روايات

رواية طفلة رعد الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية طفلة رعد الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية طفلة رعد الجزء الثامن

رواية طفلة رعد البارت الثامن

رواية طفلة رعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم محمد
رواية طفلة رعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم محمد

رواية طفلة رعد الحلقة الثامنة

الكل بصدمه وفي نفس واحد: نعممممممممم
رعد برتباك: اناعاوز اجوز ملاك
ندي بغل:تجوز مين
حنين بفرحه: انا فرحانه جدااا ده احسن خبر سمعتو
مصطفى بصدمه: استني ياحنين منشوف اي الحكايه
نيره بدهشه: ازاي عاوز تجوز ملاك وانت مش حببا هنا بنا
هاله بزعيق: انت اجننت عاوز تجوز ديت
رعد بحدمه: ايوه عاوزه اجوزها
ندي بزعيق: لحقت موقعتك ف فخها هيا اصلا مخططه لي كده ملقتش غير البيئه ديت عشان تجوزها ووجهت للكلام لي حور قائله
ندي بزعيق وصوت عالي: انتي يازباله عملتي خطه ذكيه ووقعتي رعد بيه ف فخك انتي صدقتي نفسك يازباله يابيئه انتي مكانك من هنا انتي مكانت ف الشارع يلا ومسكتها من ايديها وبتخرجها بره وقفها صوت يأتي من الخلف هوا صوت رعد بالفعل قائل لي ندي
رعد بزعيق: انتي ازاي تجرئي وتمسكي ايد خطبتي وطلعيها بره انتي صدقتي نفسك وشد ايد حور من اديها
ندي بزعيق: بتزعقلي عشان خاطر الزبا ولسه هتكمل الكلام قام رعد بالقلم
رعد بحديه : اخرسي خالص اوعد اسمعك بتجبي سرتها ع لسانك بعد كده مفهم كل ده بيحصل تحت انظار ادم وحنين وادهم ومصطفي ونيره وهاله
ادهم : اهده يارعد مش كده
ادم : يجماعه هوا اخطار وسبوه يعمل اللي هوا عاوز
ومش هنلقي احسن من ملاك لي رعد

 

 

 

 

مصطفى لي رعد: انت حبتها
رعد : ايوه حبتها اووووووي وهخاف عليها وحمها بدمي
نيره: بس لازم نسمع رأي ملاك الاول
مصطفى: اي رأيك ياملاك
حور ببكاء: مش موافقه مش موافقه وجري للااعلي
نيره لي حنين : روحي وراه ياحنين
حنين: ماشي
رعد: استني عندك ياحنين انا اللي هروح اتكلم معها
وصعد رعد للااعلي لي غرفت
ندي بضيق: لالالا رعد اتجن بجد وبكت
حنين بحديه: حفظي ع كلامك ياندي
مصطفى: خلاص منك ليها.وجرت ندي اللي غرفتها
عن رعد خبط ع الباب
رعد: دق دق
حور ببكاء: اتفضل ومكمله عاوز اي مني وليه قولتلهم انك بتحبني
رعد: بطلي عياط ممكن انا قولت كده عشان عاوز احمكي منهم من كل حد عاوز يوصلك عاوز اكون سندك حته لو مفيش حب عاوز اكون ليكي الاب وصاحب ولاخ ونكون اصدقاء بجد وانا منكرش اني اعجبت بيكي بس لو قولتك بحبك هبقااا بكدب عليكي ياملاك والله مهتندمي لو وفقتي عليا .حور فضلت سكته شويه وقالت
حور: انا موافقه ، وفقت عشان حست معاه بالأمان حست انه هيكون اخويا وصحبها وصدقها كل الحب
رعد بفرحه : تمام ومش هتندمي عشان وفقتي ومسحي دومعك ويلا ننزل نقولهم
حور: حاضر، ونزلو تحت لقو الكل مجتمع معده ندي وامها
نيره:اي رايك ملاك
رعد: مش هاقول رأيها غير قودام الكل
مصطفى بستغراب: ماحنا كلنا اهوت
حنين فهمت كلام رعد هو كان قصدو ع اي وردقائله
حنين: يابابا رعد قصدو ان ندي وعمتو لازم يسمعو رأي ملاك هما كمان
رعد: هوا ده كان قصدي
نيره: لازم يعني يارعد ،قالت كده عشان عارفه ان ندي بتحب رعد اوووووي ومش عارفه اي هيكون رد فعلها ع ملاك
حنين بخبث: لالزم انا هنديهم
رعد: لا خليكي انا هندلهم وقام رعد بي منديت ندي
رعد : ياندي ياندي ،واتت ندي من فوق ونزلت
ندي بغصب: نعم
رعد: مش عاوزه تسمعي رد ملاك،نيره لقت المشكلة هتكبر ردت مسرعه وقالت لي حور
نيره: ملاك قولي رأيك
مصطفى: احنا عاوزين نسمع رأيك
ادهم: لو مش عاوزه بلاش محدش هيغصب عليكي
ادم: صح ده حياتك وانتي حره فيها
حنين: ببببببس سبوها تتكلم ،اتكلمي ياملاك
حور برتباك: انا موافقه
مصطفى: ع خيرت الله
نيره بفرحه: ربنا يسعدك
حنين بفرحه: ربنا يسعدكم
اما ندي كانت وقفت مصدومه وفجأة سرخت بصوت عالي سرختها عبت المكان وقعت فقتت الوعي
هاله بخضه: بنتي
نيره بخضه: ندي فوقي
مصطفى : اطلوب الاسعاف ياادهم
حنين بزعل عليها مهما كانت بنت عمتها وبعد ثواني الاسعاف وصلت ونقلو ندي اللي المستشفى
في مكان اخر
الشب الوووو يباشاااا
المجهول 1:الوووو في جديد
الشب: في بس اخبار مش كويسه
المجهول1: خير قول
الشب:رعد هيجوز البنت اللي عندو اللي انت شوفت صورتها
المجهول 1بصدمه:لا مستحيل اعمل اي حاجه تمنع الجوازه فاهم
الشب: هحاول ومكمل انا قربت اوصل للمجهول التاني
المجهول 1:طب تمام اعمل اي حاجه عشان تخرب الجوازه لو ابن السيوفي اجوز البت ديت اترحم ع نفسك
الشب برتباك : همل المستحيل تأمرني

 

 

 

 

المجهول 1:تمام روح انت شوف هتعمل اي وابقااا كلمني
الشب: اومرك يباشااا
المجهول 1:سلام وقفل الخط
في مكان اخر
الشب: الوووو ياكنج
المجهول 2:الووو ايه اخر الاخبار
الشب: ف اخبار مش كويسه
المجهول 2:قول
الشب:ابن السيوفي هيجوز
المجهول 2 بصدمه: نععععععععععم ازاي وهيا مين
الشب: البنت اللي بتشتغل عندو ف البيت
المجهول 2:كمان هيا خسارة فيه لو الزعيمه عرفت هتقلب الدنيا
الشب: طب واي العمل
المجهول 2:لزم الجوازه ديت مش تتم
الشب:شوف انت عاوز تعمل اي وانا هنفذ
المجهول 2:هقول لزعيمه وهيا تشوف هنعمل اي
الشب: تحت امرك انت وزعيمه
المجهول 2:خليك ع الخط عشان لما تقولك نفد
الشب: تحت امرك
المجهول 2:سلام وقفل الخط وراح يكلم الزعيمه
المجهول 2: الووووووو
الفتاه: الوووووو اي الاخبار
المجهول 2:في خبر وحش
الفتاه: خير قول
المجهول 2:ابن السيوفي هيجوز
الفتاه بصدمه: نعممممممممم
المجهول 2: انا اتصدمت زايك كده
الفتاه ومزالت مصدمه:هيا مين ديت
المجهول 2:ديت بتشتغل عندهم ف البيت خدامه يعني بس هيا حلوه اووووي تشد اي حد يشوفها
الفتاه بغيظ: متحاسب ع كلامك
المجهول 2بضحك:حاضر حاضر ومكمل هنعمل اي انا بقول انك تظهري ليه بقي
الفتاه: مش دلوقت انا هظهر ف الوقت المناسب
المجهول 2:امته ده
الفتاه: قريب خالص ومكمله هو كتب الكتاب امته
المجهول 2:الليله
الفتاه: جميييل اووووي
المجهول 2 بستغراب:ناويه تعملي اي عندك خطه
الفتاه: بطبع
المجهول 2:يحلوتك ونتي بتخططي ههههههههه
الفتاه: مش وقت الضحك دلوقت
المجهول2:امممم قولي اي الخطه
الفتاه:اسمع ………..
عند ندي ف المستشفى
الكل واقف قدام الاوضه مستني الدكتور يطلع
وبالفعل خرج الدكتور من الاوضه
هاله بخوف:بنتي ملها يادكتور
مصطفى : طمنا يادكتور
ونيره وادهم وحور وحنين وادم ورعد وقفين وسكتين محدش فيهم اتكلم
الدكتور بزعل: للاسف فقدت النطق
الكل بصدمه ف نفس واحد : يعني اي
الدكتور بزعل: يعني معتش هتتكلم تاني شكلها اتعرضت لي صدمه كبيييره كانت اقوه منها
هاله بصدمه: بنتي لا لالالالا واغمي عليها الكل جره عليها ودخلوها اوضه ودكتور فحصها وخرج
مصطفى: خير يادكتور
نيره بخوف : عندها اي يادكتور طمنا
الدكتور: عندها انهيار عصبي
مصطفى بصدمه : وهتخف امته يادكتور
الدكتور: بعد يومين مش بالكتيير ومكمل بعد ازنكم
ادم:اتفضل
ادهم:رعد تعالي معيا ف موضوع مهم عاوز اقولك عليه
رعد: يلا وهبو
رعد : ف ايه ياادهم

 

 

 

 

ادهم: امجد رجع مصر
رعد: وانت عرفت منين
ادهم: منا مرقبو
رعد: تمام خليك مرقبو
ادهم ماشي
عده اليوم وجه معاد كتب كتاب رعد وحور
عند حور حنين جبتلها فستان حلوو وهادئه كان جميل عليها
حنين بنبهار: واااااااوووووووو ده تحفه عليكي
حور بخجل: ميرسي والله من غيرك مكنت هعرف اعمل اي ياحنين
حنين: انتي اختي وحببتي قبل متبقي مرات اخويا ومكمل يلا ننزل وبالفعل نزلو
رعد انتبه ليهم وبص ع الحوريه الي نزله من ع السلم
رعد بذهول: كل ده جمال هو في حد كده
نيره ونتبهت ع ابنها وهوا متنح لي حور قائله له
نيره: رعد سرحت فيها من اولها وراحت غمزتلو
رعد : اممممممممممممم ههههه
نيره: هههههههه
رعد : ماما هو ادهم اتاخر ليه
نيره: مش عارفه مترن عليه كده
رعد: برن عليه مش بيرد
نيره: رن تاني
رعد: ماشي وبالفعل رن ع ادهم
رعد: الووووو ياادهم
ادهم: اهلين ياعريس هههههههه
رعد: انت فين يامتخلف لي حد دلوقت
ادهم: الله يسمحك مقبوله منك عشان انت العريس بس هههههههههه
رعد: كنت هتعمل اي يعني
ادهم: ولا حاجه هههههههه
رعد: انتي فين دلوقت
ادهم: مسافت السكه وهكون عندك نص ساعة بس
رعد: مش تتأخر
ادهم: ماشي سلام وقفل
نيره: قالك اي يارعد
رعد: قال نص ساعه وهيكون هنا
نبره: تمام هروح اشوف البنات وذهبت
عن ادهم وهوا سايق العربية فاجأه شاف عربيه جيه نحيتو باقصه سرعتها ومكملش دقيقة وكانت العربيه ضربه عربيه ادهم وسبو ومشو وهوا سايح ف دمو
عن رعد الساعه عدت 8وادهم مجاش وارح جي
نيره:مالك يارعد رايح جي كده ليه
رعد برتباك: ادهم مجاش لي حد دلوقتي كان بيقولي نص ساعه ودلوقت عده ساعه ونص ولسه مجاش
نيره: زمانو بيعمل حاجه وجي طول بالك او رن عليه
رعد: ماشي هرن عليه وبالفعل رن ومردش ورن تاني ومردش وتالت مره رد
رعد بزعيق: انت متخلف انت فين كل ده انا قلقت عليك
الشب: معلش حضرتك صاحب الموبايل عمل حادث ونقلتو اللي المستشفى وحلتو خطره
رعد بصدمه كبييييييييره: انت بتقول اي ونتبه عليه الكل كل من حنين وادم وهاله ومصطفي وحور
مصطفى بخضه: مالك يارعد بتزعق لمين كده ف الموبايل
رعد ومزال مصدوم: ادهم عمل حادث وحلتو خطره

 

 

 

 

الكل بصدمه كبيييره وفي نفس واحد: اااااااادهمممم
اما حنين وقعت مغمي عليها …………..
ونتها الباب التامن
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هل رعد حب حور بجد ولا هوا قال كده عشان يحميها؟؟ هل هتنجو حور من المجهول الاول وتاني؟؟
ياتره ادهم هيموت ولا لا ؟وما هيكون رد فعل رعد؟
ياتره هل الفتاه المجهولة هتعود لي رعد من جديد؟.وماتكون ؟
هل هاله هاسيب حور ف حلها ولا هتنطقم منها عشان بنتها ؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة رعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى