روايات

رواية حلم لم يتحقق الفصل الأول 1 بقلم بحر المساء

رواية حلم لم يتحقق الفصل الأول 1 بقلم بحر المساء

رواية حلم لم يتحقق الجزء الأول

رواية حلم لم يتحقق البارت الأول

حلم لم يتحقق
حلم لم يتحقق

رواية حلم لم يتحقق الحلقة الأولى

بس يامجنون
انا مجنون عشان بحبك انا مش مصدق نفسي اخيرا هنتجوز
ااه يايوسف لقد هرمنا من أجل هذه اللحظه اخيرا هيجمعنا بيت واحد بحر المساء 💚
يوسف وهو يقترب منها : بيت واحد بس دا بيت واحد واوضه واحده وسرير واحد
مليكه وهي تبتعد بحذر : يوسف ابعد احنا متفقناش على كدا
بدا يوسف يقرب منها اكتر وهي ترجع للخلف حتى التصقت بالحائط فحاوطها بيده ومال برأسه تجاهها وقال بنبره مثيره لا يسمعها غيرها : امال اتفقنا على اي ياقلب يوسف
مليكه وهي تايهه فعيونه : هاا
تقرب يوسف من شفتيها واستمر فتقبيلها وهو فعالم اخر
حتى شعرت باختناق فضربته بيدها على صدره حتى يبتعد عنها
شعر يوسف بها فاابتعد
يوسف: انتي كويسه
تركته وجلست عالكرسي ودفنت راسها بين يديها
مليكه فسرها: اي ياربي دا استغفر الله العظيم
يوسف : مليكه شيلي ايديكي وردي عليه انتي كويسه
مليكه فسرها : اسكت يخربيتك اشيل ايدي اي دانا هموت مالكسوف انا هبص فوشك ازاي دلوقتي بس اهدي يامليكه دا زي جوزك يعني بس لا لا مكنشي وقته لسه كان المفروض بعد الفرح بصي انتي اديله قلم وقليله ياحيوان ازاي تعمل كدا وسبيه واجري ثم فاقت على هزة يوسف ليها : انتي يابنتي ردي عليه وشال ايديها من على وشها
أدارت مليكه وشها الناحيه التانيه وقالت بنبره شبه باكيه: يوسف سبني دلوقتي واخرج
يوسف امسك وجهها بين يديه ولفها له : مليكه انتي يعتبر مراتي ياقلبي احنا معملناش حاجه غلط انتي حلالي وانا مقدرتش امسك نفسي متزعليش مني
مليكه بكسوف : انا عارفه بس بس يعني انا مكسوفه وكدا
يوسف : مكسوفه امال بقى هتعملي يوم فرحنا وانا وغمز بعينيه بشوف كله هتقليلي مكسوفه بردو
مليكه بخدود حمرا من كتر كسوفها: يوسف بس بقى واحترم نفسك الله
يوسف: احترم نفسي ازاي بس وانا مستني اليوم دا
مليكه : انا هقوم اروح زماني اتأخرت على ماما
يوسف بضحك : خلاص خلاص هحترم نفسي اقعدي لحد ماخلص شغل واروحك
مليكه : لاا هروح انا
يوسف : ملييكه اقعدي
مليكه بتذمر : يووه قعدت بحر المساء 💚
بعد مرور بعض الوقت
يوسف بارهاق : واخيرا ثم لاحظ هدوء مليكه فاتجه الى الاريكه فابتسم عندما وجدها ذهبت فالنوم فقبلها على جبينها ثم حملها متجها لاسفل وسط نظرات الموظفين منهم الحاقد ومنهم من يحسدهم على حبهم والآخر الذي يتمنى لو كان مكان مليكه ونال حب هذا اليوسف
نزل لاسفل فتح باب السياره ووضعها بجانبه ثم اتجه ليركب تذكر انه نسى بعض الأوراق فاتجه ليجلبهم
فاقت مليكه فوجدت نفسها بسياره يوسف فعرفت انها غفلت بمكتبه كعادتها وهو من احضرها قررت ان تمزح معه قليلا فكتبت له ورقه وتركتها بالسياره انها ستذهب الى البيت بمفردها كما قالت له فالمكتب وتركت له الورقه ونزلت ثم رجعت مره اخرى واحضرت الروج من شنطتها وضعته على فمها ثم طبعته على الورقه لتترك اثر قبله على الورقه ثم ابتسمت واتجهت لبيتها سريعا
في بيت مليكه
ماماااا انا جيت وهخش انااام عشان مش قادره
الأم: كنت فين يامليكه
مليكه علمت بتذمرها فاتجهت لها وقبلتها على خدها
الام: بردو هتقليلي كنتي فين
مليكه بابتسامه: كنت مع يوسف ياست الكل لقيت نفسي خلصت بدري قلت احود عليه بسرعه وجيت ومقعدش عنده كتير
الأم ومسكت شبشبها لتقذفها به
مليكه بصراخ : ااااه اي ياماما
الأم بصراخ : انا مش قلت ممنوع تروحيله انتي حيالله مكتوب كتابكو لسه متجوزتوش
مليكه بضحك : ايوه ايوه يعني حيالله مراته
الأم بغضب: مليكه انا مبهزرش
مليكه بهدوء : ياماما كنت عنده فالمكتب مش البيت وبعدين اديكي قلتي مكتوب كتابنا مالك بقى زعلانه اوي كدا ليه وليه دايما بتحاولي تبعديني عنه
الام بعدما ادركت عصبيتها: مش قصدي ابعدك بس عشان محدش يقول حاجه من الناس خلاص الفرح قرب وبكره تشبعي منه مش لازم تلزقيله من دلوقتي وبعدين هيخدك مني من دلوقتي ولا اي يابت
مليكه حضنتها وقالت فحضنها محدش يقدر ياخدني منك ياماما انتي مكانتك هتفضل فقلبي ومحدش يقدر يوصلها مهما حصل
الأم:بجد يامليكه بجد يابنتي
مليكه بحب : بجد ياحبيبتي
الأم: اوعديني يامليكه اوعديني انك مش هتزعلي مني مهما حصل
مليكه باستغراب : مالك ياماما في اي ياحبيبتي
الأم بعدما شعرت بما قالته: ها لا مفيش ياحبيبتي قومي يالا نامي
مليكه باستغراب : ماشي
نزل يوسف للسياره لم يجدها ووجد الورقه فابتسم بغلب على طفولتها ثم جلس بالسياره يحدث نفسه : ياترى يامليكه بعد ماتعرفي الحقيقه هتفضلي معايا وهتتقبليها ولا هتسبيني ثم هز رأسه لا لا انتي مينفعش تسبيني انا عملت كل حاجه عشان تفضلي معايا انا نسيت نفسي واسمي وهويتي عشان تبقى معايا ومستعد اعمل اي حاجه عشان تفضلي معايا ثم نظر للسماء يدعو ربه ويحدث نفسه طوال الطريق
استيقظت مليكه على صوت رساله ظنت انها من يوسف ولكن ضمت حاجبيها باستغراب من محتوى الرساله: حقيقي بشفق عليكي اقرب الناس ليكي معيشاكي فكذبه كبيره
نظرت لترى الرقم لكنها وجدته برايفت
جلست على سريرها بحيره تفكر من ارسل لها هذه الرساله وماذا يقصد وماهي الكذبه هل هي رساله من شخص ليس له قيمه يتلاعب بها فوقت فراغه ام هي المقصوده وفوسط أصدر الموبايل صوت يعلن عن وصول رساله اخرى : لو عايزه تعرفي حقيقه الشخص اللي معاكي واللي انتي مسمياه يوسف تعاليلي بكره الساعه 3 هبعتلك العنوان باليل
بالتأكيد ليس شخص يسلي وقت فراغه باي رساله لأي بنت هي المقصوده ولكن ماعلاقته بيوسف وماهي الحقيقه الذي يتحدث عنها شل تفكيرها وقررت ان تمسح الرساله ولا تخبر عنها لاحد وتفكر فوقت اخر بحر المساء 💚
اتجهت لدولابها واخرجت بعض الملابس لتأخذ دش وتخرج
الأم فالموبايل بصوت منخفض: انا هفضل مخبيه عنها كدا لحد امتى خلاص الفرح بعد كام يوم هتعمل اي لما تكتشف انها هتتجوز شخص غير الشخص اللي المفروض كانت تتجوزه ثم صمتت بخوف عندما وجدت مليكه تقف امامها بدون كلام

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم لم يتحقق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى