رواية حكاية حب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نسمة أحمد
رواية حكاية حب الجزء الرابع والعشرون
رواية حكاية حب البارت الرابع والعشرون
رواية حكاية حب الحلقة الرابعة والعشرون
صباحاً
نروح لمها الي بتطلب من الخادمين يجهزو فطار لي العرسان الجدد
مها : يا له ياجماعه شهلو شويه علشان نفطر العرسان .
وكانت فرحانه وضحتها ماليه وشها😆 وبتحضر معاهم كل حاجه بنفسها وجهزو الفطار وجي مهاب دخل لاقي الاكل المغري ده قدامه ولسه بيمد ايدو لقه الي ضربه علي ايدو
مهاب : بوجع اي ياماما بتضربي ليه انا جعان والاكل جاهز ومتزين كمان ولله فطار يفتح النفس اوي .
مها : نزل ايدك ياولد الفطار ده مش ليك لي اخوك ومراته واطلع وهبقا اجبلك الاكل بتاعك بعد ما افطر العرسان .
مهاب : بهزار الله الله ياست مها ما انا كمان هكون عريس خلاص كلها بس اسبوع وله انتي نسيتي .
مها : لا ياحبيبي بردو الفطار ده لي اخوك ومراته لما تبقا تتجوز انت هجهزلك احله فطار ليك انت وعروستك .
مهاب : بهزار خلاص ياستي اعتبريني عريس وخليني ادوق بس ولسه هيمد ايدو تاني امه ضربته تاني .
مها : لا بردو مش هتاخد حاجه وراحت عاملتله سندوتش وادتهوله .
مهاب : بمرح 😂وغمزلها 😉بي عينه بقا هو ده الي قدرك عليه ربنا ماشي ياماما ماشي بكره اتجوز ومراتي حبيبتي تعملي الفطار بتاعي ويكون احله من ده بكتير وبعد كده مهاب بص لي امه وباس ايديها .
مهاب : بحب ربنا يخليكي لينا يااغله ام في الدنيا وربنا ميحرمناش منك ابدا ❤.
مها : عينها دمعت وباس ابنها وحضنته ويخليك ليا انت واخوك ياحبيبي ومتحرمش منكم انتو الاتنين واشفكم مبسوطين ديما .
ومن هناك شويه في عيون حاقده بتبص عليهم ندي وسعاد
الي غفلنا عليهم وعلي حقدهم وعلي خططتهم في تحطيم
العائله
ندي : بحقد وحسد شايفه ياماما مبسوطين ازي دي العائله دي مافيش حد فيهم بيكره التاني وبيحبو بعض اوي .
سعاد : بحقد اكبر من بنتها متخفيش ياندي بكره بي الخطه الي عملناها محدش فيهم هيحب التاني وضحكت ضحكه شر هي وبنتها.
( انا ده انتو الاتنين عيزين الحرق ياولد الحقوده🤬😫 )
نروح بقا لمازن و اية
مازن : باصص لي اية بحب وفرحه 🥰 واخيرا بقيتي معايا انا مش مصدق ان احنا مع بعض حاسس اني بحلم وحلم جميل مش عايز اصحا منه انتي حلم بعيد وحققته وبقيتي ملكي انا بحبك اوي يا اية من اول مره خبطي فيا وانا مبفكرش غير فيكي انتي وبس .
اية : بكسوف وحب ايضا ❤😊وانا كمان مش مصدقه انك معايا وانا بحبك اكتر يامازن بالعكس انت الي كنت حلم بعيد اوي اوي عليا ومكنتش عارفه اوصلو ووصلت وحبتني زي ما حبيتك انت كل حاجه حلوه في حياتي وفي عمري كله ربنا يخليك ليا وتفضل ديما جنبي وفي حضني ونفضل ديما مع بعض في الحلوه والمره .
مازن : قرب منها ومسك ايديها باسها وباس خدودها انتي الي اجمل حاجه ياعمري و حياتي وانا وعد مني افضل عايش علي حبك و قلبك انتي وبس انتي خلاص ملكتي قلبي وبقيتي انتي النفس الي بيخرج مني بحبك وقرب منها وباسها جامد .
( انا بس بقا ياقليل الادب منك ليها بس بحبكم ياعيال 🤫😂🥰)
وعدي اسبوع وجي اليوم المميز بنسبا لمهاب ونسمة والكل معادا ندي وسعاد ٠
وجاهز مهاب كل حاجه حلوه وجاب لنسمة فستان الفرح علشان يفرحها في يوم فرحها وميحسسهاش انها اقل من البنات وكان فستان بسيط وحلو وطبعا جبلها ميكب ارتست
وجهزو نسمة وكان قموره وكانت اول مره تحط ميكب
ووصل المازون
المازون : بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير بعلنكم زوج وزوجه برفق والبنين ان شاء الله .
مهاب اول ماسمع الجمله دي جري حضن نسمة وعينه دمعت مش مصدق مش مصدق بجد خلاص بقيتي ملكي ووعد مش هسيبك ابدا بحبك يانسمة بحبك اوي .
نسمة : اتكسفت معرفتش ترد وكان الموقف جديد عليها ودي اوي مره شاب يحضنها ولما بصت شافت الناس بيبصو عليها استخبت في حضن مهاب بعد مهاب عن نسمة وباس راسها ورجع حضنها تاني
وكانو اية ومازن فرحنين اوي ومازن فرحان بي اخوه اوي واية فرحت لصحبت عمرها اوي وعينها كانت مليانه دموع فرحه ومها عينها كانت مدمعه وفرحانه انها فرحت بي عيالها الاتنين ومحمود كان فرحان بي عياله وفضل يتمنا ليهم ديما الفرحه ) .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)