روايات

رواية عشق الحور الفصل الخامس 5 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الفصل الخامس 5 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الجزء الخامس

رواية عشق الحور البارت الخامس

رواية عشق الحور الحلقة الخامسة

مارى:بقلق..اريد الأطمئنان على هور مهمد..
فأنا قلقه جدا عليها..
يراوضنى شعور مزعج منذ امس..
احجز لنا عقب انتهاء اختبارات هنا وهلا وناخذ أليه معانا فهور تهبها كثيرا وستسعد برؤيتها..
محمد:ان شاء الله حبيبتى نطمن على البنات ونسافرلها على طول..
وبعدين انتى على تواصل معاها يوميا..
صمت قليلا واكمل بعبوس..
حتى انهارده سبتينى اسمع فيروز لوحدى وفضلتى ترغى معاها..
اقترب منها وجذبها داخل حضنه بحب واكمل..
تعالى بقى اعملك فنجان قهوه واشغلك الاغنيه اللى بتحبيها ونقعد سوا شويه قبل ما عصابه هنا وحلا يرجعو من المدرسه..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..بمكتب جايكوب..
عائمه وتائهه..
بل ضائعه فى بحر من المتعه..
شعور اول مره تختبره..
جراءه لم ترى مثلها..
شوق ولهفه شديده تكتسحها..
وكأنها على وشك الغرق فى قاع محيط هادئ وعنيف فى وقت واحد..
تتأؤه بمتعه وتسمع تؤوها اكثر متعه منها..
شئ ما يسير بطول عمودها الفقرى وكأنها اصابع يد..
ويد اخرى تعتصر خصرها مقربها اكثر من صدره الصلب ودقات قلبه اصبحت عاليه جدا..
لدرجه انها تشعر بها على صدرها الملتصق به..
مغمضه عينها وتستقبل قبل صغيره متنقله بين شفتيها..
وجنب شفتيها..
وعيونها..
ووجنتيها وجبهتها..
وترجع بشوق ولهفه اكثر لشفتيها..
يقبلها بعنف فتجبرها على تباعد شفتيها لتتعمق القبله اكثر واكثر..
تتحرك يدها كالمغيبه وكانها فقدت السيطره على كامل جسدها..
وتلتف حول رقبته تجذباه اكثر فتزيد من سخونه جسده الذى ضممها ويشدد من احتضانها اكثر..
واااااااااو دا حلم اكثر من رائع..
يارب مصحاش منه..
دا حلم ثرى دى دا ولا ايه؟؟
ولكنه لم يكن حلم على الأطلاق..
ويحك حور انكى بين ذراعى جايكوب..
لتستوعب اين هى وتبدأ باستعادة وعيها رويدا رويدا..
حينما هبط بشفتيه على رقبتها يقبلها بنهم..
ليشعر هو بتجمد جسدها بين يده بعدما كانت ذائبه بين حنايا صدره ودفئ جسده..
ليحاول السيطره على فيض مشاعره معها..
وببطئ مريب رفع رأسه ينظر لعيونها..
وهو فى انتظار انفجار ثورتها فى وجهه..
ولكنه تفاجئ من رده فعلها..
فدموعها قد اغرقت وجهها بصمت..
وتتردد بهستريه..
حور:انا بحلم..
دا كابوس اكيد..
كابوس فوقى اصحى ياحور..
انتى فى كابوس..
دا مينفعش يكون حتى حلم..
لتحاول الابتعاد عنه بعنف..
ولكنه قيدها بأحكام بداخل حضنه وتحدث بهدوء..
جايكوب: هشششششششش اهدئى صغيرتى..
فأنتى بحضن زوجك المستقبلى .
لتحاول حور بعنف اكبر ان تبتعد عنه..
وهى تنظر اليه بدهشه وتحدثت بزهول..
حور:انت بتقول ايه؟!!!!
دا مستحيل..مينفعش..
ابعد ايدك عنى..
نظرت له بغضب واكملت بتهديد..
انا مش هشتكيك المره دى يادكتور يامتحرش يا وقح..
لأنك اكيد فاكر انى زى البنات اللى حواليك ويتمنو تعمل معاهم قله ادبك دى..
بس انا كمان غلطانه لانى سمحتلك تتمادى معايا..
كنت المفروض اول ما قربت عليا كنت صرخت وخنقتك من رقبتك..
لكن انا معذوره متخيلتش انك للدرجة دى وقح..
تتحدث بغضب وغيظ شديد..
جسدها ينتفض بشده..
وتتحرك بهستيريا بين يديه..
لكنه احكم سيطرته على حركتها وضمها لحضنه بقوه رافعها عن الارض..
مستمتع للغايه برعشه جسمها واحمرار وجنتيها من الخجل والغضب.
رغم ان معظم حديثها لم يفهم معناه بشكل صحيح..
نظرت له هى نظره حارقه واكملت..
ودلوقتى نزلنى بدل ما اصرخ واعملك فضيحه فى الجامعه كلها..
نهت حديثها وبدات بلكمه بيدها وقدمها بعنف ودموعها تنهمر على وجنتيها بغزاره..
وهو يشدد اكثر واكثر من احتضانها وتحدث بصوت هادئ..
جايكوب:أهدئى جوهرتى الغاليه..
نجمتى العاليه انتى..
اتوسل اليكى لا تبكى فلؤلؤ عينيكى يحرق قلبى..
ليمد يده ويزيل دموعها برفق..
وتلتمع الدموع بعيناه هو واكمل بألم استشعرته حور من تشنج جميع جسده وعضلات يده عليها..
اقسم لكى انى لم اقترب لأى فتاه بالجامعه مثلما حدث بيننا.. نعم اعترف ان لدى علاقات كثيره..
ولكنها خارج نطاق عملى..
ومنذ الوهله الاولى التى رأيتك بها وانا لم اقترب من اى امرأه..
فقط اتمنى قربك انتى..
نظره من عيناكى انتى نجمتى العاليه..
فقط لمستك انتى جوهرتى الغاليه..
ليتحدث اليها بصرامه ودموعه تنهمر على وجنتيه..
وحور كالمغيبه بين يديه..
بل شعرت بألم يعتصر قلبها عند رؤيتها لدموعه..
لتستمع لصرامه صوته..
استمعى الى جيدا..
انتى اصبحتى اكسير الحياه بالنسبه لى..
لن ولم ابتعد عنك حتى لو كلفنى الأمر حياتى عذرائى..
فأنا قدرك وانتى نورى ياحورى..
اينما تذهبين ستجدينى حتى بأحلامك..
لن اتركك..
انتى حق مكتسب لى..
وانا لن اترك حقى..
ليسود الصمت فقط تتحدث اعينهم بالكثير والكثير..
لتنسحب حور من بين يديه بعد ان هدأت..
وازال جايكوب اثار دموعها..
نظرت اليه نظره وجع وألم ومشاعر مختلطه..
لتبتعد بعينها عنه..
تهرب من نظراته لها..
ومن ألمها على دموعه..
وقد اوشكت على فقدان عقلها وتمد يدها وتزيلها من على وجنتيه..
لكنها تحدثت بجمود عكس ما بداخلها..
حور:هعتبر ان المقابله دى محصلتش..
التفت وهمت بالوصول لباب المكتب..
اسرع جايكوب وامسك يدها وقبلها بعمق بكل حب وأمل بوتحدث بابتسامه عاشقه من بين دموعه..
سأنتظرك غدا فى مطعم الجامعه..
نظر لها بتمعن واكمل..
ان لم تأتى فسأكون انا امامك داخل غرفتك بسكن الجامعه جوهرتى..
لتسحب حور يدها منه بعنف وتحدثت بغضب..
حور:متقدرش يا وقح..
نهت جملتها وفرت هاربه منه قبل ان يمسك بها مره اخرى..
ليتنفس جايكوب بعنف ويحدث نفسه بأصرار..
جايكوب:ااااه يا مهلكه لن اتركك ابدا..
ويحك يا جايكوب اهدا يارجل لقد حركت رجولتى وكانى لم المس امرأه من قبل..
ااااه جوهرتى الغاليه..
لينادى على فرد الامن وحدثه بأمر..
لا تغيب عن اعينكم اينما ذهبت..
وتطلعنى على صورها واخبارها اولا بأول..
فرد الامن:لا تقلق دكتور جايكوب فجميع امن الجامعه والعاملين بها يحمون ويراقبون انسه حور..
ولا احد منهم يعلم لما يراقبها..
فطمئن..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
..حور..
تركض بكل سرعتها..
خلفها سيلا التى تنادى عليها بقلق..
سيلا: حور استنى فى ايه مالك بس يا حبيبتى..
شكلك معيطه ولا ايه يابت..
اقفى بقى فهمينى..
طيب قوليلى رايحه فين..
ركضت سريعا خارج الجامعه..
تركض بالشارع بلا هواده..
حتى خارت قواها ووقفت اخيرا وهى تلتقط انفاسها بصعوبه..
لتصرخ عليها سيلا بغيظ..
عااااااااا..قطعتى نفسى فى ايييييه حرام عليكى بقى..
قلبى هيوقف من الخوف عليكى والجرى وراكى..
مالك يا حبيبتى..
حور:بهستريه.. انا محبتهوش لا لا..
مستحيل ..
صح يا سيلا قوليلى انتى محبتهوش ياحور ولا دوبتى فيه ياحور..
انا بكرهه اصلا حب ايه لا طبعا قال احبه قال الوقح دا..
قلبى بس هو اللى طيب وبيصعب عليه اى حد يعيط صح ياسيلا..
مش انتى دايما تقوليلى انتى هبله وبتصدقى دموع التماسيح..
ايوه هو تمساح وتعبان كمان لكن انا قويه وهبعد وهواجهه واوقفه عند حده..
نظرت لسيلا التى تنظر لها بعدم فهم واكملت بغيظ..
انتى ساكته ليه يا زفته انتى..
ردى وقوليلى انتى بتكرهيه يا حور..
ردى عليا يا سيلا..
سيلا:بنفاذ صبر..انتى بتكرهيه يا حور..
لتكمل بعبث..
بس هو مين دا اللى انتى بتموتى فى حبه..
قصدى فى كرهه..
صمتت قليلا واستوعبت حديث صديقتها فتسعت عيونها بصدمه واكملت بصراخ..
عاااااااااا..لا ونبى ما تقولى الدكتور المز الجامد هييييييح جايكوب..
يابنت الايه دا اجمد مز فى الجامعه..
وهوبا وهنبقى البريمو وسط الجامعه..
عبست ملامحها فجأه واكملت ببكاء مصتنع..
بس عاااااااا انا نسيت دا مش مسلم..
ترانى تأثرت لحظه ابكى..
نظرت لحور واكملت بتشجيع..
لا بقى اتصرفى يا حور خليه يعلن اسلامه..
ايوه هما عمر الشريف وفاتن حمامه احسن منك.
ما انكل عمر كان يهودى واسلم علشان يتجوز انتطى فاتن..
يبقى جايكوب هيأسلم ويتجوز حور..
ايوه بقى مبروك يا حورى..
حور:بغضب..اخرسى يا سيلا انتى ايه جو الافلام القديمه اللى عايشه فيها دى..
انتى بتستهبلى الموضوع مش بالسهوله اللى بتتكلمى بيها دى..
صعب اوى اوى ياسيلا..
بس لا انا قويه والانسان لازم يتعلم من اخطائه..
وانا غلطت مره لما اتفجأت بوقاحته..
لكن مش هكرر غلطى تانى وهوقفه عند حده الوقح دا..
قال لو مرحتلوش المطعم هيجيلى السكن..
طيب انا مش هروح لما اشوف هيعرف يطلعلى السكن ويعدى من كل الامن اللى فى الجامعه ازاى..
يارب يجى علشان البسه نصيبه واخلص منه..
ولكن للاسف استمعت قلبها وهو بيقول ..
بعيد الشر عنه متقدريش يا نجمته العاليه..
فصرخت فجأه..
عااااااااا لا هقدر..
سيلا:بفزع..عااااااا خضتينى طيب تقدرى انا اتكلمت..
يله يا ابله قدامى ورانا مذاكره ومراجعات كتير..
نطرت لها بعبث واكملت بمزاح..
يلا يابتاعت جايكوب الشريف ههههههههه..
لتركض خلفها حور وهى تتوعد لها وصوت ضحكاتهم بدا يتعالى..
غافله عن عيون كالصقر تراقبها باستمتاع..
..
يا تري هيطلع سكن الجامعه 🤔ولا هتروح تقابله ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى