روايات

رواية جيران العشق الفصل الثاني 2 بقلم شغف الإعصار

رواية جيران العشق الفصل الثاني 2 بقلم شغف الإعصار

رواية جيران العشق الجزء الثاني

رواية جيران العشق البارت الثاني

رواية جيران العشق الحلقة الثانية

اسلام قام :طار اي وعار اي يا حاج احمد استهدي بالله كده وصلي علي النبي في قلبك دا ناقص كنت روحت وجبت المأذون في ايدك
الحاج احمد:تصدق فكره واهو الواحد يشوف حاله بقي وبيبص علي ام حور وهي انكسفت
اسلام:حاج احمد جواز اي هو انا ناقص انت مش شايفها عامله زي العفريته ازاي
حور:لو سمحت انا سكتالك ومسمحش انك تهني اكتر من كده يلا يا ماما ومسكت ايد مامتها ودخلت الشقه
حور:عن اذنك يا حاج احمد
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
الحاج احمد:اذنك معاكي يا بنتي وأغلقت حور الباب
الحاج احمد:متعرفش تمسك لسانك ده خالص
اسلام:كنت عايزني ليه
الحاج:علشان يابني زي ما انت عارف يا بني الجيران لبعضيها كنت عايز اعمل خير وتساعد البنت في التنضيف
اسلام:يا حاج صارحني انا ابنك انا بقيت احس اني الفلبنيه جارتنا يا اسلام اللي فوق محتاجه حد يساعدها في الطبخ اسلام جارتنا اللي تحت محتاجه حد يشيل لها الخضار ويشتريه
الحاج احمد:انت مش ابني احنا كنا لاقينك عند الجامع
اسلام:متشكرين يا حاج أنا همشي
الحاج احمد:رايح فين ياض
اسلام:رايح ادور علي اهلي ومشي
عند سيف
سيف:بت يا جودزيلا
عشق وهي بتتنفس بهدوء:نعم يا سيف نعم يا حضرت الظابط سيف
سيف: عامله اي
عشق:كويسه
سيف:مش القصد يا جودزيلا قاصدي عاملين اكل اي ما انا شايفك زي القرده اهو
عشق وهي بتقرب منه بغضب وتقف قصاده:سيف انا مش هستحمل رخامتك ورزالتك وبرودك أكثر من كده ويلا نروح نشوف المهمه
سيف وهو يقوم:حاضر يا روحي ومشيوا وركبوا السياره
عشق:هوصل انا عند العصابه وانت نصف ساعه وتيجي بالقوه
سيف:عيوني يا قمر
عشق:الصبررر
وذهبت عشق وعدي أكثر من نصف ساعه
عشق وهي بترن علي سيف:فينه ده
سيف:ايوه يا قلبي
عشق:ياتك وجع في قلبك يا بعيد انت فين
سيف:واهون عليكي انا فين اي دا انت هتبقي مراتي من دلوقت لا انا مبحبش اللي يسألني رايح فين وجاي منين
عشق:الله يخربيتك العصابه هتمشي وانت لسه انت فين
سيف:مفيش لقيتني جوعت روحت اكلت ساندويتشين كبده وبعدين نفسي هفتني علي الكشري روحت اكلت وبعدين اكيد هحلي حليت رز باللبن
عشق:اكيد لازم تروح الجيد تهضم
سيف:تصدقي عندك حق
عشق:سيف خمس دقائق والاقيك قدامي وأغلقت الخط
عشق:هعمل اي دلوقت العصابه هتمشي وبعديها ظهرت ليهم:اثبت عندك منك ليه
الزعيم:مين انت يا بت ودخلتي هنا ازاي
نسيب عشق مع العصابه ونروح لحور بعد ما خلصت تنضيف
ام حور:بت يا حور
حور:نعم يا ماما
ام حور:روحي يا بنتي ودي طبق الكنافه ده لاستاذ احمد
حور:انا مش رايحه
ام حور:الطبق اهو ويلا روحي
حور:هوووف طيب ولبست الازدال وذهبت خبطت فتحت لها فتاه وشها مش باين من كميه المكياج اللي حطاه
البنت وهي تأكل اللبان:لا انتي مين يا شاطره وعايزه اي
حور:انتشي!! انا جارتكم وماما بعتاني بطبق ده للاستاذ احمد
البنت:طب هاتي متشكرين يا ابله
اسلام وهو يأتي من داخل الشقه:مين يا هند
البنت:جارتكم يا حبيبي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
اسلام بهمس:حبك برص يا شيخه
اسلام:نسيت اعرفك يا هند وذهب وحط دراعه علي حور:دا دي خطيبتي جوازنا بكره عقبالك
هند بصدمه:ازاي لا انت بتاعي يا اسلام
حور:متصد… وقبل ما تكمل حط اسلام أيده علي فمها :معلش يا حبيبتي عارف انك بتغييري عليا بس دي هند بنت عمتي مش حد غريب يعني دي اختي
الحاج احمد من جوه:الف الف مبروك يا اسلام يابني اخيرا شوفتك هتتجوز الف الف مليووون مبروك زغرطي يا ام حور
ام حور وهي تأتي :لولولوليبي ليه
الحاج احمد:اسلام هيجوز حور
ام حور:لولولولوي مبروك يا بنتي وذهبت وحضنت حور المصدومه الف مبروك يا اسلام يابني
اسلام:يا بابا انا
الحاج احمد:يابني متخفش انا اتصلت علي المأذون وقال نصف ساعه وجاي
هند:يعني خلاص انسي فستان الفرح يا اسلام انا ماشيه ومشيت
اسلام:يا بابا اسمع
المأذون جه
الحاج احمد:اهو المأذون جه يلا تعالي يا شيخنا يلا يا عريس يلا يا عروسه وانا هتصل علي سيف هيبقي الشاهد الثاني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جيران العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى