رواية قلب الصخر الفصل السابع 7 بقلم شيماء رمضان
رواية قلب الصخر الجزء السابع
رواية قلب الصخر البارت السابع
رواية قلب الصخر الحلقة السابعة
ادم وبعدين هناكل ولا هتفضلو تحضنو كتير كده
قلب قالت اتفضلو وانا هجيب الفطار واجي
ام ادم هساعدك
قلب لا ارتاحي انتي وانا هجهزه انا كنت خلصت اصلا
ادم وامه راحو قعدو وقلب حطت السفره وقعدو يفطرو
ادم قلب من فضلك بعد الفطار ممكن اتعبك وتعملي شاي. وتجبيه البلكونه عايزك في موضوع
ام قلب روحو يابنتي وانا هعمل الشاي
قلب لا ياطنط مينفعش انا هعمله
ام ادم لا هعمله وبعدين اي طنط دي قولي ياماما ممكن ولا ايه انا حسيت انك بنتي والله
قلب بدموع والله وانا حبيتك وكتير عليا اني اقولك ياماما
ام ادم وانا اطول يبقا عندي بنت عسل كده يلا روحي للواد ادم وانا هجبلكم الشاي
قلب حاضر ياماما
ادم قاعد في البلكونه وقال تعالي ياقلب
قلب قعدت نعم
ادم ممكن اعرف حكايتك وليه كنتي مبهدله كده واي الجروح دي كلها
قلب باحراج من حقك تعرف وهحكيلك كل حاجه
ادم لو مش حابه تحكي خلاص
قلب لا هحكي انا امي اتوفت وبابا اتجوز عشان يجبلي واحده
تاخد بالها مني كانت بتتلذذ انها تضايقني بس انا كنت مصممه
اني احقق حلم امي وادخل طب لحد ماقالبت صخر و……………..حكت ازاي قابلت صخر والي حصل
كله ……………………… وكملت بدموع بعد مااتجوزنا اخوه كان كل مايشفني يضايقني الغريبه انه كان يفضل يضايقني لحد
ماصخر يشوفنا واحنا واقفين مع بعض وفي ليله لقيت ام صخر
جايبه عصير ليا وقالت ده عصير فرش اشربيه استغربت لانها
مش مهتمه بيا ولا معتبراني مرات ابنها قولت يمكن تكون
حبتني او بتحاول تقرب مني شربته بعدها حسيت ان جسمي
كله بينمل ومبقتش قادره ارفع ايدي ولا اتحرك اصلا بس
مفتحه خرجت ولقيت يونس اخوه دخل عليا وانا حتي مش
عارفه اتكلم ولا انطق ولا اتحرك وبدء يقلعني هدومي وكملت
بدموع ووكان بيتقرب مني بس صخر دخل وقف مزهول شويه
ويونس قاله ان انا الي اغريته وانه ندمان وانا السبب لو هوا
كداب ادافع عن نفسي واكذبه صخر بصلي وانا كانت دموعي
بس الي نازله فضل يضرب فيا وانا مش عارفه اتكلم ولا ادافع
عن نفسي لما لساني بدء يفك فضلت اصرخ واحاول احكيله
وهوا مش سامع اصلا بيضرب فيا وقال اديتك فرصه تتكلمي
قدامه مقدرتيش تنطقي وطلقني وقال انه هيتجوز ومينفعش واحده زييي تبقا مراته وعلى اسمه
ادم يااه انتي اتحملتي كتيرر وظلم كبير اووي ولا يهمك انتي
من النهارده مسؤله مني واوعدك هتظهر برائتك وهخليه يندم
ام ادم واقفه بلشاي تسمع ودموعها نازله علي العذاب الي شافته
قلب
ام ادم تعالي ياقلب امك
قلب جريت علي حضنها وقلب انهارت في العياط
قلب سبتيني ليه ياماما اتعذبت بعدك الدنيا داست عليا انا ماليش حد بعدها
ام ادم انا جنبك ومش هسيبك وادم معاكي اعتبريه من النهارده اخوكي الكبير
قلب بجد انا ربنا بيحبني عشان ربنا رزقني بيكم
عند صخر مبقاش يروح الشغل حياته يعتبر وقفت بخروج قلب منها بس كان بيروح الكليه علي امل انه يشوف قلب هناك لانها رغم الي حصل وحشته
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم يلا ياقلب عشان تروحي كليتك
قلب بتوتر وخوف لا مش عايزه اروح ممكن يشوفني هناك
ادم قلب هوا طلقك وانا روحت جبت ورقه طلاقك صح
قلب صح
ادم يعني مالوش اي صفه يتعرضلك ولا يعملك حاجه كفايه انك رفضي تعملي محضر فيه
قلب ادم عشان خاطري بلاش اروح هناك مش مستعده اشوفه
ادم بياس خلاص بلاش تروحي بس اهدي شويه خلاص
بعد فتره كان صخر خلاص عرف ان قلب مبقتش تظهر في الكليه وبقت حياته روتينيه نرجس جت له وقالت
نرجس انت هتوقف حياتك عليها انت لازم تتجوز سالي
صخر موافق اعملي الي عايزاه
نرجس. بفرحه بجد ياصخر
صخر مبقتش تفرق معايا سالي من غيرها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم قلب ياقلب
ام ادم مالك ياواد داخل بزعبيبك ليه
ادم قلب فين
قلب انا اهو ياادم في ايه
ادم هجزي الباسبور بتاعك عشان هنسافر
قلب هنسافر فين
ادم فرنسا هتكملي تعليمك هناك عشان همسك فرع الشركه هناك وانتي هتكملي الكليه هناك
قلب بس ياادم هسافر معاك ازاي بس
ادم ازاي ايه هو انتي قاصر هتسافري وهتاخدي شهادتك من هناك وهترجع اكبر دكتوره
قلب بدموع انا مش عارفه ارد جمايلك ازاي
ادم قرب منها ومسك وشها وقال جمايل ايه الي بتقولي عليها دي مش قولنا انتي ملزمه مني من النهارده
ام ادم هنسافر امتي
ادم بعد اسبوع باذن الله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور خمس سنوات
صخر انتي انسانه مستهتره العيشه معاكي بقت لا تطاق
سالي بلا مبالاه عايز اي ع الصبح
صخر مسك ايديها جامد وقال انتي تردي عليا عدل
سالي زقته وقالت انا قرفت منك فلوسك وخسرتها مبقاش حيلتك غير الفيلا ومبقتش بتاعتك بقت بتاعتي يعني في لحظه ارميك بره
صخر بتعب يعني ايه الفيلا بتاعتك من امتي انا مكتبتش حاجه ليكي
وفجأه وقع علي الارض
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب الصخر)