روايات

رواية ميرنا الفصل الرابع 4 بقلم ريم محمد

رواية ميرنا الفصل الرابع 4 بقلم ريم محمد

رواية ميرنا الجزء الرابع

رواية ميرنا البارت الرابع

رواية ميرنا الحلقة الرابعة

_ميرنا:مل*عون ازاي وايه علاقتي بالموضوع دا؟؟
_أدريان:البنت اللي جتلك دي من أتباعي
_ميرنا بصدمة:أتباعك؟؟، ليه منصبك ايه وعايش فين؟
_أدريان:ساعديني يا ميرنا أنتِ مفتاحي لنجاة
_ميرنا بعدم استيعاب:مفتاح مين ونجاة ايه مبقتش فاهمة حاجة
_أدريان:فاكرة الشاب اللى قابلك وهرب منك ومش؟؟، دا بسبب اني مانع اى ذكر يقرب منك لدرجة يخافوا منك
_ميرنا بدموع:طلعت أناني مبتفكرش غير فى نفسك ذنبي ايه اتربط جمبك هنا
_أدريان:للأسف أنتِ كمان جزء من حل اللعنة دي
_ميرنا:ليه ليه بجد، يوم ما الاقي الشاب المناسب يطلع مل*عون؟؟
_أدريان:هأكون فرحان لو ساعدتيني يا ميرنا، أفك اللعنة دي
_ميرنا:يعني متقدم عشان مصلحتك مش عشان بتحبي ولا حاجة
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_هو معاها دلوقتي
_حلو اوي خلي أدريان الشرير يطلع، ظاهر ليها الجانب الكيوت الحلو بس الجانب المُظلم لأ لازم تعرف حقيقته كلها
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_ميرنا:مل*عون ازاي؟؟
_أدريان:بحب ريحة البحر بحس بإنتعاش
_ميرنا:أنا عايزة أروح واعتبر إن كل حاجه بينا انتهت
_أدريان:نحتفل بعيد ميلادك الاول وبعدها نشوف هنعمل ايه
_ميرنا:مش عايزه احتفل بحاجة عايزه أروح
_أدريان:عنيدة، بتعشقي التحدي قوية بس فى نفس الوقت بتخافي هي أنتِ
_ميرنا بإستغراب:بتتكلم كدا ليه؟
_أدريان بنبرة غريبة بعض الشئ:لا أتأكدت فعلا
_ميرنا بتذكر:نفس النبرة اللى كان اتكلم بيها الشاب فى الكافيه؟؟
_أدريان:حتى دا من أتباعي
_ميرنا:أنت مين؟؟
_أدريان:أنا أدريان
_ميرنا بذهول:ليه ليه ليه كلامك متغير حتى نظرة عيونك ونبرة صوتك
_أدريان:عشان بحبك
_ميرنا بغضب:فوق بقى وروحني
_أدريان بنبرة مخيفة بعض الشئ:قولتلك نحتفل الاول بعيد ميلادك
_ميرنا بخوف:ماشي نحتفل
_أدريان بإبتسامة:بحبك وأنتِ سامعة كلامي
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_نادية:بنتي مفقودة ومش لاقياها
_آسر:لازم يمر 24 ساعه على اختفائها عشان نبدأ ندور عليها
_نادية بغضب :بقولك مش لاقياها ولا بترد على اتصالاتي طلعت مع خطيبها
_آسر:المكان فين
_نادية:يخت *******
_آسر:للأسف لازم يمر 24 ساعه بس هحاول اخد أذن أدور عليها
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_مارت:المفروض ميرنا تعرف إن أدريان مل*عون بس إنما لو شافته فى حالته اللى مش كويسة، هتخاف منه وهترفض تساعده+لما صدق لاقاها والباقي هتعرفه بس مش دلوقتي
_نيكولا:مش بعيد تفكر أنه ******
_مارت:دي ممكن تروح فيها، كان المفروض يمهدلها الحاجة دي
مش هنعرف نسيطر عليه دلوقتي
وكمان أمها بتدور عليها
_نيكولا:بس سارين بوجودها دمرت كل حاجه ودي خطوة غبية ورتها صور أدريان وهو بالجانب المُظلم بتاعه وقالتلها أنه مل*عون دا كان دور أدريان مش سارين
_مارت:عشان سارين بتحبّه يا نيكولا دلوقتى ميرنا هتقع فى دوامة ولو اكتشفنا ان ليها حبيب اللعنة ربطتها هتزيد لازم نكره اى راجل فيها حتى لو مجرد إعجاب لازم أدريان بس اللى يكون بيحبها، وهي نفس مواصفات البنت اللي هتحل اللعنة وكمان الشرط إن أدريان يحبها
وهو فعلا حبها
_نيكولا:لازم ننقذها
_مارت:دلوقتي أدريان قوي مش هنقدر عليه بس هنحاول ننقذها
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_آسر بقلق:يا أمي مكنتش مرتاح للولد دا الله أعلم عمل فيها ايه
_شيرين:هيكون عمل ايه يا آسر، دا بيحبها
_آسر بغضب:وانا بلعب يعني منا كمان بحبها بس هى تسبيه هتقدم تاني لحد ما توافق
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_ميرنا:احتفلنا بعيد ميلادي، يلا بقي نروح
_أدريان بغضب:ليه فى حد بيحبك غيري؟؟
_ميرنا:أنت مش بشري
_أدريان:منا مش بشري فعلا
_ميرنا بصدمة:أنت أكيد بتهزر لأني بقول كدا اعتباطًا مش أكتر
_أدريان:لا بجد انا مش بشري
_ميرنا:بسم الله الرحمن الرحيم، يعني ايه
_أدريان بهدوء:هتعرفي بس اهدي وبلاش لا، عشان العند دلوقتي مش فى صالحك نهائي، لو رفضتي اى حاجة هتأذي نفسك
_ميرنا ببكاء:عايزة أرجع البيت
_أدريان:قولتلك بلاش تعيطي دموعك غالية عليّ
_ميرنا:أنت أكيد بتضحك عليّ يا أدريان عارفة بتحب الهزار التقيل
_أدريان بغضب:انا بعدت كل جنس مخلوق راجل عنك ليه لسه في حد بيحبك لييييييه
_ميرنا بخوف:طب اهدي وشوف عايز ايه وانا هعمله بس بلاش تتعصب
_أدريان بإبتسامة مرعبة:مينفعش حد غيري يحبك يا ميرنا
_ميرنا بوهن:لا كدا كتير شويه وهرمي نفسي في الميه بجد
_أدريان بغضب عارم:كله الا المية، ابعدي عنها
*قعدت على الأرض مش قادرة اتحرك مصدومة ازاي بتعامل مع شخص، لا دا مش بشري تلقائيًا دماغي هترجم أنه من العالم التاني
مش قادرة انطق، مشي باليخت معرفش راح فين ولا ناوي يروح فين*
*بدور على فوني، ملقتوش، عيونه اتحولت ونبرة صوته، حسيت اني فى عالم تاني، ومش مستوعبة حاجه من كتر الصدمة*
*دا أسوء عيد ميلاد مرّ عليّ!، جه شخصين بس كانوا عاديين بس أكيد زيه، اتكلموا معاه بس اتخانق معاهم وأمرهم انهم يمشوا، باين من طريقة كلامه انه الكبير بتاعهم*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_آسر بصدمة:المكان اللى طنط ناديه عليه ملوش وجود!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*حاولت استجمع قواي عشان اهرب وقرأت قرآن بصوت عالي لاقيته بيردد معايا اتصدمت وله ظل!! *
*حاولت الاقي اى حاجة مشتركة
كان كل المشترك المية
المطعم، اليخت*
*بس قواه وتحوله دا؛ مش بشري فعلًا*
*من كتر الصدمة؛ أغمى عليّ*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_آسر:حمدلله على سلامتك
_ميرنا:أنا فين؟
_آسر:فى المستشفى
_ميرنا:طب وأدريان؟؟
_آسر:مفيش حد اسمه كدا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ميرنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى