتي ما هسمحك وله هسامح حد فيكم كلكم ومن هنا ورايح اعمل حسابك ياستاذ متقربش مني تاني اوعا ثم اوعا تفكر حته مع نفسك انك تاخد ابني مني يبقا ساعتها فتحت علي نفسك الحجيم نفسه انت فاهم.
وسبتهم وكانهم مش موجودين وقربت من فتحيه بستها وقعدت جنبها وسبتهم بصدمتهم الثالثه من تغيرها الي محدش عامله حساب خالص .
(يا يعني يامهاب معلش متزعلش الي عمل حاجه لازم يندم عليها )
مازن: بصدمه قال نسمة انتي بتقولي اي واذي تمدي ايدك علي جوزك بالشكل ده مهما كان غلط ووجعك ميدلكيش الحق انك تمدي ايدك عليه وابنك اي الي هيخدو منك ممكن تهدي وتعالي نقعد في مكان كلنا ونتفاهم مينفعش كده لو سمحتي اديلو فرصه واحده بس علي الاقل علشان الطفل ده الي بنكو لو سمحت ادينا كلنا فرصه نصلح غلطتنا معاكي .
نسمة : بعصبيه ايضا بقولك اي الي عندي انت سمعته وهو كمان سمعه انا مش هعيد كلامي تاني ومعنديش وقت اقعد اسمعكم بتشكو وتحكو ومعدش يهمني حد فيكم الي يهمني في الحياه دي ابني وبس وحط تحتها خط عريض ابني بنسبالي خط احمر ولو جرب حد يقرب منه سنتي بس هكلو بسناني وبس علي كده ياريت بقا متتكلموش معايا وانسو ان كان في وحده في حياتكم اسمها نسمة فهمتني ياستاذ مازن انت واخوك .
وبدون كلام مشي مهاب من الاوضه والمستشفي كمان وركب العربيه وكان اخوه نزل جري وراه وساق مهاب العربيه بسرعه ووقف عند اقرب بحر موجود في المنطقه .
مهاب : بوجع وصوت عالي يارررررررب بقا انا تعبت يارب ده اختبار صعب اوي يارررررب يارررررب خفف عني انا تعبت بجد مبقدش قادر استحمل نسمة اتغيرت نسمة كرهتني وكرهت كل حاجه بينا يارب وابني يارب الي متهنتش عليه ابني الي مشفتش حته ملامحه ابني الي مشفتهوش في ولدته وله حسيت بوجوده ابني الي جي علي الدنيا وانا مش جنبه و اكيد ياما عرف اد اي ابوه ظالم يارب ابني يارب نفسي اربي يارب نفسي احس بيه نفسي امسكه نفس نسمه ترجع تاني ليا نفس ارجع روحي الي راحت ببعدها عندي نفس اخدها في حضني واعوضها علي وجعها الي كنت سبب فيه يارب قدرني علي الموجهه دي يارب صبرني واديني الطاقه اكمل يارب وعيط بنهيار .
ومازن : جيه واخدو اخوه في حضنه وعيط علي عياطه واتوجع مع وجع اخوه وتعبه ودعا ربنا انو ييسر اخوه في حياته ويرجع يبتسم من تاني يرجع من تاني اخوه الي افتقدو جدا اخوه بتاع زمان الي كان ينسي اي حد وجعو وهو دلوقتي مش عارف يعمل مع اخوه اي حاجه .
(حالتي انا وانا بكتب البرت 😭😭😭😭💔 )
خلص البرت واستنو الباقي ياترا نسمة هتحن تاني وله هتفضل زي ما قررت وبعدت عنه وياترا مهاب هيعرف يشوف ابنه ويربي وله نسمه هتوري الحجيم زي ماقالت هنشوف والعائله هيكون موقفها اي لما تعرف بوجود ابن مهاب .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى