رواية امبراطور الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان وائل
رواية امبراطور الصعيد الجزء الحادي عشر
رواية امبراطور الصعيد البارت الحادي عشر
رواية امبراطور الصعيد الحلقة الحادية عشر
وفجأه كاد يصفعها لكنه اوقف يده عندما رأها تغطي وجهها خوف منه بدل من ان تحتمي به قبض علي يده بغضب شديد ويده الاخرة امسك بشعره ليحاول الهدوء لكي لا يؤذي صغيرته
اسر بحده: اني مش هضربك عارفها ليه عشان اني مش عايز امد يد عليكي عشان مش هبجا راجل لو ضربتك رغم اني من حجي اضربك علي كلامك اكده وكلامك ده هندمك عليه ولو عايزة تطلجي هطلجك اني مش هموت عليكي يعني
ادار وجهه الي الجانب الاخر ليسمع شهيق بكاءها ليلتفت اليها ليجدها منهاره لتتكلم بصوت مبحوح
شهد : خلاص سبني يلا ذي ما ابوي وامي سابوني
اتسعت عيناها من كلمته قال هذا لتحريك مشاعرها تجاها لكنه ذهول انها لا تمانع ذهابه
اسر: انتي ايه يا بني ادمه انتي
شهد ببكاء: ايه ايه يعني هجولك له مطجنيش واتمسك بيك وابجا عب عليك روح دورلك علي اجنبيه تناسبك ومفيش حب بينا يعني انته جولت انك بتكرهني جبل اكده يلا يرحني وريح حالك واني هروح لحالي ومش هتشوف وشي بعد اكده
تحركت خطوة لامام لكنه امسك بيدها وجذبها اليه لتصدم في صدره القوي
اسر بحده : انته ايه يا زفته انتي مبتفهميش خالص
شهد ببكاء: سبني بجا مش اني عب عليكي ومش عجباك وعجبك الاجانب
رفع ذقنها لتنظر في عينه مباشره
اسر بخبث: غيرانه
شهد : له
اسر بخبث: اومال الاجانب مسيطرين علي مخك
شهد : مش غيرانه واغير ليه اصلا
اسر : طب سيبك من الغيره انتي مفكرة اني هطلجك اني جولت اكده عشان اشوف هتجولي ايه وانتي بايعه خالص
شهد ببكاء: يعني اعملك ايه اجولك له وانته الي بايع واني اصلا عارفه انك متجوزني عشان صعبانه عليك عشان مبجاش لوحدي
يمسح دموعها بخفه
اسر: اني عمري ما فكرت عنك اكده ولا بفكر في الهبل بتاعك ده واني عمري ما هسيبك اني جولتلك جبل اكده انتي ل ليا ل مش هتكوني لغيري وانتي مش هتطلعي من عصمتي غير لما اني اموت او انتي تموتي غير اكده مش هسيبك
تمسكه شهد من لياقه قميصه لينخفض الي مستواها
شهد : بتجول اكده وبتعاكس الاجانب
اسر : ما انتي الي مش بتديني فراوله بتجيبي بجا وانتي وشك بجا احمر من العياط وطلعه جمر جمر
شهد : انته ايه مش بتخجل خالص احنا في الشارع
اسر : راجل ومرته بيتصالحوا تعالي بجا او اجولك متيجي نروح
شهد : لو شلتني من اهنه للفندق هديك فراوله
اسر بحنان : عايزني اشيلك
شهد بفرح : ايوة نفسي حد يشلني علي ظهرها ويمشي علي الرمل ويجول بحبك بصوت عالي لتضع يدها علي فمها اسفه نسيت انك بتكرهني
اسر: اطلعي علي ظهري يلا
شهد بفرح : بجد
اسر بغمزه : يلا جبل اما غير جراري
تصعد شهد علي ظهر اسر ويتمشوا علي البحر
اسر بصوت عالي بحبك يا شهد بحبك جوي جوي
كانت شهد سعيده جدا ونست انها تكره اسر
شهد في خاطرها انته الوحيد الي بتزعلني وانته الوحيد الي بتفرحني رغم اني بكرهك بس بحس معاك بالامان
اسر : مبسوطه
شهد: جوي جوي
اسر: هتديني فراوله كتير
شهد : اتنين بس
اسر: اه يا ظهري طب انزلي
شهد: خلاص هديك الي عايزه
وعند حاتم
يدخل علي نهال ليجدها ترتدي العباه الخاصه به وتلف الشال علي
رأسها وتبدو كالطفله في الملابس
حاتم بتنهيده : صبرني يارب
نهال : حتومتي انته جيت
حاتم : ايوة جيت اشوف هتهببي ايه النهرده
نهال :اني حلوة صح
ينظر حاتم لها
حاتم بضحكه :قصيره جوي وعامله ذي العيال
نهال 😏: اني قصيره ولا انته الي طويل
حاتم : قزمه مش قصيره
نهال😓: اني قزمه
حاتم : لا خيالي خدي تعالي هعدلك الكم واعدلك الشال يا ميله
نهال : بجد
حاتم : تعالي
يعدل لها حاتم الملابس
حاتم : حاسس اني بعدل لبتي مس مرتي
نهال : ما اني مرتك وبتك
حاتم : وقزمه
نهال بغيظ : مش قزمه
حاتم : له قزمه
نهال: مش هبوسك لو جولت قزمه
حاتم: يخرب بيت لسانك
ترمش نهال مدعيه البرأه
نهال: اني جولت حاجه
حاتم: له ملاك يا ملاك
نهال : 😘😘حتومتي عسل
حاتم : متأكده ان دماغك سليم وعندك ٢٠سنه
نهال : انته مش شايف اني عجله جوي
حاتم : العجل بيصر منك
وفي السرايا
فارس : انتي زعلانه من امي
ميراث: له
فارس:بس اني عارف انك زعلانه
ميراث: فارس مدخلش اني عايزة اكسبه من غير مساعده
فارس: بس هتتعبك جوي
ميراث: له بالعكس هي مبين جلبها طيب وهكسبه
فارس:ربنا يوفجك
نادت فتحيه الجالسه في الاسفل
فتحيه : يا ميراث يا ميراث
ميراث: نعم يا مرت عمي
فتحيه : انزلي اعمليلي شاي
ميراث باستغراب وفرح: حاضر
وفي خاطرها هي مش كانت بتقول معملهاش حاجه
ياسين : ايوة اكده يا فتحيه عشان داين تدان واخوها عنده بتك
فتحيه : هحاول اتجبلها عشان فارس ونهال بس تفتكر شهد هتتجبلها
ياسين : لما تيجي شهد يحلها الحلال
فتحيه : الواد مصدج يطفش مننا جافل تليفونه
ياسين : سيبهم يعيشوا شويه وبعدين هما هيجوا النهارده
وفي الصباح في شرم الشيخ
تنهض شهد وتدلف للحمام تأخد شاور
ليستيقظ اسر ولا يجدها
اسر بقلق: شهد
لينهض من مكانه يبحث عنها في الغرفه ليجد صوته تغني في الحمام ليبتسم بخبث ويدخل الي الحمام
شهد بخضه : اسر
اسر: صباح الجمال
شهد : اطلع
اسر: عيب عليكي دا اني عايز اخد دوش وياكي
شهد : انته ايه جليل الادب يخرب بيت اكده
اسر: لو مخدش دش معاك مش هننزل نجيب هدايا للكل واشتريلك الي عايزها
شهد بحزن: هو خلاص هنمشي
اسر: ايوة عشان الشغل والمصنع
وعشان الجامعه بتاعك هتبدي
شهد : اه
اسر: كدك او
شهد : بعد يا اسر متبجاش مجنون
اسر : اني عاجل جوي جوي جوي
وبعد فتره ينزل الاثنان لشراء الهدايا
شهد: دي حلوة جوي
اسر : اجبهالك
شهد: ايوة
يشتري لها قلاده علي حرف اسمه والكثير من الهدايا
اسر: يلا عشان منتأخرش
شهد : وهنروح مصر امته
اسر ببرود: مصر
شهد : ايوة انته وعدني
اسر: ربنا يسهل
شهد : يعني جريب
اسر ببرود: جولت ربنا يسهل
شهد : مالك يا اسر
اسر: مفيش يلا بينا
وبعد ساعات
يصل اسر.وشهد لصعيد
فتحيه : لولولوي حمد لله علي السلامه
اسر: الله يسلامك يا امه
يدخل الجميع الي السرايا ليدخل الغفير
الغفير: اسر بيه
اسر: خير
الغفير: في واحده ست عايزة تشوفك
اسر: ومجالتش علي اسمها
الغفير: بتجول اسمها فاطمه النجار
يصدم الجميع من الاسم ووتتسع عين شهد من الاسم وتنهض من مكانها للخروج لكن اسر امسك بيدها
اسر بحده : اطلعي علي الاوضه فوج
شهد : له دي امي هشوفها
اسر بغضب وزجير كالاسد : جولت اطلعي متخلنيش اتغبا عليكي
شهد: له يا اسر دي امي
يمسكها اسر من حجبها
اسر بغضب: اني جولت كلمه تتسمع اطلعي علي الاوضه
فتحيه : سيبها يا ولدي اني هأخدها فوق
تبكي شهد بحرقه
شهد : حرام عليك يا اسر
ليغما عليها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امبراطور الصعيد)