روايات

رواية لماذا انا الفصل الثالث 3 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الفصل الثالث 3 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الجزء الثالث

رواية لماذا انا البارت الثالث

رواية لماذا انا الحلقة الثالثة

💚💚💚💚💚صلو علي النبي يلا نبدا💚💚💚💚💚
مريم: هو حضرتك تبقي تبقي ام ادم بيه انا انا اسفه اووي انا
ميرو: اه امه في اي مالك وبعدين تاني حضرتك لا كده هزعل بجد انا قولت قولي يا ميرو صح
مريم:صح بس مش ينفع انا
ميرو: بس انا قولت قولي ميرو وبعدين مالك كده ابني عملك اي علشان الرعب ده ده انا ابني طيب اوي والله بس يلا الحمدلله
مريم: حاضر يا ميرو بس هو مش رعب هو حصل موضوع الصبح كده ف
ميرو: خير موضوع اي قولي يا بنتي انا زي امك
سبحان الله💚
مريم عيونها دمعت امها اللي ولدتها مش بتعاملها كده اما دي ست غريبه عنها بس شايفه في عيونها حب شايفه حنان الام اللي هي مش حاسه بيه فاقت علي صوت ميرو و هي بتقول
ميرو: مالك يا بنتي قولي في اي
مريم: ……….حكت عن كل حاجه ليها حتي عن نظرات محمود رايس الخدم
ميرو: اعصبت جدا من محمود وقالت انا شكه انه بيعمل حاجه ل الخدم اللي بيجو عندنا بس انا بقول ل ادم هو مش بيصدقني هو بيرسم الوجه البريء قدامه و كمان هو دراعه اليمين في كل حاجه في الشغل في البيت بس انا هكشفه مش هسكوت ابدا
مريم : علشان خاطري يا ميرو مش تعملي حاجه انا علي ما صدقت مشيت بعيد عن امي و اختي ونبي مش تعملي حاجه ده ده ممكن يقطع عيشي ونبي مش تعملي حاجه
لا اله الا الله محمد رسول الله ❤
تنهدت ميرو وقالت : اهدي يا مريوم خلاص مش هعمل حاجه بس اهدي و اي موضوع امك و اختك ده
مريم بصت بنظرات كلها حزن
ميرو: انا مش هضغط عليكي انا كنت بس عايزاكي تفضي كل اللي في قلبك عيونك الحلوه دي مش لايق عليها الحزن ده
مريم: لا ابدا بس مش هتصدعي مني
ميرو بضحك : لا يا قلبي مش هصدع يلا احكي
مريم: انا اول ما اتولد امي كانت مش بتحبني مش عارفه ليه بس اللي كان بيحبني و معوضني عن حنان الام اللي مش شوفته ولا اعرف حاجه عنه ابويا كان كل حاجه في حياتي كان سندي و ضهري وكل دنيتي كان مخليني اميره كان يقلي تعالي يا اميرتي كان يحبني اووي اتولدت اختي اسماء كانت البنت الاوله بنسبة ل امي امي كانت تحبها اووي طبعا انا كنت طفله كنت اغير من اختي مره كان عيد الام ف انا جمعت من مصروفي و جبت ليها سلسله حلوه اوي و اختي جابت بس وارده من الجنينه امي اخدت الورده من اختي و كانت تحضن اختي وتحسسها ب الحنان لاكن انا قالت ليا اي القرف ده امشي يلا علي غرفتك و كنت بعيط ف ابويا كان يراضيني ابويا اتوفي و انا حرفيا اتكسرت من بعده عارفه امي خلتني خدامه ليها هي و بنتها لحد ما فلوس ابويا اللي مجليش منها فستان قربت تخلص ف شغلتني خدامه عندكم و قالت ليا مش تيجي في الاجازه تعالي ساعت القبض بس كانت تعذبني والله كانت تحرقني و تقص شعري كانت تسبني في البرد و اختي اسماء كانت تيجي تساعدني لما امي كانت تحرمني من الاكل كانت تسرق اكل و تيجي ترميه عند الباب و تجري خايفه من امي بس مش عارفه حصل اي بقت تكرهني بس ف ونبي مش تقولي ل ادم بيه و انا هستحمل ونبي مش تقطعي عيشي
ميرو بعياط من كلامها و قصتها : اهدي يا مريوم و بعدين انتي مش خدامه انتي بتساعديني وانا بعتبرك بنتي وارتحتلك اووي ها يلا بقي قوليلي عندك كام سنه
مريم: ١٥ سنه
ميرو : العمر كله يا قلبي يلا خليني اساعدك بقي
مريم: لا يا ميرو لا مش تعملي ح
ميرو: بس يا بنت يلا بقي علشان نخلص بسرعه ده انا عليا طبخ حكايه يا بنتي
واصوات ضحكتهم عاليه في المطبخ كانت ميرو بتكلم مريم بس مريم مش مركزه في كلامها مركزه بس في الحب اللي في عيونها و حنان الام اللي موجود في عيونها وكان يراقبهم من بعيد ويبتسم ل سعادتهم ادم بيه لاكن كان بجانبه شيطان القصر محمود رايس الخدم و كان غاضبا منهم و خصوصا من مريم لانه يارا نظرات الحب في عيون ادم نظر اليهم ب حقد ولاكنه فاق علي صوت جدي و كان صوت ادم و كان يقول
ادم: ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لماذا انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى