روايات

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الفصل الثاني 2 بقلم نوجا أحمد

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الفصل الثاني 2 بقلم نوجا أحمد

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الجزء الثاني

رواية كارما (عندما يعشق الليل) البارت الثاني

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الحلقة الثانية

سراج بصدمه:-طب ليه
ليل ببرود:-منغير ليه يسراج هتنفذ ولا اشوف حد تاني
سراج باستغراب اكبر:-حاضر بس هو عمل معاك حاجه
ليل وهو بيطفي السجاره فالطفايه:-هبعدو بس عن بناتو فتره كد وبعدين افكر ارجعو وبعدين هو م هيبعد ببلاش ده هيبعد ف شغل وفلوسو كتير اول ميعرف المبلغ منغير ميفكر هيسافر
سراج بتفكير:-بس ع حسب معرفتي صفوت م بتاع فلوس ولا طماع ي ليل ف من المستحيل انك تغريه او انك تبعدو
ليل شبك ايدو ف بعضها وقال بهدوء تام:-الشغل ده هيبقا عن طريقك نتا هيسافر الكويت بقعد عمل والمرتب اربعين الف جنيه م هقلك بق تعمل ايي يبطل
سراج بتسأول:-طيب و بنتو الل نتا بتحبها
ليل ببرود:-نا م لازمني بعادو يكون فعملك هو هنا م هنا هتجوزها وهتبقا بتاعتي م قصه ونتا عارف اني مفيش حاجه بتصعب عليا
بس ع هيا بقت بتخاف منو وغير كد بق بيمد ايدو عليها ونا م هشوف واقعد ساكت
سراج بتنهيده:-حاضر الل تشوفو
ليل قام وحط ايدو ع كتفو وقال بتشجيع:-يلا يبطل مهمتك بدات ربنا معاك نتا قدها
سراج بحب:-م هخيب ظنك وانشاء الله منصورين
ليل بصلو بابتسامه وربط ع كتفو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
تيا كانت لسه بتفتح باب الشقه وقفها صوت
تيا اتعدلت وبصت وقالت بنفخ:-افندم
سلسبيل برفع حاجب:-هو نا هشحت منك ولا ايي يبت نتي متتكلمي عدل
تيا بهدوء:-محتاجه حاجه ي سلسبيل
سلسبيل بغيظ:-كنتي واقفه مع ليل بتعملي ايي ي تيا
تيا بتوتر:-امته ده وبعدين نا اقف مع ليل ليه يعني هو نا اعرفو
سلسبيل بتهديد:-تيا نا شوفتك بعيني ونتي وهو تحت بير السلم
نا هسكت وم هقول لحد من المنطقه ولا اقول ل عنو صفوت بس حذاري يتيا المحك معاه والا نتي الجانيه ع نفسك
تيا بدموع:-ليل بيحبني ورافض يبعد عني ونتي عارفه اني نقلت من المكان القديم بسببو وجه وراياا اعمل ايي تاني هو الل بيقرب م نا
سلسبيل بغل وعصبيه:-نا بحذرك يتيا والا اقسم بالله لافضحك قدام الدنيا كلها نتي فاهمه
تيا بخوف ودموع:-حاضر حاضر يسلسبيل
سلسبيل بصتلها بعصبيه وسابتها ونزلت
تيا فتحت الباب ودخلت
صفوت بزعيق:-ساعتين ع تجيبي علبه سجاير كنتي بتتسرمحي فين يبت
تيا انكمشت فنفسهاا والعلبه وقعت من ايدها وقالت بخوف ودموع:-نا نا كنت واقفه مع سلسبيل والله يبابا هياا الل وقفتني
صفوت بحزم:-لو اتكررت تاني هعلقك ع باب الشقه واجلدك من رجلك غوري عالمطبخ اعمليلي شاي يلا
تيا نزلت راسها فالارض وقالت بدموع وحزن:-حاضر عن اذنك
وسابت علبه السجاير ع التربيزه ودخلت المطبخ
وعملت كوبايه شاي وطلعت عطتهالو
سابتو ودخلت اوضتها وقفلت ع نفسها
كارما بهدوء:-مالها البت ديي كانت بتقلك اييي
تيا وهيا بتقعد عالسرير:-مفيش بتهددني اني ابعد عن ليل
كارما قامت من مكانها وراحت قعدت جمبها وقالت:-وهيا مالها اصلااا
تيا بتعب:-نا تعبت يكارما وجبت اخري وجضيت من كتر الل بيحصلي
كارما بزعل:-خلاص اهدي متزعليش نفسك بكره الدنيا هتحلو والله
وربنا معاناا م هيسبنا خليكي واثقه ف ربنا بكره تتعدل
تيا حضنتها وقالت بدموع ووجع:-يارب يكارما يارب
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
منيره بحب وحنيه:-مالك يحبيبي ايي الل تعبك
عز بابتسامه:-مفيش حاجه يست الكل مضغوط شويه بس فالشغل متشغليش بالك نتي
منيره بحب:-طيب تحب اسخنلك الاكل
عز بتعب:-لا يحببتي متتعبيش نفسك نا بس عايز انام بقالي كتير منمتش وتعبان
منيره بقلق:-عز نتا م عاجبني مالك كد احكيلي
عز مسك ايدها وباسها وقال بحنيه:-مفيش يست الكل والله ضغط شغل صدقيني
منيره طبطبت ع ضهرهو بحنيه وقالت:-نا م هضغط عليك وهسببك تدخل تنام دلوقتي بس لما تروق لينا كلام تاني
عز باس راسها ودخل اوضتو
اترما عالسرير بتعب شديد
فتح فونو وبص فالصوره وقال بوجع:-ادور عليكي فين تاني وجعتي قلبي معاكي
وحط الفون ع قلبو واتنهد بوجع
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
الساعه كانت اتنين بليل
تيا كانت قاعده فالبلكونه ب بجامه نوم وعليها شال وطرحه صغيره مداريه شعرها بيها وكانت بتقرا كتاب
قفلتو واتنهدت
تيا فنفسها:-نا اعمل ايي دلوقتي مبقتش قادره استحمل حاجه لا من سلسبيل ولا من بابا ولا ليل الل م راضي يتنازل ويبعد عني
قامت وقفت وسندت عالسور بايدهاا وبصت للسما بفراغ كبير
ليل بحده:-ادخلي جوه
تيا فاقت ع صوتو وبصت لاقتو واقف تحتيهاا فالشارع
تيا بتوتر:-ا ادخل لبه
ليل بنظرات حاده:-تيا قسم بالله لو مدخلتي لاطلعلك ودلوقتي والل يحصل يحصل
تيا بصتلو بخوف وراحت مسكت الكتاب ودخلت جوه وقفلت الشباك
تيا بعصبيه:-هو مالو بيا لا اله الا الله ياربي وبعدين يخصو ل ايي
وراحت اترمت عالسرير
ولسه هتغمض عيونها وتنام لاقت فونها بيرن
قامت تشوف مين لاقتو هو
تيا بقلق:-نا لو كنسلت هيزعل وبيضايق ولو رديت احتمال منمش للصبح
فضلت باصه للفون كتير ومتردده
تيا بخوف وقلق:-الو
ليل سمع صوتها غمض عيونو وقال بهدوء:-مردتيش ليه من اول مره
تيا بخوف:-ك ك كنت ف الحمام
ليل بحنيه وحب:-خايفه ليه اهدي وبعدين م عايزه تعرفي جبتلك ايي
تيا تنهدت وقالت:-جبت ايي
ليل بعشق:-تعالي شوفي
تيا بصت عالباب وقالت بتوتر:-م هينفع ي ليل
ليل بحنيه:-وايي الل مينفعوش يروح ليل
تيا بلعت ريقها وقالت:-طيب م هاخر
ليل وهو مغمض عيونو:-تعالي نا مستنيكي
وقفل معاها
تيا بخوف من صفوت:-طب ونا هعمل ايي دلوقتي نا خايفه يصحا يصلي الفجر ميلاقنيش دي هتبقا مصيبه
وقامت لبست اسدال ومشيت ع طراطيف صوابعها
فتحت الباب
وطلعت ولسه بتعدل نفسها لاقت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كارما (عندما يعشق الليل))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى