رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل الأول 1 بقلم جهاد عواد
رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء الأول
رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت الأول
رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة الأولى
رناا ( بعصبيه ) : يعني اي سيف وااصي علياا بتااع
الام : رناا وطي صوتك
رناا : ي ماما غصب عني انتي مش شاايفه وصيه بابا
الام : الله يرحموا وهو اكيد كان ادري وشاايف ان سيف هيخااف عليكي
رناا : ي ماااماا بق يعني اتجوزا غصب عني
سيف ( بستفزاز ) : ولله نا كمان مش ميت عليكي دي وصيه عمي
رناا : لا يشيخ ونا اللي بموت عليك
سيف : ايوه هتموتي علياا
الام ( بزعيق ) : بطلوا انتي وهو الكلام خلاص خلص انتوا الاتنين هتتجوزوا وهتفضل وااصي عليهاا لغاايه متكمل ٢٥ وبعدهاا اتفلقي بعدهاا عااوزه تتطلقي براحتك المهم وصيه ابوكي هتحصل مفهوم
سيف : اكيد ي طنط معنديش مشكله المهم وصيه عمي
” تااني يوم الصبح ”
الام : قومي ي رناا يالا عندنا شغل كتير جداا
رنا ( بعند ونوم ) : ولله نا مش موافقه علي اللي بيحصل ومش هتحرك من مكااني
الام : قومي ي رناا علشاان خاطري
رنا : حااضر ي ماما هقوم علشان خاطرك وهتجوز علشان انفذ وصيه بابا حااضر
قومت ولبست ونزلت لقيت طنط ام سيف و سيف واخته عندنا
رناا ( ببتساامه ) : ازيك ي طنط
ام سيف : ازيك ي حبيبتي مبروك يعروسه
رناا ( ببتساامه باهته ) : الله يبارك فيكي ي طنط ازيك ي عهد
عهد : ازيك ي رورو
رناا : اهلا يست وعد جاهزه علشان هتتسحلي معاايا النهارده
عهد : صاحبتي و مرات اخوياا افديكي بعنياا 😂
رنا : بكااشه اووي 😂
طبعاا خرجنا نا و عهد ننقي الفستاان علشان فرح بكره واشترينا شويه هدوم وكاان معانا سيف وفاجاه
_ اي يقمر الحلاوه دي
عهد : بيكلمنا احنا
رناا : اه سيبك منو
– عبارنا ي وحش
رناا : متتلم ي جدع انت واحترم نفسك
_ لي بث ي قمر نتي
رناا ( بعصبيه ) : سيب ايدي يحيواان
سيف : دنتا لعبت في عداد عمرك
مسك سيف الراجل وفضل يضرب فيه لغاايه لما امن المول جم واخدوه
سيف : قدامي انتي وهي
رنا : متكلمنيش با الاسلوب داا
سيف ( بتريقه ) : اماال بانهي اسلوب ي دلوعه
عهد : خلاص ي رناا يالا ي سيف
رجعني سيف البيت طلعت قعدت في اوضتي وفضلت اعيط واكلم في نفسي لي بابا يعمل فياا كدا وهو عاارف اني بكرهوا وعمري منسيت اللي كان بيعملوا معاايا ومازال بيعملوا ياارب ساعدني ياارب
” صوت خبط علي الباب ”
رناا : ايوه
الام : ممكن ادخل ي رناا
رناا : اتفضلي ي ماما
الام : نتي بتعيطي
رناا : لا خالص
الام : طب ي حبيبتي نا كنت عااوزه اكلمك في حااجه
رناا : اتفضلي ي ماما
الام : ذي منتي شاايفه بكره فرحك ي رناا ونا عاارفه علي قد منتي بتدحكي في وشناا وبتداري زعلك بث نا امك عرفااكي وعاارف شكلك بيبقاا عاامل ازي لماا بتبقي فرحاانه نا كل اللي عااوزه اقوله لك اني بحبك ولله واتمنالك كل سعااده بث صدقيني سعادك هتبقي مع سيف واكيد باباكي لي حكمه من كتابتوا للوصيه كاان ممكن اكون نا الوصيه عليكي بث هو حب ان محدش يشارك في ميراثك علشاان كدا كتب وصيتوا انك تتجوزي سيف ويكون واصي عليكي وبعد لما تكملي ٢٥ سنه تستلمي ميراثك كاامل من غير ما حد يورث معااكي هو غلط بث علشاان بيحبك عمل كداا نا عاارفه مدي كرهك لسيف بث مع الوقت يبني هتحبيه وياستي ذي متفقنا ابقي اطلقي بعد متكملي ٢٥
رناا : حبيبتي ي امي ناا فااهمه كل داا وقدرتوا خلاص وصدقيني ناا فرحاانه اني هريحك وهىيح بابا وهحقق وصيتوا
” تااني يوم وهو يوم الفرح ”
صحيت من النوم بحااول ارسم الفرحه علي وشي علشاان خااطر امي وقررت قرار
رناا ( علي الفون ) : الو
علي الجاانب الاخر : الو
رناا : سيف لو سمحت ممكن تيجي قبل ما الميكب ارتست تيجي عااوزه اتكلم معااك في حااجه
سيف : مساافه الطريق
نزلت فطرت مع ماما وخرجت الجنينه استنا سيف .
سيف : جيت عااوزه تقولي اي
رناا : عااوزه اتفق معااك اتفااق
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج تحت سيطرة وصية)