رواية ليالي الزين الفصل الأول 1 بقلم ليالي
رواية ليالي الزين الجزء الأول
رواية ليالي الزين البارت الأول
رواية ليالي الزين الحلقة الأولى
انهردا يوم جديد بس مش زاي اي يوم
انهردا هقدم لشركه الي كنت بحلم بيها من
زمان اوي من لم كنت في ثانوي خلاص
حلمي فاضل عليا تكه بس خير انشاءالله
خرجت من الأوضيه صباح الخير على الحلويات كلها
سلمي_ مامتي صباح النور يآ لولو انهرد صاحيه بدري ومبسوطه
ليالي _طبعا علشان هقدم في الشركه انتي
عارفه اني نفسي اشتغل فيها من زمان اوي
انا ليالي عندي 23 سنه ليالي
ادعيلي يا ماما كتير علشان انتي اكتر
واحده عارفه انا تعبت قد اي علشان اوصل
لكده انا هلبس دلوقتي علشان متاخرش
وانا بحب البس ديما ادناء وحجاب شرعي
وصلت الشركه ودخلت
ليالي _السلام عليكم
الموظفه_ وعليكم السلام
ليالي _عندي مقابله
الموظفه_ اتفضلي هناك لم ينادو عليكي تدخلي
ليالي _تمام ماشي شكرا لحضرتك
الموظفه_ العفو
روحت المكان الي قالتلي عليا بس كل
البنات الي جايه علشان المقابله بشعرهم
والي لبسه فوق الركبه والي لبسه تحت الركبه
انا قولت خلاص مش هيختروني لحظه هم
لي كلو بيبصلي كده لي سمعت اسمي
ليالي محمد
ليالي نعم انا هنا اتفضلي
الموظفه _ادخلي مكتب المدير
سمعت صوت واحده بتقول انتي فاكره
هيختروكي بهدومك كده بصيت عليها
ليالي _مالهم هدومي الي بتتكلمي عليها دي هتكون
سبب من اسباب هيدخلني الجنه وهدومك
انتي سبب في دخولك النار كمان غير التبروج
الي انتي فيه بروضو سبب في دخولك النار
لقيت حد بيشدني لجوه
زين_انتي جايه علشان تقدمي للوظيفه
ولا علشان تدي دروس في البس
ليالي _وانت مالك وبعدين هي الي ديقتني
في الكلام
زين_ انا مسمحش انو يحصل مشاكل في
شركتي ده هو الي مالي اتفضلي هاتي الملف
بتاعك هبعتلك رد لم تروحي
ليالي_ تمام ماشي خرجت من المكتب
وقفت البنات كلهم ببصلهم بقرف لقيت .
البنت الي اتريقت على هدومي بصت
عليا وابتسمت وفكت زرا من زرار التشرت
بتعها انا بحلقت وكانت داخله بس خرج مدير الشركه وناد عليا
زين_ ليالي بصيت عليا وقالي انتي خلاص اتقبلتي في الشركه وشكرا لكل الي حضرو وفرصه سعيده اتفضلو
بصيت على البنت وابتسمت وهي لسه
مصدومه البنت رنت على وحده
ساره_ الو يا نور ده معملش المقابله معايه واختار واحده تاني
نور_ مين دي يا ساره
ساره _معرفش
نور_ خلاص انا هتصرف الباب خبط
زين_ ادخل نور اذيك يا زين
زين_ في اي يا نور
نور _ انا كنت قلتلك عن ساره اختي علشان الشغل الجديد بس هي قالتلي انك معملتش
المقابله معها
زين_ انا قلتلك لو في حد احسن منها هختارو
نور _بس انت معملتش المقابله اصلا
زين_ عجبني شغل ليالي
وصلت البيت مااااما يا مااااما
سلمي_ في اي يا مجنونه بتصرخي كده لي
ليالي_ انا انقبلت في الشركه
سلمي_ حضنت ليالي الف مبروك الحمدلله دنا من لم خرجتي من البيت وانا بدعيلك
ليالي _قلبي انتي يا سلمى
سلمي بس ازاي هم اختروكي في نفس اليوم
ليالي_ مش عارفه انا عملت المقابله والمدير وافق
ليالي _لحظه نوران بترن ليالي الو يا نوران انا انقبلت في الشركه
نوران_ مبرررررروك يا قلبي.
نوران دي صحبتي من واحنا أطفال ولسه مكملين مع بعض نوران _احنا لازم نحتفل باليوم ده
ليالي_ طبعا انا جايه ورجعت بليل ونمت وماما صحتني الصبح
سلمي_ اكيد مش هتفطري علشان اول يوم شغل ومش عاوزه تتأخري
ليالي_ عرفتي ازاي
سلمي_ بنتي
ليالي _تمم هرجع على العشاء علشان انا ونوران هنتمشي شويه بعد الشغل وصلت
الشركه وقفت قدامها وانا ببص علي الشركه ومبتسما الحمدلله وصلت لحلمي اخير سمعت صوت من ورايه
انتي هتصوريها ولا اي
بصيت ايوه هو مدير الشركه زين
ليالي _لا اصلي انت متعرفش
مكملتش الكلمه ولقيتو سابني ومشي اي الغرور ده بيتكلم لي علشان يسبني ويمشي
هوصفلكم زين السويسي 30 سنه هو لسه صغير ازاي عمل الشركه دي دخلت كنت
داخله الشركه وكل لبسو مشاءالله فوق الركبه
وفجأه خبطت في بنت لبسها كان اوفر اوي
نور_ مش تفتحي يابت انتي
ليالي _اسمي ليالي
نور _هو انتي ليالي زين عوزك في المكتب يا حلوه
ليالي _عرفه اني حلوه الدور والباقي عليكي مش حلوه خالص
وسبتها ومشيت مش عرفه مكتب زين فين انا
توهت ولا اي
ليالي _لو سمحت انت فين مكتب زين بيه
رحيم_ مينفعش فين مكتب رحيم بيه وبصلي بصت خبث ليالي _انت عبيط بقاا بقلك زين ترد عليا تعرفو ولا
رحيم _ما تعدلي كلامك انا هنا مدير
الشركة
ليالي _المفروض اخاف انا اعملك اي
يعني ولسه هيضربني بلقلم بس
زين مسك ايدو
زين_ الي يمد ايده على ست يبقه اي وادلو بوكس في وشو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليالي الزين)