روايات

رواية حب غير مشروط الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الجزء الثامن والثلاثون

رواية حب غير مشروط البارت الثامن والثلاثون

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة الثامنة والثلاثون

سالي تنهدت بوجع واكملت بدموع علشان مروان ابنك انت مش ابن احمد
رامز ضحك واكمل حبيبي انا عارف انه من يوم ما احمد مات وانا بتولي رعايتك انتي ومارو زي ماوعدته فطبيعي بقي ابني فيها ايه يعني انما مش معناه انه مش ابن احمد
سالي بدموع وتوتر لا يا رامز مروان ابنك انت بلمعني الحرفي انت ابوه مش احمد خالص
رامز اتصدم بشده واكمل ده اللي هو ازاي يعني .. مروان ابني ازاي وضحك واكمل انتي هبله صح وده جبناه ازاي بلوتوث ?
سالي بتوتر ودموع انا هقولك ازاي بس ارجوك افهمني
رامز اتصدم اكتر من اصرارها علي كلامها واكمل بوجع سالي انتي بتقولي ايه انتي بتتكلمي جد ???
سالي بدموع والله ابنك ولو مش مصدقني تقدر تعمل تحاليل DNA وتتاكد من كلامي
رامز بحده ابنييي ازااااي انتي اتجنننتي
سالي اتنفضت واكملت بدموع هقولك والله هقولك فاكر لما مامتك توفت وانت كتر بتسهر برا كتير
رامز واقف مصدوم ومش مصدق واكمل ايوه فاكر
سالي بدموع وتوتر يوم منهم انا روحتلك وانت كنت سكراان اوي و
رامز بستغراب روحتي فين جيتيلي البار ???
سالي بدموع هزت راسها ب اه واكملت ساعتها قولتلك اني بحبك واني مش حابه اشوفك ضعيف كده وخدت منك الكاس وروحتك البيت وهناك انت .. انت وعياطها زاد واتنفضت واكملت بقهر في صوتها اعتديت عليااا .. ففتح رامز عنيه بصدمه فاكملت سالي بعياط ساعتها استنجدت بادم فونه كان مقفول جيه في باالي احمد كلمته جيه جري بس انت كنت خلاص وغمضت عنيها واكملت بوجع ودموع كنت اذتني واانا قومت لبست هدومي واحمد جيه وشافني بعيط وشاف بقعه الدم علي سريرك اتصدم وطبطب عليا ووقف جمبي وطلبت منه يساعدني اني اغير ملايه السرير ومش هعرفك لاني بقيت مش عايزاك ومش حاسه معاك بامان انت اذتني في اكتر حاجه توجع اي بنت وهو فهمني ولما عدي كام يوم رفعت نظرها ليه واكملت بوجع عرفت اني حامل في مروان فاتصدم رامز اكتر ودموعه نزلت بصمت فاكملت سالي بدموع وساعتها حكيت لاحمد وقولتله اني مش عايزاك بس عايزه ابني ومش عارفه اتصرف فاهو اتجوزني وقالي سنه وهيطلقني واعيش لمروان زي منا عايزه بعيد عنك وعلي فكره عياطها زاد واكملت احمد كان بيحبني اوي بس عمره مالمسني ولا حتي شاف مني غير اللي بيظهر لاي حد وفي النوم كان بينام علي الكنبه وانا علي السرير طول السنه وانا معملتي معاه زي ادم بلظبط وقالي تحرمي عليا ليوم الدين حتي لو مراتي لانك حبيبه اخويا كفايه انه اكيد موجوع لفكره انك معايا دلوقتي وانا حاسس بوجعه ولو كنت اعرف انه بيحبك مكنتش فكرت فيكي ابدا
رامز كان واقف مصدوم بشده ودموعه نزلت بغزاره واكمل بوجع وده بقي السبب اللي يخليكي تكرهيني وتتجوزي صاحبي مش كده ???
سالي بدموع رامز بلاش النظره دي ارجوك انا حقي اخاف منك انت اذتني و
رامز بدموع ووجع اذيتك ااه وبصلها وضحك بسخريه واكمل اذيتك في حاجه لسه مكتشفها دلوقتي حالا اذيتك وانا مغيب اذيتك وانا سكران بس انتي اكمل بعصبيه ودموع انتي بكللل قساااوه قلب دمرتيني يا سااالي وياريت وقفت علي كده لا حتي بعد موت احمد اجي اكلمك تقوليلي مروان مش ابنك ده ابني انا واحمد متدخلش ودموعه نزلت واكمل بوجع خلتيني عاايش سنين بموت من جواايا لفكره ان احمد لمسك خلتيني بتقهر وانا شايف بطنك بتكبر في ابنه واكمل بعصبيه ودموع خلتيني بموت بدل المرررره االف وانا شايفك عروسه لاخويااااا خلتيني احس بوجع عمري ماحسيت بيه وانا شايفه بيبوس جبينك ويحضنك وانك من حقه هو وانا مقدرش اتكلم واخره روحتي كتبتي ابنييي انااااا باسمه … لالا بس انا اللي اذيتك وانتي مأذتنيش 4 سنين بحالهم سنه جواز من احمد وتلاته بتبعديني عن ابني وتقوليلي ملكش علاقه بيه وكل ده عادي مش كده وبصلها بوجع واكمل جالك قلب ? واتعصب واكمل جااااالك قلب تحررررميني منه.كده وتوجعيني فكل مره بقولك ده ابني زيك وتردي تقولي متقولش ابنك ? جالك قلب تكتبيه باسم غيري وانااا عايش ? جالك قلب تقسي عليااا وانا محتاجلك في وقت زي ده اللي هو وفاه اغلي واحده في حياتي ? وتقوليلي بحبك وضحك بسخريه واكمل بتحبيني اييييه بتحبيني ايييه يا ساااالي بتحبيني تكسررريني?? بتحبيني تلبسي ابيض لغيري ?? بتحبيني تختاري بنفسك البعد بتحبيني اهون عليكي بلشكل ده ??وبصلها بوجع ودموع واكمل طب بزمتك مصعبتش عليكي ?? مصعبتش عليكي وانا بتخيل وغمض عنيه بوجع واكمل انك في حضن اخويا ومن حقه هو وشايله ابنه كمان …مصعبتش عليكي فكل مره بشوفكم سوا ?? مصعبتش عليكي لما بتقهر في اي احتفال لما احمد يعرفك علي انك مدام المحمدي ?? مصعبتش عليكي وانا ببكي بلدموع فكل مره اشوفه جمبك لانك حبيبت عمري وده اخويا ?? مصعبتش عليكي وانا بسهر وبسكر واتغيرت وبقيت مستهتر ومش طبيعي لاجل اني مش قادر اتخيل ان ده حقيقي وانه خلاص بقيتي لغيري وافضل اقول انساها يا رامز دي مرات اخوك يا رامز وقلبي الغبي رافض يصدق انك مبقتيش ليه وفضل ينبض باسمك .. مصعبتش عليكي اني موقف حياتي كلها علي امل اتجوزك وبتحايل ودموعه نزلت واكمل حتي مروان مش حرام عليكي تعرفيه ان ليه اب في السما وتقوليله ان رامز وادم زي بابا وانا اصلا بابا … واكمل بوجع حرام عليكي يا سالي ربنا يسامحك انتي حتي ابني حرمتيني من اني اسميه باسمي ويبقي عارف ان اسمه مروان رامز علي الهواري مش مروان احمد المحمدي انتي عيشتيني في وجع وقهر محدش يستحمله ومع ذلك قولتلك عايزك وبحبك بس طلع كل ده وهم معيشااااني وجع مالوش وجود اصلاااا بس وافقتي تشيلي اسم غيري وتبقي مرراته علشان تعرفي تبعدي عني وكل ده علشان غلطه انا اصلااا مش فااكرها سبتيني بقول عملتلها هي ايه علشان تبعد وعاقبتيني عقاب قاسي اوي علي حاجه غصب عني وانتي متاكده من ده
سالي بدموع وبحده الغلطه اللي حضرتك مش فاكرهاا دي انا اتعالجت نفسيا بسببها الغطله دي مكانتش بتخليني انام االليل وبفضل اتنفض واحضن ماما علشان تغمضلي عين الغلطه دي كسرتني وكسره نفسي وكرامتي وبصتله بوجع واكملت عارف لما تبقي شايف شخص معين هو الدنيا والامان وملجئ وحضن تستخبي فيه من اي اذي ووجع في الدنيا??بس للاسف هو نفسه اللي يكسررك اكتر واحد في الدنيا ودموعها نزلت واكملت انت مش هتفتكر وانا فعلا متاكده بس انا فضلت اترجاك تسبني وانت مكمل وغمضت عنيها واكملت بوجع البنت عندها ايه اغلي من شرفها يا رامز ?? معتقدش فيه اغلي بس لما يحصلي كده من اللي قولت عنه حبيبي وضهري وحمايتي يبقي اتوقع ايه من الغريب ?? عارف كان ايه احساسي لما عرفت اني حامل منك وبصتله بدموع واكملت يعني علي قد ما اتمنيت اتجوزك ونبقي سوا طول العمر ونكون اسره واجيب منك اطفال علي قد منا حسيت بوجع وقهر اني حامل علشان في الاول والاخر مروان جيه عن طريق اعتداء عليا من اكتر حد حبيته بس مقدرش اكرهو ده حته مني واكملت بحده ودموع انت بس باصص لوجعك كراجل ان ازاي حبيبتي صاحبي يقربلها ازاي حبيبتي تحمل منه ازاي حبيبتي تبقي من حق غيري ازاي حبيبتي تتجوز صاحبي واخويا بصيت لوجعك انت انماااا انااا عااادي تغتصبني وعادي تيجي علياااا وعااادي احمل منك في الحرااام وعااادي منمش الليل وعااادي ابعد عنك وانا روحي فيكك علشان اذتني ووجعتني وبقيت اشوفك افتكر اسوء موقف مريت بيه في حياتي. عااااادي كل ده ومفروض متوجعش وتيجي انت بكل برود تقولي ازاي قدرتي تتجوزي صاحبي ومتكتبيش ابني باسمي واتعصبت واكملت بدموع وابنككك ده مش جيه عن طريق اااااذي ليااااا ابنك ده مش جيه بسبب اللي انت هببته ابنككك ده مش بقي موجود بسبب انك اعتديت علي امه وهي بتترجااااك هي بتعيط ان تسيبهاااا المفروض ان انا كده وجعي عاااادي ومش زيك يا رامز مش كده ?? وااكملت بدموع عارف انا وجعي اكبر منك انت دلوقتي بس مفروض تفرح انا محدش لمسني غيرك هي دي المره الوحيده وحملت ومروان ابنك انت واحمد كان اخويا طول السنه بتاعت جوازنا يعني انت مخسرتش اي حاجه غير شويه وقت واحنا بعيد انما انا اكملت بوجع خسرت شرفي بطريقه زباله وخسرت ونفسيتي واتوجعت من اكتر واحد حبيته وحملت منه وغلطته اللي هو مش فاكرها فضلت وهتفضل ملزماني عمري كله لان نتج عنها طفل ولبست ابيض لغيره واتحكم عليا اني لازم افضل بعيد علشان القرب بقي يوجعني وكل ده المفروض انه عادي وانا متوجعتش مش كده
رامز بوجع ودموع انا مقدرش انكر انك اتوجعتي اوي ومش قادر لحد دلوقتي اصدق ان انا قدرت اعتدي عليكي واوجعك كده اصلا بس فعلياا وغلاوتك عندي انا مش فاكر اي حاجه والا كنت شكيت ان مروان ابني وبصلها بوجع واكمل بدموع يمكن فرحت بكل اللي قولتيه ان احمد متممش جوازه منك و فرحت اكتر ان مروان ابني انا بس ده مش هيمحي اي حاجه من الوجع اللي شوفته وحسيته يا سالي لانه فعلياااا انا مكنتش اعرف كل ده يعني وجعي في ساعتها كان واقعي وحقيقي انا قبل اللحظه دي مكنتش اعرف غير ان حبيبتي فاجاه اتغيرت اختارت اخويا اتجوزته وخلفت منه وبعدتني عنها وقهرتني وانتي متعرفيش غير ان رامز اذاكي وكررتي تبعدي عنه خالص بس لما عرفتي بحملك تعبتي نفسيا اكتر لان وجعك منه ساب بصمه وعلامه تفكرك بللي حصل دايما فاضطريتي علشان تبعدي عني وتخلي مروان تكوني عروسه لغيري وانتي مش عايزه ده وفضلتي موجوعه مني وساكته وانا فضلت زيك بلظبط
سالي بدموع ووجع احنا الاتنين اتوجعنا اوي يا رامز مقدرش انكر بس اديك دلوقتي عرفت ان كل وجعك مش حقيقي انما انا وجعي حقيقي
رامز بوجع ودموع مش هيفرق والله لاني حسيت بلوجع ده وعشته وخلاص .. و انا حبيتك واختارتك وقولتلك حبي ليكي مالوش شروط انك اتجوزتي او انسه وكل ده ميفرقليش ولما اتوجعت كان ما هو الا غيره عليكي من قرب حد تاني منك .. اه مقدرش انكر هطير من فرحتي ان احمد مقربش منك بس ده مش هيغير حاجه في وجع قلبي زمان … انا قلبي ساعتها اتكسر واتقهر يا سالي هو ايه لازمته انك تجيبي قلبي و تكسريه وبعد مايتكسر لميت حته من الوجع تيجي تقولي لالا مقصدش اكسر قلبك اصله كل ده طلع حوار هل كده الجروح فيه هتروح بعد كلامك ?? اكيد لا زي اي كوبايه اتكسرت حتي لو قولتي انا بحب الكوبايه دي ومقصدش اكسرها هرجعها تاني مستحيل تبقي زي الاول يمكن اه خلاص من دلوقتي ولبعدين انا مبسوط بكلامك اللي بيداوي وجعي بس اللي فات خلاص يا سالي انا حسيت بيه وبوجعه ساعتها وكنت بموت بسكينه تلمه ومع ذلك وافقت ورضيت وقومت علي رجلي من تاني وفضلت بردو عايزك ومفرقش معايا بس اللي فارق معايا اوي دلوقتي هو ابني اللي انتي حرمتيني من اني اسميه باسمي ومفهماه ان اسمه مروان احمد ولما باجي اقولك ده ابني تقوليلي متقولش ابنك بكل قسوه وكانك بتفكريني فكل مره انه ابنك من احمد وبتكسريني ودموعه نزلت واكمل وهو ابني انا
سالي بدموع رامز انا غصب عني لما بتقولي ده ابني بحس بوجع وبفتكر هو جيه ازاي لانه فعلا ابنك
رامز بدموع انتي اتوجعتي اوي زيي بس انتي متاكده انه غصب عني واني مش في واعيي فاليه تظلميني كده انا عارف ان غصب عنك لانها صعبه عليكي اوي خصوصا انه انا اللي اذيتك كده بس والمصحف انا فعلا مش فاكر فبذمتك مصعبتش عليكي تحرميني منه
سالي بدموع ووجع انا قولت لمروان انك بابا علشان صعبان عليا وقولت ده ابسط حقوقك انك تسمع منه الكلمه دي ووعدت احمد اني هعرفك الحقيقه لما احس اني مهيئه لكده لانه صمم اوعده قبل مايموت الله يرحمه
رامز بدموع وعلشان كده قالي اوعدني تخلي بالك منهم وقال لادم مراتي وابني في ايد امينه صح
سالي بدموع اه صح وانا غبيه فكرت لما ابعد عنك واتجوز احمد ونطلق بعد كده هعيش مع مروان ومش هفكر فيك وهوهب حياتي لابني وبس… بس ابنك طالع ليك بكل حاجه يارامز وبيكره اللي بتكرهو وبيحب اللي بتحبه وابتسمت بدموع حتي انه شايفك مثل اعلي ونفسه يبقي ظابط زيك فبقي بيفكرني بيك غصب عني واكتر من الاول ده غير اني حتي وانا مع احمد سنه كامله معرفتش مفكرش فيك و بحكيله قد ايه مش قادره اتخطي رامز وبحبه واني ظلمته هو كمان بس وهو كان بيسمعني ويقولي بس يا هبله انتي بتحكي مع صاحبك واخوكي فقولي اللي انتي عايزاه وانا عارف مدي حبكم لبعض وربنا يجمعكم حتي اما انت دمعت يوم ماعرفت بخبر حملي دخلت وراك الجنينه وبرغم كل وجعي منك اللي مقدرتش انساه للنهارده كان نفسي اقولك متعيطش يا حبيبي ده ابنك انت بس مقدرتش وكرامتي وكبريائي منعوني
رامز بدموع ووجع انا اسف يا سالي حقيقي انا اسف يا حبيبتي علي كل وجعك مني اللي وصلك للمرحله دي وانك تتعالجي نفسيا ومتناميش وتشيلي مسؤليه طفل وتتجوزي غيري علشان وهمتي نفسك ان كده الصح وانك هتنسيني وهتقدري تبعدي اسف بجد علي كل وجع مريتي بيه بس وحيااتك انا غصب عني
سالي جريت حضنته واتعلقت في رقبته واكملت بدموع وانا كمان اسفه يا حبيبي اسفه اوي علي كل ليله عدت عليك موتتك بسببي واتقهرت بسببي وانت شايفني جمب غيرك اسفه علي كل دمعه نزلت منك حرقت قلبي قبل ماتكون حرقت قلبك اسفه علي ابنك اللي حرمتك منه اسفه علي كل كلمه قولتها في حقك وجعتك يا رامز بس انا وجعي كبير حقك عليا
رامز دموعه نزلت بوجع علي كتفها وهو حاضنها واكمل مش مهم اللي فات يا سالي خلاص ارجوكي حاولي ارميه ورا ضهرك وانا هساعدك في ده المهم اللي جاي واللي جاي هيكون عوض وفرح وبس كفايانا وجع بقي وبصلها واكمل بدموع فرح متعرفيش فرحان قد اي ان احمد مقربش منك وان مروان ابني اانا حرفيا دي اجمل حاجه حصلتلي في الدنيا ودموعه نزلت واكمل احمد راجل وجدع وصاحب واخ صح ويشكر علي وقفته جمبك
ساالي حطت ايديها علي وشه ومسحت دموعه واكملت دموع وحب عندك حق ربنا يرحمه يارب ومروان ابنك يا قلبي واعمل تحليل DNA وانسبه ليك وغير اسمه في شهاده الميلاد
رامز ابتسم بحب وعنيه متجمعه فيها الدموع واكمل ده اللي هيحصل وباس جبينها ودموعه نزلت بفرح
ادم بضحك ايه يا بطل ابعد كده ده انت واخد راحتك علي الاخر
رامز بصله واكمل بضحك انت ايه اللي جاب اهلك دلوقتي
ادم بضحك لا انا واقف من بدري وبص لسالي واكمل بنبره مخيفه من ساعه الحضن تحديدا
سالي بتوتر اييه ااه ده هو لسه بيقولي هنكتب الكتاب حالا
رامز بصلها واكمل بضحك انا قولت بك ولم يكمل حطت ايديها علي فمه واكملت اه يا حبيبي حالا منا عارفه
ادم برفعه حاجب لا يا شيخه وحتي لو حالا هو دلوقتي ايه علشان تحضنيه
رامز بضحك ياباشا حضنتني واللي عندك اعمله
سالي بتوتر اسكت انت وبصت لادم واكملت وهي باصه للارض انا اسفه يا ادم بس والله غصب عني انا بس الحماس خدني شويه مش هحضنه تاني
ادم بص لرامز واكمل بضحك اخرج انت براها بقي
رامز بصلها بصدمه واكمل بضحك بت انتي متوتره منه علي ايه يخربيتك
سالي بصتله واكلمت مش اخويا الكبير ولا مش اخويا الكبير
رامز بضحك هو كل الحوار ده علشان اكبر بشهرين
ادم بضحك ياباشا اعتبر بيومين اخوها الكبير وليا احترامي وبصلها واكمل ولا ايه يا سوو
سالي بحرج اكيد طبعا وبجد اسفه انا عارفه انه حرام و
رامز بضحك هكملك انا وعلشان كده هنكتب دلوقتي لاني مش قادر امسك نفسي الصراحه
ادم مسكه من ليقاته واكمل بضحك لا تحدد يا سكر مش قادر تمسك نفسك ده اللي هو ازاي علشان كل كلمه ليها معاني كتير???
رامز بضحك اقصد عايز احضنها براحتي انت دماغك راحت فين يا ادم عيب عليك
ادم اممم بحسب وسابه واكمل عموما انا مش فاضيلكم دلوقتي عندي ابحاث كتير فخلوها بكره وفرصه تجهزي نفسك وتعرفي اصحابك ونكتب بكره
سالي ابتسمت بفرح فاكمل رامز بحب بكره بكره هو الواحد كان طايل
سالي بحب هانت خلاص بقي
رامز بضحك بالله لحد دلوقتي مش مصدق وخايف اكون بحلم
ادم داس علي رجله فتاوه بوجع فاكمل ادم بضحك باكدلك انه واقع يا خفيف
سالي بقلق ايه مالك فيك حاجه يا حبيب ولم تكمل لقيت ادم باصصلها فسكتت
رامز بضحك من بين وجعه ااه بجد يخربيت اهلك يا شيخ انت دايس بضمير وبص لسالي واكمل بضحك انتي بتخافي منه علي ايه اقسم بالله اجبهولك متعلق
ادم بضحك متعلق مره واحده لا ده انت قلبك ميت بقي وشكل النسر اللي كتفاك مقويك
رامز بضحك وميقونيش ليه ده انا طلع عين اهلي علشان اخده ومدرب كويس فطبيعي اعلقك
ادم بضحك انا يمكن مش ظابط بس ريااضي وغمزله واكمل فبلاش تتحداني انت عايز صحتك بكره يا عريس
رامز بضحك انا لولا سوو بس وزعلها عليك كنت وريتك بس معلش
ادم بضحك لا منا عارف انت هتقولي وابتسم واكمل بحب بعيدا عن الهزار انا عرفت كل حاجه من سالي ومبسوطلك اكتر من ماتتخيل مش هطلب منك غير طلب واحد يا رامز انك تحطها جوه نن عنيك ومتزعلهاش في يوم من الايام و انا عارف انت مين ولولا شهاده سالي بنفسها انك فعلا كنت سكران ومش في وعيك وصدمتك لما عرفت الحقيقه وكلامكم اللي سمعته في الاخر لولا فعلا هسكتلك انما لو 1% انت قاصد مع انه عارف مش تربيتك وبثق فيك بس لو 1% انت قاصد كنت عدمتك العافيه وميكفنيش موتك
رامز حضنه واكمل بحب اختك في قلبي مش نن عيني بس وانت اكتر واحد عارف انا بموت فيها وبعشقها قد ايه ومقدرش اوجعها لاني هتوجع اضعاف لوجعها متقلقش يا صاحبي والله ماهزعلها وهعوضها كل اللي فاتنا وبلنسبه للي حصل بينا والله انا مش فاكر حاجه فعلا ولو كنت في وعي مقدرش اذيها
ادم طبطب علي ضهره واكمل بحب عارف ياحبيبي ياض انت اخويا مش هتعرفني بيك وربنا يسعدكم وتخاو مارو
رامز بابتسامه مليانه فرح اكمل هو فين صحيح
ادم بيلعب جوه
رامز بنفس الابتسامه طب هروحله انا بقي
سالي بحب يلا ندخل اصلا علشان هنروح كده كده
ادم بحب يلا
وبلفعل دخلوا ورامز بص علي مروان بحب كبير ودموع فرح اللي كان قاعد علي الارض وبيلعب بلعربيه ولما شافه اكمل بمرح شوفت العربيه اللي جبهالي بابا ادم يا بابا
رامز راح وطي لمستواه واكمل بحب وعنيه مليانه دموع جميله اوي يا حضره الظابط
مروان بحزن انت بتعيط ليه يا بابا هي ماما اتخاصمت معاك تاني
رامز بابتسامه ودموع لا يا نورعين بابا انا بس عيني وجعاني
مروان قام وقف ومسحله دموعه واكمل مش بحبك تعيط وبص لادم واكمل بابا ادم انت دكتور فشوف عين بابا رامز وجعاه ليه
ادم ضحك بحب واكمل حاضر يا حبيبي عنيا
وسالي كانت باصلهم وحاسه بلذمب اوي ودموعها نزلت فادم طبطب عليها
رامز مسك ايده مروان اللي كانت بتمسح دموعه وباسها بحب وباس خده واكمل بعيون مليانه دموع انا بحبك اوي يا مروان اوي
مروان بحب وانا بحبك اكتر يا بابا وحضنه
رامز دموعه نزلت وضمه اكتر وغمض عنيه واكمل بدموع فرح الله .. الله …والله انت قلب ونورعين وحياه بابا مش عايز حاجه تاني من الدنيا غير حضنك انت وساالي ومش عايز اي حاجه تاني وباس خده وايديه وحضنه وتاني
ادم دموعه نزلت بحزن وبص لسالي اللي كانت مموته نفسها عياط وندمت علي كل مره جرحته فيها وقاالتله انه مش ابنه
مروان بحزن ممكن يا بابا لو بتحبني متعيطش
رامز مسح دموعه واكمل بابتسامه وفرح ده انت طلباتك اوامر يا قلب بابا وباس جبينه
مروان حضنه ونام علي كتفه واكمل انا عايزك تعيش معايا يا بابا انت ليه بتمشي وتسبني كل يوم
رامز غمض عنيه بحزن وطبطب عليه واكمل بحب مش هسيبك تاني يا مروان خلاص هفضل معاك علطول وباس خده وقام وقف وهو شايله وبيطبطب عليه وبيبوس ايده واكمل سالي ارجوكي خليه معايا انهارده وبكره كده كده احنا هنتجوز و
سالي بمقاطعه وبدموع خليه يا حبيبي انت بتترجاني ليه ده ابنك هو هيبات مع حد غريب
رامز بابتسامه مليانه فرح اكمل ربنا يخليكي ليا يارب يا حبيتي وباس خد ومروان واكمل بحب ها هتفضل مع بابا انهارده ولا عندك اعتراض
مروان لف ايديه علي رقبته وهو شايله واكمل بحب هفضل معاك
رامز باس خده بحب فاكملت سالي عايزه اسالك سؤال يا مارو
مروان رفع راسه وبصلها فاكملت سالي بوجع انت اسمك في الحضانه ايه
ادم غمض عنيه بحزن فاكمل مروان بمرح مروان احمد المحمدي
وهنا رامز غمض عنيه بوجع ودموعه نزلت بصمت
سالي بابتسامه مليانه وجع اكملت بص يا قلب ماما انت مش اسمك كده انت اسمك مروان رامز علي الهواري
مروان بعدم فهم ازاي مش انتي قولتلي ان انا ليا بابا احمد بس سافر السما وانا عندي بابا ادم وبابا رامز
رامز بصلها بعتاب .. فاكملت سالي بحزن وحرج بص يا حبيبي انا كنت متخاصمه مع بابا رامز فقولت للميس في الحضانه تكتبك باسم عمو احمد انما هو مش بابا … بابا الحقيقي اهو مسافرش السما ربنا يخليهولنا وابتسمت واكملت فانت كده اسمك هيبقي ايه???
مراون ابتسم بفرح واكمل يعني بابا موجود ومسافرش السما
ادم ابتسم بحب واكمل اه يا حبيبي بابا اهو موجود ربنا يخليه ليكم
سالي بابتسامه ها يا مارو اسمك ايه
مروان بابتسامه اسمي مروان رامز … وبقي يفكر
سالي بحب علي الهواري هااا
مروان بمرح مروان رامز علي الهواري
رامز ابتسم بفرح وضمه اكتر وباس راسه بحب وبص لسالي واكمل بحب شكرا اوي بجد يا سالي
سالي بدموع ده انا اللي اسفه والله
رامز اتقدم ناحيتها وهو شايل مروان وقربها بايديه التانيه وباس جبينها واكمل بحب بس يا هبله خلاص اللي حصل حصل المهم اللي جاي
سالي بحب ربنا يخليك ليا يارب يا ابو مارو
رامز بحب ويخليكي ليا يارب يا نورعيني وباس ايديها
ادم اممم ما اجبلكم شجره واتنين ليمون
رامز بضحك هو انت مبتعرفش تسكت خالص
ادم بضحك انا لولا بس ان فرحك بكره كنت وريتك رده فعلي بتبقي عامله ازاي بس معلش يلا يا سالي ولا ايه
سالي بحب حاضر يلا .. هات بوسه يا مارو علشان ماما هتمشي
مروان قرب عليها فا باسته في خده بحب فاكمل رامز بهيام فيها طب وابو مارو مالوش نصيب
سالي اتكسفت فاكمل ادم بضحك يااالا احترم نفسك علشان اقسم بالله هزعلك
رامز بضحك لالا خلاص مش عايز حاجه
ادم مسك ايد سالي وداس علي رجله وهو ماشي واكمل بضحك ايوه خليك محترم كده يا قلب اخوك
رامز ضحك بوجع واكمل يااابن اللذينه انت طب شايل الواد طب
ادم بضحك تسااهل يلا تصبح علي خير. .. باي با مارو
رامز بحب وانت من اهله يا حبيبي
مروان شاورله بايده واكمل بابتسامه باي
وقفل ومشيوا
رامز بضحك وهو طالع بيه. .. اكمل اوعي بليل تعيط وتقولي وديني لماما
مراون بضحك لا يابابا انا بحبك وهفضل معاك عادي
رامز بحب والله انت قلب ونورعين بابا وطلعوا اوضته فاكمل رامز بحب العب انت لحد ما بابا ياخد شاور واجيلك ننام علشان متخافش تنام لوحدك اتفقنا
مراون انا مش بخاف انام لوحدي علشان انا هبقي ظابط ومفيش ظابط بيخاف
رامز فضل يضحك واكمل بحب ياخواتي علي ابني الشجاع زي ابوه وباس خده واكمل بحب فعلا هذا الشبل من ذاك الاسد
مراون بابتسامه انا الاسد
رامز بضحك انت الاسد ازاي يعني لا انت الشبل ولما تكبر تبقي اسد
مروان بستغراب هو يعني ايه شبل يا بابا
رامز بضحك يعني اسد صغير
مروان بمرح اااه زي سيمبااا
رامز بضحك اااه زي سيمبااا فانت بقي زي سيمبا وانا الاسد
مروان بتفكير طب لما اكبر هيبقي احنا الاتنين اسد صح
رامز فضل يضحك واكمل بحب اه هنبقي احنا الاتنين
مروان بحماس ونحمي ماما سوا من الاشرار
رامز بحب ونحمي ماما سوا من الاشرار صح
مروان بتفكير طب ماما هتبقي ايه اسده ??
رامز بضحك لالا ماما مش من دول خالص وابتسم بحب واكمل ماما دي اميره
مروان بمرح زي روبانزل صح
رامز ابتسم واكمل اشمعنا روبانزل
مروان بمرح علشان ماما شعرها بني وطويل اوييي وبردو الاميره روبانزل كان شعرها طويل بس اووي اووي وكانت بتخلي الساحره الشريره تطلع علي شعرها
رامز ضحك واكمل بحب خلاص يبقي ماما روبانزل
مروان بمرح وانت الاسد ويوجين
رامز ضحك واكمل اشمعنا انا يوجين
مروان بمرح علشان هو امير روبانزل عارف كان شغال ايه ?
رامز بتركيز لحديثه اكمل ايه ظابط زي بابا ?
مروان بضحك لا اقولك بس متزعلش
رامز بضحك هي حاجه مهينه ولا ايه .. قول يا مارو ولا يهمك
مروان بضحك حرامي وحط ايديه علي بوقه بسرعه
رامز بصله بصدمه واكمل بضحك اااه يا ابن الجزمه بقي بتشبه الرائد رامز الهواري بحرامي ماشي يا مروان تشكر
مروان ضحك واكمل متزعلش مني يا بابا
رامز ضحك واكمل بحب مقدرش ازعل منك يا قلب بابا يلا هاخد انا شاور واجيلك
وبلفعل خد شاور وطلع لقي مروان نام علي نفسه وهو بيلعب فشال اللعب علي جمب وشاله وراح ناموا علي السرير وضمه لحضنه وباس راسه واكمل بحب وهو بيتنهد برتياح اللهم لك الحمد
———————————————
في المستشفي قاعده شهد بتعيط وخايفه اوي ومستنيه الدكتور يخرج وقاعده بتدعي بتوتر
شهد بدموع يارب يارب قومه بالف خير يارب ارجوك يارب مش هقدر اعيش من غيره لو مش علشاني علشان بنته يارب وقعدت علي الارض وفضلت تعيط ولقيت فون حاتم اللي الممرضه ادتهولها لما وصلت بيرن وكان كريم فردت
كريم فينك يابني كل ده قايلي هتقابلني بقالك ساعتين
شهد بدموع انا مراته يا كريم
كريم بخوف مالك يا شهد بتعيطي ليه وفين حاتم
شهد بدموع حاتم عمل حادثه ودخل العمليات
كريم اتصدم واكمل بخوف ايه اقفلي انا جاي حالا
شهد بدموع باي
وبعد شويه فعلا كريم جيه وشاف شهد قاعده بتعيط فاكمل بخوف ايه يا شهد عرفتي حاجه عن حاتم
شهد بدموع هزت راسها ب لا واكملت معرفش لسه اي حاجه الدكتور مطلعش
حاتم بخوف وده حصل ازاي
شهد بعياط معرفش انا استغربت انه اتاخر في الشغل بس قولت تلاقيه في اي حته واتصدمت لما لقيت للممرضه بترن عليا من فونه وبتقولي عمل حادثه
كريم بقلق استرها يارب وعديها علي خير وبصلها واكمل اهدي اهدي يا شهد علشان بنتك مينفعش كده اعصابك
شهد بعياط وخوف وابو بنتي يا كريم اللي معرفش حالته واصله لحد فين ده … يارب يارب ارجوك يبقي بخير ياارب
كريم بقلق اهدي باذن الله خير
ولقيوا الدكتور خرج فجريوا عليه بلهفه
كريم بقلق طمنا يا دكتور
شهد بعياط حاتم يا دكتور طمني عليه ارجوك حالته ايه
الدكتور اهدي يا مدام الحمدلله عدت علي خير وقدرنا ننقذه والعمليه جات سليمه هو بس
شهد بماقطعه وخوف ماله يا دكتور حصل اي
الدكتور اهدي اهدي مفيش حاجه ايده اليمين اتكسرت بس مع شويه جروح في دماغه وصدره هتعوزي تغيري عليهم كل شويه والممرضه هتفهمك تعملي ايه
شهد بدموع عنيا حاضر المهم هو يبقي كويس
الدكتور لالا متخافيش زي الفل الحمدلله هو اهتمام بس وياخد ادويته بانتظام وشهرين بلكتير ويفك الجبس كمان الكسر مش اوفر يعني
كريم تنهد بارتياح واكمل الحمدلله يارب نشكر ربنا
شهد بدموع وفرح الحمدلله طب .. طب اقدر اشوفه امتي
الدكتور دلوقتي هو اتنقل اوضه عاديه وخرج خلاص حالته عدت مرحله الخطر وهيفوق في اي لحظه
شهد ابتسمت بفرح واكملت بدموع الحمدلله بجد تسلم يا دكتور تعبناك
الدكتور بابتسامه لا العفو ده واجبي والف سلامه علي البشمهندس بس معلش روح جيب الادويه اللي هيحتاجها دلوقتي واي اكل علشان لما يصحي
كريم بابتسامه الله يسلمك يارب وحاضر عنيا هروح اجبهم انا واجي ادخلي انت لحاتم يا شهد
شهد هزت راسها بتمام ودخلت لحاتم وشافته متعلق في صدره سلوك ومتعلق لايده ملحول ودماغه ملفوفه بشاش وزيها ايده متجبسه صعب عليها اوي فانهارت عياط وراحت سحبت كرسي وقعدت قدامه وقربت باست جبينه واكملت بدموع ووجع سلامتك يا نورعيني يخش اللي يكرهك وانت لا حبيبي الحمدلله ان حالتك مستقره وبخير ودي بلدنيا كلها وحطت ايديها علي ايديه السليمه واكملت بدموع مكنتش متخيله اني مقدرش اعيش من غيرك كده وبحبك للدرجه دي روحي كانت بتروح يا حااتم والله قوم بقي ارجوك يا حبيبي انا مش قادره اشوفك كده
وبعد دقايق حااتم فتح عنيه ببطئ وهمس بتعب شهد
شهد بلهفه ودموع الحمدلله انك قومت يا حبيبي ايه.. ايه يا قلب شهد انا معاك اهو
حاتم بتعب انا فين
شهد بدموع انت في المستشفي يا حبيبي عملت حادثه بس الحمدلله عدت علي خير
حاتم بوجع ااه انا تعبان اوي يا شهد
شهد بدموع سلامتك من التعب ياحبيبي طب اجبلك الدكتور ??
حاتم طبطب علي ايديها واكمل بحب وتعب بس يابت كفياكي عياط متخافيش جوزك اسد
شهد ضحكت من بين دموعها واكملت بحب ربنا يقومك ليا بلسلامه يارب
حاتم بتعب شهد ساعديني يا حبيبتي اتعدل
شهد قامت وقفت وساعدته يقعد حلو وظبطت المخده ورا ضهره واكملت بحزن الف سلامه عليك يا قلبي
حاتم ابتسم بحب واكمل الله يسلمك يا حبيبي بس تصدقي وتامني بايه
شهد بالله
حاتم ضحك بتعب واكمل انا في قمه سعادتي برومانسيتك الواحد معملش حادثه ليه من زمان
شهد بحزن اخص عليك يا حاتم بعد الشر عليك ده كلام يتقال طب انت ارجع بالف خير وهفضل اقولك كده بس مشوفش فيك حاجه وحشه يا حبيبي
حاتم ابتسم بحب واكمل ربنا يخليكي ليا بجد يا حبيبتي وضحك واكمل فضلتي تنبري وتقوليلي انت رايق وبتدلع اتكسرت خالص اهو
شهد ضحكت واكملت بحب طب والله قوم بالف خير واعمل اللي يعجبك انما قعدتك في السرير بلشكل ده بتتعبني انا يا حاتم
حاتم مسك ايديها باسها واكمل بحب طول منتي جمبي كل حاجه هتعدي
كريم دخل واكمل بضحك اوه جيت في وقت غير مناسب ولا ايه
حاتم بضحك ايه ده انت عرفت
كريم وهو بيحضنه اكمل سلامتك يا حبيبي اتصلت بيك شهد قاالتلي انك عملت حادثه
حاتم بابتسامه الله يسلمك يا غالي
شهد بس هو حصل كده ازاي يا حاتم
حاتم الفرامل هربت متشغليش بالك الحمدلله عدت وخلاص
شهد مسكت الشنط اللي جابها كريم واكملت طب يلا يا قلبي علشان تاكل
حاتم بتعب شهد الله يخليكي مليش نفس
شهد بابتسامه بص بقي ماهو انت لازم تاكل يعني لازم تاكل و انا مش قادره اناهد الهي تعدمني لو مكالتش
حاتم بصلها بعتاب واكمل حرام عليكي ليه االدعوه دي
شهد بضحك اهو كده هتاكل ولالا ?
حاتم تنهد بغيظ واكمل هتنيل
شهد بضحك ايوه كده ومسكت الاكل وقعدت جمبه علي السرير فحاتم حط ايديه الشمال وراها وضمها ناحيته شويه وفضلت تاكله بايديها
حاتم وهو بياكل اكمل بتعبك يا شهد وتنهد بحزن واكمل ولسه الفتره اللي جايه بسبب كسر ايدي ده
شهد بحب وهي بتاكله اكملت انت اتعبني وملكش دعوه وانا اعيش اخدمك واحطك في عيني عمري كله
حاتم قرب باس جبينها واكمل بحب ربنا يديمك نعمه وسند في حياتي بجد يا شهد
شهد بحب ويديمك ليا ياروحي يلا بقي كل علشان دواك
حاتم تنهد بضيق واكمل بجد باكل بلعافيه علشان خاطرك نفسي مقفوله
شهد بضحك معلش هنفتحها بس مينفعش متااكلش لسه قايم من عمليه يلا هفضل ماده ايدي كتير
حاتم ابتسم وقرب كل منها ورجع وراسه لورا بتعب شديد
شهد بحزن وهي بتطبطب علي صدره بحنان اكملت سلامتك يا نورعيني ودموعها نزلت واكملت بجد مش قادره اشوفك كده فين حاتم المفتري اللي محدش بيقدر عليه وبيتعصب اكتر ما بياكل
كريم حاتم المفتري !!!! وفضل يضحك
حاتم ضحك واكمل رومانسيه دي كده يابنت الجزمه وتأوه بوجع واكمل اااه منك لله ياشهد دعواتك عليا جابت اجلي
شهد ابتسمت بدموع واكملت عمري ماقدرت ادعي عليك ده انت كل دنيتي وحبيبي وابو بنتي
حاتم ابتسم بحب كبير وقرب باس خدها واكمل بهمس عارفه لولا كريم واقف كان هيبقي في رد تاني وغمزلها
كريم بضحك انا مسمعتش بس تقريبا فهمت فهطلع اشوف الدكتور هيخرجك امتي بقي
وطلع
شهد باحراج يالللهوي يعني ينفع كده
حاتم بضحك مش مراتي وحلالي ?
شهد بابتسامه اممم
حاتم بضحك خلاص مينفعش ليه
شهد ابتسمت بحب واكملت وهي بتمشي ايديها علي شعره ربنا يشفيك شفاء لا يغادر سقما ومايوريني فيك اي حاجه وحشه ويديم حسك في البيت ودايما الضحكه متفارق وشك يا نورعيني
حاتم بحب هيحصل طول منتي في حيااتي يا ام ملوكه وقربها بايديه الشمال اللي وراها وباسها بحب كبير وبعد دقايق بعد عنها واكمل بحب وهو ساند جبينه علي جبينها بجد مش عارف اللي جاي من عمري هيعدي ازاي وهقابل فيه صعوبات قد ايه بس كل اللي مفرحني انك فيه وده مطمني ان مهما شوفت صعب حضنها فشهد طبطبت عليه بحنان فاكمل بحب ومشاكل حضنك قادر يديني طاقه اقوم من جديد وباس كتفها وطبطب علي ضهرها بحنان
شهد ابتسم بحب وعنيها مليانه دموع واكملت اانا بحبك اوي يا حاتم بجد
حاتم وهو بيظبط طرحتها اكمل بحب وحاتم معرفش الحب غير علي ايديك يا شوش
شهد ابتسمت بحب واكملت والله انت قلب شوش
والباب خبط فشهد اتعدلت و قعدت جمبه كويس
حاتم ادخل
الظابط معلش يا بشمهندس بس جينا ناخد اقوالك وهنمشي علطول
حاتم اتفضل ده شغلك يا حضره الظابط
الظابط قعد واكمل حضرتك بشمهندس معروف وليك اسمك وسمعتك وده يخليك ليك اعداء كتير اوي تفتكر مين يكون عمل كده
حاتم بتنيهده انا فعلا الحمدلله ناجح بس اعتقد اني مليش اعداء الحمدلله من عند ربنا شركتي بتنجح ومن غير تنافس فمفيش حد ليه مصلحه في كده هو نصيب يا حضره الظابط
ااظابط غريبه مع ان عربيتك بعد ماتعرضت علي كذا مهندس كهربائي قال ان الفرامل مفكوكه مش مجرد فلتت عادي
شهد بصدمه ودموع ايييه ازاي يعني يا حضره الظابط يعني حد.. حد قصد يموته
حاتم بصلها واكمل بتنيهده بس انتي يا شهد وبص للظابط واكمل بردو يا فندم مفيش حد فعلا اقدر اشك فيه
شهد بدموع وخوف حاتم لو شاكك في حد قول يا حبيبي انا وبنتك ملناش غيرك واللي جرب مره هيجرب الف مره ابوس ايدك يا حبيبي متوجعش قلبي عليك
الظابط بتنهيده انا رايي زي المدام لو خايف من حاجه احنا نضمنلك الحمايه الكامله ليك وللمدام بمجرد ماتقول مين اللي عمل كده
حاتم نفخ بضيق واكمل حضره الظابط انا مبخفش من حد ولو شاكك في حد هقول علطول ومراتي انا اعرف احميها بس فعلا مفيش حد وانا مش دوري ان ادور علي المجرم انا اللي اقدر عليه قولته
الظابط بتنهيده طب وانتي يا مدام متفتكريش ان ممكن
حاتم بمقاطعه وحده لالا لو سمحت شهد ملهاش علاقه بأي حاجه هي حتي متعرفش اسماء الشركات المنافسه اصلا فمش هتفيدك بأي حاجه فطلع مراتي من الحوار
الظابط بشك عموما طلما مش بتتستر علي حد ادي رقمي اهو لو افتكرت كلمني وفي الاول و الاخر انا كل همي اساعدك
حااتم خد منه الكرت واكمل مبتسترش علي حد وعموما تسلم
الظابط عن اذنكم ومشي
شهد بدموع حاتم مين عاوز يعمل فيك كده
كريم دخل واكمل يلا يا شهد ساعديه يغير هدومه الدكتور اذنله علي خروج
شهد بحرج ايه اعمل ايه
حاتم بضحك تساعديني اغير هدومي ما قال الراجل مسمعتيش ?
كريم يلا هستناكم برا وطلع وقفل
شهد بحرج هو .. هو انا ممكن اقول لكريم يجي يساعدك بدالي
حاتم بضحك يعني بزمتك تبقي مراتي وام بنتي معايا وانادي صاحبي طب والله عيب
شهد بحرج لا هو يبقي عيب فعلا لو انا اللي ساعدتك
حاتم فضل يضحك واكمل خلصي يا شهد ده لسه يا حبيبتي هتساعديني في حاجات كتير واكيد مش هقعد كريم معانا في البيت يعني فخلي روحك طويله جوزك اتكسر
شهد ابتسمت بحزن واكملت باذن الله اقرب وقت هترجع زي الفل وشالت اللزق اللي علي صدره وابتدت تغيرله علي الجرح وهو نزل رجله علي الارض وقعد علي السرير وشدها ليه اكتر وفضل يبص لملامحها بحب
شهد بخجل طب ممكن نتلم احنا مش في البيت
حااتم ابتسم واكمل شوفي بتعملي ايه وملكيش دعوه
شهد قربت منه اوي وغيرتلي علي جرح صدره وهي محرجه اوي بعدين جابت هدومه وساعدته يلبس
حااتم بتنهيده تعبتك يا حبيبتي
شهد وهي بتوطي علشان تربط الكوتش اكملت تعبك راحه يا ابو ملوكه
حاتم بسرعه لالا استني انتي متوطيش
شهد بابتسامه بس يا حاتم
حاتم يابنتي ضهرك هيوجعك بسبب بطنك بطلي غباء نادي كريم
شهد رفعتله وشها واكملت مناديش حد يعمل حاجه لجوزي علشان انا اللي هفضل معاك في البيت مش ده كلامك
حاتم ابتسم واكمل ماشي بس كله الا انك توطي بضهرك كده علشان متتعابيش
شهد وهي موطيه وبتربط الكوتش اكملت بحب تعبك راحه يا تومي
وقامت وقفت فحاتم مسك ايديها باسها واكمل بحب تسلملي الايدين الحلوين
شهد ابتسمت بحب واكملت يلا
حاتم حط ايديها علي كتفها وخرجوا متجهين للبيت
—————————————-
في اوضه منه قاعده بتعيط وصعبان عليها الكلام اللي سمعته من ادم انه مش هيرجعلها وجابت فونها وفضلت تتفرج علي صورهم سوا وابتسمت بدموع لما شافت صوره ليهم هي بتحبها اوي ادم واقف وراها وحاضنها من ضهرها وهي حاطه ايديها علي ايديه اللي علي بطنها وبيضحكوا من قلبهم اوي فثبتتها علي الشاشه ودموعها نزلت بحزن وهي بتفتكر اليوم ده اللي راحو فيه فرح صاحبتها
فلااااااش باااااك
في بيت رامز
منه بغيظ يا ادم متبقاش رخمم بقي دي صاااحبتي مينفعش مروحش
ادم وهو رافع الفون علي ودنه اكمل قولتلك لو الدكتور رضي يديني اجازه هروح معاكي مرضيش مفيش مرواح لوحدك خلصت
منه بضيق هو انا صغيييره هتخطف
ادم ضحك وغمز واكمل لا بطل وهتتعاكسي
منه بضحك والله انت قليل الادب
ادم بضحك اقل ادبي براحتي وشد وسطها ليه واكمل بحب مراتي ولا مش مراتي
منه بابتسامه مراتك طبعا
ادم بحب خلاص يبقي براحتي وقرب باسها بحب والدكتور رد علي الفون
الدكتور الو
ادم اتنفض بعيد عنها وهمس بضيق بقالي سنه برن مش راضي يعبرني حبكت يرد دلوقتي هو النحس عارف صحابه
منه ضحكت واكملت اتلم وروح شوفه يلا
ادم دخل كلم الدكتور ودقايق وطلع
منه بقلق ها هنروح الفرح صح
ادم بتمثيل للاسف لا يلا هنزل شغلي واعتذري لصاحبتك
منه بدموع ادم متهزرش انا وعدتها اني هروح
ادم بضحك خلاص خلاص متعيطيش يخربيتك بهزر روحي البسي
منه ضربته في صدره بغيظ واكملت رخم صحيح
ادم بضحك يلا روحي بدل ماغير رايي واكمل بتحذير واعملي حسابك تلبسي عدل انا مش عايز انكد عليكي
منه بابتسامه هي منون دلوقتي بقيت تلبس لبس يحرق دمك بذمتك
ادم وهو بيشدها وحاطط ايده علي وسطها اكمل بحب بس منون بعد الجواز تخنتلها كده حوالي 4 او 5 كيلو فطبيعي فساتينها القديمه كلها بقيت ضيقه ورفع حاجبه واكمل فمش عايز حرقه دم ها اختاري اجدد حاجه عندك
منه بضيق ثاااانيه واحده بس مين دي اللي تخنت. ??? انت شايفني تخينه يا ااادم
ادم بضحك وليه متقوليش اني باخد بالي من التفاصيل وكده
منه بضيق انا مبهزرش انا متخنتش
ادم بضحك لا تخنتي شويه كنتي 55 قبل مانتجوز اراهنك لو وزنتي دلوقتي هتلاقيه 60 او 60 الا جرامات كده يعني وااكمل بحب وبعدين انتي كده اجمل فيها ايه يعني
منه بصدمه كده اجمل يعني انت اتجوزتيني ومكنتش عجباك يا ادم??
ادم بضحك هموت واعرف بتلاقي اجابات لكل حاجه وكلها نكد كده ازاي صحيح مش بيعجبك العجب اقول تخنتي تزعلي اقول كده اجمل تقولي اتجوزتيني مش عجباك و ابتسم بحب واكمل بس الحقيقه الثابته بقي ان منه تخنت .. رفعت .. طولت .. قصرت.. هي قمر فكل وقت
منه وقفت علي اطراف صوابعها باست خده واكملت بحب بجد بحبك اوي
ادم بحب باس خدها واكمل وانا بموت فيكي … يلا بقي اجري بدل ماغير رايي نفضل هنا وغمزلها
منه ضحكت واكملت اتلم هاا وابتسمت بحب واكملت تعالي نعمل ماتشينج
ادم تمام وريني هتلبسي ايه
منه هلبس دريس اسود وانت البس قميص وبنطلون اسود وحط حزام جملي وانا هحط حزام الفستان لونه جملي بردو
ادم بحماس اتفقنا يلا وبيفتح زراير القميص
منه بضحك يلا ايه هدومك تاخدها وتطلع برا يا جلبي يلا اجري
ادم قلع القميص وشدها ليه واكمل بضحك هو احنا مش هنخلص من شغل الهبل ده
منه بخجل اادم احترم نفسك شويه وراحت جابتله هدومه واكملت يلا ياروحي برا وبتزقه
ادم بضحك يابت استني بس علشان اقفلك سوسته الفستان طب
منه بضحك انا هناديك تقفله اتلم كده بس واطلع برا وزقته لبرا وقفلت
وراحت لبست الدريس وسابت شعرها واكملت بصوت مسموع دومييي
ادم من برا اي يا منه
منه ادخل اقفلي السوسته
ادم دخل وقف وراها واكمل بضحك ماقولنا كده من بدري
منه بصتله باعجاب واكملت برفكت والله اختياراتي زي القمر
ادم بضحك وهو بيزيح شعرها وبيحطه جمبها اكمل طبيعي مش اختارتيني
منه بضحك مغرور صحيح
ادم بحب اللي يكون متجوز القمر ده لازم يبقي مغرور ورفع السوسته وحضنها من ضهرها
منه حطت ايديها علي ايديه بحب واكملت بضحك داييما بتثبتني كده
ادم بضحك علشان تعرفي بس
منه بقولك ايه يا ادم
ادم باس خدها واكمل قولي يا قلب ادم
منه بابتسامه انا كررت اسيب شعري انهارده في الفرح
ادم اممم وانا كررت اجيبك من شعرك .. ماهي كلها كرارات بتتاخد
منه بصتله وهي مفتحه عنيها بصدمه في المرايه واكملت بضحك اخص عليك ههون عليك يا ادم
ادم بهدوء مخيف بصي يامنه انا لحد دلوقتي بهزر بس لو فعلا بتتكلمي جد هشتوفي وش زباله عمرك ماشوفتيه
منة بضحك لا وعلي ايه بهزر اصلا ياروحي
ادم بابتسامه اممم منا عارف انك عاقله ياروحي ومش هتعصبيني عليكي هاا
منه بصتله واكملت باعجاب بذمتك مش قمر بشعري وطوله مخليني قمرين في الفستان
ادم لفها ناحيته واكمل بحب بصي يا منه انا مش هقولك الكلام المتذوق بتاع انتي بشعرك قمر وبلحجاب قمرين والكلام ده بس هو فعليا انتي قمرين في الاتنين بس الطبيعي اصلا انك تكوني اجمل بشعرك وعلشان كده بتلبسي الحجاب وحط ايديه علي شعرها واكمل بحب شكله جميل ولونه عامل زي الشكولاته وطويل اوي بسم الله مشاء الله وعلشان كده تحديدا مينفعش حد يشوف الجمال ده كله غيري
منه حضنته واكملت بحب بجد بحبك اوي بتديني ثقه في نفسي وشكلي غير طبيعيه عارف يا ادم لما بقول علي نفسي مش حلوه بحاول اشوف نفسي بعينك وبفضل اقول ادم شافني انهارده حلوه يبقي خلاص وبطمن وبيبقي عندي ثقه في نفسي
ادم ابتسم بحب واكمل انتي كده كده مفروض تكوني واثقه في نفسك مش شايفه القمر ده ولا ايه وباس خدها
منه بحب طب مش يلا ولا ايه
ادم قعد يلبس الجزمه واكمل يلا لفي حجابك واكمل بتحذير وبلاش ميكاب كتير
منه وهو بتلف الحجاب اكمل حاضر والله
وفعلا منه جهزت وحطت ميكاب هادي اوي وكانت طالعه قمر اوي وهي وادم عاملين ماتشينج حلو اوي ونزلوا راحوا الفرح
في الفرح
تاليا يابت قومي نرقص معاها شويه عيب
منه بتوتر بس يا تاليا اقعدي ساكته وبرقت
تاليا بضيق ايه في ايه
منه شاورت بعنيها ناحيه ادم اللي قاعد جمبها و ماسك الفون بيتصفح المواقع وعامل نفسه مش سامع وبيصفر
تاليا بهمس هو مش واخد باله
منه بهمس واخد بااله من كل حاجه وبيستعبط علشان مش هيرضي
تاليا ضحكت واكملت طب خليكي جمبه ياختي هقوم انا ارقص مع البت وقامت
منه بتوتر دومي هو
ادم وهو عنيه في الفون اكمل خليكي ثابته علي موقفك علشان نكمل اليوم من غير ما اهزقك ورفع عنيه ليها واكمل ولا انتي عندك راي تاني ??
منه ابتسمت بضيق واكملت خلاص يا ادم ادينا اتنيلنا قعدنا
ادم بابتسامه برافو حبيبتي عاقله ورجع بص للفون
منه بضيق طب اقوم اسقف طب انا مليت خالص
ادم بص جمبه ونفخ واكمل استغفر الله العظيم يارب وبصلها واكمل يابنتي هو انتي عندك فرط حركه ?? طب الكرسي بيقرصك ولا ايه منا مش فاهم ?? ماتقعدي زي ما ماخليق ربنا كلها قاعده
منه نفخت واكملت خلاص هتفرج من هنا
ادم رفع حاجبه واكمل انتي بتنفخي يا منه ?
منه بابتسامه ده الجو حر ياروحي متفهمش غلط
ادم اممم تمام
منه بضيق طب ممكن تسيب فونك بقي حقيقي انا مليت
ادم قفل الفون واكمل اهو يا ست البنات
منه بحب طب دلوقتي هيرقصوا سلو ممكن نقوم نرقص معاهم ممكن بلييز يا ادم
ادم بحب ممكن ياست البنات يلا ومسك ايديها وقام وحط ايديه علي وسطها وقربها منه وهي حطت ايديها علي رقبته ورقصوا بانسجام وحب كبير
منه بضحك علي فكره انا جبتك معايا عاملتني معامله الاصنام انسي اني اجيبك معايا افراح تاني
ادم بضحك الله هو انا لو مش معاكي مبتحترميش كلامي يا منه حلو والله
منه بضحك لا طبعا عيب عليك انت حتي لو سبتني اروح فرح لوحدي وده محصلش غير مره خلال الاربع سنين بس ساعتها فضلت تسمعني الواصايا السبعه
ادم بحب ده والله علشان بحبك اوي وبغير عليكي مش قصدي تضايقي
منه بحب عارفه يا حبيبي بس ده عادي ما تاليا اهي رقصت معاها
ادم بضحك تعرفي لو عمر جوزها ولا خطيبها كنتي اترحمي علي صاحبتك ولو عمر كان معرفها انه بيحبها كنت هددتها بيه وقعدتها جمبك بس معلش تتعوض
منه فضلت تضحك واكملت سوسه صحيح
ادم ده الصح بلاش مسخره
منه ضحكت واكملت الرقص بقي مسخره يا ادم
ادم اه طبعا مسخره ماعدا في حاله واحده
منه بضحك اي هي بقي
ادم قربها منه اوي وهما بيرقصوا واكمل بضحك لو هترقصي ليا انا فهنا هيبقي تمام
منه بضحك والله انت مش محترم
ادم فضل يضحك علي خدودها االلي احمرت واكمل عارف كده كده
وبعد شويه فضلوا يتصوروا صور كتير اوي وكلها جميله وحبهم لبعض واضح اوي
بعد شويه روحوا البيت ومنه دخلت غيرت ولبست قميص اسود ستان حماله قصير يتناسب بشده مع بشرتها البيضه وفردت شعرها وطلعت لقيت ادم قاعد في ااصالون ومرجع راسه لورا فاكملت طب لو هتنام ادخل جوه يا ادم
ادم فتح عنيه وانبهر بشكلها فاكمل بحب يخربيتك ايه القمر ده انام ايه عايزاني اشوف القمر ده وانام
منه قعدت جمبه واكلمت بضحك اتربي لاني مهدوده ومش قادره
ادم حط ايديه ورا ضهرها وشدها ناحيته واكمل بضحك اشحال مخلتكيش تتحركي من مكانك يعني
منه بضحك لا مانت متعرفش مراتك لو كنست الصاله بتنام من التعب
ادم بضحك شوفتي اني اضحك عليا وادوني عروسه لعبه صح
منه بضحك اتلم وضربته في صدره واكملت بحب الا قولي يا ادم
ادم باس ايديها واكمل بحب ايه يا عيون ادم
منه بحب انت عايز اول بيبي يكون بنت ولا ولد
ادم بحب والله بنت او ولد مش فارقه المهم انه منك
منه ابتسمت بحب واكملت بردو لو هتتمني الاكتر يعني
ادم بحب والله مش فارقلي بس ممكن بنت علشان بتبقي صاحبه وحبيبه ابوها وكده يعني
منه بغيره قصدك خطافه رجاله
ادم فضل يضحك واكمل هتغيري من بنتك يا منه
منه بغيره اه طبعا انت حبيبي انا بس
ادم بضحك والله انتي مجنونه بس بحبك
منه برفعه حاجب ولو مجاش اول حمل بنت يا سي ادم
ادم بحب عادي تيجي في التاني مجتش تيجي في التالت مجتش تيجي في
منه بمقاااطعه وضحك ايييه يا حبيبي هي حفله اييه كل دول
ادم بضحك اذا كان عليا معنديش مانع وغمز واكمل بضحك انتي اللي بتكنسي الصاله بتتعبي فا الموضوع هيبقي مرهق شويه
منه بضحك والله انت مش محترم وقليل الادب وربنا مديك حبه صحه فبتفتري عليا
ادم فضل يضحك واكمل طب همشي انا بقي قبل ماوريكي قليل الادب صح
منه لااا مفيش مشيان استني بس
ادم يا حبيبتي علشان امي عماله ترن اتاخرت علي البيت وهي مش بتنام قبل ماتطمن اني رجعت
منه قامت وقفت واكملت بضيق يوووه بقي لا افضل معايا شويه ولفت نظرها جهاز فاكملت صح يا ادم ايه ده كل ما اجي اسالك انسي
ادم بص واكمل ااه ده بلايستشن كنا بنلعب بيه انا وصحابي
منه بحمااس ااااه طب تعالي لاعبني وكل جول هجيبه فيك هتقعد معايا ساعه قصاده ايه رايك ??
ادم فضل يضحك واكمل للدرجه دي طب لو كده يبقي همشي حاالا
منه برفعه حاجب بقي كده طب لو واثق في نفسك جرب
ادم بابتسامه موافق بس متفقناش
منه بيستغراب علي ايه
ادم بضحك كل جول منك هقعد قصاده ساعه وكل جول مني هتبوسيني
منه فتحت عنيها بصدمه واكملت بضحك اه يا قليل الاااادب
ادم بضحك خلاص همشي
منه مسكته واكملت لالا خلاص موافقه
ادم بضحك طب تمام يلا اعمليلي كوبايه قهوه وتعالي
منه بضحك للدرجه دي ربنا يستر
ادم وهو بيشغل الجهاز اكمل يلا اجري بس
منه بحب عيوني وراحت عملت القهوه وجات لقيته شغله وحط كل دراع في ناحيه وقاعد علي مخده وفي جمبه مخده فاضيه فراحت حطت القهوه جمبه وقعدت ومسكت الدراع واكملت بضحك جاهز تخسر
ادم بضحك جاهزه انتي تنفذي الشرط
منه بضحك هنشوف … انت ادتني مين
ادم بضحك الله كمان متعرفيش ده انتي حكايتك علي الله خالص ده فريق اسمه برشلونه وانا الريال
منه عارفاه علي فكره بتاع ميسي
ادم بضحك اييوه هو ده
منه بضحك عيب عليك انا اعجبك .. بس لحظه بس انت خدت الريال ليه علشان كرستيانو ورفعت حاجبها واكملت ولا علشان حبيبته اللي كله بيعاكسها دي معرفش علي ايه
ادم بصلها بصدمه وفضل يضحك واكمل انا مالي بحبيبته انا بت انتي نكد في اللعبه مبحبش يخربيت النكد اللي بيجري في دمك
منه بغيره لا والله طب انا احلي ولا حبيبته يا ادم ??
ادم بحب هو بعيدا عن اني مش بشوفها حلوه خالص ولا هي الجمال اللي مفيش منه اتنين واصلا واخده ضجه وسيط علي الفاضي بس هو بنات الدنيا كلها تيجي جمبك ايه اصلا مش هي بس
منه بحب والله انت قلبي
ادم بضحك نبدا بقي
منه بحماس نبدا
وبدائو ولسه اول دقيقه ادم جاب جول فمنه اتصدمت
وادم فضل يضحك واكمل يلا يلا الشرط
منه بضحك ادم انا مقولتش بسم الله انت غشااااش
ادم بضحك يلا يا حبيبتي هنعيط من اولها
منه بغيظ ده انت باارد … قرب كده
ادم قرب واكمل بضحك اهو اجي فين تاني
منه ضحكت وقربت بخجل باسته وبعدت بسرعه
ادم بضحك لالا معجبتنيش بس عموما لسه بدري نعوض في اللي جايه
منه بضحك انسي الكلام ده ولسه بتتكلم لقيت جول تاني
منه بصتله بصدمه واكملت لا والنبي متهزرش احنا لو هنفضل كل دقيقه جول ليك انا هنفذ شرطك 60 مره وده ميصحش علي فكره وعيب
ادم فضل يضحك واكمل كام 60 !!!! يعني ميمشيش معاكي ان الماتش بيبقي 90
منه بضيق اي زفت وخلاص المهم ان كده ظلم
ادم فضل يضحك واكمل بنعيط اهو
منه بضيق لا مش هتنيل قرب
ادم قرب منها وهو مش قادر يوقف ضحك علي منظرها فباسته ورايحه تبعد شدها ناحيته اكتر وباسها بحب فبعدت واكملت بضحك والله عايز تتربي
ادم بضحك معلش يا قلبي منا ما الماتش ده يخلص هتكوني اتعودتي
منه بضحك ينفع انسحب
ادم بضحك ايه ده اومال فين منه الجامده الواثقه في نفسها
منه بحماس خلاص هكمل بس نتفق اتفاق متجبش جوال تاني
ادم بضحك ازاي يعني انا لو عليا اجيب كل ثانيه مش كل دقيقه وغمزلها
منه ضربته في كتفع جامد واكملت واتلم شويه ووريني بجد كده ادوس ازاي علشان شكله معلق ولا ايه بجد كل ما اعوذ اعمل حاجه بحسهم بيلعبوا في عالم موازي
ادم بضحك معلق اي اهي دي حجه صحابي كلهم بصي يا ستي ده بيباصي وده بيشوط هنا تمشي عادي بلكوره وفضل يشرحلها واكمل ها فهمتي
منه بحماس اه تمام يلا
ورجعت تلعب معاه وكل شويه ادم يجيب جول لحد ما الماتش وصل 12 -0
منه بضحك لالا بجد خلاااص كده كتير انا اتهانت اهانه عمري ما اتهانتها في حياتي
ادم بضحك وانا انهارده من اجمل الايام في حياتي
منه بضحك معلشان قليل الادب وبتبص قدامها لفت نظرها حاجه خلتها اتصدمت وفضلت متنحه
ادم فهم هي شافت ايه فساب الدراع وقام وقف واكمل بضحك طب الحق امشي انا لحد كده وليا لسه 78 جول وانا مسامح فيهم
منه مسكت الفيشه بتاعت الدراع بتاعها واكملت وهي بتبصله بصدمه ايه ده يا ادم
ادم فضل يضحك علي صدمتها واكمل ايه ياروحي
منه بصراخ بقي يا غشااااش فاصل الدراع بتااااعي وانا اقول مش بيتحركوا زي منا عااايزه ليييه وقامت مسكته من قميصه واكملت ده انت ليلتك سودا معايا انهااارده
ادم بضحك يابت انا غرضي شريف عملت كده علشان بحبك والله اوعي تفهمي غلط
منه بتحبنييي اااه يا قليل الادب طب اي رايك هتقعد تاني يا غشاش وهنعيد من الاول وهشغل الدراع وهغلبك
ادم بضحك بردو مصممه
منه اااه واقعد يلا
ادم قعد واكمل بضحك قعدنا
منه شغلت الدراع وبصتله بغيظ ففضل يضحك علي شكلها ولعبوا تاني فادم جاب جول
منه يووووه بقي
ادم بضحك اهو ايه حجتك بقي
منه بغيظ اووف للاسف مفيش حجج
ادم بضحك يلا ياروحي نفذي
منه بضحك بجد انا متربتش اني وافقت بشرطك ده وقربت باسته ورجعت تاني فادم فضل يضحك عيلها وكملوا لعب وادم كسب 8-0 واكمل بضحك مسمعش صوتك تاني بقي .. والله انا اهبل اني فصلته من الاول .. اديتك اهميه كبيره وفضل يضحك بشده واكمل يلا كده فقلناهم 20 مره بوستيني حلو اوي كده
منه بضيق بجد انت خمام
ادم بضحك ما الدراع شغال اهو خميت في ايه بقي
منه بضيق علشان حتي مش هتقعد معايا ولا ساعه وانت جبت 20 جول
ادم بضحك مش ده شرطك ولا انا اللي قولت
منه حضنته واكملت بردو لا هتنيمني بعدين تنزل
ادم ضحك واكمل بحب عيوني ولا تلعبي تاني وغمزلها
منه بضحك لالالا مستحيل اعملها تاني خلاص
ادم فضل يضحك عليها وقام شالها بين ايديه ودخلوا ناموا
باااااااااك
منه بدموع وهي باصه للصور اكملت واحشتني اوي يا نورعيني اوي
———————————————–
في اوضه جيسي
جيسي قاعده بتعيط بصمت وبتفكر في كلام مالك ومضايقه اوي
فلااااش باااااك
مالك طلعها من البحر وبصلها من فوق لتحت واكمل بتنهيده بلاش كده
جيسي بحده بلاش ايه
مالك بصلها واكمل جسمك ده مش رخيص علشان تبينيه بلطريقه دي وانتي كده بتاخدي ذمب كل عيون تشوفك
جيسي بحده وانت مال اهلك كنت جوزي ولا خطيبي
مالك بحده احترمي نفسك يابت انتي وانا لو جوزك ولا خطيبك. كنت اكسر رجلك لو عدت باب الاوضه كده مش البيت
جيسي بحده انت مين انت اصلا علشان تدخل في حياتي بقولك ايه خليك في حالك ومش عايزه نصايحك
مالك حقيقي انا اللي غلطان اني بنصحك بس عموما فكري فيها وشوفي مصلحه نفسك اي شب هيشوفك كده هيبصلك نظره مش حلوه وممكن جدا يأذيكي عادي جداا لان لبسك بيقوله تعالي اعمل كده
جيسي رفعت ايديها علشان تضربه بلقلم واكملت بحده انت ازاي
بس مالك مسك ايديها واكمل بحده لا ده في احلامك انشاء الله يوم ماتفكري ترفعي ايدك عليا انا يا سكر ورمي ايديها بعيد ومشي
جيسي وقفت واكملت بحده حقيقي حقير ومشيت وهي متعصبه جدااا
—–
مالك بصوت مسموع متراضيش حد غير ربنا مطلبتش منك تكوني زي الناس ما عايزه لان اصلا مينفعش تستني كلام الناس في احساسك بقيمتك بس اعملي قيمه لنفسك ترضيكي وترضي ربك قبلك
جيسي كانت وقفه سمعته وهي مدياه ضهرها ولما خلص كلام مشيت وهي بتعيط
—-
مالك ضربها بلقلم بقوه واكمل هششش مش عاااايز اسمع صوتك نهااائي سبق وحذرتك من طريقتك ولبسك بس ازاي تسمعي الكلام منتي شكلك عاجبك اصلا ان كله يبصلك كده واكمل وهو بيخلع جاكته ويريمه في وشها بعصبيه ده اقل حاجه علي اامسخره اللي بتحصل المفروض اهلك كانوا علموكي الصح من الغلط بس ملحوقه وامسكي استري ونفسك الاول بعدين اقفي اتكلمي ده حقيقي يخربيت بجاحتك يا شيخه انتي ايييه مبتحسيييش .. مبتفهميييش االلي انتي بتعمليه غلط 100 مره اقولك كددده غللللط فوقي لنفسكككك بقي
——
مالك بخوف وهو بيدعك علي رجليها اكمل استني طيب اجبلك حاجه من الصيدليه خليكي زي مانتي
جيسي بصتله وهي مستغربه اهتمامه وراح مالك جبلها مرهم وكوتش ودهن منه علي رجلها واكمل بس كده سبيه ينشف والبسي الكوتش هيريحك اكتر من الجزمه
——
مالك بصلها بحب واكمل عنيكي حلوين اوي يا جيسي وشد وسطها ليه واكمل وهو بيدفن وشه في رقبتها بحب انا مش عايز حد غيرك ي جيسي …. واكمل بحب واضح في عنيه بهمس وهو قريب منها اوي انا بحبك يا جيسي بحبك ومحبتش غيرك في الدنيا كلها
—–
مالك بصدمه ودموع جيسي انتي بتقولي ايه انا اعمل فيكي كده انا افديكي بروحي وعمري ماكنت افكر اذيكي ابداا
——-
مالك بدموع تسمحيلي اقولك اللي جوايا
جيسي تنهدت بوجع واكملت اكيد
مالك شدها لحضنه واكمل بدموع ووجع انا اسف يا حبيبتي يارتني كنت موت ولا شوفتك تعبانه كده بسببي ياريتني كنت موت قبل ما اكون انا سبب اذيتك بس انا اعرفه يا جيسي اعرفه اللي كان السبب ووحياتك مش هرحمه حقك عليا يا نورعيني عمري مابصيت ليكي غير نظره زوجه ليا وحبيبه طول العمر بس حصل عكس ماتوقعت وكسرتك
——-
حاتم ضحك واكمل طب وخليتنا نضرب بعض واصلا واضح انه بيموت فيكي وهيصالحك ويوم مايجي يتقدملك شكلي قدامه هيبقي دي الزفت …..وضحك واكمل يابت بيحبك والله وهيلزقلك لكد ما تصالحيه وهتقولي حاتم قاال …… عيب عليكي عندما كان جيسي يعني حاضر يا قلب اخوكي مش هعرف حد لحد مانشوف الباشا ده ناوي علي ايه
——-
مالك بتنهيده هو انا لو سالتك علاقتك بحاتم واصله لحد فين هتردي ?
——–
مالك بحده هششش صوتك ميطلعش هتتكلمي تقولي اييه ده انتي فعلا انسانه مش محترمه ولا محترمه دينك ولا محترمه الحيوان اللي متجوزاه ولا محترمه حتي نفسك هتفضلي لحد امتي طريقتك مقرفه كدده
بااااااااك
جيسي بدموع ووجع مالك عنده حق انا غطلت اوي انا مش كويسه حقهم يختاروا منه هي متواضعه وبتلبس محتشم انما انا كدبت علي مالك وخبيت عليه حاجات كتير وبلبس وحش اوي بس لا كفايه اعيش في وهم …..حاتم ياما شافني عمره ما غار عليا انا محدش حبني قد مالك لازم اتغير كفايه فعلا وانا بحبه انا فعلا ادركت اني بحبه اوي وفضلت تعيط واكملت انا بحب مالك يعني لو قالولي مالك ولا حاتم انا هختار مالك لو قاالولي بعد ااشر الاتنين في خطر هجري علي مالك انا ياما حضنت حاتم بس محستش بامان وراحه غير في حضن مالك انا بحاول اتغير علشان ارضي ربنا وافرح مالك انا اول مره وقفت في مطبخ كان علشان مالك انا بحب انكشه واضايقه علشان يقوم يهزر معايا ويبوس خدي وضحكت من بين دموعها واكملت بستني الليل يجي وانا بتمني يفتحلي دراعه من نفسه علشان انام في حضنه من غير ما اطلب لاني هتحرج اطلب منه كده بقيت بستفزه علشان بحب غيرته عليااا انا بحبك يا مالك والله بحبك اسفه بجد يا حبيبي وقامت اتوضت ولبست اااسداال وصلت بعدين فضلت تقرا في القرأن وهي بتتعيط وبتدعي ربنا يسامحها ويهديها وخلصت قامت خدت شاور ولبست بيجامه بكم وحطت ميكاب هادي وسابت شعرها اللي بيوصل لاول كتفها لانه قصير وطلعت
كان الباب بيخبط
مالك شافها اعجب بشكلها بس مبينش واكمل بتنهيده جيسي افتحي الباب
جيسي بابتسامه حاضر وراحت فتحت
ساميه بفرح قلب خالتك تعالي
ميرا بمرح واحشتواااني اووووي بجد وراحت حضنت خالتها واكملت بحب عامله ايه يا خالتي
ساميه بحب بخير يا قلب خالتك اقعدي
ميرا بفرح قلببب وحبيب ميرااا اللي واحشني وفتحت ايديها
جيسي برقت بصدمه وتوقعت مالك هيرفض بس اتصدمت اكتر
مالك بضحك حبيبت قلبي تعاالي وحضنها واكمل وهو بيبوس جبينها كل دي غيبه متساليش علي ابن خالتك
جيسي الدموع اتجمعت في عنيها وقلبها واجعها اوي واكملت في سرها ازاي مالك يعمل كده بس ماااشي ماااشي يا حيوانه انتي اما وريتك
ميرا قعدت جمب مالك علي الكنبه واكملت بحب بجد يا لوكا كنت واحشني خالص انا جيت علشانك اصلا
جيسي بكيد ابتسمت واكملت لوكا بس اخص عليكي وراحت قعدت علي رجله ولفت ايديها حوالين رقبته فمالك اتصدم بشده ومنع نفسه من الضحك بلعافيه هو وساميه واكملت جيسي بكيد والمدام بتاعته وام ابنه مش جايه علشان تشوفيها
ميرا بتمثيل تفاجئ ايه ده انت اتجوزت يا روحي
مالك بتمثيل تنهد واكمل الحمدلله نصيب
جيسي بحده هو ايه اللي الحمدلله نصيب انت هتستعبط
مالك بحده لمي نفسك وصوتك ميطلعش
ميرا قعدت في حضنه واكملت بحب عموما مش مهم ابقي التانيه المهم ابقي معاك ده الشرع نفسه حلل اربعه
ساميه كتمت ضحكها بلعافيه فاشهقت جيسي واكلمت بعصبيه 4 في عينك وعين اهلك انتي مجنونه يابت انتي ولا ايه ماترد يا مالك
مالك بتنهيده يا حبيبي هي مغلطتش الشرع صح حلل 4 بس انا مش جاهز اتجوز تاني اصلا
جيسي الدموع اتجمعت في عنيها واكملت والله يعني هو ده السبب ??
مالك كتم ضحكه واكمل كبري دماغك يا جيسي
ميرا بص يا لوكا حلو الدريس ده اجيبه وبتوريه الفون
مالك فين ده وريني كده
ميرا امسك شوفه لحد ما افك الطرحه اتخنقت وادته الفون فاتصدمت جيسي اكتر لما ميرا فكت الطرحه
مالك ايوه جميل وابتسم واكمل كده كده انتي اي دريس بتجبيه ييبقي جميل عليكي
جيسي قلبها واجعها من كلامه واكملت بدموع مالك انت متجوزها عليا صح ??
مالك بضحك اي الهبل ده لا طبعا دي بنت خالتي
ميرا بحب قولي يارب يا غاليه
جيسي بعصبيه انتي تسكتي خالص انا بكلم جوزي دلوقتي وقامت وقفت بعيد عنه واكملت هي ازاي الهانم تكشف شعرها قدامك
ميرا وفيها ايه ده ابن خالتي
جيسي بعصبيه انهي دين اللي قالك تكشفي شعرك قدام قرايبك
ميرا وانتي انهي دين اللي قالك متتحجبيش لدلوقتي
جيسي بعصبيه ودموع انتي ماااالك انا حرررره
منه خرجت واكملت بس بس يا جيسي في ايه
جيسي بدموع الهانم كاشفه شعرها قدام جوزي وبتقولي عادي ابن خالتي
منه فهمت فاكملت بابتسامه واحنا مالنا ربنا اللي بيحاسب
جيسي بحده ودموع منه دي قاعده بتدلع عليه وانا مراته وام ابنه عمري ماعملت كده
منه بصت لميرا واكملت بضحك لالا ملكيش حق
ميرا ابتسمت بحب واكملت القمر دي مرات ادم
ساميه بحب اه هي يا ميرا
ميرا بحب ياربي علي الكيوت انتي جميله خالص وبصت علي بطنها واكملت منفوخه بسيط حامل ولا القولون
منه بضحك لا حامل خلصت شهرين اهو وبقيت في التالت وجيسي حامل في الاول
ميراا اممم فرق شهرين يعني
جيسي بحده انتي هتصاحبيها يا منه
منه مالك يا جيسي مش قريبه جوزي وفيها ايه
جيسي بغيظ اممم صح وفيها ايه
مالك بقولك ايه يا ميرا وريني المشاريع اللي عملتيها في الكليه انتي عارفه من زمان لما بتشتغلي حلو بجبلك هداايا فنشوف بقي في هديه ولالا
ميرا بفرح ياروحي اهي وقعدت جمبه وفتحت الفون وعملته بلعرض وبقيت تفرجه
جيسي كانت هتولع منها فراحت واكملت بحده وسعي كددده
ميرا بضيق مالها دي
جيسي بحده بقولك وسعي وبصت لمالك واكلمت بطل لزقه فيهاا هااا وقعدت في النص بينهم وساميه ومنه فضلوا يضحكوا
مالك وهو كاتم ضحكه اكمل اه يعني اشوف ازاي دلوقتي
جيسي شدت الفون من ميرا واكملت بحده اديني مسكاه وقاعده في النص واتنيل شوف
مالك طب لمي نفسك واتكلمي عدل
جيسي يكون في علمك انت اتفرج براحتك بس مفيش هدايا هتيجي لحد
ميرا نعممم ده تعود من زمان يا حبيبتي ازاي ميجبليش يعني
جيسي بدموع وانا قولت مش هيجبلك هااا
مالك اه يعني هتحكمي عليا مجبش لبنت خالتي هديه ولا ايه منا مش فاهم بردو
جيسي بدموع ولا احكم ولا محكمش يارب اموت يا مالك لو جبتلها حاجه انت وضميرك بقي
منه فضلت تضحك بشده فاكملت ساميه بضحك يخربيتك مش للدرجه دي بعد الشر
ميرا كتمت ضحكها واكملت هتسمع كلامها يا مالك
مالك بضحك لا طبعا هو في حد بيموت ناقص عمر
جيسي بصتله بصدمه واكملت طب انا دعيت علي نفسي وانت حر يا مالك ويلا ندخل جوه
مالك بستغراب ادخل جوه اعمل ايه
جيسي انا عايزه انام وانت هتدخل معااايا لاني مش هسيبك هنا
منه بضحك بص البت
ساميه ضحكت واكملت ادخل معاها يا مالك ريحها
مالك برفعه حاجب طب مش داخل يا جيسي
جيسي ماشي خلاص ودخلت في حضنه واكملت وهي بتزق ميرا بعيد خلينا هنا ياروحي
مالك كاتم ضحكه واكمل مبهزرش بطلي المعامله دي للبت
جيسي ممكن لو سمحت متدخلش دي امور ستاات ومش انت مش راضي تدخل جوه خلاص خلينا
مالك ضحك واكمل يلا يا مجنونه تعالي
جيسي بتمثيل اااه مش قادره مالك الحقني ومسكت ايده
مالك بخوف في ايه مالك
جيسي بتمثيل رجليا وضهري وجعوني فاجاه ابنك بجد تاعبني اوي مش قادره
ميرا بضحك لا يا شيخه بيضربك من اول شهر ولا ايه
جيسي بحده وانتي مالك انتي واحده وجوزها واعتبري بيضربني من اول شهر وحطت ايديها علي وش مالك واكملت بحب هو ابن مالك لازم يكون مميز
منه بضحك لا كده العلم هيشتم
ساميه بضحك اللي جيسي تقوله هو اللي صح
جيسي بابتسامه حبيبتي يا ماما واكملت اااه يا مالك مش قادره بجد
مالك بقلق طب مالك حاسه بايه منا مش فاهم
جيسي بتمثيل رجلي مش قادره اتحرك عليها خالص تعبانه اااه
مالك فهم انها كدابه بس ضحك ووطي شالها بين ايديه واكمل بهمس اظن كده مرضيه
جيسي بهمس امممم مرضيه اوي كمان ولفت ايديها حوالين رقبته وبصت لميرا بابتسامه انتصار وهو شايلها وماشي بيها وطلعتلها لسانها
وميرا وساميه ومنه فضلوا يضحكوا بشده عليها
ميرا بحب طب والله سكر وغلبانه وبتحبه اوي
منه بفرح متتصوريش انا اتبسطت قد ايه بحبها ليه دلوقتي ربنا يسعدهم يارب
ساميه بحب ويفرح قلبك يابنتي
منه بحب اللهم امين يارب
في اوضه مالك وجيسي
مالك حط جيسي علي السرير براحه واكمل بضحك تعبانه ها
جيسي بتمثيل ااه اووي بجد
مالك وقف يغير هدومه فقلع تيشرته ووقف قدام الدولاب
فجيسي راحت حضنته من ضهره وهمست بحزن انا اسفه يا مالك
مالك اتفاجئ انها حضنته فحط ايديه علي ايديها ورفعها باسها واكمل بحب مش عايز اعتذار عايز افعال ولفلها واكمل معني انك اعتذرتي يبقي عرفتي انك غلطانه دي اهم حاجه
جيسي بدموع اه عرفت وهحاول اغير من نفسي بجد واكملت بغيره ودموع مالك انت بتحب ميرا صح ?? ارجوك قولي
مالك شد وسطها ليه وهمس بحب انا بحب جيسي … جيسي وبس ومش هحب قدها ولا غيرها في الدنيا كلها
جيسي ابتسمت بحب وسندت راسها علي صدره وهي حضناه واكملت بدموع متخليهاش تقرب منك كده تاني بجد يا مالك لو بتحبني فعلا علشان خاطري
مالك بحب وانتي فارقلك في ايه ??
جيسي بتوتر مش جوزي وابو ابني
مالك رفع وشها ليه وبس لعنيها اللي شاف فيهم نظره جديده ليه وكلها حب واكمل بخبث بس كده ?
جيسي بتوتر اه بس كده
مالك ضحك وهو عارف انها بتكدب واكمل تمام يا جيسي وباس خدها ودخل ياخد شاور
وجيسي ابتسمت بحب
—————————————-
في بيت عمر وتاليا
تاليا بتاخد شاور وعمر قاعد ماسك فونه فرن وكان ادم
عمر بحب ايه يا حبيبي عامل ايه واحشني
ادم بابتسامه حزينه اكمل الحمدلله بخير والله وانت واحشني اكتر المهم منه تعرف عنها ايه
عمر بتنيهده منه كويسه متقلقش عليها مش بتخرج من البيت
ادم بوجع صوتها واحشني اوي وهي واحشتني اوي يا عمر
عمر بحزن قولتلك ده مش حل انت مصدقتش
ادم بدموع خلاص الندم مش هيفيد بحاجه انا اديني بدات وباذن الله الوقت هيجري وهحقق هدفي
عمر بحزن ربنا معاك يا حبيبي ويرجعك لينا بالف خير
ادم بوجع يارب يا عمر يارب يلا هقفل معاك
عمر كلمت مالك وخالتي
ادم بتنيهده ماما اه بس مالك دخل نام
عمر بحب ماشي يا حبيبي
ادم بحب باي
عمر بحزن باي
تاليا خرجت من الشاور واكملت هو ده ادم
عمر بحزن اه وتنهد واكمل ادم مش كويس يا تاليا مش كويس خالص
تاليا بحزن يعني هي منه اللي بخير الاتنين بيموتوا ربنا يسامح اللي كان السبب
عمر بحزن خلاص يا تاليا االي حصل حصل ومش هيتغير مش قدامنا غير ندعي الحال يتغير
تاليا بحزن يارب يا عمر بجد واكلمت بتوتر انا كنت عايزه اطلب منك طلب
عمر قولي يا حبيبتي
تاليا بدموع انا العلاج بيتعبني اوي وانا بصراحه فقدت الامل فكنت بستأذنك انا هوقفه خلاص والحمدلله علي كده
عمر ابتسم بحب ومسح دموعها واكمل اقولك حاجه وهتفهميني صح
تاليا بحب ودموع اكيد
عمر اولا انتي واثقه اني مش فارق معايا ولا ايه
تاليا بحب ودموع اممم اكيد
عمر بحب هو في حد تعب قد ايوب ?
تاليا هزت راسها ب لا
عمر بحب ومع ذلك ربنا عوضه اضعاف اللي خسره ليه ?? لانه صبر وايمانه مقلش بلوقت هسالك سؤال تاني هو اللي شق البحر لموسي مش قادر يديكي طفل من دلوقتي
تاليا بدموع قادر بس الدكتوره قالت
عمر بمقاطعه الدكتوره دي انسانه عاديه بتفكر بلعلم والعقل البشري انما ربك رب مستحيلات شق البحر نصين واللي خلي العذراء تحمل وتلد وهي بكر وفضلت بكر مش هيقدر يدي تاليا الجميله الطيبه وانضف قلب واللي بتفرح لغيرها كانها هي طفل لا طبعا مش منطقي بس هو بيشوف صبرك قد ايه ?? بيشوف رضاااكي قد ايه ?? بيشوف تعبك ومحاولاتك الفاشله دي قد ايه ?? وهيعوضك والله هيعوضك دي حاجه كده عامله زي ااطالب اللي بيذاكر طول السنه مستحييل مينجحش وانتي تعبتي اوي ولسه صابره كنت بقول عنك صابوره وقويه وعايزك تفضلي كده يا تاليا ربنا بيختبرك بس مهما طال الوقت هيعوضك ولو معوضناش باطفال هيفرحك باي حاجه تاني وضحك واكمل بعدين كفايه عليكي دكتور عمر ايه مش عاجبك ولا ايه
تاليا حضنته واكملت بدموع وحب دكتور عمر ده هو فعلا عوضي بيصلح حاجات هو مبوظهاش
عمر طبطب علي ضهرها بحب واكمل والله ربنا هيعوضك وهيجي يوم تقوليلي صدقت يا عمر واكتر من ماتتخيلي احنا مش عيب نيأس العيب نفضل يأسين خلاص هناخد دوانا ونكمل وهنقول يارب اتفقنا
تاليا وهي بتضمه اكتر اكملت بحب اتفقنا
عمر بحب وهمس تعرفي انك واحشاني اوي
تاليا ضحكت واكملت اتلم يا عمرر
عمر بضحك واالله مايحصل نسيتي كلامك لما قولتي كفايه عليك دي مؤقتا ادينا قعدنا لوحدنا اهو
تاليا بضحك انت عايز ايه دلوقتي يعني اي كلامك ده
عمر بحب يعني بحبك
تاليا ابتسمت بحب واكملت وانا بموت فيك وهنا قرب عمر باسها بحب وتاليا حطت ايديها حوالين رقبته وقربته منها اكتر
———————————————
في بيت حاتم .. كريم وصله وساعده يطلع واطمن عليه ومشي
شهد وطت قلعته الكوتش واكملت بحب استني اجبلك هدوم واجيلك
حااتم هز راسه ب اه وتأوه بوجع
وشهد راحت جابلته هدوم وبقيت تفك ازار قميصه
حاتم بصلها بحب واكمل عارفه لولا دراعي اللي مكسور ده كنت استغليت الفرصه وانتي قريبه مني كده
شهد بضحك طب الحمدلله هنام باطمئنان
حاتم برفعه حاجب بقي كده
شهد بحب بهزر طبعا ياروحي وقلعته القميص ومسكت التيشرت وساعدته يغير هدومه واكملت بحب هروح اجبلك عصير البرتقال وجايه ها
حاتم بحب ماشي يا حبيبتي ورجع ضهره لورا بتعب وفونه رن فشاف المتصل واتعصب وقام دخل البلكونه بتاعت الاوضه وبص علي شهد ملقهاش فرد
حاتم بعصبيه اقسم باالله هوريك معني اللي انت عملتوا بس الصبر
كمال بضحك مموتش المره دي تموت مره غيرها انما انا لو عاش ولا كان اللي يهددني ولا حتي لو كان انت
حاتم بعصبيه انا بعد ما كنت هكبر دماغي منك هرجع احطك في دماغي تاني وبعدين انت مفكر ايه انك لما تقتلني سرك هيموت معايااا وضحك واكمل لا يا عمي العزيز انا مدي كل اللي اعرفهم نسخ من التسجيلات والادله ولو موت من هنا هيتسلموا للحكومه من هنا انت روحك تحت ايدي دلوقتي
كمال بعصبيه حقيقي كلب وزباااااله
حاتم بضحك مش اكتر منك يا كمال بيه واكمل بسخريه وعامل نفسك عمي وتفك فرامل عربيتي يا شيخ ابو الدم اللي بيني وبينك فكر بس تقتلني تاني وشوف هيحصل فيك ايه انا كنت ممكن ابلغ عنك واوديك في ستين داهيه بعد ماقومت بلسلامه بس معلش الصبر جميل واخد الحق حرفه ومش هاخد الحق ده لوحدي جوز بنتك هيساعدني وعرفت متعصب اوي كده ليه .. علشان خايف لان التسجيل اللي معايا اللي غير شغلك الوسخ خالص واللي بتحكي فيه ازاي قتلت سليم الشافعي ومدام ساره مراته فخوفت انا اقول لابنهم واللي انت اتاكدت اني عرفته قريب لما شوفته في المستشفي لما انا اتفاجئت انه اسمه ادم الشافعي وكده يبقي جوز بنتك هو ادم ابن سليم وساره واللي لو عرف انك قتلت اهله مش هيرحمك
شهد الكوبايه وقعت اتكسرت منها فلف شافها اتصدم انها سمعته وواقفه عنيها مليانه دموع ومصدومه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى