روايات

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الهجرسي

 رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الهجرسي

في فيلا سليم
سعديه : صباح الخير يا انسه همس
همسه : صباح الخير يا سعيده  ابيه سليم فين.
فريده :  دخلت اطلعي بره انتي يا سعديه وسيب الاكل هنا.
همسه : مالك يا ماما فريده حضرتك بتعيطي ليه.
فريده : سليم ساب الفيلا وقالي انه هيعيش لوحده.
همس : بتعيط ما تخافيش يا ماما فريده هو مش هيعيش لوحده عنده اكيد اللي هتعيش معاه.
فريده : قصدك ايه يا همس انتي تعرفي حاجه انا ما اعرفهاش.
همس : بتحاول تقوم مش قادره تدوس على رجليها وبتعيط انا ما اعرفش حاجه ابقي اسئله.
فون همس بيرن وكانت سهيله.
سهيله انتي صحيتي أمتي وصوتك ماله بتعيطي ليه لسه تعبانه  اقفلي انا قدامي خمس دقايق واكون في الفيلا محمد بيقولك محتاجه حاجه لانه مستعجل هيعدى عليكي بعدين .
همس:  شكرا يا سهيله مش محتاجه حاجه انا كويسه قولي له شكرا انا بحلول اقف عليها
سهيله : تمام حاولي ما تضغطيش عليها انا طلعالك حالا وقفلت
وهمس : فضلت بتعيط وطلعت سهيله مالك فيكي ايه انتي لسه تعبانه وحضرتك يا ماما بتعيطي ليه انتي كمان.
فريده : انا بعيط عشان سليم سبني و هيعيش لوحده وهمس من ساعه ما عرفت بتعيط.
سهيله : سيبوه يا جماعه براحته مكبرين الموضوع ليه ابيه مش صغير هو بس اعصابه تعبانه هيرتاح وهيرجع لينا واولا هو ما يقدرش يبعد عننا وخصوصا انتم الاتنين عارفين انتم عنده ايه.
فريده : سهيله فكري في اللي انتي بتقوليه.
سهيله : مش فاهمه ايه يعني بعد كل اللي حصل ده مش عاوزاها تعرف ليه انت صدقتي ان ابيه مش عاوزها تعرف هي عنده ايه حضرتك من سنين بتظلميه ودايسه علي قلبه وهي من ساعه ماعرفت أنه متجوز وهي عايشه حزينه ومش قادره تبطل تحبه كل ما بيبعد عنها بتتعلق بيه اكتر وعمره ما بطلت تحبه بالعكس دى وصلت لدرجه العشق وحضرتك حاطه في دماغك أن ابيه استغلها لا والف لا ابيه حماها ولولا ابيه كان زمانها ماتت وحضرتك ملقتيش بنت اختك احمدي ربنا وفكرى في ابيه سليم مدمر علي اخر فكريني يا امي اخر مره ابيه قاعد معاكي علي سفره واحده من كام سنه وسبب ظلمك ليه  طاحن نفسه في الشركات لحد ما بقي من أكبر رجال الأعمال في العالم وفي كل مكان بتتباهي به انا والدا سليم رحل الأعمال وانتي فوقي لو اعلنتيش عن حبك واتمرتي علي الجنان اللي في عقلك ده هتخسرى ابيه فعلا من يوم الليل السوده وحصل فيها وكلنا قلوبنا ماتت انتم الاتنين وبتشاور علي همس وفريده
الوجع اللي ابيه بيعيشه أنتم السبب ولحد ما تعرفوا  أنتم هتتصرفوا ازى مع ابيه محدش فيكم ليه كلام معايا ولسه هتخرج.
همس : انا عملت ايه انا بعشقه وانتي اكتر واحده عارفه انا بتعذب ازى عشان حبي ليه هو اللي بعدني عنه ومن غير سبب انا بموت في اليوم ألف مره وانا ببقي عاوزه اسمع صوته واخاف اتصل عليه اصل ميردش عليا وبندبح مليون مره وانا مستخبيه بليل عشان اطمن أنه رجع والليله اللي ما بيرجعش بتمنا الموت فيها من وجع قلبي وروحي وعقلي بيفكر مليون فكره كلهم أنه اكيد ما وحده تانيه انا اللي حبيته انا عشقته انا اللي كنت بتسحب زى الحراميه عشان اشوفه وهو نايم انا بحرم نفسي من الاكل عشان اقع من طولي لما ببقي هموت ويخدني في حضنه وانتي تقولي انا السبب انا تعبت اقسم بالله العظيم انا بتمني الموت مليون مره ولا اتحرم منه قولت لما اكبر هيشوفني مناسبة ليه بس لا هو اكيد بيحب واحده تانيه مره أحسه بيحبني ومره أحسه بيكرهني انا تعبت أوي ومش قادره خلاص وحضرتك طول الوقت يا ماما فريده تقولي سليم يستاهل واحد ناضجه واحده من عيله واحده تقدر تلبي رغباته وانا متاكده ان حضرتك عارفه انا بحب سليم قد ايه بس كنتي مصره تظلميني وهو بعاملني علي اني في حياتي حد تاني  بس انا تعبت وعارفه هعمل إيه كل ده وكان سليم بيسمع الكلام ده .
فريده : ايوه انتي صغيره اوى عليه واستحاله هتقدر تلبي رغباته سليم ناجح محتاج سيده مجتمع عشان يقدر يظهر بيها قدام الناس لاكن انتي ايه هتخلي الناس تتكلم عليه.
همس : حتي لو اللي حضرتك بتقوليه ده صح انا هفضل أحبه واستحاله يبقي في حياتي راجل غيره وهفضل اعيش لوحدي ويوم ما يبقي في حياته واحده غيري هيبقي اخر يوم في عمرى وفضلت تعيط .
سهيله: شفتي حضرتك عملتي فيهم ايه دمرتيهم ووجعتي قلوبهم وكفاية بقا اللي احنا فيه يا امي تعبتيني سبيهم يقررو هم عاوزين ايه وساعتها لو فشل حبهم يبقي حضرتك عملتي اللي عليكي.
همس : فضلت تعيط انا بحبه اوى يا سهيله هموت من ساعه ما فتحت عيوني وملقتوش جانبي تعبت اكتر من أربع سنين وانا بتعذب يوم ما حرمني من حنيته وحضنه وانا رجعت يتيمه تاني واترمت في حضن سهيله.
سليم : مسك قلبه ودموع نزلت منه ومشي زى ماجه من غير ماحد يشوفه.
فريده: انا اسفه يا حبيبتي انا انصرفت غلط سامحيني وانا متاكده انك هتقدرى ترجعي سليم الفيلا تاني اوعديني انتي شاطره وزكيه زى أختي الله يرحمها بس امتي سليم اتجوز همس وسهيله بيبصه لبعض وسماع .
فريده :  انا كنت عارفه انك بتقولي اي كلام ماتنسيش انا قولت ايه وسابتهم وخرجت.
همس : بتهز دماغها انشاء الله.
سهيله : هتعملي ايه عازاكي رعد برق فيضان مش همس رقه والكلام الفارغ ده عاوزه ابيه سليم يغرق في بحرك اتفقنا.
همس : ابيه احمد هو اللي اكيد عارف هو فين هتصل عليه لأن زى ما انتي عارفه انا بعرف أخباره منه استني ومسكت فون واتصلت.
همس : ازيك يا ابيه عامل ايه.
احمد  :  انا زفت علي فكره انا جانبكم في فيلا بعدكم بشويه بشترى فيلا ل سليم وسبحان الله لقيت فيلا بنفس مواصفات متقوليش معموله عشانه انتي عارفه سليم  طلباته أوامر هو هيكون فيها ان شاء الله بليل المهندس بيفرشها لأن المفتري طلب أنها تخلص في 12 ساعه طمنيني عليكي انتي لسه تعبانه.
همس : الحمد لله انا كويسه يا أبيه ممكن تبعتلي ابلكيشن الفيلا .
احمد : بس ناويه علي ايه سليم واصل لمرحله انا عمرى ما شفته فيها ده بينتقم من نفسه بلاش تحتكي بهفتره دى  سبيه يهدى الول وبعدين أبقي اتكلمي معاه.
همس : ان شاء الله ربنا يسترها بس يا ابيه حضرتك ابعتلي ابلكيشن لو سمحت انا مش هقدر استحمل اسيبه يعذب نفسه اكتر من كده ارجوك افهمني حضرتك.
احمد : تمام ربنا يصلح ليكم الحال اقفلي هبعتهولك حالا بس استحملي سليم تعبان اوى ومحتاجك .
همس : حاضر سليم ده اغلي من قلبي وروحي وشكرا يا ابيه سلام علي كل حاجه بس بلاش تقوله اني اخدت ابلكيشن وقفلت ووصلت رساله في ابلكيشن فيلا ابتسمت وحصنت فون وباسته.
سهيله : بتغمز يعنيه ناويه علي إيه.
همس : انا هقولك هتتصلي علي دكتور محمد العبقري حبيب قلبك تطلبي منه اسم مخدر قوى لرجلي وانا هروحله الفيلا الجديدة ومش هسيبه اللي لما يعترف انه بيحبني سليم ده حقي انا وبس ومش مسموح لاي واحده غيري تقرب منه سليم ده نصيبي انا وعشقي انا.
سهيله : برافوا عليكي ثواني اكلم محمد بس هتروحي علي ما فيلا تخلص هيكون  الوقت اتاخر .
همس:  اه هروح مش مهم الوقت يتأخر كفايه انا اتاخرت اوى عليه مش مهم اي حاجه بس لازم النهارده يعترف بحبي يالا بسرعه علي ما اشوف هلبس إيه هاتي ايدك وساعديني اروح عند الدولاب وراحه اختارت فستان محترم جدا وظاهر أنوثتها بشكل رهيب عشان تسب أنها كبرت وفضلت تبص علي جسمها ماشي يا سليم لازم تسلم حصونك ليه النهارده.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في النيابه
عامر : ازيك يا شريف وبيتكلم بعصبية
شريف : الله يسلمك مالك كده متعصب ليه.
عامر : شفت بنت لسانه ايه يا اخي عامر ولا المبرد رغم أن شكلها غير لسانها خالص تبان كيوت واموره معرفش فيها حاجه غريبه بس ايه فصلتني يا أخي نفسي تقع تحت ايدى مش هرحمها .
شريف :ههههههههه كل ده فيها معقول في واحده هزت كيان عامر مش ممكن  نتكلم بعدين واحنا سهرانين واحكيلي فيها لفت انتباهك  عشان المحاميه بتاعت المتهم اللي شهد عليك عاوزاك وزمانه علي وصول.
الباب خبط وكان العسكرى في واحده يا باشا بتقول محاميه عاوزه حضرتك.
شريف : دخلها  بسرعه يالا طول بالك عليها البنت كيوت ومش حملك يا عامر .
ايه : اهلا يا شريف باشا اسفه اتاخرت عليك اكتر من خمس دقايق بسبب واحد متهور وغبي كان هيموتني بالعربيه.
شريف : ضحك بكل صوته لانه فهم أنها بنت اللي عامر كان بيتكلم عليها احب اعرفك ولسه بتبص شافت عامر وقفت مصدومه.
ايه : ايه يا شريف باشا تعرف الاشكال دى منين وقربت من عامر مش انا قولتلك شكلك سوابق والله العظيم سرقه ولا قتل انا بقا عندى استعداد اترافع ضدك وادخلك سجن.
عامر : قام وقف قتل ان شاء الله وقرب وطلع المسدس بتاعه ناحيتها وهي جريت وقفت جنب شريف شفت ده مش طبيعي  يا شريف باشا ااااه لاقتها اطلبه مستشفي المجانين.
عامر : انا مجنون وبيشاور بايده شريف هات بت دى انا اللي هحبسك بسبب طولت لسانك.
شريف: خلاص أنتم صغيرين احنا هنا في نيابه .
ايه : انا اسفه بس هو اللي غلط الأول
عامر :برده بتتكلم بطريق زباله انا غلط في ايه يا بنادمي انتي.
شريف : خلينا في القضيه دلوقتي عشان المتهم لازم يترحل علي السجن استاذه ايه المتهم اعترف ليكي بايه.
ايه : شوف يا مقدم عامر المتهم اتفق عليك هو والمعلم بتاعه ومدير مكتبي أنه هيصلته عليك ست هتدخل القسم في خناقه ومعاها شويه بلطجيه عشان يصفوك طبعا هو مكنش يقصد اني اعرف بس فون جاله وانا عنده في زياره وهو ميعرفش اني عرفت انا حبيت اريح ضميري وبس وانا سبت المكتب.
شريف  :حضرتك انسانه محترمه يا استاذه ايه وانا بشكرك فعلا.
عامر : ساكت ومبيردش عليها لانه مصدوم أنه كان بيعامله وحش وبطريقه دى وهي جايه تحزه من أنهم هقتلوه.
ايه : بعد اذنكم لاني اتاخرت علي معادى اوى وكان لازم اكون في المستشفى من ساعه بعد اذنكم.
عامر : ،ثواني انا هوصلك في طريقي
ايه : اسفه بعد اذنكم وسابتهم وخرجت.
عامر : بعد اذنك يا شريف وسابه وخرج.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا فتحي
فتحي  : اتصل علي هيثم ازيك يا ولدى انت بطمن علي امك واختك عشان انت عارف اني محرم امك علي نفسي وايه اللي اخترتها دى كمان مش عاوز أهل البلد يقوله رمي مراته وبنته في اسكندريه وسألهم وانت كمان سبتني وعايش في مصر .
هيثم : لوحدك ايه يا حاج دانت كل شهر بتتجوز جوازه ومبسوط اطمن انا بكلم ايه وبتطمني علي الحاجه وهي صحتها مستقره بعد اذنك عندى شغل سلام يا حاج.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في الكباريه
صافي هتاخد الفلوس دى وتدفعها قسط للشقه اهو صعيدى قفل احنا بناخد منه اللي احنا عاوزينه لحد ما اخلص حق الشقه وهرميه زى الكلب
المساعد : لا لسه يا كيداهم خليه يجبلك عربيه ويشتري لك محل كبير الغاوى يا ابلتي ينقط بطقيطه ههههههه.
صافي : خبطه علي كتفه عندك حق يا مضروب.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم الجديدة.
سليم : دخل وقاعد علي الكنبه وبيكلم نفسه هعيش ازى في مكان انتي مش جانبي فيه وافتكر اللي حصل من أربع سنين
فلاش باك.
يوم الحفله اللي عملها سليم في الفيلا .
سليم : همس هيجيلك انتي وسهيله بنت من اتليه بفساتين اختاري فستان كويس يا همس وبلاش يكون زى اللي شفته وبيرفع حواحبه ساعتها هدبحك مفهوم.
همس اتعلقت في رقبته مش عاوزه احضر الحفله اصلا انا هتفرج من الشباك.
سليم :  اللي يريحك اعمليه سلام.
وجه معاد الحفله ووقفت في الشباك تتفرج .
سهيله : يا بنتي ابيه اختارك فستان تحفه البسيه وانزلي معايا انا ماما.
همس : لا مش عاوزه انزلي أنتي وسهيله نزلت وهي فضلت في الشباك لحد ما الحفله اتملت معازيم وشافت عيون الستات علي سليم وخصوصا روزا وطلبت من سليم أنه يرقص معاها قدام الناس واتر يقبل وده جنن همس الفستان اللي هي البساه كان عريان جدا وحركتها مع سليم.
سليم : في ايه يا روزا انتي شربتي بدر اوى .
روزا : انا عندى استعاد اشرب بحر خمره بس الليك بين اديا هموت يا سليم عليك سبلي نفسك يا سليم واديها بتترحك علي جسمه.
سليم مسكها من اديها انا لو اعرف انك شاربه مكنتش دخلتك الفيلا وسألها ومشي.
همس اتصرفت بغيره ولبست الفستان اللي اختاره سليم وعملت ميك اب ونزلت
احمد: بيصفر مين قمر ده اكيد انتي همس .
همس وحضرتك اكيد ابيه احمد كل ده وسليم شايف مدايق وهيتجنن منها احمد اسمحيلي برقصه دى بصت ل سليم بنتصار وراحه رقصت مع احمد وفضل احمد يهزر معاها وراح سليم اخدها من احمد انتي اتجننتي ايه اللي بتعمله ده بترقصي مع راجل غريب
همس : ملقش دعوه زى ما انت بترقص مع الهانم دى .
واحد من الحفله ممكن اسمحيلي بارقصه دى همس موافقه وبتمد أيدها سليم مسكها ودخل بيها الفيلا انا دلعتك كتير فكرتي نفسك كبيره بس انا غلط من الاول ونسيت اربيكي .
همس : انا متربيه الدور والباقي سليم رفع أيده وكان هيضربها بس منع نفسه وخرج لاغه الحفله.
همس طلعت وجابت صوره امها وفضلت تعيط ودخلت همس وفريده وسأله الصوره في ايديها فريده صوره مين دى
همس : دى ماما لا دى اختي اللي بدور عليهامامتك اسمها ايه .
همس : اسمها قسمت فريده نزلت سجده لربنا  شكر أنها لاقت بنت اختها وفضلت تتكلم معاها لحد الصبح واتصلت علي سليم وجابته وحكتله وعمله تحاليل عشان يسبته أنها بنت اختها فعلا ودخل اوضته.
همس كانت نايمه في سريره فضل يبص عليها وبعد فترة صحاها قومي يا همس روحي اوضتك نامي
همس اسفه يا ابيه ولسه هتقرب منه شاور ليها .٠
سليم : خلصت انا مستحيل اسامحك من النهارده ليكي اوضتك تفضلي فيها وممنوع تدخلي هنا وممنوع تقربي من اي حاجه تخصني اتفضلي يالا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
باااااااك
سليم قام يلعب رياضه لحد ما سمع تليفونه بيرن
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى