روايات

رواية سهر الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا محمد علي

رواية سهر الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا محمد علي

رواية سهر الجزء الثاني عشر

رواية سهر البارت الثاني عشر

رواية سهر الحلقة الثانية عشر

خالد بخبث : سابك وجري اما قليل الاصل صحيح .
دخلوا رجال الشرطه المكان بقوة .
صرخت سهر بخوف : انا ماليش دعوة.
لسه هياخدوها معاهم خالد مسك ايديها. بيواجه كلامه للظابط سابها يا مراد دي مراتي .
الظابط : انا اسف يا خالد بس هي لازم تيجي معانا وناخد اقوالها خصوصا ان هي صوتها ظهر في التسجيلات واضح جدا ان هي شريكه راشد في كل الجرايم اللي بتحصل في مستشفى وغير كدا كانت ناويه تقتلك ودي طبعاً قضيه تانيه. الظابط بيشاور للعسكري خدها يا ابني .
خالد : انا جاي معاكم . سهر بصتلوا بندم …بصلها خالد وكمل كلاموا انا جاي معاكم عشان ابني الي بطنها لكن هي ما تهمنيش … العسكري خد سهر وطلعها علي البوكس وخالد ركب جنب ظابط مراد .
_مراد وهو سايق بيبص لخالد انا عايز افهم لية مراتك عايزة تقتلك وغير كدا عرفت منين المجرم دا.
_خالد بتنهيده طالعه بالعافيه بيتكلم وهو باصص قدامه : المجرم دا يبقي جوز اختي ندي .
مراد بصدمه : نعمم الزاي
خالد : زي ما بقول لك لما جي خطب اختي ما كانش باين عليه اي حاجه حتى ما كنتش اعرف ان هو اللي بيدي التعليمات لرضوان عشان يقول اللي معاه ينفذ العمليه في المستشفى وقبل كده اداله تعليمات ان هو يخلص عليا لما كنت خارج من المستشفى اخر مره اتصلت بيك حتى انت سالتني في ايه رديت عليك وقلت لك هقول لك بعدين هو ده اللي حصل…
مراد بفهم : يا ولاد الكلب عشان كده اتصلت بيا. المدام ايه داخلها في الموضوع.
خالد : ما عرفش حتى انا اتصدمت لما شفتها بتتكلم بالطريقه دي معايا بس انا اللي متاكد منه ان هي استاهله تشترك في حاجه زي دي.
مراد : هو اللي خلاك متاكد قوي كده ما يمكن تكون شريكه بس مخبيه .
خالد بنفي : مستحيل .
مراد : لسه بعد الي حصل بدافع عنها ..
خالد بضيق : كفايه…
مراد : علي العموم كلها نص ساعه هنشوف ايه الدفع اللي يوصلها انها تعمل كدة . ( بعد مرور نص ساعه وخمس دقائق)
اتصل خالد بالمحامي …. بعد عدة دقائق
واقفه سهر أمام النيابه تاخذ اقوالها
سهر بدموع : انا والله مكنتش عايزة اقتلوا بس كنت عايزة اخد حقي منه كان دايما يعملني بقسوة وتبلد وكلامي كان مجرد كلام
النيابه : اية علاقتك ب راشد
سهر بتمسح دموعها : جوز اخت جوزي في يوم لما خالد بهدلني قدام امه وعاملني بطريقه وحشه اتصلت بي ندي اخت جوزي بس راشد هوا الي رد علية وبصراحة كنت مضايقه معرفتش امسك نفسي من العياط قلتلوا علي الي عملوا خالد معايا
وهوا رد علية وقال ان هجيب لي حقي بس اسمع كلامه .
وطبعا فهمني على كل حاجه وتاكدت منه ان هو هيعمل كده عشان يخوفه وياخذ لي حقي بس مش اكتر .
سهر بقهر ووجع : بس والله ما كنت عايزه اقتله وهو ده اللي حصل والله هو ده اللي حصل
وبعد التحقيقات افرج عن سهر لعدم اثبات ادله ضدها .
اما عن راشد اعترف بكل حاجه وكل الي كانوا معاه اتحكم عليهم بالاعدام شنقا ليكونوا عبرة لمن يعتبر ..
اخد خالد سهر ورجعوا على البيت .
(فضلوا يتكلموا حوالي ساعه عن الي حصل وطبعاً خالد قاعد مقلش اي حاجه علي الي عملته سهر كان كل كلامهم عن راشد وناس الي كانت معاه ).
ندي بتوهان : بقي انا كنت كل دا عايشه مع واحد قتال قتله.
نجلاء : استهدي بالله يا حبيبتي دا ما يستاهلكيش انت كويس انك ما خلفتيش منه.
سهر قاعدة بصمت
خالد بص لها وبصوت مكتوم : اطلعي على فوق.
سهر قامت من غير ولا كلمه طلعت .
خالد بدء في كلام وخد ندي في حضنه : ما تخافيش يا حبيبتي طول ما انا جنبك دا انسان وسخ ويستاهل الحرق .
باس جيبينها يلا قومي يا حبيبتي اطلعي خدي شاور وارتاحي اليوم كان صعب عليكي .
ندي بتعب : حاضر.
قام خالد هوا كمان صوت مامته وقفته .
نجلاء بقلق : مالك يا خالد من ساعت ما جيت انت وسهر لونك مخطوف في حاجه بينكم حصلت تاني .
خالد وهوا طالع علي سلم مافيش يا امي بس هطلع اريح شويه يوم كان طويل ومتعب .
نجلاء : علي راحتك يا بني انا هدخل انام .
فتح الباب ..
سهر قربت منه : خالد انا
خالد : اوعي تكوني فاكرة اني هغفر لك او اسامحك
سهر بدموع : والله العظيم انا مكنتش عايزة اقتلك ومعرفش اي شي عن المستشفى وناس الي بتموت فيها والله ما لية اي ذنب .
خالد بجمود : كل مبررات دي في الارض انتي بقيتي ولا حاجه بالنسبة لي اوعي تكوني فاكرة جيت معاكي القسم عشان خايف عليكي لا انتي اخر واحدة افكر فيها ..انا كل الي عملته عشان ابني
سهر : اسمعني ..
خالد : واسمي ما يجيش علي لسانك وحطي كلام دا حلقه في ودنك انتي مراتي علي ورق بس ويوم لما تخلفي هطلقك وكل واحد من طريق مفهوم .
سابها ومدد رجلوا علي سرير سهر قربت عشان تنام .
خالد مسك ايديها بنرفزة روحي شوفي لك اي زفت تنامي عليه مافيش نوم علي سرير .
سهر بحزن ………………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سهر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى