روايات

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الجزء الثالث والعشرون

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون البارت الثالث والعشرون

ليلة بكى فيها الحاضرون
ليلة بكى فيها الحاضرون

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الحلقة الثالثة والعشرون

_ويروحوا الفيلا وأول ما يدخلوا..
يتصدمو ويتفاجئو بسهام قاعده قدامهم..
وحاطه رجل على رجل وف إيدها مسد،س
_يحاولوا يرجعو ويخرجو يلاقوا ضحي وراهم..
ورافعه عليهم سلا،ح..ودخلتهم جوا الفيلا..وقفلت الباب
_سهام بابتسامه…أهلاً بجوزين الكناريا وحشتوني
_(وتقوم سهام تقف وتحرك المسد،س ف وشهم)_
_سهام بغضب …فيه جمله عندكم ف مصر بتقول..
الحرامي مالوش ديه..يعني أنا دلوقتي..
أعمل فيكم اللي أنا عيزاه
_(وتعلي صوتها)_ ضحي قلعي المدام هدومها كلها..
عيزاها واقفه قدامي ملط
_نعمان لسه هيتحرك عشان يمنع ضحي
ف لحظه سهام تشد أجزاء المسد،س
_سهام بغضب…لو إتحركت خطوه هتلاقي الطلقه بين عنيك
_وضحي تبدأ تقلع هدي هدومها كلها
_سهام بابتسامه…ضحي خدي المفاتيح اللي مع الباشا..
وشوفي معاكي 100 جنيه إديها للباشا..
عشان يديها لسواق التاكسي اللي هيعاودو فيه
_ضحي…والله يا ريسه مش معايه..بس أنا عندي فكره
_سهام بابتسامه…أنا بحب أفكارك أوي يا ضحي..
سمعينا فكرتك
_ضحي…سواق التاكسي اللي هيركبو معاه..
يخلوه يتفرج شويه ع المدام قصاد الأجره
_سهام بابتسامه…هما سواء دفعوا أو ما دفعوش..
كده كده هيتفرج.._(وتعلي صوتها)_ إرميهم برااااااا
_نعمان أول ما يخرج من الفيلا..يقلع الجاكت والبنطلون..
ويديهم لمراته تلبسهم
_نعمان بغل…ما أبقاش نعمان إن ما دفن،تك صاحيه
_(في الفيلا)_
_سهام…بقولك إيه يا ضحي..تقلبي الفيلا دي..
على أي فلوس أو دهب ومجوهرات..
وتنقلي كل اللي تلاقيه من هنا..
عشان أكيد هيرجعو تاني
_(وتطلع التلفون وتتصل بسامر)_
_سهام برومانسيه…ها يا حبي..أبعتلي أرقام إصحابك
_سامر…هتبدي بمين
_سهام…هنبتدي بالرقاص بتاع الكباريه..
وابعتلي عادل على هناك يراقب الكباريه..
من بعيد لبعيد ويكون مستعد لأي تدخل
_سامر…خلي بالك من نفسك
_سهام…ولما أنا أخلي بالي من نفسي..
أنته هتخلي بالك من إيه
_سامر…هبعتلك الأرقام..وأنا آسف إني..
قولتلك خلي بالك من نفسك
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_سهام بابتسامه…أحبك وأنته متعصب..
الضحيه الأولي هتكون عندك الليلة..
وفر عصبيتك ليها
_(نعمان ومراته)_
_نعمان ومراته خرجوا من الفيلا..وواقفين جنب سور الفيلا
_نعمان…هاتي تلفونك أتصل بسليم يتصرف
_هدي…تلفون إيه يا نعمان..أنا خارجه من الفيلا ملط..
كل حاجه جوه..البت دي لازم تكسرلها عينها..
قدامي يا نعمان..وترميها تحت رجليا تترجاني أسامحها
_نعمان…كل اللي هقدر أعمله فيها هعمله..
بس المصيبه دلوقتي إن كل ثروتي بقت ملك ليها..
ما بقاش فاضلنا غير اللي عند أختي وأختك
_هدي…بعد ما كنا إحنا اللي بنديلهم..
دلوقتي إحنا اللي هناخد منهم
_نعمان…ناخد منهم إيه يا هدي..
وهما كانو يمتلكو إيه..دي فلوسنا وحقنا..
دول كانو شحاتين..كانو شحاتين يا هدي
_هدي…يعني إحنا اللي كنا أولاد ذوات..
ما إحنا كنا شحاتين
_نعمان…بس إحنا اللي فكرنا..
إحنا اللي إيدينا إتعاصت بالد،م
_هدي…يا ريتنا ما فكرنا..الناس دي..
مش هتسيبلنا حتي الهدوم اللي تسترنا..
ودي مجرد بدايه..
رمو مراتك عريانه ف الشارع وقدام عنيك
_نعمان بكره وغل…أعرف بس مين اللي ورا البت دي
_هدي…ما يمكن هيا البت دي الزعيمه بتاعتهم..
أنته ما سمعتش البت اللي معاها جوه بتقولها يا ريسه
_نعمان…يا هدي شغلي دماغك معايا شويه..
اللي حصل كان من 27 سنه..
يعني البت دي مكنتش لسه إتولدت..
وبعدين هيا قالتلي بلسانها..
إنها هتخليني أقابل اللي معاها ف الحلقه الاخيره..
بس أنا مش هصبر للحلقه الاخيره..
وهكتبلهم النهايه ف نص المسلسل
_هدي…نصه ولا آخره..هنتصرف إزاي دلوقتي..
وأنته هتفضل واقف بمنظرك دا كده
_نعمان بعصبيه…يعني مش أحسن ما إنتي..
اللي تبقي واقفه عريانه
_وياخد نعمان مراته ويروحوا ورا الفيلا..
عند الباب الخلفي للفيلا..
ونعمان ينط من فوق الباب ويدخل الفيلا……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلة بكى فيها الحاضرون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى