روايات

رواية حب من اول رسمه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه الجزء الثاني والعشرون

رواية حب من اول رسمه البارت الثاني والعشرون

رواية حب من اول رسمه
رواية حب من اول رسمه

رواية حب من اول رسمه الحلقة الثانية والعشرون

وسام دمو خفيف اوي كدا بت اظبطي نفسك ياريت متقعديش ب لبس البيت قدامهم
ندا ظابطه نفسي ي اخويا وبعدين فيها اي
وسام فيها كتير بت هزعلك وربنا
وتقعده معاهم ب اسدالك
ندا بس دا زي اخويا عادي
وسام زي اخوكي ازاي راضعين مع بعض ولا اي
دا يحللك يبقي لا متقعديش غير كدا .قدامي بعد الجواز أن شاء الله
ندا والله ملكش دعوه
وسام ندا هزعلك مني يندا غوري سلام
عند صقر وهو بياكل باستمتاع
الله ع المكرونه طعمها تحفه مش قادرين اوقف اكل
روح بتالم بالهنا والشفا وفجاه قامت جري ع الحمام
سمعها صقر بتستفرغ قام جري وساب الاكل
صقر بصدمه وهلع
نهار اسود يلا ع المستشفي حالا
روح أنا كويسه
صقر كويسه اي انتي بترجعي دمممم
يلا ي يروح دخل صقر الأوضه وطلعلها دريس وطرحه وساعدها أنها.تلبس
روح أنا بقيت كويسه دلوقت مش قادره اخرج
صقر بزعيق أنا مش باخد رائيك أنا بقولك يلا هنروح فاهمه ولا لا
روح قامت وبعدين قعدت تاني ع السرير
وبدأت تنهار من العياط بصوت عالي وتصرخ
صقر واقف مصدوم ومش عارف يعمل اي
صقر مااااااالك في أي حسه ل اي
روح حسه بتقطيع في معدتييي وجسمي جسمي حساه مدغدغ ااااااااه
صقر بدموع لانه حاسس ان روحه تعبانه علي تعبها
شالها مره واحده وخرج من البيت جري حطها في العربيه ودور العربيه وطار ع المستشفي
وداخل المستشفي وهي بين أيديه وبيقول دكتووووور الحقني الحقني حطها ع السرير والدكتوره جت بسرعه بدأت تفحص فيها
صقر اي مالها
الدكتوره محتاجين شويه تحاليل الاول
وبعد فحص وتحاليل
الدكتوره باستغراب وتعجب مراتك سليمه مفيهاش اي حاجه
صقر بصوت عالي ازاااي انتي مش شايفه حالتها
الدكتوره مستغربه جدا وقالت دا مش مرض طبي ولو حضرتك مش واثق من الكشف روح اي عياده أو مستشفي وتتأكد بنفسك
شال صقر روح وهي بتعيط وتتوجع بين أيديه واخدها عشان يفحصها في مستشفي تاني وهما نفس الكلمتين حتي التحاليل سليمه
اخدها البيت ونيمها ع السرير وهي بتصرخ وبتعض في مفرش السرير
دخل صقر الحمام اتوضي وصلي وخرج يصلي وهو بيصلي الدموع انهمرت من عيونه وهو بيقول يااااارب مش عارف اعملها اي يارب مش قادر اشوفها بالشكل دا حاسس ل اول مره في حياتي اني ضعيف وفضل يعيط علي سجاده الصلاه
خرج صقر من البيت ودخل الصيدليه يجبلها مسكن مفعوله قوي
صقر لو سمحت تقدر تديني حاجه تنوم وعايز مسكن قوي
الصيدلي مقدرش ادي منوم لازم الطبيب يبقي كاتبهولك
صقر يعني طلع فونه ورن ع الدكتوره
صقر الو ي دكتوره روح تعبانه جدا ومتالمه جدا ومش عارف اعملها اي بقول ل الصيدلي هاتلي منوم ومعاه مسكن وهو رافض
الدكتوره اديهولي
صقر اتفضل الدكتوره
الصيدلي تمام
ثواني وهكون جهزت الحاجه
صقر كان واقف وقلقان جدا وحاسس أن الدنيا قفلت في وشه
دخل البيت ولسا علي نفس الحاله
صقر روح روح
روح بتالم وعياط نعااااام
صقر قومي جبتلك مسكن
افتحي بوقك
عند وسام
انتي يبت
كمان مش بتردي
ندى نعم
وسام نعم الله عليك يا اختي
فينك مختفيه
ندى بساعد ماما في المطبخ
وسام ساعديها يا اختي كويس
‏سلام عشان مشغول
‏ندى مشغول في أي
‏وسام قفل الفون ومردش عليها
‏ندى في سرها حيوان
عدي ساعات والليل ليل
‏وصقر قاعد جنب روح ومتحركش وهو واخدها في حضنه وبيمشي علي شعرها
‏روح بصحيان
‏صقر علي مهلك
‏روح الصبح طلع
‏صقر بأبتسامه لا احنا لسا في العشاء
‏الف سلامه عليكي خضتيني عليكي.
‏روح كنت حسه أني بموت.
‏صقر إلي يكرهك ودلوقتي حسه بأيه
‏روح تعبانه جسمي كله بينقح عليا بس مش زي الاول
‏صقر ضمها لصدره وهو بيقول سلامتك ياروحي أنا حسيت نفسي عاجز مش عارف اعمل اي الموضوع غريب في حاجه في الموضوع
‏روح هيكون اي غير انهم اذوني بسحر وبيتجدد
‏صقر اولاد ……………
‏وانا انتقمت ليكي ياروح ولو جت فرصه هخلص علي الي قاعدين
‏روح باستغراب انتقمت ازاي
‏بدا صقر يحكلها كل حاجه من الاول
‏روح ملامحها اتغيرت ودايقت
‏ازاي يصقر تخبي عليا الفتره دي كلها ومتقوليش
‏صقر هيفيد بأيه وبعدين انتي وقتها كنتي معتقده حاجه تاني
‏روح تمام
‏صقر يارتني ما قولتلك وبعدين انتي زعلانه عليهم بعد الاذي دا كلو
‏روح لا مش موضوع زعل يصقر بس انت خبيت عليا وياعالم كنت هتحكيلي ولا لا
‏صقر قلتلك مش موضوع كدا واهمدي لما اشوف هنحل الموضوع دا ازاي
‏روح بعياط والدموع في عينيها امى ماتت من سحرهم ماتت وسابتني وميكتفوش بدا لا اذوني كمان وهيحصل فيا زي ما حصل في أمى
‏صقر بغضب اسكتي ومتقوليش كدا ووحياتك ل اقتلهم كلهم ومطول ما انتي معايا محدش يقدر يلمس شعره منك فاهمه
‏عند وسام
‏اتشيك ولبس
‏وفونه رن
‏وسام انتي مستناياني خمس دقائق واكون عندك سلام
‏قفل الفون وخرج من البيت
‏عند ندا
‏اي رأيكم في الاكل
‏سامي تسلم ايدك ي ندوش يجنن
‏ندا اي رأيكم نخرج كلنا ع الكورنيش نغير جو ونحلي
‏سامي فكره تحفه
‏ام ندا لا مش قادره وكابس عليا النوم وعايزة اسمع مسلسلي
‏اي رأيك ياختي تروحي معاهم
‏ام سامي لا أنا هقعد معاكي نسمع المسلسل مع بعض
‏ندا خلاص انا هدخل اجهز ونروح ي سماسيمو
‏سامي اشطا مستنيكي
‏بعد دقائق
‏جهزت يلا ي سامي
‏وصلوا سامي وندا وقعدو ع الكورنيش
‏سامي بصي يبت يندا البنت إلي هناك دي تحسيها اجنبيه
‏ندا اه الصراحه قمر اوي بس انا اجمل
‏سامي متبصيش وراكي تقول بنتكلم عليها
‏وسام اي يبنتي كرنيش إلي جيباني عنده
‏نانسي وحشتني اوي.ي وسام
‏ندا اي دا
دا مش صوت وسام ولا اي
بتتلفت وراها نهار أمه اسود بيحضنها كمان
بيخوني اااه كنت حاسه اهدي ي ندا اهدي
سامي مش دا خطيبك يبت
ندا اه هو يخويا اتكتم
وسام وحشاني اوي ينانسي ماما هتفرح اوي لما تشوفك
نانسي وانت اكتر ي وسام وحشتني مصر اوي
وسام مش كنا روحنا مكان غير دا.
ندا اه يكلب دا انا هولع فيك
سامي خليكي تقيله يبت
قومي قومي
ندا نروح فين
سامي هاتي اديك اانكجها ونتمشي ع الكورنيش من جنب منهم
ندا اي الحركات القديمه دي بطل هبل
سامي هتخليه يولع
ندا أنا عايزه افهم دلوقتي هو قالي أنه رايح مقابله شغل وبيكدب استحاله اكمل مع شخص زي دا
سامي ثقي فيا يبت وهجبلك حقك
ندا يعني اتكل عليك
سامي عمرك اتكلتي عليا ومخربتش الدنيا
قومي هاتي ايدك
قامت ندا وانكجت سامي وكانو بيتشمو ع الكرونيش
سامي أنا هعمل نفسي بوشوشك في ودنك وانتي اضحكي
ندا لا بقي
سامي اسمعي الكلام
ندا مااشي
عدت ندا من جنب وسام وهي مأنكجاه وبتضحك
وسام اول م لمحها غضب جدا
قام من مكانه ومسكها من أيدها بقوه وكان بيبصلها بغضب
سامي ابعد ايدك عن….. وقبل ما يكمل كان ضربه بوكس في وشه
ندا بغضب سيب ايدي انت اصلا واحد خاين واستحاله اكمل معاك أنا غلطت اني حبيت واحد زيك ميستاهلش وادي خاتمك قعلته من ايديها واتدهوله في ايده من غير ما تديه فرصه يتكلم
ندا يلا ي سامي
ركبو العربيه ومشيت مع سامي
سامي ااااه ياني وشي
اهدي ي قلب اخوكي اهدي دا طلع ميستاهلش بس أيده حساها خلعت وشي من مكانه مش قلتلك عمري ما اتدخلت في حاجه ومخربتش
وصلوا البيت ودخلت ندا اوضتها وفضلت تعيط وهي منهاره
ام ندا في أي يبني ووشك ماله
عند وسام
نانسي اي إلي انا شوفته دا اول مره اشوفك ي وسام كدا
وبعدين دي مين
وسام خطيبتي
نانسي شكلها فهمت غلط ي وسام
وسام م تفهم ولا تموت ليها ربايه وبعدين من دلوقتي ولا تفرقلي في حاجه تغور
عند صقر
روح ي روح قومي البسي ونخرج تغير جو
روح مش قادره اقوم ي صقر حسه اعصابي كلها سايبه
صقر قومي وانتي صديقني هتقدري ع الأقل تغيري جو
روح مش هقدر
صقر هشيلك
روح هيهيهي خفه
صقر فيها اي مراتي محدش ليه حاجه
روح مبقاش يهمك حد يعرف افرض صحفي شاف كدا وصور
صقر همحيه من علي الارض وبعدين انتي مراتي وقريب جدا كله هيعرف قومي بس عشان خاطري
عند وسام يلا ي نانسي نروح
نانسي يلا بينا لاني وحشتني خالتي اوي
وسام يلا بينا
بعد دقائق وصلوا البيت
وسام فتح الباب
ادخلي
دخلوا الڤله جوا
ام وساااام ناااااانسي واخدتها في الحضن وبدأت تعيط وحشتيني اوي يقلب خالتك جيتي امتى
نانسي امبارح وكنت مريحه في الفندق
ام وسام اخص عليكي ومجيتيش لي دا انا إلي مربياكي مع وسام
وسام أنا ماشي ي امي خدو راحتكم
ومداهاش فرصه تتكلم وخرج
ام وسام ماله ي نانسي
نانسي اتخانق مع خطيبته واتدله الخاتم
ام وسام نهااااار ابيض اتخانق مع ندا
عند ندا كانت منهاره من العياط وقد اي هي مفكره انها انخدعت فيه وأنه مكنش ينفع تحبه
عند وسام طلع فونه ورن ع صقر
صقر الو
وسام ايوا ي صقر فاضي
صقر معاك في أي صوتك ماله
بدأ يحكيله وسام كل حاجه
صقر انت الي غلطان ي وسام انت اولا معرفتهاش وقلتلها شغل ومتعرفش دي مين اصلا ف طبيعي ومن حقها تكون ردت فعلها دي اه هي اتسرعت
وسام وعادي تخرج مع ابن خالتها ومأنكجاه كدا وبيميل عليها يوشوشها وهي تضحك دا عادي
صقر انت ايش عرفك دي حركات بنات بس انت غلطان
وسام وهي غلطانه اكتر مني وبعدين ادتني الخاتم عندها بسهوله كدا تفركش بعد الجواز أقل خناقه تقولي اتطلق هي مش ناقصه أنا اصلا كنت رافض فكرت الجواز دي واهي جت منها خلاص بقي
صقر اخرس ي وسام ندا بتحبك
وسام وانا مقولتش اني بكرها بس تصرف خلتني اقفل من الموضوع كلو.
صقر عندي فكره بس سلام دلوقتي خارج مع مراتي ولما ارجع ،بكرا ابقي اقولك تعمل أي سلام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى