روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الحادي عشر

رواية عشقت زير نساء البارت الحادي عشر

رواية عشقت زير نساء الحلقة الحادية عشر

عند مدحت وهنادي بعد ماكتبوا الكتاب
هنادي كانت طول الوقت راسها في الارض
مدحت بارتباك :اخبارك هنادي
هنادي بصوت هامس :بخير
مدحت قرب منها وهي بعدت ضحك على خوفها وارتباكها :ع فكره انا مش باكل لحوم البشر
هنادي اتكسفت وثبتت بمكانها
مدحت مسك ايدها البارده :ليه ايديك بارده كدا بردانه
هنادي :لا
مدحت ابتسم بمرح:يعني مطوله وانتي باصه في الارض، طيب قوليلي ايه الي عاجبك فيها
هنادي زي ما هي
مدحت رفع وشها وانبهر اكتر من جمالها :مشاءالله قريتي على نفسك
هنادي :ليه
مدحت ببتسامه :من الحسد
هنادي بتنهيده :على ايه ياحسره هيحسدوني
مدحت استغرب من ردها :ليه ناقصك ايه عشان مايحسدوكيش
هنادي بحزن :كتير والكل بيقول
مدحت بحزن : ومين الي بيقول
هنادي عيونها دمعت
مدحت بجراءه قرب منها وحط ايده على كتفها والحركه قلبت وش هنادي لطماطم :قوليلي مين الي مزعلك
هنادي من غير شعور :الكل واولهم اهلي دايما يعيروني اني طخينه ويقولوا انت ازاي رضيت بيا
مدحت مسك وش هنادي بكفوفه وخلاها تبص بعيونه :ومين قال انتي طخينه بالعكس جسمك مثالي وده الي جذبني فيكي
هنادي استوعبت :انت الي كنت في فرح منه بتبحلق فيا
مدحت ببتسامه :اه انا افتكرتيني
هنادي اتكسفت واحمرت خدودها
مدحت بحنان :طيب قوليلي طولك كام
هنادي :161
مدحت :حلو طيب وزنك
هنادي هنا تنحت
مدحت:قولي ما تتكسفيش
هنادي :65
مدحت :ماشاءالله ومين الي ضحك عليكي وقال انك سمينه بالعكس بالنسبه لي جسمك وزنك مثالي ولا عاوزه تكوني عصايا متعاصه لحم
هنادي :يعني عاجبك
مدحت :الا عاجبني ومبسوط ومش عاوزك تنزلي حتى لو نص كيلو
هنادي بفرح :بجد
مدحت ببتسامه : اه بجد
هنادي :يعني مش بتجاملني
مدحت : وليه اجاملك
هنادي دمعت عيونها وهو على طول اخدها جوه حضنه وهي ما قاومتش بالعكس ارتحت له وبعدها مشى بعد ماسلم عليها وعطاها موبيل عشان يكلمها فيه وطلعت من عنده مبسوطه والدنيا مش سايعها
منه شافت السعاده على وشها وارتحت مبدائيا ..
على الساعه واحده اتصل احمد وقالها يله سلمت على اهلها
وطلعت وصلو جناحهم ولما قلعت الفستان حست بيه بيضمها من وسطها :ايه الجمال ده كلو
منه بخجل : ده من ذوقك
احمد لفها عليه وفضل يتاملها حبت نظرات الاعجاب الي بعيونه :اكيد غطيتي على الكل
منه بضحكه ودلع :لا مش للدرجه
احمد شد على وسطها :انا متاكد
منه وهو بيحرك ايديه على وسطها ضحكت
احمد باستغراب :مالك
منه :هههههههههه بغير لما بتعمل كدا
احمد عجبه الوضع وعجبته ضحكتها وفضل يدغدغها :كدا طيب خدي دغدغه
منه :هههههههههههههه خلاص ههههههههههههه احمد ههههههههههههه
احمد فضل يدغدغ اكتر وهي هربت منه ولحقها مسكها وحطها فالسرير وطلع فوقيها وفضل يدغدغ اكتر
منه :ههههههههههههههههههوالله هههههههههه مش قادره هههههههههههه كفايه خلاصهههههههه
احمد بضحكه : والله وعرفت نقطة ضعفك يامنه
منه وعيونها بتدمع :ههههه ياربي دلوقت ايه يخلصني منك
احمد يلعب بحواجبه : ماحدش يقدر اصلا
قامت بسرعه عنه وراحت الحمام وقفلت الباب
جالها يخبط الباب :منون افتحي
منه اخدت الحبه بسرعه وفتحت الباب
احمد:كنت بتعملي ايه
منه بدلع :قلت اهرب منك، بس قلت مش هقدر خفت تكسر الباب
احمد شالها :كويس انك عارفه اني لما عوز الشئ ماحدش يقدر يمنعني
منه :عارفه
……………………….
فات اسبوع وهي مبسوطه ونسيت او بالمعنى الاصح تناست انه في حد بيشاركها فيه سمعته بيناديها وهو بالحمام
منه دخلت بس ماتوقعته بياخد دش :ايوه يا احمد عاوز حاجه”اتخضت اول ما شافت شكله ولسه بتلف تطلع ”
احمد بنبرة امر :تعالي قربي هنا
منه “يوه بتكره نبره الامر “وقفت وهي عطياله ظهرها :نعم
احمد ماسك نفسه من الضحك:لما اكلمك ماتدنيش ظهرك لفي ناحيتي يلا
منه “يي يي يي “لفت عليه وهي مغمضه عيونها :احمد البس الاول و بعدين كلمني
احمد بيستعبط :عمرك شفتي حد بيستحما وهو لابس هدومه ده يبقي يامتخلف يا اهبل
منه “ياربي الصبر “:طيب عاوز حاجه
احمد :اه
منه مغمضه: خير
احمد : افتحي عيونك
منه “يالله بيستهبل دا “:طيب البس وافتحهم
احمد:عادي شوفيني انا جوزك ،لايكون بتتكسفي لدلوقت تبقي مصيبه
منه احمرو خدودها :احمد خلصني وقول عاوز ايه
احمد “ياربي البنت تخلي الواحد غصب عنه يتهور “وقف في وشها وبامر :افتحي عيونك
منه “ياربي على النبره “فتحت عيونها بالبطيئ بس اتفجات بيه لابس وماسك نفسه لا يضحك لما شافها فاتحه عيونها على الاخر
احمد فاصل ضحك:هههههههههههههههههههه هههههههههههه
منه “يعني قاعد يستهبل علىا “:الله يسامحك يااحمد وقعت قلبي في بطني
احمد:ههههههههههههههههههههههههههه
منه مبرطمه :ليه بتضحك شايفني مهرج
احمد :اصلي كنت زهقان قلت استهبل عليكي لاني عارف نقط ضعفك ومنها كسوفك الي مش عاوزه تسبيه
منه جات تمشي بس احمد سحابها لحضنه :ابعد عني
احمد ضحك : زعلتي
منه :ياسلام قاعد تتريق عليا ومش عاوزني ازعل
احمد:هههههههههههه
منه :برضه بتضحك
احمد:والله مش قادر هموت ههههههههههههههههههههههه
منه “ياه حلوه ضحكته تجنن “:طيب انا من النهارده هبطل اتكسف
احمد رفع حاجب : ياراجل،اتحداكي الخصله دي متقدريش عليها
منه بعناد :الا اقدر
احمد بخبث :ماتقدريش
منه بتحدي عفوي:اقدر ونص
احمد :طيب اثبتي لي
منه :عاوزني اعملك ايه
احمد بخبث :مممم بوسيني
منه “ياربي غبيه حطيت نفسي بموقف بايخ”حاولت تبينلو انه عادي :طيب وباست خده
احمد:لا لا بتلعبي على مين انتي ياقطه
منه :مش بتقول ابوسك وانا بوستك
احمد :تؤ انا مش قصدي الخد او الجبين
منه “يي يي مافيش الا اني استعبط “:فين طيب
احمد يمد شفايفه
منه “يانهار اسود “:يلا يا احمد يله هتتأخر ع الشغل
احمد بخبث :لسه بدري ع الشغل ولا عايزه تزحلقيني قولي انك مش قد التحدي وخلاص
منه :لا قده
احمد : كدا نفذي
منه غمضت عيونها وباسته بسرعه وجت بتفلت بس مسكها :احمد سبني عملت الي قلت عليه
احمد:وبتسمي دي بوسه
منه :امال ايه
احمد طلعو من الحمام :انا اعلمك ازاي البوس علي اصوله تعالي
قطع عليهم الباب حمدت ربها
احمد بنرفزة :مييييييييين
اسماء :ممكن ادخل
احمد:اوف البنت دي عليها اوقات “وعض شفته “اخخخخخ فينك يا خالد تيجي تاخدها وتريحنا من تناحتها
منه خلصت نفسها منه وراحت تفتح الباب وهي بتضحك :اهلا اسماء
اسماء :اهلا بيك يا ختي “ومدت لها عبود “خدي
منه اخدته :اهلا وسهلا الجناح نور بنورك
عبدالرحمن :اوز الئب “عاوز العب”
منه :بس كدا،ولا يهمك دلوقت نلعب
احمد قرب منها وقرص ايدها :اييييييي
اسماء :مالك انت مش واقفه مظبوطه
منه ارتبكت :ها لا ولا حاجه
اسماء :ازاي ولا حاجه وانتي بتأني
منه “اقولها ايه”:لا بس سناني بتوجعني
اسماء مش مصدقه :اااه سنانك طيب يلا سلام
احمد:رايحه فين ومين يشرب الشاي
اسماء تستهبل :لا لامتحلفش اشربه لاني مش هئعد وراي اشغال مهمه
احمد:مصدقه نفسك خدي عبدالرحمن معاكي
اسماء /سوري ماقدرش وراي امتحان وامي مع سهام خارجين والله حاله جيبوا العيال ويرموهم على غيرهم وجريت قبل ما ينطق بكلمه
منه مسحت على ايدها الي حمرت من القرصه :ليه كدا حرام عليك عملتلك ايه
احمد بنداله :عشان تحرمي تضحكي مره تانيه
عبدالرحمن :يلا نانه نلئب
احمد :روحي العبي روحي
منه :هههههههههههههههه هروح مستنياك يلا بودي نروح نلعب
لبس هدومه واخد موبيله ومفاتيحه ومشي
……….
في بيت الخطاب
منى مبرطمه :افففففففففف
امها :مالك
منى بنرفزه :زهقانه
امها :روحي لاختك اتكلمي معاها
منى :وهي فاضيه لي فاضيه لحبيب قلبها مدوحه
امها : اتكسفي على دمك تقولي كدا عن جوز اختك
منى بحزن :يا امي منه وراحت وهنادي بتروح وبعدين اقعد انا مع مين
امها :اه قولي كدا من الاول انتي زعلانه لانها هتتجوز وتسيبك
منى :اكيد هزعل اختي وعشت معاها واكلت وشربت وفجاءة تروح وتسبني
امها : دي سنة الحياه وان شاءالله بكره يجيلك انتي كمان نصيبك واخلص منكم
منى :ياسلام اول مره اشوف ام فرحانه انها هتبعد عن عيالها
امها :أه عاوزه لان الصراحه البنات هم ومانرتاحش من همهم الا لما تروحوا بيت جوازكم
منى :يعني احنا هم
امها تضمها :واحلى هم كمان بس حلم كل ام تسلم بنتها للي يستاهلها ويصونها عشان ترتاح
دخلت هنادي :خلاص حبيبي اكلمك بعدين
مدحت :اكيد جمبك العله
هنادي :هههههههه حرام عليك لا متقولش عنها كدا
منى نطت :اكيد قاعد يشتم فيا صح
هنادي :لا مافيش الا انتي
منى :أه علشان حاطت نقره من نقري وكاني خطفت رغيفه
مدحت :وعليها لسان الله يعين الي هياخدها هياخد بلوه
هنادي :ههههههههههههههههههههههه
منى بغيظ :ضحكتي من غير ضروس
مدحت :قولي للمخفيه دي ما تدعيش عليكي
هنادي بدلع :منى بيقولك دوحه ما تدعيش عليا
منى تكش عليها :يعععععع لا يقع ضبك بس “وتقلدها “مدوحه قال دا ينقال له عتريس عنتر غضنفر مش دوحه مش لايق عليه
مدحت بغضب : وانتي كمان بتضحكي بدال ماتدافعي عني من الي يبيلها بمرض معدي
هنادي :يلا يا حبيبي اذا طاوعتكم مش خالصه
مدحت : مش عاوز حاجه كله من اختك هادمة اللذات ومفرقة الجماعات
هنادي :هههههههههههههههه خلاص بقي يا مدحت والله بطني وجعتني من الضحك
مدحت :سلامتك ياقلبي فيها ولافيكي
منى :خلاص ودانكم هتقع من كتر مابتتكلموا مع بعض ما تتلمو فيه سناجل هنا
مدحت : قولي لها تقول لاله الا الله
هنادي :طيب بس لازم اقفل
مدحت : قولي لها الاول
هنادي :مني قولي ماشاءالله
منى :اخص ليه انا حسدتكم
هنادي :يلا باي
مدحت : ليه عاوزه تنهي المكالمه للدرجه انا تقيل على قلبك
هنادي بهمس :واحلى تقل
مدحت :حياتي يا رتني جنبك
هنادي بدلع :ليه ياعمري
مدحت بنرفزه :يعني انتي جايه تقوليلي كلام الغزل وحبيبي مايطلعش الا بالتلفون الما اكون معاكي الكلام يطلع منك بالقطارة
هنادي :دوحه اعمل ايه بتكسف
مدحت : اموت انا علي الي بيتكسفوا
هنادي احمر وشها : مدددحت
مدحت : قلبه وروحه
هنادي :يسلمي قلبك ويخليلي روحك
مدحت :طيب قلبي حاولي مع ابوك يخلينا نخرج شويه
هنادي : لا هنا ومقدرش مش بحب احرج نفسي وانا عارفه الجواب
مدحت :اففففف الناس اتطورت دلوقت عادي الخطيب يطلع مع خطيبته وابوكي مازال بالعصر الحجري
هنادي :احمد ربنا انه سمحلك تيجي اصلن
مدحت :كمان ،والله عندك حق يلا يا عمري اسيبك دلوقت لاني عارف ام اربعه واربعين راشقه ودنها
هنادي :ههههههههههههه يلا باي
منى : لاوالله جايه علي نفسك انت وهو ليه كنتي استمري والله ماحد ربحان الا شركة الاتصالات طبعا لازم يكسبوا واشكالكم موجودين
هنادي ترميها بالمخده :نشوف بتعملي ايه لما يجيلك عريس الغفله
منى :اه فينه بس
امها :منى عيب احترمي نفسك
منى بقهر :نفسي افهم مفيش حد غيري في ام البيت ده طايحين فيه تهزيئ ، امي من ناحيه وكملت بجوزك من ناحيه هنادي :ههههههههههههههههههههههههه.
…………………………………
الليله متجمعين عمام وعمات احمد وكانو قاعدين ومبسوطين انتبهت لعبدالرحمن وهو بيضرب بنت صغيره وبياخد اللعبه من ايدها وقفت ورحتلو ونزلت لمستواه :عبودي حبيبي عيب بابا تضربها عبدالرحمن شاور على اللعبه :تعتي ئئبه “بتاعتي لعبه ”
منه :لا مش بتاعتك دي بتاعه بنت عمتو
عبدالرحمن :مابي اقي
منه : شوف حبيبي بكرة انا وانت نروح لمحل الالعاب ونشتري لعبه كبيرررره
عبدالرحمن بفرح :بث انا ثح “بس انا صح ”
منه :ثح يلا شاطر اديها لعبتها
عطى عبدالرحمن اللعبه للطفله بس بعدها بربع ساعه لما حطوا العشي رجع شد طبق الشوربه ويلعب في الطبق منه قالت له كم مره عيب بس بالاخير نرفزنها وبحده :عبدالرحمن
عبدالرحمن خاف ورمي الملعقه من ايده :
منه قامت له :مش قلت لك عيب ليه مش بتسمع الكلام خلاص انت مش شاطر مش هشتري لك حاجه
عبدالرحمن شغل صفارة الانذار وبدء يبكي : جاتله عمة احمد
زوجه عم احمد :تعال حبيبي اللوم مش عليها اللوم على ابوك الي مايوقفها عند حدها
انصدمت منه من كلامها :ليه اناكنت عملت ايه عشان يوقفني عند حدي
زوجه عمه وهي لويه بؤها :اه واحنا نتوقع من مرات الاب ايه غير الشخط والنطر
منه انقهرت منها ولسه هترد بس جات سهام :الله يهديك ياعمتي مالوش داعي الكلام ده
زوجه عمه : ازاي يعني مالوش داعي مشوفتيهاش ازاي صرخت عليه
سهام :أه بس عبد الرحمن يستاهل ماشفتيهوش ازاي حرك الطربيزه ودلق الشوربه ولو منه ما قامتلوش كنت انا قمتلو وبدال ماصرخت عليه كنت ضربته
زوجه عمه :انتي عادي عمته وتموتيه لكن هي لا
منه بنرفزه :ليه على مااظن عبود يكون بمثابة ابني
زوجه عمه بحده :لا عبدالرحمن مش ابنك ده ابن بنتي انا مش انتي
منه استوعبت ليه اتصرفت معاها بالحده دي :اسفه عمتي عارفه انه ابن بنتك وماحدش ينكر الشئ ده ابدا
زوجه عمه مشت وبصتلها بكره
سهام :ما تاخديش علي خاطرك
منه ببتسامه : لا عادي ما تحطيش في بالك
بعد العشي قعدواا بالصاله ونسيت منه المشده الي حصلت
ام احمد :الا يابنتي مافيش حاجه جايه فالطريق
منه :ها
ام احمد :اقصد مافيش اخ ولا اخت لعبدالرحمن في السكه
منه ارتبكت :لا يا ماما لحد دلوقت مافيش
ام احمد :اه ربك كريم ان شاءالله
مننه :ان شاءالله “وقامت “عن اذنكم
طلعت من الصاله خافت حد يزيد بالتحقيق وتنكشف وهي مستحيل تجيب طفل حاليا والاوضاع بينها وبين احمد
متوترة مرة سمن ومرة علقم مش عاوزه تظلم طفل بينهم وخايفه لبكره يمل منها ويرميها ويحرمها منه لالالا مش هتفكر تخلف الا بعد ما تتاكد من نوايا احمد معاها
انتهت العزومه على خير وكل واحد راح لبيته وطلعت هي واحمد الجناح غيرو لبسهم ونامو
………… تاني يوم العصر
منه :طيب معليش اروح بيت اهلي لحد ماترجع
احمد بيقفل زرايرالقميص : ائعدي في بيتك احسن لك
منه :احمد الله يخليك انت مسافر يومين خليني هناك والله اشتقت لئعدتي معاهم
احمد :منه انا قلت كلمه ولا يمكن اعيدها
منه بحزن :طيب
اخد حاجاته وطلع هو قال لها انه بيسافر لكن زير النساء كان بيكذب عليها اليوم بيتجوز من بعد ماطلق
رشا واخد بدالها واحده تانيه وعرفي طبعا كالعاده بعد ما شافها بكافيه واتعرف عليها وطبعا بعد ماعرف
عن ظروفها وان اهلها بيرحبوا بيه ولا يمكن يرفضوه انه ياخدها عرفي
احمد:اهلا يا عمري يلا انزلي مستنيك
ريم :اوكي
دقايق والا هي بالعربيه
ريم : ها رايحين علي فين يا حبيبي
احمد:هنروح الغردقه
ريم :اها
احمد:قلبي انتي عارفه ظروفي ماتسمحليش اسافر اماكن بعيده
ريم بدلع : مايهمش اهم حاجه اكون معاك
احمد مسك ايدها وباسها :اموت انا علي العقل الكبير
ريم :هههههههههههه
………
في التلفون
منه : والله بموت من القهر كل ماتخيله انه مع واحده غيري
ريهام :الظاهر دا فيه مرض التعدد
منه :اعمل ايه يا ريهام انا بحبه لكن بغلي من الغيره لمجرد التفكير انه معاهم دلوقت
ريهام :طيب انتي حاولي تنسيه اياهم
منه :ازاي احمد من النوع الي يطلع في باله يعمله ومايهتمش لحد
ريهام :طيب انتي حساه بيحبك
منه :شوفي هو بالليل بحسه بيموت فيا بس نصحى يتحول شخص تاني
ريهام :احتارت و مش عارفه يا منه
منه بتنهيده :الله ياخد الحب وسنين الحب مش وراه الا العذاب
ريهام :يلا طالما بتحبيه اتحملي
…..قصص منه محمد كاتب……….
كانت هيا وسهام قاعدين يتفرجو على التلفزيون الا واحمد دخل عليهم :السلام
منه وسهام :وعليكم السلام
قامت وسلمت عليه بالخد :حمدالله على السلامه
احمد قعد :الله يسلمك
سهام :حمدالله على السلامه يا احمد
احمد:الله يسلمك
منه :احمد احط لك عشا
احمد :لا متعشي طالع ارتاح فوق
وقام وقامت معاه اخدت شنطته وطلعت الهدوم الي محتاجه غسيل والهدوم النظيفه حطيتهم بالدولاب بس
شمت ريحة برفن نسائي بالملابس المتسخه “يعني بيضحك عليا رايح لواحده منهم ”
منه :احمد انت ماسافرتش صح
احمد رفع حاجبه :نعم
منه بقهر :انت بتكذب ماسافرتش انت رايح لواحده من حريمك صح فمالوش داعي تخبي عليا
احمد وقف قصادها :طالما عرفتي أه كنت مع واحده وجديده ولسه يادوب متجوزها ومره تانيه تكذبني هتشوفي شئ مش هيعجبك فاهمه
منه دموعها بدئت تنزل :ليه ليه ليه
احمد :من غير ليه انا راجل مقتدر و شفت واحده ودخلت مزاجي اخليها في نفسي ليه طيب مااتجوزتها واخد مزاجي
منه :وانا مش ماليه عينك
احمد تفحصها من فوقي لتحت بكل وقاحه :ممم نص ونص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى