رواية دوار العمدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة الرحمن
رواية دوار العمدة الجزء التاسع عشر
رواية دوار العمدة البارت التاسع عشر
رواية دوار العمدة الحلقة التاسعة عشر
تخرج نرمين من الشقة بعد متخبط الباب جامد وهي خارجة
هنادي واقفة في المطبخ منهارة وبتعيط
تجري تدخل اوضتها تمسك تليفونها وتتصل
كامل/ الو. ..ايوه يا هنادي ازيك يا بنتي
هنادي تحاول تداري حزنها / الحمد لله. ..بخير ياابه
كامل/ مالك يا بنتي في حاجة جوزك بخير
هنادي/:احنا بخير ياابه امي عندك
كامل/ اه يا بنتي موجود استني هناديلك عليها
يا سعدية. …سعدية
تنزل سعدية من فوق
سعدية /في ايه يا كامل
كامل/ خدي التلفون كلمي هنادي
سعدية/ ايوه يا ضنايا ازيك
هنادي /أمه لو ابويا جارك ابعدي بالتليفون شوية عايزة اتكلم معاكي
سعدية بقلق/ خير يا بنتي
هنادي / عايزة اقولك حاجة ومش عايزة ابويا يعرف
سعدية /هههه حاجة سر يعني ماشي اديني بعدت اهوه قوليلي بقي في ايه
هنادي/ أمه انا مقهورة قوي
سعدية/ سلامتك من القهرة يا ضنايا مالك يا بنتي جوزك مزعلك ولا ايه
هنادي/ لأ ياامه دي اخته
شتمتني وبهدلتني وطردت كامليا من عندي
سعدية/ يالهوي ليه يا بنتي تعمل كده أخص عليها
هنادي /عايزة اخد حقي منها ومش عارفة اعمل ايه
سعدية/ ولا تعملي حاجة
هنادي /يعني ايه ياامه اسيب حقي اني لازم اقول لطارق
سعدية/ وبعد متقوليلوا هيحصل ايه
هنادي/ يحصل اللي يحصل ياامه اني تعبت من معاملة اخواته ليه بيعاملوني كأني خدامتهم
سعدية / بلاش كل شوية تشتكيلوا منهم وتقوليلوا اخواتك عملوا وسووا علشان هيكرهك انتي وهيقول إنك انتي اللي بتنكدي عليه
هنادي /اني ياامه؟!
سعدية /’سبيه هو يشوف افعالهم لوحده من غير متشتكي وتعكننوا علي بعض انتي رايحه تقعدي معاه يومين علشان تتبسطوا بلاش تنكدوا على بعض يا بنتي
هنادي/ بس اني تعبانه منهم قوي ياامه
سعدية/ اسمعي كلامى يا ضنايا البسي واتزيني لجوزك واطبخيلوا اكله حلوه ولما يدخل البيت خليه يشوف الإبتسامة علي وشك علشان يحبك
هنادي /واللي بيعملوه فيه استحملوا ازاي
سعدية/ سبيه هو هيعرف لوحده ماهم لازم هيعملوا حاجة قدامه اكيد وهو ساعتها هيجيبلك حقك
هنادي/ انتي رأيك كده ياامه
سعدية/ اعملي اللي بقولك عليه ادخلي اغسلي وشك وغيري هدومك واستني جوزك لما يجي واوعي تبيني حاجة قدامه علشان انتي اللي هتتعكنني في الآخر وكامليا ابقي اتصلي راضيها هي عاقلة ومش هتزعل
هنادي باستسلام / حاضر ياامه
قفلت هنادي التليفون ودخلت المطبخ جهزت الأكل وغيرت هدومها وقعدت قدام التليفزيون
باب الشقة يتفتح يدخل طارق ببتسامة
تبادلة هنادي ابتسامة مصطنعه تداري بيها حزنها
هنادي /حمدا لله. ..علي سلامتك
يحتضنها طارق / وحشتيني
هنادي/ انت اكتر يا حبيبي
طارق/’اممممم ريحة الأكل تجوع
هنادي/ أدخل غير هدومك واني هجهز السفرة
طارق/ علي مهلك انا مش مستعجل هستني نرمين
يدخل الغرفة
هنادي / ممكن تتأخر
طارق /لا زمانها جايه
هنادي/ خلاص براحتك اني هنام ولما تيجي أبقى صحيني
طارق/ مالك يا هنادي في حاجة مزعلاكي
هنادي/ لأ
طارق/ خلاص جهزي السفرة شكلك جعانه
تتركه هنادي وتدخل المطبخ
علي السفرة
طارق/ لاحقتي طبختي؟ …انتي صاحيه من أمتي
هنادي/ بعد مخرجت من الشغل علي طول
يدوق طارق الأكل / تسلم ايدك الأكل مظبوط السوا بتاعه
هههههه أصلي بقيت طباخ محترف
هنادي /بامارة الأكل اللي اتحرق امبارح
طارق/ ههههههههه
باب الشقة يتفتح تدخل نرمين
نرمين/’مساء الخير
طارق/ اغسلي ايدك وتعالي الأكل سخن
نرمين/ لأ مليش نفس
وتدخل اوضتها
طارق / هي مالها
هنادي بعدم اهتمام / معرفش
يقوم طارق ويدخل لنرمين
نرمين/ في حاجة يا طارق
طارق/ مش عايزة تاكلي ليه
نرمين/ عادي يعني مليش نفس
طارق /ليه انتي اكلتي بره
نرمين/ لأ اصلى مصدعه وعايزة انام
هنادي قاعدة علي السفرة ايدها علي خدها يقعد طارق ويبدأ ياكل
طارق / مبتاكليش ليه
هنادي /شبعت
طارق/ كان مفروض تعزمي علي نرمين وتقوليلها تيجى تاكل معانا
هنادي/ يعني نرمين ضيفه مثلاً ماهو دا بيتها
دا انا اللي ضيفه هنا
تقوم هنادي
طارق بانفعال/ مالك يا هنادي
من وقت مرجعت من الشغل وانا شايفك متغيره
هنادي/ انا مش متغيره ولا حاجة بس انا كلمتك في موضوع امبارح وانت طنشت
طارق/ انا؟!!…موضوع ايه؟
هنادي/ اني عايزة اكشف
طارق/ هههه بس كده هو ده اللي مضايقك خلاص البسي وهننزل مع بعض
هنادي تدخل الغرفة
طارق يخبط باب غرفة نرمين
طارق ببتسامة/ منمتيش يعني
نرمين / كنت بحاول انام
طارق/ شكلك كده مش جيلك نوم بقولك ايه متيجي نخرج نتمشي شوية
نرمين/ رايح انت وهنادي
طارق / اكيد هههههه
نرمين/ خلاص هاجي معاكو
تلبس هنادي وتخرج تلاقي نرمين لابسه وقاعدة في الصالة
هنادي بهمس/ هي نرمين جايه معانا
طارق /طبعاً اومال هسيبها تقعد لوحدها
نرمين/ يلا يا طارق
وينزلوا مع بعض يوقف طارق قدام عمارة فيها دكتورة نساء
وتنتظر نرمين في العربية
تنزل هنادي وطارق من فوق بعد متخلص هنادي الكشف
طارق / ها تحبوا تاكلوا ايه
نرمين/ لأ أكل ايه بصراحه بقى شوفت طقم الصبح عجبني اوي نفسي اشتريه
طارق/ طيب قليلين شوفتيه فين
يدخل طارق ومعاه هنادي ونرمين أحد المحلات
تشتري نرمين طقم غالي اوي وتختار الشوز والشنطة
طارق لهنادي/ اختاري حاجة علي ذوقك يا حبيبتي
هنادي بهمس لطارق/ المحل هنا غالي قوي اني مش هشتري حاجة
طارق/ لا مينفعش لازم تشتري
بالرغم من إلحاح طارق لهنادي علشان تشتري خرجت منغير متشتري حاجة
طارق يوقف قدام صيدلية تشتري الدوا لهنادي
اللي كان بمبلغ كبير
هنادي/ يلا بقي نروح
طارق/ نشتري عشا الاول
هنادي أصرت إنهم ميشتروش أكل وإن الأكل كتير في البيت لانها حست إن طارق دفع آخر فلوس كانت معاه في الحاجات اللي اشتراها لنرمين وفي الدوا
طارق لنفسه/ الحمد لله
كنت هعمل ايه شكلي كان هيبقى وحش
يروحوا للشقة ونرمين فرحانه إنها اشترت كل اللي نفسها فيه وقدرت تبوظ الخروجه لهنادي
………………….
في اليوم التالي
في الصباح كامليا في منزل والدها
صفيه/ تعالي ساعديني في المطبخ يا بنتي
كامليا/ حاضر ياامه جايه
صغيه/’مالك ماسكه التليفون في ايدك كده مش عايزة تسيبيه
كامليا /أصلي مستنيه مكالمة مهمه
صفيه /مكالمة مهمة! !!طيب
كامليا / الناس في البلد أخبارها ايه
صفيه / بخير يا بنتي
كامليا / خالتي سعدية عامله ايه بتجيلك
صفيه /بتيجي بس مش كتير
كامليا / وخالي جلال ومراته عاملين ايه وحشني قوى
صفيه /بخير وطالما جيبتي سيرة خالك يبقي افاتحك في الموضوع اللي عايزة اكلمك فيه
كامليا /خيرا ياامه موضوع ايه
صفيه/ خالك جلال كان هنا من كام يوم هو وعمر
كامليا / آه وبعدين
صفيه / الواد هيتجنن عليكي وافقي يا بنتي عمر ميتعيبش
كامليا / أمه احنا اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده واني قولتلك مش هتجوز عمر ابن خالي
صفيه / لا مقولتيش كده انتي قولتي مبفكرش في الموضوع ده دلوقتي صح ولا حنيتي
كامليا / حنيت! !!تقصدي ايه ياامه
صفيه/ انتي عارفة قصدي وبلاش تلفي وتدوري عليه يا بنتي علشان اني بعرفك منغير متتكلمي
كامليا / أمه ياريت منتكلمش في الموضوع ده علشان خاطري
يدخل علي من باب المنزل
على /الفطور يا صفيه انتي لسه مخلصتيش
صفيه/ حاضر جايه اهوه
شوفتي الكلام خدنا وابوكي رجع من الغيط قبل منخلص الأكل. تليفون كامليا يرن تجري تطلع فوق السطوح تتكلم
علي لصفيه/ مالها بنتك بتجري ليه
صفيه/ ابقي اسالها لما تنزل
على /مالك يا ام كامليا
صفيه/ قلبي مقبوض ومش مطمنه
علي /ليه كلمتي بنتك في حاجة
صفيه/ كلمتها
علي/ ها وردت قالت ايه
صفيه/ مش عايزاة
علي /ليه كده بس الواد كويس وهيسعد بنتك وباين عليه بيحبها قوي
صفيه/ ملوش نصيب معاها يا علي هنعمل ايه.
على / اني اللي محرج من جلال هقوله ايه
صفيه /اني اللي هكلمه
في الأعلي
كامليا في التليفون / آه لسه وأصله من شوية
وائل / خالتي وجوز خالتي عاملين ايه
كامليا /بخير بس
وائل / بس ايه في حد تعبان
كامليا/ لأ بس عمر ابن خالي
وائل / اوعى تقولي إنه اتقدملك
كامليا / عرفت ازاي
وائل / مش مهم عرفت ازاي المهم ردك كان ايه
كامليا / ماانت عارف ردي يا وائل
وائل بغرحه/ يعني رفضتي
كامليا / طبعاً
وائل / لا الموضوع مبقاش يطمن كل شوية هيجيلك عرسان بالشكل ده وبعدين بقي انا اعمل ايه
كامليا / هتعمل ايه يعني
وائل / توافقي علي الكلام اللي قولتهولك قبل كده
كامليا / لا يا وائل اني خايفة
وائل /خايفة من ايه ماهو محدش هيعرف
كامليا / وبعدين
وائل / لما تخلصي نبقي نواجههم ووقتها هتبقى مراتي ومحدش له حاجة عندنا وتقدري تسيبي بيت ابوكي براحتك
كامليا / بس اني خايفة من رد فعل ابويا وأمي
وائل / يبقي مبتحبنيش
كامليا انا؟!!!
وائل /كامليا حددي موقفك يا كامليا
كامليا / سيبني أفكر
وائل / وانا هسيبك براحتك وفكري علي مهلك قدامك لما تخلصي امتحانات بس خلال الفترة دي متقولليش بقى جالي عريس وابويا مصمم
صفيه تنادي / كاملياااااا. …
كامليا/ طيب هقفل معاك ونتكلم بعدين امي بتنادي عليه
وائل / خلاص مع السلامة هتوحشيني بلي ريقي بكلمة
كامليا / مع السلامة يا وائل
تقفل التليفون وتنزل جري
علي/ أيه يا بنتي هو التلفون هيطير قربي افطري
كامليا / حاضر ياابه
………….
في منزل العمدة
تنزل هنادي وطارق ونرمين من العربية تقابلهم الحاجة أمينه بغرحه
الحاجة أمينه بدموع/ بقى كده يا طارق مكنتش عايز تيجي تشوفني
طارق / غصب عني ياامه متزعليش
نرمين / وانا ايه موحشتكيش ولا ايه
الحاجة أمينه / قرب يا بت أما احضنك
تحتضنها/ أخص عليكي مش عارفة تقولي لاخوكي ننزل نشوف امي
نرمين/ وحشاني ياامه
تقرب هنا وتقبل يد الحاجة أمينه
الحاجة امينه/ مكونتش عارفة إن هنادي هي اللي هتجيبك
طارق/ المهم عاملين ايه يتاكل
الحاجة أمينه / يا ضنايا جعان
تنادي علي هدي اللي كانت واقفه في المطبخ
تقرب هدي وتسلم على هنادي ونرمين
الحاجة أمينه / جهزي الفطور بسرعة
هنادي/ استني يا هدي جايه معاكي
طارق / اومال فين اخواتك
الحاجة أمينه بغضب/ محسن فوق وسعيد بره
طارق / اومال العيال فين ملهمش حس
الحاجة أمينه / بنت عمك حايشاهم عني مش بينزلوا هنا
طارق/ مين شوق؟ !
الحاجة أمينه / وهو في غيرها
طارق/ اومال فين ولاد سعيد فين
الحاجة امينه/ الواد حامد كان هنا من شوية ونرمين في المطبخ بتساعد أمها
طارق^ وانتي ياامه صحتك عامله ايه
الحاجة أمينه / الحمد لله
ياابني بخير
هدي/ يلا ياامه يلا يا استاذ طارق الأكل جاهز
تخرج هنادي بالاطباق علي السفرة
يقعدوا ياكلوا
طارق / تصدقي ياامه البيت وحشني واكلكوا وحشني
الحاجة أمينه / متغبش تانية ياابني تعالي كل أسبوع زي الأول
طارق /معلش ياامه غصب عني
يخبط سعيد ويدخل
محسن/ احنا عندنا ضيوف ولا ايه
ترد نرمين/ ضيوف ايه بس يااخويا
محسن ببتسامة/ نرمين ازيك جيتوا أمتي
طارق/ ازيك يا سعيد
سعيد/ لا سلام علي الطعام
ويقرب ياكل
محسن/ واني يا طارق مفيش ازيك
يصمت طارق
الحاجة امينه/ تعالي يا محسن أفطر مع اخواتك
محسن/ لا اني طالع شقتي
الحاجة أمينه /ايه بنت عمك موصياك متاكلش في بيت أبوك
محسن / أمه انتي عارفة شوق لا بتقول ولا بتعيد شليها من دماغك
الحاجة أمينه بسخرية/ حاضر ياابني هشيلها من دماغي
محسن/ اني طالع أفطر مع عيالي لما تخلص أكل يا طارق ابقي تعالي فوق اني عايزك
طارق/ بعد الصلاة. ..بقي
الحاجة أمينه / كل يا طارق كلام يا سعيد علشان تلحقوا الجمعه
محسن / بعد اذنكو
نرمين الصغيرة/ عمتي نرمين جبتيلي الألوان اللي قولتلك عليها
نرمين / كلي الأول وبعدين هوريهالك
تقوم نرمين بغرحه / اني شبعت يا عمتي هروح اجيبهم
نرمين بانفعال/ اقعدي هنا رايحه فين متقول حاجة يا سعيد لبنتك
هدي/ بس يا نرمين عيب
نرمين /ده اللي قدرتي عليه
بس يا نرمين عيب !!!!
الحاجة أمينه / يا بنتي عيله متعرفش حاجة وفرحانه بالحاجة اللي جيبهالها
نرمين تنظر لهنادي / الصغير يتعلم ياامه ولازم يعرف كل واحد حجمه
هدي/ معلش يا نرمين هي متقصدش
سعيد/ خلاص يا نرمين متعملهاش حكاية بقي
هنادي تقوم/ الحمد لله
الحاجة أمينه / كلي يا بنتي
هنادي/ شبعت ياامه الحاجة
هدي /الظاهر اكلي مش عاجبك
هنادي /تسلم ايدك يا هدي هو فيه زي اكلك
طارق / يلا يا سعيد نلحق ….الجمعه
……………….
بعد كام ساعة
هنادي واقفة في بلكونة شفتها تلاقي شاب في البيت اللي قصادها بيشاور كأنه بيكلم حد
هنادي واقفة بدهشة
الشاب يشاور على ساعته وينزل جري
تنظر هنادي لتحت يمكن في حد واقف في البلكونة متلقيش حد
تنظر للأعلى تلمح مي بنت محسن
تفتح هنادي الباب تلاقي مي نازله من فوق
هنادي /زيك يا مي
مي / الحمد لله
ازيك ياابله هنادي
هنادي /الحمد لله
رايحه فين كده
مي/ رايحه الدرس
هنادي/ كنتي بتوكلي الحمام فوق
مي بارتباك/ اه
هنادي /طيب انزلي علشان متأخريش علي الدرس
تنزل مي جري
تقرب هنادي من باب الشقة تقفله وتدخل
تسمع صراخ تحت في شقة محسن
هنادي تجرى علي السلم
باب شقة سعيد مفتوح وبيحاول يبعد طارق ومحسن عن بعض وشوق بتصرخ
وهدي بتحاول تهديها
محسن / بقي دي اخرتها يا طارق
طارق / يعني عايز تمد ايدك عليه ومدافعش عن نفسي
تطلع الحاجة أمينه السلم ببطء تاخد هنادي بايدها ويدخلوا شقة محسن
محسن/شايفة ياامه البيه المتعلم عايز يمد أيده عليه
شايفة اللي ابويا فضلوا علينا أهو كبر اهوه وأول مشم نفسه عايز يضربني
طارق/ انا كنت بدافع عن نفسي ممدتش أيدي عليك يا محسن بلاش تقول حاجة محصلتش
محسن/ وكمان عايز تطلعني كداب طب اني هشهد عليك أخوك سعيد اهوه كان واقف معانا من الأول
الحاجة أمينه / انت عايز ايه يا محسن من الاخر
محسن/ توقفي القضايا اللي رفعاها علينا ياامه
الحاجة أمينه / انى رافعه القضايا دي علشان اخوك ياخد حقه اللي انت اخدتو
محسن/ طب بلاش كلام قدام الناس وخلينا نتكلم لوحدنا
الحاجة أمينه / مفيش حد غريب دول اخواتك ومراتك وحريم اخواتك
محسن /محدش له حاجة عندي ياامه عقودي سليمه
الحاجة أمينه /’خلاص يبقي خايف ليه من القواضي
محسن/ اني عايزك توفري فلوسك المحامي بيضحك عليكي علشان ياخد فلوس
الحاجة أمينه /عيب لما علي آخر الزمن تقول لمرات العمدة حامد منصور بيضحك عليكي
سعيد/ اقعدي ياامه اعملي شاي يا هدي
الحاجة أمينه / اني مش قاعة ولا جايه اضايف اني هقولكوا من الاخر العقد اللي معاك يا محسن بتبله وتشرب مايته لأنه زي قلته
محسن بقلق/ ليه بقي دا بختم ابويا
الحاجة أمينه / علشان أبوك موزع الأرض بينك وبين اخواتك وده قالهولي قبل ميتعب التعب الأخير
محسن/ ههههه طب فين العقد
الحاجة امينه/ العقد هتشوفه في المحكمة
محسن بانفعال/ وإني اللي هينزل الأرض هقطع رجله اني خلصت اخواتي البنات
اني ميضحكش عليه
طارق / خد الأرض أشبع بيها بس ياريت تشبع منتطمعش في حاجة تاني يلا يا هنادي
يطلع طارق وهنادي شقتهم وتنزل الحاجة أمينه تحت
سعيد/ هنعمل ايه يا محسن أمك شكلها بتتكلم جد
محسن/ محدش نازلها يا سعيد دا علي جثتي لو رجل هوبت ناحية الأرض
شوق/ شوفتوا ابوكو عمل ايه
يعني مش كفاية ظلمكوا وهو عايش كمان بعد ميموت ظالمكو بردو
هدي/ بس ابويا الحاج مظلمش حد أمه الحاجة بتقول كتب الأرض بينكو يعني بالعدل
محسن بغضب/ سعيد قول لمراتك متدخلش وتنقطنا بسكاتها
تقوم هي بحرج تدخل اوضتها
…………….
في شقة طارق
هنادي /يعني ايه عايز تفرط في الأرض
دا حقك ميراثك من أبوك
طارق / مش عايز جايه بالغصب والمشاكل دي
هنادي/ يعني اخوك ياخد الأرض كلها بحجة إنك اتعلمت
طارق/ هنادي قفلي علي السيرة دي انا تعبت وداخل انام عندى سفر الصبح
هنادي/ اني هنزل للحاجة تحت شكلها كان تعبان
طارق / طب استني هنزل معاكي
مرت الشهور وخلصت هنادي السنه الثانية من دراستها في المدرسة الفنيه وبالفعل سحبت اوراقها وقدملها طارق في مدرسة في القاهرة في مكان قريب من العمارة اللي بيسكنوا فيها
عايشة هي وطارق ومعاهم نرمين
بتحاول هنادي متحتكش خالص بنرمين والحياة ماشية
والسنه النهائية لهنادي قربت تخلص
أما طارق وعلاقته باخواته فالقضايا لسه شغاله من جانب الحاجة أمينه وطارق مبينزلش البلد كتير
……………..
في شقة وائل
بثينه بغضب / واضح يا وائل إنك شايفلك شوفه تانية
يضحك وائل بمكر/ هههههههههه
بثينه / قولي الصراحة يا وائل انت عايز مني ايه بالظبط
وائل / مش فاهمك تقصي ايه
بثينه/’يعني اتجوزتني علشان بتحبني ولا انا بالنسبة ليك بنك وخلاص
وائل / تاني بتكرريها انا قولتلك فلوسك هتاخديها
بثينه / وانا مش عايزة الفلوس انا عايزة تعاملني كبني آدمه ليه حقوق تحافظ علي مشاعري انا بالشكل ده متجوزة علي ورق لا بشوفك ولا بتقعد في البيت
البيت بقي بالنسبه لك لوكاندة تيجي تنام فيها وبس
وائل / انت مش مكسوفه من اللي بتقوليه ايه مبتشوفنيش برجع من الشغل تعبان ازاي وكل ده علشان مستقبلنا
بثينه /’مستقبلنا!!!!
أنهي مستقبل ده ؟!
أنا تعبت تعبت بجد
تبكي بثينه بحرقه
وائل/ خلاص وانا هريحك من حياتك معايا اللي تعباكي دي
بثينه / كرهت طريقتك دى وكأنك بتتلكك علشان تخرج من حياتي وخلاص
اوووك أنا المرادي مش هتمسك بيك وهسيبك براحتك
بس مش مسمحاك علي اللي عملته فيه
وائل / مش مسمحاني ليه يا مدام
بعد مرفعت راسك قدام الناس كلها واتجوزتك
بثينه / انت إنسان معندكش مشاعر عمري محسيت معاك بالأمان دايماً حاسه بالقلق من ناحيتك عارفة إنك واطي ومعندكش أصل
ينفعل وائل وينهال عليها بالضرب
بثينه /’انت إنسان معندكش قلب انا ازاي مكنتش شايفة دا كله
اتجوزتني ليه يا وائل
وائل /’اتجوزتك علشان استر عليكي اتجوزتك وانتي عارفة إن التمن شقة وعربية
بثينه/ ياااه للدرجة دي كنت رخيصة في نظرك واخدت المصنع كمان فوق البيعه
وائل / متنسيش المصنع انا اللي عملته بمجهودي
بثينه / فلوسي ترجعها وإلا هوديك في داهية
وائل / ملكية حاجة عندي واعلي مافي خيلك اركبيه
وهسيبك كده زي البيت الوقف لا متجوزة ولا مطلقة
بثينه / هخلعك علشان استريح من عيشتي معاك
وائل بسخرية/ جربي تعمليها وانا هفضحك في كل حته هقول إنها غشتتني ومطلعتش بنت شوفي ساعتها سمعتك وسمعت والدك هتبقى ايه
بثينه / مستحيل تكون انسان زينا
وائل / الدكتور هيثم خليه بقي يوقف جمبك ويجيبلك حقك
يخرج وائل من المنزل
بثينه بتبكي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دوار العمدة)