رواية جيران العشق الفصل الثالث 3 بقلم شغف الإعصار
رواية جيران العشق الجزء الثالث
رواية جيران العشق البارت الثالث
رواية جيران العشق الحلقة الثالثة
حور:يا ماما اسمعي
الام:ياحبيبتي عارفه انك مكسوفه وحاسه اني زعلانه علشان مقولتيش ليا بس صحيح زعلانه بس خلاص اخيرا هشوفك متجوزه يا حوري يلا يا حاج احمد اتصل علي الشاهد الثاني
الحاج احمد:هتصل اهو
حور تنظر لاسلام بغضب وهو مذهول ومصدوم من اللي بيحصل
اسلام لنفسه:صحيح العالم اتطور و كل حاجه بقت سريعه بس مش لدرجه اني اتجوز في ثانيه ااااه ياااني كله من ابويا ماشي يا حاج احمد ماشي
سيف داخل بيغني ويقول:عيني علي الكاريزما عيني علي الثبات قااااعد هنااااا ومسمع هنااااك اي دااا عشق مالك مين اللي ربطك كده
رجل من العصابه:أناا
سيف:بجد شابوو انت عملت اللي محدش يقدر يعمله بجد تاخد الاوسكار
الرجل:ليه عملت اي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
سيف وقد تحول 180درجه:لمست حاجه ملك سيف وبعدها أعطاه لاكمه ونزل فيه ضرب دخلت القوه والقت القبض علي افراد العصابه ومازال سيف يضرب في ذلك الرجل
عشق:سيييف يا سيف سيبه انت يابني
سيف:خدوووه ويتحط في زنزانه لوحده فاهمين
العسكري:تمام يا باشا
ذهب سيف وفك عشق
عشق:كنت فين ده كله دا شويه وكانوا هيبعوني أعضاء
سيف: ما انت مش بتتشطري غير عليا مطلعتيش ليه روح الجودزيلا اللي جواكي رن هاتفه
سيف:ايوه يا ابو حميد
الحاج احمد:تعالي بسرعه عايزك
سيف:اي يا حاج هتتجوز وهشهد علي جوازك
الحاج احمد وينظر لام حور:ياريت والله وبعديها قال خلص يلا تعالي
سيف :حاضر واغلق الخط
عشق:رايح فين
سيف:الحاج احمد شكله هيجوز وقالي اروح اشهد علي جوازه
عشق:ومشفش غيرك دا انت اصلا هربان من مستشفي المجانين
سيف وهو يهمس في أذنها:حسابك بعدين يا جودزيلتي
عشق:ابعد كده ويلا هروح اشوف عروسه الحاج احمد وسبقته علي السياره وركب سيف وساق الي بيت الحاج احمد
المأذون:اين الشاهد الثاني يا جماعه
الحاج احمد:جاي اهو خمس دقائق وجاي
اسلام في سره:يارب يا سيف تعمل حاجه صح في حياتك ومتجيش
سيف وهو يدخل وخلفه عشق:اخيرا هشوفك يا ابو حميد متجوز وتجيب طفل صغير كده يطلع عين اسلام والله لو بعرف ازغرط هزغرط
اسلام:الغبييي
الحاج احمد:مش انا يابني اللي هتجوز
سيف :امال مين
الحاج احمد:اسلام
سيف:هتدخل القفص يا نمس من غيري ادعيلي بقي احصلك وهو ينظر لعشق
الحاج احمد:بطلوا كلام ويلا يا اكتب الكتاب يا شيخنا
قعد الحاج احمد وسيف
اسلام بهمس لسيف:هتشهد علي تعاستي يا اهبل اخواتك
سيف:بس يااض تعاسه اي دا انت هتتجوز
اسلام:ما انت مش فاهم استني هفهمك الحقيقه
سيف:بطل كلام بقي يا عريس
وتم كتب الكتاب
واسلام وحور مش فاهمين ده حصل ازاي وامتي
سيف:ها فين الجاتوه
الحاج احمد:كل سنه وانت طيب يلا مع السلامه
سيف:ماشي يا حاج احمد لما تيجي تتجوز مش هشهد
الحاج احمد:مين قالك اني عايزك تشهد هو انا مستغني عن حياتي يلا اصل بنام بدري
سيف:ماشي يا ابو حميد يلا يا عشق
عشق لحور:الف مبروك يا قمر الف مبروك يا اسلام وسلمت علي ام حور
ومشيت هي وسيف
الحاج احمد:يلا خدها شقتك يا اسلام
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
اسلام وكان هيعيط:حاضر يا حاج ومسك ايد حور وذهبوا الي شقته اللي في نفس العماره دخلوا
حور:منك لله يا ريتني ما جيت يارتني ما شوفتك
اسلام:بطلي ندب ياختي ما انا مدبس معاكي اهو انا دلوقتي صدقت مقوله الكذب حبله قصير بس حبلي مكنش موجود اه ياني هو انا كنت ناقص لما اتبلي بواحده زي دي
حور:ولااا انا مش طيقاك مش كفايه اتجوزت في ثانيه مالها هند ما كنت اتجوزتها بص طلقني يلا
اسلام:اكيد هطلقك بس نتفق بعد سنتين نطلق
حور:هو انا هستحملك سنتين دا انت ابوك ما صدق يرتاح منك طيب امري لله موافقه
اسلام:انا داخل انام وانت خدي اي اوضه غير اوضتي
حور:محسسني ميته في دباديبك
الحاج احمد:اخيرا اتجوزوا
ام حور:بس انا خايفه ميتقبلوش بعض ويطلقوا
الحاج احمد:ابني وعارفه لو كان الوضع مش علي هواه مكنش قعد اصلا
ام حور:ربنا يستر
عند سيف وصل عشق وطلع معاها شقته قصاد شقتها
عشق وفتحت باب الشقه وجدت سيف بيزقها ويدخل ورمي نفسه علي الكنبه واخد طبق الفاكهه
سيف:يا سوسو
ام عشق:سيف حبيبي اكلت
سيف:بنتك مبتأكلنيش يا سوسو
ام عشق:ياعيني وانا اقول انت خسيت ليه
عشق:مبياكلش ليه دا ناقص ياكل ورك العسكري محمد وياكل دراعي
سيف:لا انتم طعمكم وحش 🙃
سوسو:ثانيه وهحضر ليك الاكل يا حبيبي
سيف:الا ماما فين
سوسو:راحت تزور خالتك
عشق وبتقعد علي الكنبه وبتزق رجله:لم رجلك
سيف وبيفردها اكتر:بتوجعني والدكتور قال لازم اسيبها مفروده وياريت تعملي مساج
عشق:ااااااااه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جيران العشق)